XXL Nutrition

Mid's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Heb het al meerdere keren vermeld (meeste info kan je ook vinden in de openingspost :)). Cut duurt tot begin september, daarna clean bulk. Snap wel dat je geen zin hebt om alles door te lezen, maar meeste staat dus in de beginpost :). Bedankt voor je reactie!

Ja heb dat wel gelezen, maar dacht dat je misschien daar verandering in aan had gebracht, omdat je nu ook 's ochtends cardio hebt ingepland.

Bevalt dat in de ochtend trouwens? Heb er ook beetje over nagedacht.. maar zelf ben ik niet zo een ochtend mens, maar lijkt mij wel beste moment om BF% te laten dalen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja heb dat wel gelezen, maar dacht dat je misschien daar verandering in aan had gebracht, omdat je nu ook 's ochtends cardio hebt ingepland.

Bevalt dat in de ochtend trouwens? Heb er ook beetje over nagedacht.. maar zelf ben ik niet zo een ochtend mens, maar lijkt mij wel beste moment om BF% te laten dalen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet altijd doe. Als ik net mijn ogen open om ongeveer 7:00 in de ochtend dan lijkt 10-15 min. HIIT altijd een moeilijke opgave, ik ga ook nog vrij hard in vet naar beneden op het moment, dus dat maakt me ook niet echt gemotiveerd voor de ochtendcardio.
Als je het eenmaal doet bevalt het wel, dat zeker. Ik doe het denk ik 2 of 3 keer per week hooguit op het moment. Heb het ook druk met tennissen op het moment en dat wordt de komende maanden alleen maar meer (altijd toernooien in de zomer). Als je dan per week al iets van 7 tot 15 uur tennist en ook nog is langzame cardio op de hometrainer en krachttraining doet, dan heb je het wel gezien na een tijdje :).

Een kleine aanpassing voor de krachttrainingen deze week. Ik moest dit weekend in wedstrijdverband tennissen (als invaller). Twee partijen gespeeld, dus in totaal dik 3-4 uur op de baan gestaan. Benen etc. zijn dus nog een beetje stijf. Wel allebei mijn partijen gewonnen trouwens ;) (mixdubbel en herendubbel).

Maar ik ga dus vandaag mijn bovenlichaam trainen en ergens later in de week mijn onderlichaam.
Dit is alleen deze week omdat dit me de beste oplossing lijkt.

In de maanden juni t/m augustus zal ik sowieso soms alleen maar lichte KT kunnen doen want dan zijn de tennistoernooien er weer. Als je ver komt in zo'n toernooi speel je een week lang bijna elke dag. Als de partij een beetje niveau en hoog tempo heeft is het niet verstandig om daarvoor of daarna nog zware KT te gaan doen. In toernooien speel ik voornamelijk enkelspel trouwens.

Morgenochtend ga ik trouwens weer meten en komen er dus weer resultaten :).
Later vandaag zal ik mijn bovenlichaam training posten.

BOVENLICHAAM TRAINING

Bent over Row
5 x 55kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Barbell Shrugs
8 x 60kg
8 x 60kg
8 x 60kg

Military Press
5 x 40kg
3 x 40kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Flat DB Press
5 x 22kg
5 x 22kg
5 x 22kg

-------------------------------------------------

Deze training was weer wat anders (de reden staat een paar posts hierbovne). Ik wil misschien in de volgende clean bulk periode een Rippletoe-schema gaan volgen (met hier en daar wat aanpassingen, bijv. DB press ipv benchpress). 3x5 reps bevalt wel, lekker kort en intensief. Ik train echter niet op kracht (al vind ik het wel leuk als ik weer wat omhoog kan in gewicht, maar het is niet mijn doel), zou Rippletoe dan wel een goede keuze zijn?

De BOR op 60kg ging moeilijk, zaten wat slordige reps tussen, maar het grootste deel was wel correct uitgevoerd. Verder een beetje een slappe training eigenlijk, de military press en de DB press gingen voor geen meter, had op hogere gewichten gehoopt met zo weinig reps...

Maarja toch getraind en daar gaat het om.
Morgen dus weer een update en reflectie over de afgelopen 2 weken!

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn log!

Je shrugt zoveel dan je BORt? That's just wrong dude :p

Je shrugt zoveel dan je BORt? That's just wrong dude :p

Hey Robke,

Ik kan wel meer shruggen hoor, mijn max is 80kg op de shrugs. Ik had gister echter gewoon niet echt mijn dag, vandaar :-). Ik varieer soms een beetje, soms ga ik overal vol voor, soms doe ik sommige oefeningen wat minder etc.

Ik ga nu ook trouwens mijn update en meetresultaten posten, je kan dus zometeen op allebei tegelijk reageren ;).

UPDATE!

VOEDING
Alles gaat goed qua voeding. Ik ben iets minder gaan eten dan in mijn schema staat, ongeveer 200 kcal minder. Ik heb deze weken 2 keer een paar biertjes gedronken (3 per keer) en een keer sushi gegeten in plaats van het normale avondeten, maar zo'n ramp is dat niet. Afgelopen zaterdag na het invallen in de competitie met tennis heb ik wat patatjes op. Het team dat thuis speelt moet dan altijd voor het eten zorgen en vaak is dat patat o.i.d. dus daar kan je moeilijk onderuit komen. Ik heb echter gewoon gedurende de dag bruine broodjes met zalm etc. besteld daar en echt maar een handje patat op als avondeten. Op die manier heb ik het aardig beperkt gehouden. En ik heb die dag natuurlijk ook 3 tot 4 uur fanatiek getennist op een bestwel goed niveau met een hoog baltempo etc. Dat zijn ook snel 2500+ kcal die je dan verbrand hebt.

KRACHTTRAINING

Ik merk wel dat ik echt wat minder sterk aan het worden ben. Ook heb ik soms gedurende de training steeds minder kracht (zowel fysiek als mentaal) om de training af te maken. Ik maak het dan wel af maar qua motivatie is het niet optimaal natuurlijk. Zolang ik het toch netjes blijf afwerken vind ik dit geen probleem :).
Ik kijk echter heel erg uit naar de komende clean bulk. Ik wil dan denk ik een schema gaan doen met bijna alleen maar de basis compounds en dan 3 of 4 keer per week KT. Misschien iets in UB/LB sT of anders iets Bill Starr achtigs o.i.d. ik moet daar nog even over nadenken. Daar heb ik dan ook nog bijna 4 maanden voor, dus dat komt goed ;).

CARDIO

Gelukkig wordt het steeds mooier weer waardoor ik bijna elke dag kan tennissen, dit vind ik een stuk leuker dan op de hometrainer zitten en het is nog effectiever ook qua kcal-verbranding.

RUST
Ik slaap elke nacht tussen de 7,5 en 9 uur. Dat is dus prima lijkt me.

TEVREDENHEID

Het gaat goed, nu is het zaak om mijn gedrevenheid en discipline te behouden. Er zitten dagen tussen dat ik het wat lastiger heb maar al met al ben ik toch wel te spreken over de resultaten. Veel sneller dan dit hoeft het van mij ook niet te gaan en als ik dit nog goed volhoud tot begin september zal ik denk ik wel op het door mij gewenste vet% uitkomen.

METING
Druk op de bijlage om de resultaten te bekijken.

Mijn vriendin heeft het vet% meten op school geleerd maar het kan zijn dat het resultaat iets afwijkt, ze heeft namelijk nog niet heel veel praktijkervaring met het meten van vet%. De huidplooimeters die zij op school gebruikt zijn ook veel professioneler dan de simpele plastic tang die ik heb. Bij haar op school zakken de huidplooimeters automatisch met de gewenste druk in de huidplooi als je ze loslaat, dus dat is wel wat anders.

meting12mei.jpg

VOEDING
Ziet er nog goed uit ;)

KRACHTTRAINING
Cutten begint door te wegen kerel ;) Heb ik ook wel. Kan je eventueel vermijden door bv 2 weken op
onderhoud te gaan eten, of zelfs even 2 weken een cleane bulk in te voeren. Zal je lichaam en
trainingen ten goede komen.

CARDIO
Top!

RUST
Lucky bastard ;)

TEVREDENHEID

METING
Ziet er goed uit kerel. Gewicht zakt, taille slinkt dus BF% doet er dan ook niet echt aan toe ;)
Dat is dan sowieso ook gezakt

VOEDING
Ziet er nog goed uit ;)

KRACHTTRAINING
Cutten begint door te wegen kerel ;) Heb ik ook wel. Kan je eventueel vermijden door bv 2 weken op
onderhoud te gaan eten, of zelfs even 2 weken een cleane bulk in te voeren. Zal je lichaam en
trainingen ten goede komen.

CARDIO
Top!

RUST
Lucky bastard ;)

TEVREDENHEID

METING
Ziet er goed uit kerel. Gewicht zakt, taille slinkt dus BF% doet er dan ook niet echt aan toe ;)
Dat is dan sowieso ook gezakt

Bedankt voor je reactie Rob. Ik denk trouwens dat mijn BF% wel aardig klopt trouwens. Mijn vriendin meet alle punten 3 keer of zelfs vaker en deze keer kwam er steeds overal het zelfde getal uit. Als ik het vergelijk met andere mensen die hun BF% zeker weten dan klopt 19% ook aardig.
Het liefst zak ik naar de 12%. Aan het einde van de cut komen er sowieso nieuwe foto's.

Ik ga trouwens geen clean bulk inlassen of op onderhoud eten. Ik ben veel te blij met hoe het nu gaat, dan maar slappe krachttrainingen ;). Dat maak ik komende winter wel goed.

Wat Robke zegt zit misschien wel wat heel nuttigs in. Aangezien je lichaam begint te wennen aan het lagere verbruik en het metabolisme begint te verlagen. Je zou misschien wel even 2 weken een beetje een boost kunnen geven om daarna nog harder af te vallen.

Wat Robke zegt zit misschien wel wat heel nuttigs in. Aangezien je lichaam begint te wennen aan het lagere verbruik en het metabolisme begint te verlagen. Je zou misschien wel even 2 weken een beetje een boost kunnen geven om daarna nog harder af te vallen.

Bedankt voor je reactie. Eens in de 3 of 4 weken ongeveer heb ik ook een lekkere 'ongezond eten dag' met pizza, patat, ijs etc. :). Dit heeft ook deels als doel om mijn metabolisme weer een boost te geven. Een ander doel is dat het gewoon lekker is om een keer los te gaan qua eten.
Zodra ik merk dat het afvallen echt gaat stagneren zal ik inderdaad misschien een weekje inlassen waarin ik iets boven onderhoud ga eten. Het gaat nu echter nogsteeds zo voorspoedig dat ik het nu nog niet wil doen.
Ik heb ook een artikel gelezen op deze site over refeed en daarin staat volgens mij (kan er naast zitten, is al een tijd terug) dat je boven de 20% BF sowieso nog geen refeeddagen hoeft te houden. Ik zit ook nu pas net onder de 20% natuurlijk.

Ben je het hiermee eens of zie ik iets over het hoofd?

Bedankt voor je reactie veel succes bij het trainen!

ONDERLICHAAM + BUIK

Hack Squat
10 x 50kg
5 x 50kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg
3 x 70kg
3 x 70kg

Deadlift

5 x 70kg
5 x 70kg
4 x 70kg
3 x 70kg
3 x 70kg

Leg Raises
10 reps
10 reps

Side Bends (per kant)

10 x 21kg
10 x 21kg

--------------------------------------------------------

Lekker wat setjes gemaakt met redelijk lichte gewichten. Ik moet zaterdag weer een wedstrijd tennissen als invaller, dus ik wil dan wel fit zijn. Verder heb ik de afgelopen 6 dagen sowieso al ongeveer 10 uur getennist dus dat hakt er ook wel in. In ieder geval wel genoeg cardio dus :).
Bestwel een lekkere training dit, niet veel bijzonders.
Heb filmpjes gemaakt van de hack squat en deadlift voor mezelf. Bij de hack squat moet ik iets dieper doorzakken, ik zit nu net iets boven parallel, ik vind het moeilijk om helemaal tot parallel te zakken bij de hack squat (onafhankelijk van het gewicht). De deadlift techniek zag er goed uit.
Misschien post ik ooit nog wel filmpjes op dit forum als ik wat meer tevreden ben over mijn lichaam en de gewichten.

Zeker een hoop setjes.. 10 uur getennist :O Dat is bijna niet meer normaal man! Who0w! Ben erg benieuwd naar de filmpjes! Jammer dat je ze niet post, Ik ga ze ook weer posten 1 dezer dagen, maar dat is aan jezelf natuurlijk!

hacksquat zuigt zowiezo.. erg zwaar.. Is dit de machine versie of de BB versie?

Zeker een hoop setjes.. 10 uur getennist :O Dat is bijna niet meer normaal man! Who0w! Ben erg benieuwd naar de filmpjes! Jammer dat je ze niet post, Ik ga ze ook weer posten 1 dezer dagen, maar dat is aan jezelf natuurlijk!

hacksquat zuigt zowiezo.. erg zwaar.. Is dit de machine versie of de BB versie?

Ik train thuis en doe de hack squat dus met een losse barbell. Ja qua conditie zit het sowieso wel goed. Ik heb mijn hele leven veel gesport ondanks dat ik altijd overgewicht had (moet je nagaan hoeveel troep ik at :D).
Qua conditie kom ik nooit tekort eigenlijk. Nu al helemaal niet meer nu ik al een aardige tijd gezond eet etc. Ik tennis niet op topniveau , maar het is zeker wel een redelijk niveau vaak en ook leuk voor toeschouwers om te zien enzo, hoog baltempo, gewoon goede techiek, spectaculaire lange rally's etc.
Het is dus vrij intensief op die manier.

Bedankt voor je reactie. Eens in de 3 of 4 weken ongeveer heb ik ook een lekkere 'ongezond eten dag' met pizza, patat, ijs etc. :). Dit heeft ook deels als doel om mijn metabolisme weer een boost te geven. Een ander doel is dat het gewoon lekker is om een keer los te gaan qua eten.
Zodra ik merk dat het afvallen echt gaat stagneren zal ik inderdaad misschien een weekje inlassen waarin ik iets boven onderhoud ga eten. Het gaat nu echter nogsteeds zo voorspoedig dat ik het nu nog niet wil doen.
Ik heb ook een artikel gelezen op deze site over refeed en daarin staat volgens mij (kan er naast zitten, is al een tijd terug) dat je boven de 20% BF sowieso nog geen refeeddagen hoeft te houden. Ik zit ook nu pas net onder de 20% natuurlijk.

Ben je het hiermee eens of zie ik iets over het hoofd?

Ik wil dat artikel nog wel een keertje lezen als je het kan terug vinden . Maar op zich klopt het ook wel, aangezien er met een vetpercentage van boven de 20% over het algemeen genoeg te verbranden is. Ik ben net begonnen met de cut en het begon al lekker met een dikke wond aan de onderkant van mijn voet waardoor ik niet kan (hard)lopen. Ik moest echt op mijn tandvlees squaten en de andere mikmak doen. Daarnaast cut ik nu ook volledig op voedsel, wat geen eens een heel groot probleem is m.i. Ik heb nu driemaal per week een KT-dag (full-body) met enkele compounds en op twee van deze dagen ga ik net boven onderhoud zitten en de andere dagen een pak lager. Nu maar hopen dat het een beetje gaat lukken.

Ik wil dat artikel nog wel een keertje lezen als je het kan terug vinden . Maar op zich klopt het ook wel, aangezien er met een vetpercentage van boven de 20% over het algemeen genoeg te verbranden is. Ik ben net begonnen met de cut en het begon al lekker met een dikke wond aan de onderkant van mijn voet waardoor ik niet kan (hard)lopen. Ik moest echt op mijn tandvlees squaten en de andere mikmak doen. Daarnaast cut ik nu ook volledig op voedsel, wat geen eens een heel groot probleem is m.i. Ik heb nu driemaal per week een KT-dag (full-body) met enkele compounds en op twee van deze dagen ga ik net boven onderhoud zitten en de andere dagen een pak lager. Nu maar hopen dat het een beetje gaat lukken.

Succes met je cut! Ik had dat artikel gevonden door 'refeed' in te vullen bij Google. Je kan natuurlijk ook via deze site zoeken, want het is een artikel geschreven door iemand op deze site.
De topic titels zijn dacht ik 'Refeed deel 1' en 'Refeed deel 2'.

Laat even weten of je het gevonden hebt :).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven