AndroidHealthClinic

mijn bodybuilding log

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
hallo
ik train nu ongeveer een jaar maar vanaf maart ben ik echt serieus begonnen.
ik ben nu van plan om alles wat met mijn training te maken heeft hier op te schrijven want ik heb het idee dat ik niet alles ff goed doe dan als het hoort,
daarom hoop ik dat jullie mijn fouten eruit willen halen en me kunnen adviseren hoe ik het kan verbeteren

zoals ik al verteld heb ben ik op 30 maart serieus begonnen met trainen (bulken)
ik heb toen ook een tanita analyzer gemaakt om beetje bij te houden of ik nu aankom of afval etc etc
(ik weet dat het niet een betrouw ding is maar ik heb momenteel niks anders)

Mijn analyzer zag er toen zo uit (30-maart-2006)

Geslacht: man
Leeftijd: 20
Lengte: 186 cm
Gewicht: 76,9 kg
Bmi: 24,4
Bmr: 8044 kj
1923 kcal
Weerstand: 550
Vet-%: 14,5:%
Vet-massa: 11.2 kg
Vetvrije massa: 65,7 kg
Lichaamsvocht: 48,1

Vandaag de dag: (21- juli 2006)
Ziet mijn schema er zo uit:

Geslacht: man
Leeftijd: 20
Lengte: 186 cm
Gewicht: 84,3 kg
Bmi: 24,4
Bmr: 8471 kj
2025 kcal
Weerstand: 483
Vet-%: 16,2%
Vet-massa: 13,7 kg
Vetvrije massa: 70,6 kg
Lichaamsvocht: 51,7

mijn training’s schema ziet er ongeveer zo uit

maandag: borst – triceps
dinsdag: rust
woensdag: rug – biceps
donderdag: rust
vrijdag: benen – schouders
zaterdag ochtend: borst – triceps

mijn voedings schema ziet er zo uit (maar er moeten nog aanpassingen aan gemaakt worden)

http://www.xseno.nl/userimages/35/35712/508917ab704765857ea18d98a10d1269.jpg

Nu heb ik ook nog een voedingsschema voor rustdagen maar daar ben ik nog mee bezig dus doe komt er nog aan.

Ik ben vandaag ff sereuis weer met mijn voedingsschema;s bezig geweest en ik heb hiervoor nooit het beleg voor mijn boterhammen mee gerekend
Nu heb ik dat wel gedaan en tot mijn verbazing ontdekte ik dat ik vet boven het kcal gehalte zat.
Ik heb ook laaste tijd last van een buikje en jullie hebben meschien al gezien dat ik daar een topic over plaatste,
Nu denk ik dat dat buikje aan die teveel kcal komt
Nu heb ik dus geleerd dat ik 2 dingen kan doen maar het is nog niet helemaal duidelijk voor mij dus begin ik er weer over :P
1: ik kan mijn kcal verminderen ( maar voor hoeveel is de vraag)
2: ik kan een kort tijdje gaan cutten
3: ik kan gaat hardlopen om wat te verbranden
Wat ik ook gelezen hebt is dat je kan langzamer bulken
Kan iemand mij uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

Okee ik wil eigelijk nog meer info plaatsen maar tis hier stik heet dus hou ik het ff hierbij.
Ik hoop dat jullie mij info willen geven wat het beste voor me is

Je voedingsschema kan ik niet openen. Bij je trainingsschema zou ik dan de woensdag en de vrijdag omwisselen, aangezien je borst en triceps een paar uur na je schoudertraining doet. Wrm train je deze 2x per week?, of loopt je schema door en begin je dan de maandag met de woensdag?

langzamer (Clean) bulken houdt in: gezond eten, niet te veel junk food en snacks. Ook maar licht boven je onderhoud zitten en eventueel cardio doen, zodat je niet teveel vet bijkomt. In jouw geval zou ik dan 3x per week 30-45 min cardio doen. Na je training of op je rustdagen.

Mss kan je je voedingsschema hier neerzetten, ik kan wel op de link klikken maar opent niets.

succes ;)

oja zet er ook eens bij welke oef. je per spiergroep doet en de sets en de reps. Veel compound oef doen, verbrand je ook veel kcal mee :D.

edit: nu gaat ie wel

Laatst bewerkt:
4700+ kcal vind ik teveel man, maar als jij er goed op groeit keep it ;).

Bij je middag eten, zou ik mijn broodbeleg veranderen (kaas, hagelslag, varkensvlees is nu niet meteen het ideale) vervang dit voor kip of kalkoen of rosbief of pindakaas.

• Topic Starter Topic Starter
18fitie zei:
Wrm train je deze 2x per week?, of loopt je schema door en begin je dan de maandag met de woensdag?

ja sorry dat het beetje onduidelijk was maar wat je zegt is waar

18fitie zei:
langzamer (Clean) bulken houdt in: gezond eten, niet te veel junk food en snacks. Ook maar licht boven je onderhoud zitten
ik zelf eet haast nooit junk food of snacks
maar wat bedoel je met boven je onderhoud zitten?

18fitie zei:
4700+ kcal vind ik teveel man, maar als jij er goed op groeit keep it
ik vind zelf wel dat ik vooruit ga maar kun je van teveel kcal je snelheid van groei dan verminderen
ik ben zelf al 300 kcal beneden gegaan omdat ik een buikje kreeg en wil straks ook 2 keer per week gaan hardlopen.
maar waarom denk jij dat 4700 kcal te veel is? hoe weetje/reken je dat uit?

18fitie zei:
Bij je middag eten, zou ik mijn broodbeleg veranderen (kaas, hagelslag, varkensvlees is nu niet meteen het ideale) vervang dit voor kip of kalkoen of rosbief of pindakaas.
ik weet zelf dat mijn beleg niet helemaal top is
maar ik verschil per dag wel steeds en ik ben ook een zoetekauwer daarom die hagelslag ook, als ik alleen maar vlees erop zou gaan eten of ei dan begint ik het snel niet lekker meer te vinden
btw ik denk niet dat door dat beleg mijn spiergroei zal verminderen want de rest van de dag eet ik best wel schoon voedsel

ok ok het zijn noggal wat vragen hierboven en jullie hebben meschien niet allemaal zin om antwoord te geven, maar ik hoop van wel en ik vind het ook erg belangrijk daarom beloof ik dit:
WIE HET BESTE ANTWOORD HEEFT GEGEVEN OP AL MIJN VRAGEN KRIJGT KARMA :D

Laatst bewerkt:

meer eten dan dan je nodig bent. en dat meerdere eten zorgt ervoor dat je spiermassa kan winnen.

ok
zo ziet mijn trainings schema er ongeveer uit
elke keer doe ik meestal wel andere oefeningen
maar ik zet hier ff een voorbeeldje neer zodat jullie een beetje inzicht hebben hoe ik train

okee achter de oefeningen waar 2 plusjes (++) achter staat, doe oefeningen die ik zwaar (zo'n 3x 5-10 ongeveer)
en waar 2 isjes (==) achter staat train ik tot ik de pomp in mijn spier voel
snappen jullie?

dag 1: bankdrukken + barbell: 3x3 of 6x6
schuinbankdrukken op toestel ++
flys + dumbbell ==
frenchpress + barbell ++
dippen ++
triceps pushdown ==

dag 2: Pull Down ++
Lateral Pulldown (voor) ++
Straight Arm Pulldown ==
barbell shrugs ++
deadlift ++ (alleen dan zakken tot de knieen) ( ik weet niet hoe die oefening heet)

dag 3: squat of legg press ++
leg extension ==
been curls ==
kuiten ++ ==
schoulder press + machine of dumbbell ++
side laterals ==
bent over laterals ++ ==

ik hoop dat jullie mijn systeem beetje snappen :)

Laatst bewerkt:
dit is het andwoord: meer eten dan dan je nodig bent. en dat meerdere eten zorgt ervoor dat je spiermassa kan winnen.

nu de rest van de vragen nog :cool:

welke vragen ?

ja moet je ff terug lezen maar ik zal nog een keer plaatsen dan

-maar wat bedoel je met boven je onderhoud zitten?

-ik vind zelf wel dat ik vooruit ga maar kun je van teveel kcal je snelheid van groei dan verminderen
ik ben zelf al 300 kcal beneden gegaan omdat ik een buikje kreeg en wil straks ook 2 keer per week gaan hardlopen.

als je ze niet snapt lees dan ff terug :)

je onder houd is wat je dagelijks nodig hebt kwa voeding die moet je ff berekenen dat kan hier:http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

als je dat heb berekend ga daar dan iets boven zitten zeg maar 200cals. want jij wil niet verder vet aankomen maar wel vvm massa opbouwen.

je moet dan wel schoon gaan bulken. dat doe je door geen slechte suikers tot je te nemen en niet te veel verzadigde vetten.en niet te veel junkfood

ga 2 maal per week erbij cardioen en dan komt het wel goed.

ok bedankt
ik heb het net uitgerekent en ik kom op 2162 kcal
en wat ik wel grappig vind is dat de BMR van de tanita analyzer bijna gelijk is
mijn BMI is namelijk 2025

btw: je krijgt karma ;)

t*ring :eek:
dat lukt me nooit om op die hoeveel kcal te gaan zitten
dan moet ik veel minder eten maar dan verminderen mijn hoeveelheden eiwitten, koolhydraden en vetten ook :eek:

hardcorebuilder zei:

Je onderhoud is het aantal kcal waarbij je op gewicht blijft(je valt niet af en komt niet bij), licht er boven zitten is dan vb: 200-500 kcal extra

ik vind zelf wel dat ik vooruit ga maar kun je van teveel kcal je snelheid van groei dan verminderen
nope het kan niet je groei verminderen maar als je teveel kcal binnekrijgt kan het wel je vet drastisch doen stijgen.

uitrekenen doe je via een formule, en dat neme je als "richtlijn" maar je kan ook kijken of je bijkomt of afvalt.

ik weet zelf dat mijn beleg niet helemaal top is
maar ik verschil per dag wel steeds en ik ben ook een zoetekauwer daarom die hagelslag ook, als ik alleen maar vlees erop zou gaan eten of ei dan begint ik het snel niet lekker meer te vinden
btw ik denk niet dat door dat beleg mijn spiergroei zal verminderen want de rest van de dag eet ik best wel schoon voedsel
het zal je spiergroei niet verminderen maar het kan weer je vet% doen stijgen ;)
ok ok het zijn noggal wat vragen hierboven en jullie hebben meschien niet allemaal zin om antwoord te geven, maar ik hoop van wel en ik vind het ook erg belangrijk daarom beloof ik dit:
WIE HET BESTE ANTWOORD HEEFT GEGEVEN OP AL MIJN VRAGEN KRIJGT KARMA :D
veel zal het nog niet uitmaken :p

ok ok ok ik snap het nu helemaal
maargoed
ik ben nu al tijdje aan het uitvogelen hoe ik mijn kcal moet verminderen en tegelijke tijd mijn hoevelheid eiwit, koolhydraden en vetten op juiste hoogte te houden,
maar dat word erg moeilijk.

ik denk dat ik maar eerst probeer 2 a 3 keer in de week ga hardlopen en zonder dat ik mijn schema aanpas
en dan paar weken later kijken of mijn vet% gedaalt is
of denken jullie dat het niet veel gaat helpen

btw ik zal mijn hele eetschema dan maar over moeten gooien :(

Laatst bewerkt:
goed
ik heb dus 2 nieuwe voedings schema's gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
kijk maar:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/mijn-nieuwe-hopelijke-goede-bulk-voedings-schema-69143/

ben trouwens ook begonnen met hardlopen
30 minutjes
ongeveer
heb nu al pijn in mijn kuiten :D
maar was niet zo lekker einde want ik kreeg opeens een pijnsteek in mijn rug
dus ik moest wel kappe
maargoed dinsdag ga ik weer proberen en dan langer vol te kunnen houden.

heey
zoals ik al vertelde wilde ik creatine, glutamine en vanadyl proberen
sommige hier zeggen dat glutmanine weinig helpt maar op mijn sportschool word het juist geadviseerd
ik ben toen ff naar de body en fitshop geweest in zwolle en zag dat glutamine harstikke goedkoop was
dus heb ik het toch gekocht met vanadyl en ga het vanaf morgen proberen
(ik heb creatine van xxl nutrition en glutamine en vanadyl van vitalife)
over een maandje horen jullie of het me beviel of niet

Terug
Naar boven