XXL Nutrition

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Succes met je cut! Ik had dat artikel gevonden door 'refeed' in te vullen bij Google. Je kan natuurlijk ook via deze site zoeken, want het is een artikel geschreven door iemand op deze site.
De topic titels zijn dacht ik 'Refeed deel 1' en 'Refeed deel 2'.

Laat even weten of je het gevonden hebt :).

Is gelukt, thanks chief!

• Topic Starter Topic Starter
Full Body 1

Deadlift (10-8-6-4-2)
8 x 50kg
5 x 80kg
3 x 90kg

*Wat weinig reps gemaakt, heb last van mijn pols.

Barbell Shrugs (12-10-8-6)
12 x 60kg
10 x 70kg
8 x 75kg
6 x 80kg

Military Press (10-8-6-4)
10 x 30kg
10 x 30kg
10 x 30kg

* gewicht hier laag gehouden wegens pijn aan rechterpols.

Incline DB Press (12-10-8-6)
10 x 18kg
8 x 18kg
6 x 20kg
4 x 20kg

Barbell Bicep Curl (12-10-8-6)

* overgeslagen, pijn aan pols

Tricep dips op bankdrukbankje (gewoon een keer ter variatie)

12 reps
12 reps
10 reps

Leg Raises (3 sets)
10 reps
10 reps
10 reps

---------------------------

Tsja, een beetje een halfslachtige training als ik eerlijk ben. Mijn rechterpols deed bij sommige oefeningen echt pijn, dus dan houdt het op. Ik denk wel dat het snel overgaat, het is al minder dan een paar dagen geleden.

Ik heb trouwens straps gekocht voor de deadlift vooral (en zwaardere shrugs ook). Ik snap hoe je ze om je handen moet doen, en ik heb ook filmpjes op Youtube bekeken waar je ziet hoe je ze om de stang moet wikkelen. Maar ik snap het niet helemaal, als je grip loslaat dan wikkelen die straps toch gewoon ook van de stang af en valt de stang alsnog?
Het voel in ieder geval niet echt stevig, of ik doe dus iets verkeerd.
Iemand een idee?

Oke dan! HET GAAT VOORUIT! En super super shrugs! Respect!!

Oke dan! HET GAAT VOORUIT! En super super shrugs! Respect!!

Die shrugs vallen wel mee toch :-)? Ik zie hier zovaak 130+kg shrugs voorbij komen.
Verder was dit gewoon een beetje een rottraining door de pijn in mijn pols, maarja volgende keer weer beter.
Ik kijk wel echt uit naar het einde van de cut. In de clean bulk kan ik hopelijk eindelijk wat kracht winnen op de belangrijke oefeningen.

Net even foto's gemaakt van hoe ik er nu bijsta (foto's zijn koud genomen):

[Link niet meer beschikbaar]

Vanavond na het eten ga ik weer krachttraining doen :-).

Ik ben mijn huidige KT-schema echt helemaal zat :). Ik ga de komende dagen iets nieuws bedenken dan ga ik dat 6-8 weken doen. Dat zal de motivatie qua KT zeker ten goede komen.
Ik denk dat ik bijv. een schema ga maken met 3 keer per week wat compounds en dan alles 3x5. Op de squats dan ook nog 2 setjes van 10 reps erbij.

Ik ben benieuwd wat voor schema het gaat worden en de vooruitgang is duidelijk te bemerken op de foto's. Ga zo door :)

Ik ben benieuwd wat voor schema het gaat worden en de vooruitgang is duidelijk te bemerken op de foto's. Ga zo door :)

Bedankt voor je reactie :-). Het gaat opzich wel langzaam, er zit wel 16 maanden tussen natuurlijk op die foto. Maarja, het gaat in ieder geval, geduld heb ik wel.
Ik had er zeker meer uit kunnen halen, maarja voor mij moet het ook 'leuk' blijven als ik eerlijk ben. Ik doe er liever 2 jaar langer over als ik dan wat relaxter met alles om kan gaan.
Gezondheid is ook mijn nummer 1, ik eet ook gevarieerd etc, maar misschien niet perfect uit BB oogpunt. Ik ben al 2 jaar niet ziek geweest, zelfs geen 1 keer een volle neus o.i.d. Dat vind ik toch ook wel erg prettig bijvoorbeeld.

Het zal sowieso een schema worden met lage reps, dit als tegenreactie op de hoge reps van het schema wat ik nu gevolgd heb. Ik ga het morgen even in elkaar puzzelen en maandag beginnen :).
Dinsdag weer vet% meten!

Dit wordt vanaf morgen mijn nieuwe KT schema. Is het wat? Ik heb wat extra aandacht besteed aan rug en borst omdat die wel wat werk kunnen gebruiken.

MAANDAG:

Deadlift 3x5
Bent Over Row 3x5
Incline DB Press 3x5
Flat DB Press 3x5

WOENSDAG:

Military Press 3x5
Side Raises 3x8
DB Row 3x5
Barbell Shrugs 2x8
Leg Raises 2x10

VRIJDAG:

Hack Squat 3x5 2x10
Front Squat 2x10
Flat DB Press 3x8
Leg Raises 2x10

Laatst bewerkt:
Deadlift 3x5
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

Bent Over Row 3x5
5 x 55kg
5 x 55kg
5 x 55kg

Incline DB Press 3x5
5 x 18kg
5 x 18kg
5 x 18kg

Flat DB Press 3x5
5 x 22kg
5 x 22kg
5 x 22kg

--------------------------

Zo! Dit soort trainingen vind ik toch een stuk lekkerder dan een full body gebeuren met veel reps van 90 min. per training.
Helaas ben ik wel echt een hoop kracht kwijt geraakt de afgelopen maanden door het cutten. Maarja, dat geeft eerlijk gezegd alleen maar motivatie om de komende clean bulk deze winter keihard omhoog te gaan met die gewichten.
Voordat ik begon met trainen kon ik ook echt HEEL weinig gewicht tillen, ik moest op dat gebied ook echt van ver komen.

Morgen komen de meetresultaten weer. Ik vrees een beetje want ik heb de afgelopen week wel een paar biertjes en chips op (had wat feestjes en dergelijke). Maargoed, we zien het morgen wel :).

Zo hee, de kop is eraf! Rustig aan beginnen want velen beginnen te hoog

Zo hee, de kop is eraf! Rustig aan beginnen want velen beginnen te hoog

Bedankt voor je reactie SpankSta! Ik heb dit schema gewoon zelf in elkaar gezet, dus ik ga gewoon elke week een mooi gewicht proberen te pakken denk ik, zit verder geen theorie achter :).
Maar dit beviel weer erg goed, kort en krachtig.

Beetje cheaten moet wel eens kunnen hé ;)

Lekker zwaar een BOR achter een Deadlift

UPDATE!

VOEDING
Feestje, bier, bacardi. Avondjes met vrienden, chips, biertje. Je snapt wel waar ik naartoe ga :-). Opzich was mijn eten ok maar gewoon teveel uitzonderingen gemaakt deze 2 weken, het is dan ook duidelijk waarom er deze 2 weken zo weinig progressie geboekt is.
De komende weken staan er nog wat van dit soort dagen gepland, maar ik ga proberen om het zoveel mogelijk te beperken. Ik wil niet nog 2 weken weggooien.

KRACHTTRAINING

Ik was het full body schema 2 keer in de week met hoge reps echt spuugzat. Eigenlijk was ik dat al nadat ik het de 1e keer deed, maarja ik dacht 'niet zeiken, maar doorzetten'. Resultaat is dat ik de afgelopen weken veel trainingen heb afgeraffeld. Ik kan nu eenmaal moeilijk dingen met tegenzin doen.
Ik heb nu dus een nieuw schema gemaakt wat veel beter bij me past (zo'n soort schema als dit ga ik in de clean bulk ook volgen). Kort en krachtig, 3 keer per week. De motivatie voor de krachttraining is weer helemaal terug in ieder geval.

CARDIO

Eigenlijk tennis ik alleen nog maar als cardio en dat is ook wel genoeg. Omdat het zulk mooi weer is speel ik super veel, ik denk iets van 8-15 uur per week.

RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me. Op een paar nachten na feestjes etc. na.

TEVREDENHEID

Niet tevreden met de resultaten natuurlijk, al vind ik het niet zo dramatisch als het een keer tegenvalt. De enige manier om er iets aan te doen is om de knop weer om te zetten en er vol voor te gaan, dat ben ik dan ook van plan. Ik wil in september gewoon tussen de 12-14% staan zodat ik dan lekker een aantal maanden kan clean bulken. Dat werkt wel motiverend.

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.

Meting2605.jpg

Zometeen tijd voor de krachttraining, lekker vroeg vandaag. Eerst even goed ontbijten en dan over een uurtje trainen.
Ben benieuwd of ik nog last heb van mijn pols bij de military press.
We zullen het zien :).

Military Press 3x5
5 x 35kg
4 x 40kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Side Raises 3x8
8 x 7,5kg
8 x 7,5kg
8 x 7,5kg

DB Row 3x5 (per kant)
5 x 32,5kg
5 x 32,5kg
5 x 32,5kg

Barbell Shrugs 2x8
8 x 70kg
8 x 70kg

Leg Raises 2x10
10 reps
10 reps

---------------
Op wat kleine steken na tijdens de military press voelt mijn pols wel weer steeds beter.
Verder niet echt op- of aanmerkingen, het ging wel goed.

Lekker dus ;)

Jup. Vanochtend was mijn taille trouwens wel afgenomen en mijn gewicht ook ongeveer een halve kilo minder dan gisteren tijdens de meetupdate (zie hierboven). Misschien hield ik gisteren gewoon wat vocht vast omdat ik de dagen ervoor wat ongezonde dingen op had.
Hopelijk zijn de resultaten over 2 weken dus weer wat beter bij de volgende meting :).

Jup. Vanochtend was mijn taille trouwens wel afgenomen en mijn gewicht ook ongeveer een halve kilo minder dan gisteren tijdens de meetupdate (zie hierboven). Misschien hield ik gisteren gewoon wat vocht vast omdat ik de dagen ervoor wat ongezonde dingen op had.
Hopelijk zijn de resultaten over 2 weken dus weer wat beter bij de volgende meting :).

Zou best kunnen ... en tja, ik hoop het mee met je ;) Anders wordt het puzzelen voor een nieuw systeem ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven