MuscleMeat

Mikeo26's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
goede training gozert.

jaa zou best kunnen denk ik.
ik heb zelf dat mn biceps niet echt goed lopen, mn triceps daarentegen wel.
daarom heb ik mn armen nu apart gedaan dat ik gewoon vol voor mn biceps kan gaan.
Tot nu toe lijkt het aardig te werken.
Dan ga ik hier vanaf zaterdag mee beginnen, dan kan ik erachter komen hoe het gaat werken.
ook een mogelijkheid gelijk om even een griptraining te doen

Vaker trainen is beter dan meer oefeningen per training (lees ik in andere logs) - dus klinkt goed...

ja en opzich kan het nog wel om zaterdag een keertje te gaan, dan ga ik 5 keer in de week, waarvan 2 keer benen.

Side Raise's
*per hand
10 x 7
10 x 8
10 x 9
12 x 10
Volgende keer een tandje erbij toch, in het bovenstaande kun je eigenlijk alleen de laatste als werkset beschouwen. Ik zou volgende keer 12x8-12x10-11x11-10x12kg doen, oid.
En is het een mogelijkheid om buiten het UB/LB schema (ma, di, do, vr) nog op zaterdag armen te pakken met de nadruk op triceps? aangezien me triceps niet goed groeien, al voel ik ze wel goed bij de training.
Waarom niet, als je er tijd voor en zin in hebt. Ik heb geen ervaring met het soort schema wat je volgt, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je triceps niet enorm groeien van twee tricep oefeningen per week verdeeld over twee trainingen. En ik weet dat menigeen erbij zweert, maar ik ben niet zo van de CGBP als hoofdoefening voor je triceps, ik denk dat dips veel beter zijn om direct de triceps aan te vallen.

Mijn eigen ervaring: ik heb zelf jarenlang een 2-split gevolgd, 3x per week, dus gemiddeld 1.5x per week elke spiergroep, dus ook triceps. Dan deed ik altijd dips, triceps extension en cable pushdowns. In die tijd zijn mijn triceps flink gegroeid, en waren de betere spiergroep t.o.v. de rest (verhoudingsgewijs natuurlijk). Maar die aanpak past denk ik slecht in jouw UB/LB manier. Maar je zou zo'n training dan wel bijv. op zaterdag kunnen doen. Of iig 2 van de 3 oefeningen.
Vaker trainen is beter dan meer oefeningen per training (lees ik in andere logs) - dus klinkt goed...
Over het algemeen ben ik het met je eens, maar er zijn natuurlijk grenzen; heel extreem genomen zou je bijvoorbeeld ipv 1x per week 2 oefeningen van 3 a 4 setjes, elke dag 1 setje kunnen doen, of elk uur 1 herhaling. Ik denk dat daar weinig mensen van groeien. Je moet voor jou het omslagpunt bepalen. Je moet aan de ene kant voorkomen dat je doortraint terwijl je eigenlijk al leeg bent, en ook geen reps sparen omdat je weet dat er nog meer komen (afgezien van de warming up natuurlijk, ik heb het over werksets). Aan de andere kant moet je er wel voor zorgen dat je tijdens de training een bepaalde belasting bereikt die je spieren een stimulus geven te groeien. Van herhaaldelijk exact hetzelfde doen raken je spieren gewend, en worden minder gemotiveerd zich aan te passen. Je zult telkens weer voelen dat het moeite kost, en krijgt de valse indruk dat je je best hebt gedaan.

Volgende keer een tandje erbij toch, in het bovenstaande kun je eigenlijk alleen de laatste als werkset beschouwen. Ik zou volgende keer 12x8-12x10-11x11-10x12kg doen, oid.

Ja, zal dit wel eens proberen dan en kijken hoe het gaat. is wel een vette oefening namelijk, maar was gewoon altijd gewend erg laag te beginnen.

Waarom niet, als je er tijd voor en zin in hebt. Ik heb geen ervaring met het soort schema wat je volgt, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je triceps niet enorm groeien van twee tricep oefeningen per week verdeeld over twee trainingen. En ik weet dat menigeen erbij zweert, maar ik ben niet zo van de CGBP als hoofdoefening voor je triceps, ik denk dat dips veel beter zijn om direct de triceps aan te vallen.

Mijn eigen ervaring: ik heb zelf jarenlang een 2-split gevolgd, 3x per week, dus gemiddeld 1.5x per week elke spiergroep, dus ook triceps. Dan deed ik altijd dips, triceps extension en cable pushdowns. In die tijd zijn mijn triceps flink gegroeid, en waren de betere spiergroep t.o.v. de rest (verhoudingsgewijs natuurlijk). Maar die aanpak past denk ik slecht in jouw UB/LB manier. Maar je zou zo'n training dan wel bijv. op zaterdag kunnen doen. Of iig 2 van de 3 oefeningen.

Oké, ja ik heb zelf tot nu toe ook weinig goede ervaring op gedaan met de CGBP. je voelt hem wel een klein beetje maar stukken minder als dips en goede tricep iso's zoals jij noemt. Ik kan hem er verder wel inhouden dan.
en dan op zaterdag (heb ik toch 9/10 keer wel ergens tijd op de dag), 2 oefeningen biceps/triceps en wat onderarmen.

Biceps zijn dan nog niet eens zo belangrijk aangezien er genoeg rug oefeningen gedaan worden.

Bedankt voor je commentaar, kan hier weer een stukje mee vooruit!

ga vanavond LB1 doen :D

LB1

Squat > below parallel
10 x 40
8 x 60
8 x 70
8 x 90

Good Mornings
12 x 40
12 x 50
12 x 60
12 x 60

Romanian Deadlift > rustig aan
6 x 60
6 x 70
6 x 90
6 x 90

Seated Leg Press
10 x 8/15
10 x 10/15
10 x 13/15 zwaaaaar, maar het lukte..

Standing Calf Raise
3 x 12 x 21/25 slow uitgevoerd
1 x 15 x 21/25 slow, lekker branden

2 oefeningen voor buik 3 setjes per oefening.

Comment: Een training die mij echt goed heeft uitgeput, 8 x 90 op de squat ging wel iets moeilijker als vorige keer, maar ik moest en zal hem hebben dus het was wel gelukt.

Netjes jongen!

Thnx Sasquatch!
vandaag rust, nu werken tot 5 :(

lekkere squat man!

inderdaad, goede squat kerel.

bedankt :D
kracht in de beentjes neemt toe, nu de massa nog

komt vanzelf wel!
ik merk ook dat mn kracht goed vooruit in mn benen.. alleen de massa blijft iets achter.
Mn kuiten groeien wel, alleen ik denk dat ik mn bovenbenen te veel belast door het vele voetballen en hardlopen enzo

komt vanzelf wel!
ik merk ook dat mn kracht goed vooruit in mn benen.. alleen de massa blijft iets achter.
Mn kuiten groeien wel, alleen ik denk dat ik mn bovenbenen te veel belast door het vele voetballen en hardlopen enzo

Ze zijn al wel een beetje gegroeid en ze worden al harder, aangezien ik van me eigen helemaal geen goed ub/lb balans heb, benen waren altijd heel dun. en nu beginnen sommige broeken al wat strakker te zitten.

En dat zou goed kunnen dat je ze dan misschien niet genoeg rust geeft idd. maarjah ik zou gewoon lekker blijven voetballen

Ze zijn al wel een beetje gegroeid en ze worden al harder, aangezien ik van me eigen helemaal geen goed ub/lb balans heb, benen waren altijd heel dun. en nu beginnen sommige broeken al wat strakker te zitten.

En dat zou goed kunnen dat je ze dan misschien niet genoeg rust geeft idd. maarjah ik zou gewoon lekker blijven voetballen

hahah dat voetballen blijft ook wel;)

maar dat is iig al een goed teken, dat je broeken strakker worden.
Pas maar op, straks moeten je broeken op maat gemaakt worden;)

UB2

Pendlay Row
10 x 40
10 x 60
10 x 70
10 x 85

Pull Up's (lat pull down was bezet)
6 x BW
7 x BW
9 x BW (met stoeltje hulp)

Incline Bench Press
10 x 50
10 x 55
5 x 60 (helaas)
10 x 50

Bench Dips
12 x BW + 20kg
12 x BW + 30kg
10 x BW + 40kg

DB Side Raise's

*per hand
12 x 7
10 x 10
10 x 12
10 x 11

DB Front Raise's
10 x 12
10 x 13
10 x 14

Cable bicep curl SS cable rope push down

10 x 8/20 + 10 x 12/20
10 x 9/20 + 10 x 11/20
10 x 9/20 + 10 x 11/20

BB Shruggs
12 x 100
12 x 120
15 x 140

Comment: Wat een zware training zeg, ben helemaal op. kan nu gelukkig gelijk aan me avond eten beginnen, lekker soep met rijst met hachee.
en vla met zelfgemaakte slagroom :D
was ook de eerste keer pendlay rows, wel een zware oefening zeg, alleen het is wel moeilijk voor mij aangezien ik lange benen heb ivm bovenlichaam.

je blijft me verbazen mike
16 en dan al zo trainen
knap man
schouders ook goed aangepakt
ga zo door

sterke training man vooral die benchdips zijn indrukwekkend.

je blijft me verbazen mike
16 en dan al zo trainen
knap man
schouders ook goed aangepakt
ga zo door
Thnx, ik doe mijn best en ga er ook 200% voor.
en het bevalt me heel goed deze hobby dus probeer ik er ook alles van te maken.

sterke training man vooral die benchdips zijn indrukwekkend.
thnx, die gingen ook wel goed vandaag idd, alleen gingen de push down's wat minder.

hehe en me moeder vind dat ik een te dikke kont krijg, dat ik minder moet eten. dat dan weer niet :P
paar maten van me beginnen wel af te leggen.
1 zegt ineens ik ga geen benen meer trainen, ze zijn dik genoeg.
de andere vind het niet meer zo leuk.
en nog een waar ik mee train die heeft er wel zin in maar is druk zijn huisje te bouwen, dus die kan nog wel mee gaan knallen.

gelukkig heb ik die motivatie nog wel

Laatst bewerkt:
Ach, alleen trainen gaat prima - mits je natuurlijk wel mensen hebt rondlopen die kunnen spotten bij je (heb ik gelukkig altijd wel in m'n gym).

mooie squat mike! wel jammer van die incline bp bij UB - 10x55 en dan ineens 5x60, volgende keer meer heh?!

UB2

Pendlay Row
10 x 40
10 x 60
10 x 70
10 x 85

Pull Up's (lat pull down was bezet)
6 x BW
7 x BW
9 x BW (met stoeltje hulp)

Incline Bench Press
10 x 50
10 x 55
5 x 60 (helaas)
10 x 50

Bench Dips
12 x BW + 20kg
12 x BW + 30kg
10 x BW + 40kg

DB Side Raise's

*per hand
12 x 7
10 x 10
10 x 12
10 x 11

DB Front Raise's
10 x 12
10 x 13
10 x 14

Cable bicep curl SS cable rope push down

10 x 8/20 + 10 x 12/20
10 x 9/20 + 10 x 11/20
10 x 9/20 + 10 x 11/20

BB Shruggs
12 x 100
12 x 120
15 x 140

Comment: Wat een zware training zeg, ben helemaal op. kan nu gelukkig gelijk aan me avond eten beginnen, lekker soep met rijst met hachee.
en vla met zelfgemaakte slagroom :D
was ook de eerste keer pendlay rows, wel een zware oefening zeg, alleen het is wel moeilijk voor mij aangezien ik lange benen heb ivm bovenlichaam.

Nette training!

Ik zou btw zowieso pull ups in je schema verwerken , en niet omdat de lat pulley bezet was :p. Blijft zowieso de oefening bij uitstek om rug te trainen ( buiten DL dan) pak je mooi veel spieren mee in de bovenrug.

Keep it up!

Ach, alleen trainen gaat prima - mits je natuurlijk wel mensen hebt rondlopen die kunnen spotten bij je (heb ik gelukkig altijd wel in m'n gym).

Ja, er zijn vaak wel een paar mensen die ik een beetje ken aanwezig, die ook wel redelijk fanatiek bezig zijn.
Maar het komt ook vaak voor dat het niet zo druk is als ik net voor het eten ga oid.

mooie squat mike! wel jammer van die incline bp bij UB - 10x55 en dan ineens 5x60, volgende keer meer heh?!
Thnx sjaak, op de flat bench lukt 10x60 iedere keer net aan, iets van 12-13 max denk ik als het mee zit.
Maar bench moet sowieso omhoog, richting de 10+ x 70

Nette training!

Ik zou btw zowieso pull ups in je schema verwerken , en niet omdat de lat pulley bezet was :p. Blijft zowieso de oefening bij uitstek om rug te trainen ( buiten DL dan) pak je mooi veel spieren mee in de bovenrug.

Keep it up!
Thnx, pull up's zitten sowieso bij me UB1 training, dus doe ze altijd wel minimaal 1 keer in de week.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven