Volgende keer een tandje erbij toch, in het bovenstaande kun je eigenlijk alleen de laatste als werkset beschouwen. Ik zou volgende keer 12x8-12x10-11x11-10x12kg doen, oid.
Ja, zal dit wel eens proberen dan en kijken hoe het gaat. is wel een vette oefening namelijk, maar was gewoon altijd gewend erg laag te beginnen.
Waarom niet, als je er tijd voor en zin in hebt. Ik heb geen ervaring met het soort schema wat je volgt, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je triceps niet enorm groeien van twee tricep oefeningen per week verdeeld over twee trainingen. En ik weet dat menigeen erbij zweert, maar ik ben niet zo van de CGBP als hoofdoefening voor je triceps, ik denk dat dips veel beter zijn om direct de triceps aan te vallen.
Mijn eigen ervaring: ik heb zelf jarenlang een 2-split gevolgd, 3x per week, dus gemiddeld 1.5x per week elke spiergroep, dus ook triceps. Dan deed ik altijd dips, triceps extension en cable pushdowns. In die tijd zijn mijn triceps flink gegroeid, en waren de betere spiergroep t.o.v. de rest (verhoudingsgewijs natuurlijk). Maar die aanpak past denk ik slecht in jouw UB/LB manier. Maar je zou zo'n training dan wel bijv. op zaterdag kunnen doen. Of iig 2 van de 3 oefeningen.
Oké, ja ik heb zelf tot nu toe ook weinig goede ervaring op gedaan met de CGBP. je voelt hem wel een klein beetje maar stukken minder als dips en goede tricep iso's zoals jij noemt. Ik kan hem er verder wel inhouden dan.
en dan op zaterdag (heb ik toch 9/10 keer wel ergens tijd op de dag), 2 oefeningen biceps/triceps en wat onderarmen.
Biceps zijn dan nog niet eens zo belangrijk aangezien er genoeg rug oefeningen gedaan worden.