AndroidHealthClinic

Mijn training/week goed/slecht?

petervankeer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Hey!

Ik wou eens horen of hetgeen ik doe wel goed is, en of er misschien verbetering in kan.

Ik doe nu sinds eind mei Thaiboks in Brasschaat, normaal élke week 3 keer.
In juli ben ik thuis ook terug wat beginnen trainen (gewichtjes enz), en sinds oktober ben ik wat supplementen beginnen nemen om het trainen te bevorderen.
Nu zou ik willen weten of, hetgeen ik doe, wel ok is.

Mijn week ziet er ongeveer zo uit:

Maandag:
soms rust, soms kan ik het gewoon niet laten om optrek/pompsetjes te doen
3 BCAApillen verspreid over de dag (' smorgends, 's middags, 's avonds) als ik het niet vergeet tenminste

Dinsdag:
1,5u voor de training bananenpap (3 granenboterhammen, 1 - 2 bananen, melk, en Stevia (gezonde zoetstof!!)
1/2 uur voor de training 10g Super Creatine met 250ml water
19u30 - 21u00 Thaibox
Tijdens de training: 600ml water met 7 grote koffielepels dextrose
Meteen na de training: 30g Whey perfection, 30g ultra fine oats, 2 grote koffielepels dextrose, 5 gram Super Creatine met 500ml water
6 BCAApillen verspreid over de dag (' smorgends, 's middags, 's avonds) als ik het niet vergeet tenminste

22u00 - 22u30 3 sets (15-12-8-6-4) biceps thuis met gewichten
+ 3 sets van 20 keer optrekken + 3 setjes 30 x pompen

Woensdag:
3 sets van 20 keer optrekken + 3 setjes 30 x pompen
3 BCAApillen verspreid over de dag (' smorgends, 's middags, 's avonds) als ik het niet vergeet tenminste

Donderdag:
1,5u voor de training bananenpap (3 granenboterhammen, 1 - 2 bananen, melk, en Stevia (gezonde zoetstof!!)
19u30 - 21u00 Thaibox
Meteen na de training: 30g Whey perfection, 30g ultra fine oats, 2 grote koffielepels dextrose, 5 gram Super Creatine met 500ml water
6 BCAApillen verspreid over de dag (' smorgends, 's middags, 's avonds) als ik het niet vergeet tenminste

22u00 - 22u30 3 sets van 20 keer optrekken + 3 setjes 30 x pompen

Vrijdag:

Zaterdag:
12u00 - 13u30 Thaibox

14u30 - 15u00 3 sets (15-12-8-6-4) voor biceps thuis met gewichten
+ 3 sets van 20 keer optrekken + 3 setjes 30 x pompen

Zondag:

Ik ga met mijn opa een systeem maken aan mijn deur om te dippen (voor hardere tricepstraining en borst), dus die oefeningen komen er ook nog bij! (binnen 1 - 2 weken)

Voor de rest eet ik gezond;
Elke morgend 100 gram magere yoghurt, 120 gram havermout, pure chocolade (gemixete repen van 72% Cacao), beetje stevia
Zo goed als élke dag een appel, ne granykoek (zonder toevoegingen), parovita granenkoek
Enkel op vrijdag +- 4 pintjes en af en toe als ik op donderdag uitga.

Mijn vraag is; ben ik goed bezig?

Hoe ziet het geen eruit in die spiegel? Ben je goed bezig? ;) je voedingsschema klinkt niet als de beste, maar wat zegt de spiegel. Bereken je onderhoud ga daar boven of onder zitten, maak een voedingsschema etc en post dat ipv dit. Wat je eet voor en na de training is prima.

indien je wedstrijd aspiraties hebt zou ik wel wat loop trainingen doen,begin met 3 a 4 duur loopjes van 1 uur per week eens dat vlot gaat kun je met interval beginnen.

Van die 10 gram creatine voor de training zie ik het nut niet van in. 10 gram is best veel tenzij het een creatine formule is waar nog andere toevoegingen bijzitten. Want na de training neem je nog eens 5 gram. Creatine kan je volgens hetgeen ik weet best dagelijks nemen. Gewoon een vaste dosis elke dag.

Uw koolhydraten rondom de training zijn ook goed volgens mij.

In uw dagelijkse voeding zitten precies heel weinig eiwitten voor zo intensief te sporten.

• Topic Starter Topic Starter
Alleeh, ik dacht dat ik mail zou krijgen als iemand hier zou posten :p
Goh, ik vind persoonlijk dat ik het verschil wel zie, 't gaat niet snel, maarja...

Over het lopen; blijkbaar trainen die echte Thaise kerels +- 12km per dag. Ik zal alvast eens gaan beginnen met 3x 5km per week, en inderdaad met intervallen!

Goh, die creatine was puur om eens te testen; eens kijken of ik bv extra uithouding heb bij een zware training bv. Die 10 gram had ik ook maar ergens gelezen. Die 5 gram erna was op aanraden vd vriend van m'n zus, omdat m'n lichaam het dan nodig zou hebben..

Dat van die eiwitten; ik probeer m'n best te doen. Is bv meer zo'n blik tonijn (ik denk 28gr eiwtitten) eten een goede keuze, Of gaan die vetten het weer 'verpesten'?
Is het anders aangeraden om eens langs een sportdokter o.i.d. te gaan? Want wil uiteraard alles kunnen geven, zonder dat ik m'n lichaam naar de bom doe hé ;)

Ik heb al wel van verscheidene mensen vernomen dat ik beter niét ""fitness"" (gewichtjes en optrekken) na een Thaibokstraining, omdat het absoluut niet goed zou zijn voor m'n spieren (qua herstel en groei wordt het volgens hen benadeeld). Zij raden mij aan om dan op maandag - woensdag en vrijdag te ""fitnessen". Klopt dit?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven