AndroidHealthClinic

Mijn hardlooplog

Bezoekers in dit topic

1 uur aan max 138 hartslagen. Laatste 6 minuten ging batterij in spaarstand en werd snelheid niet juist meer gemeten. Het was eigenlijk iets meer dan 11kmu. Begint nu echt goed te gaan naar mijn normen.
Bekijk bijlage 549344

Polar Running Index was 64:
Bekijk bijlage 549345

Maar ik denk wel dat die tabel wat te optimistisch is...
Voor iedere minuut onder de 49 een extra ritje?
 
Ik weet nog niet, de prijzen van de stookolie zijn zo hard gestegen.... Ga die test ook proberen te doen zonder in het rood te gaan, denk dat dat wel kan lukken.
 
Vandaag deed ik een herstelloopje van +17km. Hartslag bleef weer lekker laag...
1646421116530.png


Morgen nog eens rusten.
 
Vandaag intervaltraining: 2,5KM rustig opwarmen - 8 X 400m tegen 14,4kmu (1:40) - 2,5KM rustig uitjoggen:
1646604000681.png


1646604032159.png


Als iemand tips heeft wat beter kan in mijn schema zijn die altijd welkom hoor..
Nu ga ik taperen voor mijn 10km test vrijdag, de conditie hiervoor zou er nu al moeten zijn:
Dinsdag nog 45 minuutjes in zone 2 (tot 138 hartslag) met enkele versnellingen en donderdag rustig 20 minuutjes loslopen met 1 versnelling. Na de test een week volledige rust en misschien ook eens een nachtje ouderwets me bezatten... Daarna volgt weer een schema van 6 weken voor 10km in 44 minuten, maar met 45 minuten zal ik ook al tevreden zijn. PR all time is dus 42:20 op 10km toen ik 43 was. (maar toen was ik nog geregeld dronken en durfde al eens iets in mijn neus te proppen zo af en toe, dat is nu verleden tijd). Hoop dit op mijn 50e nog eens te kunnen verbeteren.
Ik heb besloten krachttraining even te laten voor wat het is de komende maanden en me volledig hierop toe te leggen. Recuperatie lijkt beter te gaan in vergelijking met toen ik op mijn rustdagen krachttraining deed.
 
Laatst bewerkt:
1646770554512.png


Beetje last van de knie, overweeg 4 dagen rust en dan zondag de test te doen...
 
PR all time is dus 42:20 op 10km toen ik 43 was.
Tussen alle onzin tussendoor is dit behoorlijk indrukwekkend. In de cut doe ik zelf 2x pw joggen 5km en toen was mijn PR 25.14 (was ook bijna op mijn lichts toen) zou je dat x2 doen voor de 10km zit je ruim over de 50min. Uiteraard die 2de 5km zal ook ruim langer duren dan 25.14.

Doe het je iig niet na.
 
Tussen alle onzin tussendoor is dit behoorlijk indrukwekkend. In de cut doe ik zelf 2x pw joggen 5km en toen was mijn PR 25.14 (was ook bijna op mijn lichts toen) zou je dat x2 doen voor de 10km zit je ruim over de 50min. Uiteraard die 2de 5km zal ook ruim langer duren dan 25.14.

Doe het je iig niet na.
Zeker nu niet, met al die massa die je moet verplaatsen! :D
 
Tussen alle onzin tussendoor is dit behoorlijk indrukwekkend. In de cut doe ik zelf 2x pw joggen 5km en toen was mijn PR 25.14 (was ook bijna op mijn lichts toen) zou je dat x2 doen voor de 10km zit je ruim over de 50min. Uiteraard die 2de 5km zal ook ruim langer duren dan 25.14.

Doe het je iig niet na.
De truuk is niet in het rood te gaan de eerste 7-8 km en dan echt alles geven, kapot gaan. 2e 5km is dan normaal sneller dan de eerste als je goed getraind bent.

Maar vrees dat mijn knie beter eendag of 3 rust nu.. De conditie is er, ik ga pas vanaf 155 hartslag in het rood. Is echt balen nu dat die knie net nu pijnlijk begint aan te voelen. :-(
 
Laatst bewerkt:
Mss iemand een tip? Ga nu een paar dagen Diclofenac slikken... Maar misschien kent iemand iets beter ?

Cortisone doe ik niet meer, zou graag als ik 60 ben ook nog lopen..
 
Laatst bewerkt:
Misschien aanvullen met diclofenac crème. Ik.ken je klacht niet (effe te lui terug te scrollen zo vroeg...) Maar kan.helpen.
 
De truuk is niet in het rood te gaan de eerste 7-8 km en dan echt alles geven, kapot gaan. 2e 5km is dan normaal sneller dan de eerste als je goed getraind bent.

Maar vrees dat mijn knie beter eendag of 3 rust nu.. De conditie is er, ik ga pas vanaf 155 hartslag in het rood. Is echt balen nu dat die knie net nu pijnlijk begint aan te voelen. :-(
Even weekje rust houden.

Neem het een keer op hoe je loopt en analyseren wat je eventueel kan verbeteren.

Andere schoenen proberen.

In het bos lopen ivm zachtere ondergrond.
 
Vandaag overdag vanmorgen nog pijn, in de loop van de namiddag werd het steeds beter. Om 17u kon ik weer pijnloos trap op en af.. Voel enkel nog iets als ik erop druk, maar ook geen echte pijn... Ook zwellingkje is weg..
Morgen zoals gepland 3KM loslopen, maar echt zo traag mogelijk..

Als dat pijnloos lukt ga ik vrijdag die test doen. Maar niet te gek.. en als ik last krijg stop ik gewoon. Gewoon proberen mooi 49 minuten rond te lopen, 50 minuten ga ik ook al als geslaagd beschouwen gezien de omstandigheden.. Zat al een beetje met rond de 46 minuten in mijn hoofd maar dat ga ik niet proberen dus.
Of het lukt of niet, daarna sowiezo een week rust tot de volgende week zondag erna.
 
Laatst bewerkt:
1646935117779.png


Voelde nog pijnlijk aan, seffens naar dokter voorschrift voor een RX ( rontgen ) vragen... Ga gewoon rusten tot volgende week zondag nu.
Conditie is eigenlijk goed als je hartslag bekijkt.. Hoop niet teveel te verliezen. Als je wat ouder bent verlies je veel sneller als je wat stil ligt dan wanneer je jong bent merk ik de laatste tijd. Is waarschijnlijk met krachttraining ook zo...
 
Laatst bewerkt:
Is slijmbeursontsteking. Cortisonespuit gekregen en mag over 6 dagen terug 5km tegen 9kmu, over 8 dagen 8km tegen 10kmu en dan 3 dagen later de test.. :-D
Zuur, maar het had al bij al erger gekund...
 
Donderdag testje gedaan of rustig 5km zonder pijn terug ging => geen probleem
1647694404824.png


Vandaag (zaterdag) testje of 8 km zonder probleem terug ging = > geen probleem
1647694479061.png
 
Hou het toch even rustig... Wil volledig herstel !!
1647883092490.png
 
Niks rust lopen ouwe gek!
 
Traag joggen met 2 - 4 - 7 - 4 - 2 minuten wat versnellen tot 11,5-12kmu. Versnellingen waren ook terug pijnvrij.. Door op deze manier te revalideren ga ik niet zo gek veel moeten inboeten aan conditie denk ik..
1648056694662.png
 
Back
Naar boven