- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
10x3 is behoorlijk hypertrophy hoor, kwestie van volume, workload, time under tension. Daarom maakt tempo van de reps ook uit. En rust tussen reps kun je weer gebruiken om hoge intensiteit voor meer reps in een set te doen. En natuurlijk conditionering.
En ja het gewicht maakt ook uit als je rep ranges vergelijkt, samen met tempo en rust, maar ik doelde bij die vraag vooral op het effect van frequentie op hypertrophy over een langere periode dan 1 trainingssessie. Zelfs als een 10x3 training op zich minder hypertrophy stimuleert dan een 3x10 training kun je ermee toch op meer uitkomen door er meerdere sessies per week van te doen omdat je (naturel) geen week lang verhoogde proteine synthesese zult hebben ongeacht wat voor training het was.
Mijn punt is als je alleen maar kijkt naar je sets x reps is dat veel te simpel, kijk ook naar hoe je die training benadert. Zo kan 5x5 snelle reps met je 10RM en 1 minuut rust per set een heel andere training zijn dan 5x5 breathing reps met je 3RM en 10 minuten rust per set. En dan komt de langere termijn er nog bij kijken.
Jaja heel fijn, ze maken het leven een stuk ingewikkelder met al die dingen die je verkeerd aanleert.
Maarja dus hoog in reps is niet voor definitie, wat is dan het nut van hoog in reps behalve krachtuithoudingsvermogen ?
Nope, puur voor uithoudingsvermogen.
Definitie/ vet verlagen is een verbruikskwestie. Juist niet hoog in reps gaan als je gaat cutten!
Dezelfde training aanhouden zoals de massa erop kwam, evt wat setjes schrappen..
Ik doel ook niet op met hetzelfde gewicht, daarom zei ik dat het inderdaad uitmaakt of je dat doet of niet. Maar m'n punt ging om het effect van iets wat op papier staat tegenover wat de realiteit van je training doet.3x10 - 10x3 is zeker niet hetzelfde als je hetzelfde gewicht hanteert.
Ik ook, aantal sets x aantal repsIk lees 10x3 als 10 setjes van 3 reps, is naar mijn mening ook logischer.
Het ging om de vergelijking van reps en hoe bepaalde rep ranges per definitie bepaalde trainingsresultaten zouden moeten geven. Wat naar mijn mening absoluut niet klopt als je geen aanames doet over alle andere parameters van uitvoering van die training, en dat zijn er nogal wat.Interessant dit. Minder reps zorgt voor snellere afbraak:
http://www.ergogenics.org/gezondheid102.html
ik doe sindskort 15-20 reps schema.
En ik ga met dit schema rapper voorruit in spiermassa dan met 8-12
Dus zoek wat werkt voor jou
ik doe sindskort 15-20 reps schema.
En ik ga met dit schema rapper voorruit in spiermassa dan met 8-12
Dus zoek wat werkt voor jou
Interessant dit. Minder reps zorgt voor snellere afbraak:
http://www.ergogenics.org/gezondheid102.html
idd, en daarbij wordt er ook niet vermeld hoeveel reps er daadwerkelijk gedaan werden bij de percentage.
No offense maar als je nog noob gains hebt en zo weinig weegt dan werkt alles wat je doet als je wat goed eet. Het aantal reps hangt af van oefening tot oefening, compounds 6-12 en wat meer isolatie gerichte oefeningen 12-20.
Sorry maar er zijn nog meerdere mensen die een hogere rep schema hebben.

Sorry maar er zijn nog meerdere mensen die een hogere rep schema hebben.
en ik train nu iets langer dan een jaar ben 10kg bij gekomen en update mijn profiel niet. (ben ook maar 1m68)
en iedereen zijn lichaam reageert anders,ik reageer nu best op 20/20/15/15/10 schema en na 6weken dit schema te gebruiken schakel ik over naar 6-10 schema.
Je kan dit nutteloos noemen ,maar iedereen andere mening hé.
ik krijg zelf complimenten van sommige in de fitness dat ik de laatste weken ferm voorruit ben gegaan
Is heel persoonlijk....ik train graag wat lichter met een enorme pomp met max 12 herhalingen dan zwaar en je reps maken met de spieren die daar niet voor bedoeld zijn!
Is heel persoonlijk....ik train graag wat lichter met een enorme pomp met max 12 herhalingen dan zwaar en je reps maken met de spieren die daar niet voor bedoeld zijn!