MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

die full squats zien er goed uit!
 
Netjes. En dan midden/eind volgend jaar de 800 halen waarschijnlijk?
 
Netjes. En dan midden/eind volgend jaar de 800 halen waarschijnlijk?

We zien wel. Dat hangt van zoveel af.

Het zou cool zijn als ik dat rond de zomer zou kunnen halen. Dan weet ik dat ik voor mezelf genoeg basiskracht heb om op de strongman wedstrijden flink uit te halen.

Het uiteindelijke 'big hairy audacious goal' dat aan het rijpen is in mijn hoofd is om rond 2009 de IPF Europeans te kunnen halen. Ik ben daar nog ver vanaf, maar ik heb alle faciliteiten en zit qua kameraden in een goed milieu om daar te raken. Want trainingsmaat Joe Martin zit nu al op dat niveau ; nu al rond de 830kg totaal aan -100kg (en ook lifetime natural), mn broer gaat ook met sprongen vooruit dus binnenkort kunnen we met een aardig team naar interclubs etc.

Vroeger in Gent trainde ik meestal op mn eentje tussen beachboys, sedert ik terug naar WestVlaanderen verhuist ben heb ik enkel nog mensen om me heen die HEEL ERG sterk willen worden. Dat scheelt enorm. Obstakel voor mij is dat ik steeds zwaarder moet worden om sterker te worden. Ik ga die hoge getallen niet kunnen maken aan -100kg zoals Joe, maar in de hogere klasses stijgt het niveau erg snel. In de -110 of -125 gaan er veel vlotjes boven de 900 totaal. Nu, ik zou wat graag 8ste of 10de worden in zo'n competitie hoor...
 
Cool. Ik zie jou dat echt nog wel halen. Altijd erg gemotiveerd!
 
succes met de weg naar de top op de IPF kerel!!:)
 
The_Locust zei:
Obstakel voor mij is dat ik steeds zwaarder moet worden om sterker te worden. Ik ga die hoge getallen niet kunnen maken aan -100kg zoals Joe

Waarom niet? Natuurlijk wordt je sterker als je ook groter word, maar het is toch niet onmogelijk om veel sterker te worden aan dit bw?
 
Altijd erg gemotiveerd!

Ik moet van mijn vriendin. "OK, nu heb je mn hele garage in beslag genomen, nu kan je verdorie maar zien dat het de moeite waard is en dat je sterk wordt." ;)
 
Waarom niet? Natuurlijk wordt je sterker als je ook groter word, maar het is toch niet onmogelijk om veel sterker te worden aan dit bw?

Ik wil namelijk GRAAG 110-115 komen te wegen omdat dat nu eenmaal mijn idee is van een streeffysiek voor een krachtsporter van mijn gestalte. Maar de gewichten die in die klasses getild worden zijn aanzienlijk.

Stel, ik blijf -100kg en evolueer naar 800kg totaal. Daarmee heb je al een respectabele klassering in die klasse denk ik. Op zich inderdaad haalbaar. Maar stel dat ik nog 10-15kg zwaarder word en * droom en stel * dat mijn totaal dan 870 wordt (stel !). Dan ben ik voor mezelf veel sterker, maar in de klassering bengel je dan toch onderaan. Want 1000kg totaal ga ik niet halen hoor, LOL ! Dus het is de keuze tussen ofwel voor jezelf zo sterk mogelijk worden, ofwel een bepaalde combinatie van BW en prestatie halen waarmee je hoger in de ranglijst kan eindigen.

Tom Goeghebuer is trouwens met dat laatste bezig. Aan het diëten om in de -56kg klasse te raken. Dan gaan ook zijn prestaties naar beneden, maar misschien kan hij zich dan alsnog plaatsen voor de olympische spelen.
 
Ik wil namelijk GRAAG 110-115 komen te wegen omdat dat nu eenmaal mijn idee is van een streeffysiek voor een krachtsporter van mijn gestalte. Maar de gewichten die in die klasses getild worden zijn aanzienlijk.

Stel, ik blijf -100kg en evolueer naar 800kg totaal. Daarmee heb je al een respectabele klassering in die klasse denk ik. Op zich inderdaad haalbaar. Maar stel dat ik nog 10-15kg zwaarder word en * droom en stel * dat mijn totaal dan 870 wordt (stel !). Dan ben ik voor mezelf veel sterker, maar in de klassering bengel je dan toch onderaan. Want 1000kg totaal ga ik niet halen hoor, LOL ! Dus het is de keuze tussen ofwel voor jezelf zo sterk mogelijk worden, ofwel een bepaalde combinatie van BW en prestatie halen waarmee je hoger in de ranglijst kan eindigen.

Tom Goeghebuer is trouwens met dat laatste bezig. Aan het diëten om in de -56kg klasse te raken. Dan gaan ook zijn prestaties naar beneden, maar misschien kan hij zich dan alsnog plaatsen voor de olympische spelen.

Ik zie je punt, maar zeg nooit nooit. Je hebt nog minimaal 10 jaar om te gainen. 1000kg totaal zou dan wel erg sick zijn, dat is waar. Het is wel een moeilijke keuze; of minder sterk zijn maar relatief gezien beter presteren of alles uit je lichaam halen wat er in zit maar met de consequentie dat je (nogmaals) relatieve prestaties minder zijn. Maar je geeft zelf al aan dat een 8-10e plek in hogere klasses ook niet verkeerd zou zijn. Ik denk dat je misschien nog verder kan komen dan je nu voor ogen hebt, maar uiteraard kan jij dat zelf beter weten.
 
Vorige week bij front squat mocht er geen vlieg meer opzitten
:D

Eens houdt de vooruitgang weer op en zal men weer moeten switchen van methode.
 
Had je nog vragen trouwens na het lezen van de stickies? :D
 
Ik wil namelijk GRAAG 110-115 komen te wegen omdat dat nu eenmaal mijn idee is van een streeffysiek voor een krachtsporter van mijn gestalte. Maar de gewichten die in die klasses getild worden zijn aanzienlijk.

Hoe groot ben je dan ?
 
Hoe groot ben je dan ?

173cm

Dinsdag 6 november


1) Heavybag (punches, kicks, vanalles)
8 ronden van 3 minuten met 1min rust, waarvan telkens afwisselend een ronde rustig en een ronde keihard vlammen
Very good... but bag not hit back

2) Chins
laddertjes van 2,4,6 reps
4 laddertjes = 48 reps

3) ABS circuit
8 oefeningen (hoe the **** ever ze ook heten), 20 reps elk = 160reps
 
Altijd leuk om eens wat anders te doen!
 
Op 173 cm moet je echt wel huge zijn bij 100kg! Ben nl even groot :D
 
En zeggen dat er hier zoveel komen klagen dat ze geen gewicht aanzetten en nochtans goed eten en super trainen.
 
Back
Naar boven