XXL Nutrition

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zou best kunnen ... en tja, ik hoop het mee met je ;) Anders wordt het puzzelen voor een nieuw systeem ;)

Nieuw systeem is niet nodig hoor :). Heb de afgelopen 2 weken gewoon een paar keer wat biertjes op + chips etc.
Enige nieuwe systeem dat ik nodig heb is het bovenstaande niet meer doen :D.

Nieuw systeem is niet nodig hoor :). Heb de afgelopen 2 weken gewoon een paar keer wat biertjes op + chips etc.
Enige nieuwe systeem dat ik nodig heb is het bovenstaande niet meer doen :D.

aaaah ... ja, dat is bij mij dus ook een prob. Zodra er een biertje met een snackje
komt, blijft het gewichtsverlies uit. Jammer genoeg wel :(

Heb wel gemerkt dat rode wijn een minder slecht effect heeft :p

Gaat wel lekker met de KT zo te zien! Jammer dat BF% niet gezakt is, maar ja, lekker weer en feestjes doen daar niet veel goed aan natuurlijk! Nou lekkere weer is weer over.. blijf van de bacardi en het bier af en je BF zal dalen ;)

aaaah ... ja, dat is bij mij dus ook een prob. Zodra er een biertje met een snackje
komt, blijft het gewichtsverlies uit. Jammer genoeg wel :(

Heb wel gemerkt dat rode wijn een minder slecht effect heeft :p

Rode wijn vind ik niks :). Het snacken was gewoon een gevolg van een verminderde motivatie omdat ik per se aan dat andere KT schema vast wilde houden denk ik. Die trainingen raffelde ik wel is wat af en dan denk je 'waar doe ik het voor' etc.
Maargoed, nu ik weer een nieuw KT schema heb wat me wel echt bevalt is de drang om goed te eten ook veel groter.
Kan je trouwens even naar mijn nieuwe foto kijken in mijn galerij? Iemand reageerde daarop met dat het geen 19% is maar 25% ofzo. Misschien geeft de foto een vertekend beeld, maar als ik mezelf vergelijk met anderen zou 19% zeker wel ongeveer kloppen. Wat denk jij ervan?

Gaat wel lekker met de KT zo te zien! Jammer dat BF% niet gezakt is, maar ja, lekker weer en feestjes doen daar niet veel goed aan natuurlijk! Nou lekkere weer is weer over.. blijf van de bacardi en het bier af en je BF zal dalen ;)

Zie mijn reactie op Rob :) Ik wil gewoon graag mijn BF op 12-14% hebben in september zodat ik daarna eindelijk voor het eerst eigenlijk aan spiermassa kan gaan werken. Soms is het moeilijk om te accepteren dat ik dan na bijna 2 jaar trainen in september pas aan spiermassa kan gaan werken, maarja, dat krijg je als je met een grote vetlaag begint :).
De motivatie voor de komende clean bulk periode vanaf september is in ieder geval groot. Ik wil mijn BF dan niet boven de 16% laten komen zodat ik lekker lang door kan gaan en voor de zomer van volgend jaar maar 2 maandjes hoef te cutten.

Training van vandaag (moest eigenlijk op vrijdag, maar kwam slecht uit):

Hack Squat
10 x 50kg
10 x 50kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Front Squat (1e keer, daarom de lage gewichten)
10 x 30kg
10 x 30kg

Flat DB Press
8 x 18kg
8 x 18kg
8 x 18kg

Leg Raises
10 reps
10 reps

-------------------------------

Redelijk goede training. Front Squat is even wennen. Ik heb geen rack, dus ik pak de stang vanaf mijn bed. Dat gaat echter wel goed. Volgende week met 50kg proberen denk ik.

Even een korte update:

Over een paar weken speel ik een paar tennistoernooien. Nu tennis ik ook lekker veel. De komende maand wordt KT dus lastig. Ik ga het gewoon wat improviseren wanneer ik tijd heb. Dit zal elke zomer een 'probleem' zijn. Ik vind tennis echter super en ik vind dat wel een maand/2 maanden zonder KT waard.
Ik tennis nu meestal 5-6 dagen per week 2 uur per dag.
Na deze periode ga ik KT natuurlijk weer volop oppakken. Dat heb ik vorig jaar ook zo gedaan.

Qua cutten ga ik weer goed vooruit! Dinsdag ga ik weer meten&wegen. Ik heb echter stiekem alvast wat gespiekt en het ziet er goed uit!

UPDATE!

VOEDING
Ik hou me niet meer 100% aan mijn schema, maar ik kan nu op gevoel goed aanvoelen wanneer en wat ik moet eten. Gaat prima :-). Ben wel van plan om weer iets meer terug te gaan naar mijn oorspronkelijke schema, maar het is wel goed gegaan deze laatste 2 weken.

KRACHTTRAINING

In de zomermaanden is KT bijzaak, tennis is dan nummer 1 voor mij. Ik probeer het wel bij te houden zo vaak als het kan. Maar als ik 6 keer per week 2-3 uur tennis bijvoorbeeld dan kan ik beter geen KT doen vind ik. Na de zomermaanden ga ik uiteraard weer keihard knallen.

CARDIO
Tennis, tennis, tennis, tennis, tennis..... genoeg cardio in ieder geval :P.

RUST

Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur.

TEVREDENHEID
Het gaat weer de goede kant op! Ik zie ook steeds meer verschil in de spiegel. Helaas blijft er geen indrukwekkend resultaat over qua spiermassa, maar daar kan ik de komende jaren aan werken. Nog 5% of 6% vet eraf en ik ben tevreden over deze cut! Ik zie wel heel goed het verschil al zelf.

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.

0906stats.jpg

Klinkt goed! Zelf doe ik het ook allemaal wat meer op gevoel dan alles precies uitrekenen, ik heb gewoon een globaal beeld van wat ik ongeveer binnenkrijg en het gaat gewoon lekker. Succes met tennissen en natuurijk je cut nog steeds!

Klinkt goed! Zelf doe ik het ook allemaal wat meer op gevoel dan alles precies uitrekenen, ik heb gewoon een globaal beeld van wat ik ongeveer binnenkrijg en het gaat gewoon lekker. Succes met tennissen en natuurijk je cut nog steeds!

Bedankt voor je reactie!

Progressie ziet er goed uit kerel ... jammer wel dat je de KT wat links gaat laten liggen.

Progressie ziet er goed uit kerel ... jammer wel dat je de KT wat links gaat laten liggen.

Bedankt voor je reactie. Ik laat de KT inderdaad wat links liggen. Ik wil qua tennis ook wat niveautjes hoger gaan spelen dus ben veel aan het spelen, afentoe een les en verder veel toernooien spelen.
Maar op de zomermaanden na is KT wel gewoon belangrijk in mijn schema hoor :). Maar ik vermoed dat het voor mij einddoel (een beetje beachboy achtig) niet zo erg is als je 1 of 2 maandjes per jaar wat minder KT doet.
Dan doe ik maar wat langer over mijn einddoel, geen probleem :).
Door het vele tennissen doe ik sowieso genoeg cardio haha. Gisteren 3 uur getennist en vandaag ga ik weer 2-3 uur tennissen.

Het jammere van KT is : if you don't use it, you'll lose it ;)
Zeker als je veel cardio sessie in de vorm van tennis gaat doen. Wil je niet alles voor niets
hebben gedaan ivm KT, moet je toch ergens toch wel een minimum aan KT voorzien.

Het jammere van KT is : if you don't use it, you'll lose it ;)
Zeker als je veel cardio sessie in de vorm van tennis gaat doen. Wil je niet alles voor niets
hebben gedaan ivm KT, moet je toch ergens toch wel een minimum aan KT voorzien.

Ik probeer het ook bij te houden 1 of 2 keer per week. Ik weet dat je het snel kwijt bent, maar als ik dan lekker ga clean bulken in de herfst en winter zit het er ook zo weer aan denk ik. Zoveel heb ik ook niet om te verliezen :D;).

Ik zou zeker die 1 of 2 keer per week er in houden en dan lijkt het me slim om laag in reps te gaan. Om vooral je kracht ( = massa ) te behouden. Het kan natuurlijk ook dmv hogere reps maar persoonlijk lijkt me dat nooit zo fijn als je al zoveel sport in de week met tennis ed.

Ik zou zeker die 1 of 2 keer per week er in houden en dan lijkt het me slim om laag in reps te gaan. Om vooral je kracht ( = massa ) te behouden. Het kan natuurlijk ook dmv hogere reps maar persoonlijk lijkt me dat nooit zo fijn als je al zoveel sport in de week met tennis ed.

Ik ga het inderdaad gewoon bijhouden met 3x5 reps. Ik ga die trainingen alleen niet posten, is toch heel onregelmatig.
Morgen ga ik denk ik bijvoorbeeld even trainen, dat komt wel goed uit :).

Hoe staat het met de progressie?

Hoe staat het met de progressie?

De tennistoernooien zijn nu volop begonnen, ik ben daar dus vooral te vinden op het moment.
Qua cutten gaat het wel goed, ik ga binnenkort weer meten, maar volgens mij is er wel weer wat af!

Bedankt voor je reactie :).

Ik wil iedereen die mijn log gevolgd heeft bedanken. Sinds deze week ben ik weer begonnen met kracttraining na een pauze van 8 weken door het tennisseizoen. Deze pauze zal elk jaar terugkomen, maar daar kan ik wel mee leven.

Ik ga mijn log niet meer bijhouden, maar wel keihard doortrainen en over een aantal maanden laat ik wel weer is foto's zien. Ondertussen blijf ik wat logjes van anderen ook volgen en afentoe posten.

Laatst bewerkt:
Spijtig dat je even niet meer gaat loggen! Maar goed dat je dan terug komt! Hopelijk nog sterker dan tevoren!:)

Succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven