Kun je je schema ook verder toelichten? ik zie dat je bijvoorbeeld bij benchpress 5 x 75 hebt ingevuld. Maar dat je in week 3 maar 1 x 70 drukt? en dan de week erop 5 x 45 als laatste setje?
Verder ga je echt lekker man. Je bent echt sterk aan het worden.
ik doe het zelfs nog niet helemaal goed, moet eigenlijk van mijn 1rm. 90% pakken om mee te beginnen volgens Jim Wendler.
ben er zelf ook nog nieuw mee, maar volgens het boek van hem moet je per cycle lb 5kg verhogen, en ub 2,5kg verhogen. (op het forum hier had ik vernomen per week, maar per cycle lijkt mij logischer).
Dus dan maak je zo'n cycle af, en dan de volgende cycle (4 weken) verhoog je de gewichten. zo doende bouw je kracht op.
De 4e week is steeds een "deload", om alles goed tot rust te laten komen. zodat je de volgende cycle weer goed kan trainen.
Hij beschrijft in zijn e-book ook dat je met het "lichte" trainen, toch echt wel goed kracht opbouwt. (in verhouding met wat je echt kan, scheelt niet veel. want bij de laatste sets geef je toch alles)
wat ik zelf deze eerste training ook nog fout had gedaan, was het all-out gaan bij de 3e (laatste) werkset van de oefening waar het om draait die dag).
werksets waren hier dus:
5 x 35
5 x 40
>5 x 45, en ik had er 7 gedaan.
had er eigenlijk nog een paar uit moeten halen. zolang het maar net geen fail is. je moet de laatste set dus eigenlijk alles geven wat je in huis hebt.
dit lijkt me verder wel een heel tof schema, ook vind ik het wel leuk om kracht op te bouwen. dit is het e-book (pdf bestand). ben hem nu ook goed aandachtig door aan het lezen.
http://www.turboupload.com/02bmc35xld4u/531_Manual.pdf.html