XXL Nutrition

mijn log voor vechtsporten

• Topic Starter Topic Starter
vannacht amper kunnen slapen en bijna heel de nacht beetje door mijn bed heen gestuiterd :(
volgens mij 5:30 nog gezien.

maar toch nog 1,5 uur taekwondo clinic aan een middelbare school gegeven.
en 2 uur mee judo les gegeven. randori training voor de jeugt.

zelf rust gepakt. miss morgen weer even lichte kracht of loop sessie. afhankelijk van het weer

vandaag even wat gespeeld met gewichten:

(HANG) POWER CLEAN AND POWER JERK
5X20
3X40
3X50
1X60 van de vloer
1X60 van de vloer
1X60 van de vloer

KB SWING
10X28
10X28
10X28

de spanning voor de operatie begint nu echt toe te slaan, en merk dat dit zowel fysiek als psychisch effect op me heeft. had verder gewoon geen zin/energie om verder nog iets te doen....

succes met je operatie!

dankje!

net bumperplates gekocht,

en nog ff een korte training mee gedaan voor mijn operatie morgen.

SUMO DEADLIFT
3X30
3X50
3X70
3X90
2X100
1X120

dat was het enige. om de schijven uit te proberen. verder niks geks gedaan. nu (mentaal) voorbereiden op de operatie!

woensdag ochtend weer thuis gekomen van de schouder operatie. ik moet mezelf helemaal vol proppen met pijnstillers anders is de pijn echt niet te doen,

daarnaast heb ik nu nog een beetje de griep. denk als na effect van de narcose...
hopelijk snel genezen.

Beterschap man!

Hoelang moet je hier nog mee rusten nu?

Pffft ik mag er niet aan denken :( maar als daarna alles opgelost is is het wel zo fijn!

Mag je nu enkel de recovery oefeningen doen of ook lichtjes trainen?

is ook echt een hell voor me.

ik dit moment mag ik alleen mijn schouder heel lichtjes draaien en mijn arm een beetje los houden.
over 2 weken krijg ik therapie voor revalidatie

is ook echt een hell voor me.

ik dit moment mag ik alleen mijn schouder heel lichtjes draaien en mijn arm een beetje los houden.
over 2 weken krijg ik therapie voor revalidatie

Pffft ik hoop dat je snel weer kan knallen!!
En mag je (nu of binnen enkele weken) lopen ofzo of geeft at te veel schokken door? Dan blijf je toch iets doen.

Pffft ik hoop dat je snel weer kan knallen!!
En mag je (nu of binnen enkele weken) lopen ofzo of geeft at te veel schokken door? Dan blijf je toch iets doen.

ik denk dat lopen voorlopig nog te veel schokken geeft. en op het moment ben ik ook nog te ziek en te misselijk van alle pijnstillers en de narcose. misschien over een paar weken rustig weer trap technieken oefenen. mijn benen krijg ik nog wel de lucht in.

ben nu sinds een week van de zware pijnstillers af.

ben gelukkig niet meer zien en zo wazig van al die rotzooi. sinds afgelopen zaterdag ben ik weer rustig aan Taekwondo les aan het geven. verder kan ik nog niet veel doen.

dinsdag moet ik op controle komen en dan hoor ik weer meer

vandaag op controle geweest voor mijn schouder.

het zag er over het algemeen gelukkig goed uit. moet um nog wel 3 weken goed laten rusten en daarna met fysiotherapie beginnen.

de dokter zei dat ik na herstel gewoon weer (bijna) alles kan doen moest alleen uitkijken met bijvoorbeel het werpen van een bal. maarja doe toch een bal sporten :P en dat ik moest opassen met maximaal bankdrukken

Dus judo komt er weer volop in?

Fijn om te horen dat je terug gaat kunnen trainen binnenkort!!

goed om te horen. succes met herstel.

Dus judo komt er weer volop in?

Fijn om te horen dat je terug gaat kunnen trainen binnenkort!!

thnx. uiteidelijk ga ik wel voor volop judo (en taekowndo en grappeling) trainen ja. maar herstel zal nog wel even duren. mijn rechter arm is nu gewoon dunner dan links:(

---------- Post added 15 October 2013 at 22:54 ----------

goed om te horen. succes met herstel.

ja dankjewel man!

gisteren voor het eerst sinds de operatie weer taekwondo getraind. ging nog verrassend goed.

-opwarmen+rekken
hierbij moest ik een beetje improviseren omdat ik echt joggen nog niet aan durfde.
daarna rekken eerst dynamisch been zwaaien opzei en naar achter links en rechts. gevolg door hamstrings rekken en in een lunge positie de heup buigers rekken.

flaps training.
- achterste been high round kick
- voorste been high round kcik
- combinatie mid round kick+spinning hook kick
- reactie oefening mog wel met de flap: parter kan 2 bewegingen maken, of hij stapt naar voren. counteren met spinning hook kick.
of hij maakt alleen een wissel pas, reageren met voorste been high kick.
-parter oefening zonder flap: grote stap naar voren maken. om zo een aanval uit te lokken. meteen ontwijken en counteren met gesprongen back kick.

alle oefeningen links en rechts uitgevoerd.

-als laatste nog korte rondjes trappen van 15 seconden gevolgt door een cooling down

de training was conditioneel eigenlijk helenaal niet zo zwaar. maar omdat ik er een redelijke tijd uit heb gelegen was het toch nog wel pittig. nu ook lekker spierpijn:D

gisteren een korte bodyweight training gedaan voor benen en core.

SQUAT
25X
25X

LUNGE
10XL+R
10XL+R

SITUPS
20X
20X
20X

BACK EXTENTIONS(op de grond)
20X
20X
20X

daarna nog front kicks, round kicks en axe kicks getraind op mijn bokspop
afgesloten met wat rekken.

voel nu toch mijn benen wel een beetje:)

ben vandaag bij de dokter en fysio geweest.

volgens de dokter zag het er goed uit. er zijn nog wel wat bewegingen die ik niet kan/mag maken en het totale proces gaat ook nog wel een paar maanden duren. maar de dokter was wel tevreden. Van de fysiotherapeut heb ik wat lichte mobiliteit oefeningen gekregen en ik mag weer rustig biceps en onderarmen gaan trainen. dus dat heb ik vandaag ook meteen even gedaan:

DB BICEP CURLl
10X5
10X7,5
10X10
10X10

BB WRIST CURL SS BB WRIST EXTENTIONS
20X20
20X30
20X30

voel mijn onderarmen nu wel redelijk:) morgen benen trainen met bodyweigth of miss dumbells.
heb trouwens ook een safety squat bar besteld. dan kan ik toch squatten met een zware barbell zonder mijn schouder naar achter te hoeven trekken

Laatst bewerkt:
Zeker rustig je tijd nemen.
Ik heb na mijn blessure van mijn patellapees ongeveer 2 jaar niet meer getraind.

Trainingen zien er goed uit!

Terug
Naar boven