MuscleMeat

Mijn fatt loss log.

Sparrkling

Dutch Bodybuilder
Waardering
46
Lengte
1m80
Massa
99kg
Ik heb besloten een log voor mezelf bij te houden om mijn progressie overzichtelijk te kunnen volgen.

Een jaar of 4/5 geleden woog ik 100Kg en ben toen in de wereld van eerst fitness en later BB terecht gekomen via de schoolarts en het lukte mij om tot een gewicht van 75Kg te komen waar ik toen heel blij mee was. Ik had er hard voor gewerkt en voelde me weer goed, kreeg complimenten en kreeg zelfvertrouwen. Was een leuke periode.

Na die periode zijn er wat dingen gebeurt in mijn leven en ik vergat op mijn voeding te letten en sporten deed ik ook weinig tot niet meer. Nu ben ik er sterker van teruggekomen en nu heb ik besloten ook wat aan die hoge vet% te gaan doen.

Ik ben om precies te zijn op 05/1/2015 begonnen en heb mij net nog een keer gewogen en kom daar uit op 98Kg. Ik weet mijn vetpercentage niet maar zal binnenkort wat foto's plaatsen en misschien dat jullie daarmee een schatting kunnen doen. Ik ben van plan om 1 x in de 2 weken te wegen.
Startgewicht : 98Kg.

1e Weging 19/01/2015 : 95 Kg
2e Weging 02/02/2015 : 93,5Kg
3e Weging 23/02/2015 : 93 Kg
4e Weging 30/04/2015 : 92 Kg

Ik heb besloten het goed aan te pakken dus ook gelijk een voedingsschema te maken.
Mijn eerste poging,

Maaltijd 1 : Smart protein shake.

Shake : Eiwit 19,03, Vet 0,39, Koolhydraten 2,62.
Banaan : Eiwit 1,0, Vet 0,0, Koolhydraten 18.

= Kcal 163, Eiwit 20, Vet 0,39 Koolhydraten 20.

Maaltijd 2 : 3 eitjes+groenten.

Eieren : Eiwit 23,2, Vet 20,2, Koolhydraten 1,3.
Tomaat : Eiwit 0,7, Vet 0,1, Koolhydraten 1,9.
Komkommer : Eiwit 1,2, Vet 0,4, Koolhydraten 4,4.

= Kcal 315, Eiwit 24. Vet 21, Koolhydraten 7,6.

Maaltijd 3 (Direct voor de training) : haring met tomatensaus + 2 sneetjes volkoren meergranen brood.

Haring : Eiwit 15,48, Vet 18,24, Koolhydraten 4,68.
Brood : Eiwit 3,8, Vet 0,5, Koolhydraten 16,4.
Brood : Eiwit 3,8, Vet 0,5, Koolhydraten 16,4.

= Kcal 411, Eiwit 23, Vet 19, Koolhydraten 37.

Maaltijd 4 (Na de training) : kipfilet150gr met Chinese kleefrijst50gr.

Kipfilet : Eiwit 45, Vet 6,0, Koolhydraten 0,0.
Rijst : Eiwit 3,5 , Vet 0,1, Koolhydraten 39,7.

= Kcal 407,7, Eiwit 48,5, Vet 6,1, Koolhydraten 39,7

Maaltijd 5 (Avondmaal) : 200gr rundergehakt+150gr zwarte bonen.

Rundergehakt : Eiwit 38,2, vet 29,2, koolhydraten 1,6.
Bonen : Eiwit 13,5, vet 0,8, koolhydraten 36
15gr olijfolie Eiwit 0, vet 15, koolhydraten 0

= Kcal 757, Eiwit 51, Vet 45, Koolhydraten 37

Maaltijd 6 : Smart protein.

Shake : Eiwit 19,03, Vet 0,39, Koolhydraten 2,62.

= Kcal 89, Eiwit 19, Vet 0,39 Koolhydraten 2,66

Totaal = Kcal 2148, Eiwit 186, Vet 92, Koolhydraten 144.

Verder ga ik 3 x in de week naar de sportschool en gebruik ik het schema van ICF 5x5.
Nog geen cardio.
Ik heb dit vanaf de lege barbell opgebouwd.

Training A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Bent over row 5x5
BB Shrugs 3x8
Tricep Extensions 3x8
Barbell Curl 3x8
Goodmornings 2x10
Cable Crunch 3x10

Training B
Squat 5x5
Deadlift 1x5
Standing Press 5x5
Bent over row - 10% 5x5
Bench Press (Close Grip) 3x8
Barbell Curls 3x8
Cable Crunch 3x8

Stats :

Squat : 72,5Kg
DeadLift : 75Kg
BenchPress : 52,5Kg
BentOverRow : 47,5Kg
StandingPress : 35Kg
Goodmornings : 27,5Kg
Close Grip BP : 25Kg

Doel 1 = 90Kg bereiken. Datum :

Ik hoop dat deze log mij verder helpt naar mijn doel om zoveel mogelijk vet te verliezen tot ik tevreden ben.

Bedankt voor het lezen.

Laatst bewerkt:
In. succes kerel! gaat je lukken!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks man!

Ik wil een kleine aanpassing aan mijn voedingsschema gaan doen en dan kom ik hier op uit,

Totaal = Kcal 2275, eiwit 211,6, vet 90,6, koolhydraten 152,95.

En wat ik nu elke dag binnen krijg is dit :
Totaal = Kcal 2215, Eiwit 188,48, Vet 103,8, Koolhydraten 131,92.

Persoonlijk denk ik dat door die aanpassingen mijn voedingsschema wat beter is geworden.
Heb ik hier gelijk of kijken jullie daar anders naar?

Wat is je huidig vp % (of een startfoto)

Dat weet ik niet en foto's ga ik aankomende week maken.
Even een goede camera regelen..

Succes. Hoe oud ben je?
Haring in tomatensaus na training? Mij niet gezien

Bedankt!

Ik ben 20 jaar.
Moet zeggen dat ik ook niet zo een hele grote fan ben van haring in tomatensaus en dat ga ik binnenkort ook veranderen aan mijn voedingsschema.

Iemand nog commentaar op mijn post van gisteren over die aanpassingen?

Gracias!

Vandaag lekker getraind daarna helemaal kapot, was weer de eerste training sinds mijn vakantie dus even weer inkomen. Slappe beentjes aan overgehouden maar heb al zin in de volgende training.

Squat 5x5 40Kg
Bench Press 5x5 40Kg
Bent over row 5x5 40Kg
BB Shrugs 3x8
Tricep Extensions 3x8
Barbell Curl 3x8
Goodmornings 2x10
Cable Crunch 3x10

Gisteren flink minder kcal gegeten dan gepland, zo ongeveer 800Kcal minder.
Ik ben heel vroeg mijn bed in gedoken omdat ik te moe was om nog wakker te kunnen blijven..

Dit is voor 1 x toch geen heel groot probleem toch?

Gisteren flink minder kcal gegeten dan gepland, zo ongeveer 800Kcal minder.
Ik ben heel vroeg mijn bed in gedoken omdat ik te moe was om nog wakker te kunnen blijven..

Dit is voor 1 x toch geen heel groot probleem toch?

Nee lijkt me juist een pluspunt. Aangezien het bij mij 6 van de 7 dagen andersom gaat :o

Hele zware training gehad vandaag heb moeten doorzetten bij alle compounds, zwaar licht in mijn hoofd maar toch doorgezet en afgemaakt. Wou bij de Close grip BP na 1 setje naar huis maar in de kleedkamer dacht ik, nee ik ga terug en toch nog alles afgemaakt.

Squat ging lekker krijg de techniek ook steeds beter.
Deadlift net als Squat nog geen problemen mee.
Standing Press daar heb ik t zwaar mee, maarja weer de eerste standing press sinds de vakantie dusja zegt nu nog niet zoveel..
Bent over row ging ook ging moet hier wel nog even aan mijn techniek werken, verder prima..

Training B
Squat 5x5 42,5Kg
Deadlift 5x5 45Kg
Standing Press 5x5 35Kg
Bent over row 5x5 42,5Kg
Bench Press (Close Grip) 5x5
Barbell Curls 3x8
Cable Crunch 3x8

Heb vandaag i.p.v mijn standaard avond maal (Maaltijd6) iets anders bereid. 150gram rundergehakt en 200gram Slim pasta Fettuccine bereid. 24kcal per pakje pasta van 200gr. Kwa vetten die ik tekort kwam heb ik het gebakken extra olijfolie, afgewogen op mijn mini weegschaaltje:D en om tot de benodigde koolhydraten te komen heb ik eerder de dag wat extra rijst genomen.

NOOIT meer want het smaakte bijna naar rubber helaas. Leuk om een keertje voor de afwisseling iets anders te proberen maar morgen weer gewoon mijn standaard avondmaal.

Volgende week ergens wil ik de pasta van Driemfields proberen, iemand daar ervaring mee?

Netto koolhydraten: 5 gram per portie van 56 gram
Eiwitten: 7 gram per portie
Energie: 190 kcal. per portie
Vetten: 1 gram per portie
Inhoud: 375 gram / ruim 6 porties

Weer een goede training gehad vandaag en het ging heel makkelijk allemaal terwijl ik de vorige training nog helemaal kapot was en lange pauzes nodig had. Denk dat mijn spieren het nu weer een beetje gewend zijn na een paar weken even niks gedaan te hebben.

Merk wel dat ik nog moeite heb met de techniek van de BOR maarja dat komt wel goed.
En ben bij de BOR vergeten gewicht te verhogen, gelukkig is dat niet zo erg voor een keertje.

Training A
Squat 5x5 45Kg
Bench Press 5x5 42,5Kg
Bent over row 5x5 42,5Kg
BB Shrugs 3x8
Tricep Extensions 3x8

De onderstaande 3 oefeningen moeten overslaan want ik rij met een vriend mee en hij moest wat eerder weg vandaag.
Gelukkig wel alle compounds kunnen doen en daar gaat het om.
Barbell Curl 3x8
Goodmornings 2x10
Cable Crunch 3x10

Maandag mijn eerste weegmoment en ben echt benieuwd of ik al wat ben afgevallen, zal wel echt demotiverend werken als straks blijkt dat er amper wat af is.
Maar heb goede hoop dat het wel goed zit want ik houd me elke dag streng aan mijn schema.

Laatst bewerkt:
Keep it up bro! Staar je niet blind op die weegschaal en kijk ook gewoon in de spiegel en maak foto's voor vergelijking en motivatie

Succes! Maar is 2215kcal niet héél erg weinig voor iemand van 98kg? Ga je daar niet veel VVM mee verliezen? Wat is je onderhoud?

Wil zelf volgende week ook beginnen met cutten en wil dan ook rond de 2200-2300 kcal gaan zitten. Weeg zelf 73,5kg met 17% VP.

Keep it up bro! Staar je niet blind op die weegschaal en kijk ook gewoon in de spiegel en maak foto's voor vergelijking en motivatie
Thanks! Weet ik ook wel de spiegel is natuurlijk het belangrijkst. Die foto's moeten er inderdaad nog komen, moet echt even een camera zien te regelen.

Succes! Maar is 2215kcal niet héél erg weinig voor iemand van 98kg? Ga je daar niet veel VVM mee verliezen? Wat is je onderhoud?

Wil zelf volgende week ook beginnen met cutten en wil dan ook rond de 2200-2300 kcal gaan zitten. Weeg zelf 73,5kg met 17% VP.

Mijn dagelijkse onderhoud is volgens de site waar ik dat heb berekent 2030 Kcal per dag.
Met sporttoeslag is mijn onderhoud 2842 Kcal.. Dusja dat is wel gewoon prima verder..

Succes!

Terug
Naar boven