Fitness Seller

Mindfields log - Joining Team Kelei

Bij push incline fly toegevoegd
Bij pull seated row en concentration curl
Legs lunges en soms nog wat backsquats for the lulz

Als ik echt nog tijd en zin heb dan nog wel eens iets extra's for tri's, side delts of rear delts

Lijkt me echt een hel om tot 45 reps te gaan, vind bij sommige oefeningen 30 al (te) veel.
45 reps side lateral raises, uwot.

• Topic Starter Topic Starter
Bij push incline fly toegevoegd
Bij pull seated row en concentration curl
Legs lunges en soms nog wat backsquats for the lulz

Als ik echt nog tijd en zin heb dan nog wel eens iets extra's for tri's, side delts of rear delts

Hmm ik merk wel dat je iets meer ruimte hebt ja. Ik probeer wel 180 reps p/w te targetten met dit schema.

Lijkt me echt een hel om tot 45 reps te gaan, vind bij sommige oefeningen 30 al (te) veel.
45 reps side lateral raises, uwot.

Haha, wat dacht je van 50 reps Chest Supported DB Rows :o

Haha ja met chest supported row zweet ik me helemaal de pl**ris. Heerlijk toch.

Maar het volume went vrij snel hoor.

Ja ik vind het wel lekker, dat volume went prima. Eerste week met het oude Kelei schema zit erop, moet zeggen dat ik het wel erg prettig vind trainen zo! Heb de trainingen van vrijdag/zaterdag/zondag nog niet gelogd (wel bijgehouden), denk dat ik gewoon verder ga met de trainingen vanaf morgen weer. Zaten volgens mij geen bijzonderheden in, behalve verbeterde grip op de RDL.

Ik merk wel dat ik die FSQ op de Kelei manier echt heel k*t blijf vinden. Niet zozeer omdat het zwaar is, of omdat je hart aan de race gaat, maar die 10RM vind ik daar totaal niet prettig. Wellicht dat ik daar terug switch naar een standaard schema en de rest Kelei hou, kijken hoe dat uit pakt. Ik denk er nog wel even over na. High-bar back squat vind ik geen alternatief, omdat ik juist de aanslag van de FSQ op meerdere delen van het lichaam wel prettig vind. Ik vind drop sets altijd wel prettig bij squats, dus wellicht gooi ik die techniek er wel even in bij de FSQ.

Nog steeds lekker bezig dus. Hoe gaat het cutten?

Gestaag, ik doe het rustig aan atm en verander elke 2-3 weken wat in de voeding. Gewicht is ongeveer gelijk maar ben wel iets droger geworden!

Even een log-update.

Ik heb de afgelopen dagen erg weinig tijd gehad om de trainingen te loggen hier. Ik werk van 08.00-22.30u zo ongeveer omdat het ontzettend druk is op werk :o Maar zoals gisteren en ook vandaag ga ik hier om 17.30u weg en train ik van 18-19.15u ongeveer. Daarna werk ik thuis weer verder, gelukkig kan dat. Trainingen hou ik wel gewoon bij en gaan ook lekker.

De omzetting naar het oude Kelei schema bevalt me prima! Het volume voor bijvoorbeeld pullups/chinups die je samen op 1 dag doet is wel veel, maar goed te doen. Ik merk dat ik het prettiger vind om me te focussen op bepaalde spiergroepen op een bepaalde dag, waarbij de myo-reps heerlijk zijn en blijven. Ben ook iets droger geworden, gewicht is ongeveer hetzelfde dus het gaat de goede kant op! Lekker deze voeding aanhouden en zo doorgaan. Over 2/3 weken evalueer ik weer en dan kijk ik of ik m'n voeding verder aan pas of dat ik wat cardio ga toevoegen. Het is sowieso de planning om richting de zomer wat ochtendcardio op nuchtere erbij te gaan doen 3/4x per week en kijken wat dat brengt. Ik zie om me heen spectaculaire resultaten daarvan, dus wil dat wel eens proberen.

Last van aanhechtingen is stukken minder geworden. Heb alleen wat last van m'n elleboog bij pullups, maar niet vervelend en veel minder dan voorheen. Gewichten blijven of hetzelfde of gaan nog iets omhoog, ondanks het kleine tekort in kcals voor ongeveer 5 weken achtereen nu.

Even een log-update.

Ik heb de afgelopen dagen erg weinig tijd gehad om de trainingen te loggen hier. Ik werk van 08.00-22.30u zo ongeveer omdat het ontzettend druk is op werk :o Maar zoals gisteren en ook vandaag ga ik hier om 17.30u weg en train ik van 18-19.15u ongeveer. Daarna werk ik thuis weer verder, gelukkig kan dat. Trainingen hou ik wel gewoon bij en gaan ook lekker.

De omzetting naar het oude Kelei schema bevalt me prima! Het volume voor bijvoorbeeld pullups/chinups die je samen op 1 dag doet is wel veel, maar goed te doen. Ik merk dat ik het prettiger vind om me te focussen op bepaalde spiergroepen op een bepaalde dag, waarbij de myo-reps heerlijk zijn en blijven. Ben ook iets droger geworden, gewicht is ongeveer hetzelfde dus het gaat de goede kant op! Lekker deze voeding aanhouden en zo doorgaan. Over 2/3 weken evalueer ik weer en dan kijk ik of ik m'n voeding verder aan pas of dat ik wat cardio ga toevoegen. Het is sowieso de planning om richting de zomer wat ochtendcardio op nuchtere erbij te gaan doen 3/4x per week en kijken wat dat brengt. Ik zie om me heen spectaculaire resultaten daarvan, dus wil dat wel eens proberen.

Last van aanhechtingen is stukken minder geworden. Heb alleen wat last van m'n elleboog bij pullups, maar niet vervelend en veel minder dan voorheen. Gewichten blijven of hetzelfde of gaan nog iets omhoog, ondanks het kleine tekort in kcals voor ongeveer 5 weken achtereen nu.

Lange dagen man :/ Maar toch nog door aan het gaan dus. Good busy!

Damn dat zijn inderdaad lange dagen :O...

Ikzelf vind de rugdag van het oude kelei schema een beetje negatief uitpakken voor mijzelf.
Ik ben zelf heel erg van de spier hard samenknijpen en goed voelen, maar dat lukt mij bij pull-ups/chin-ups totaal niet.
Ik kan momenteel ca. 11 bodyweight chinups, maar de myo reps die erna komen zijn voor mij veels te zwaar om echt een goede mind-muscle connectie te behouden. En de pullups erna kan ik max 6x met moeite.

En inderdaad het nieuwe schema is bijvoorbeeld 6x per week squatten toch? Dan heb je niet even een aantal dagen rust van de grote compounds, wat ook erg demotiverend/frustrerend kan werken heh.

Nouja succes, ik ben erg benieuwd naar je komende updates.

Ik vind rest-pause bij chins/pulls juist heerlijk.

En nieuwe schema is om de dag squatten, hoe vaak dat per week is ligt eraan hoe vaak je gaat, geen vaste dagen oid (gewoon 3 weken lang zo vaak als mogelijk gaan).

Inderdaad lange dagen ja..maar het resultaat mag er zijn, qua werk dan :o

Anyway, vandaag overduidelijk een off-day. Gisteravond weer tot 23u gewerkt, sliep om 3u nog niet en vanochtend weer aan de bak. Was om 18u in de gym voor benendag en ging echt voor geen meter op de compounds. Grip van RDL was wel goed vandaag, dat was een plus. Heb m'n benen wel all-out gesloopt met wat isolatie op de leg extension maar meer kwam er niet uit.

Morgen neem ik ook een rustdag extra, even bijkomen. Dan zondag weer volle bak! Volgende week zijn de dagen minder lang als het goed is dus dat scheelt weer! Alles weer goed oppakken qua log enz.

Over de chinups & pullups op 1 dag. Ik vind het zelf wel heerlijk. Ondanks de vele reps voel ik bij elke rep mijn rug ontzettend goed!

He man. Al wat meer ruimte kwa tijd of nog steeds lange dagen? Wel kunnen trainen?

Dagen zijn wat korter dus zou normaal kunnen trainen. Vanavond weer aan de bak alhoewel het iets later wordt, en dan donderdag t/m zondag weer!

Even update hier. Vorige week uiteindelijk donderdag t/m zaterdag getraind. Ging erg lekker, maar was vrijdag al niet helemaal fit. Zaterdag kon ik niet voluit gaan omdat ik toch niet helemaal lekker was. Zaterdagavond/zondag helemaal drama, gewoon griep en koortsig. Afgelopen 2 nachten als een k*t geslapen, dus de komende dagen wordt het ook uitzieken (en wel werken helaas). Schiet niet echt op zo. Afgelopen 2 weken zijn niet echt optimaal geweest qua training..

Maar goed, zodra ik weer helemaal beter ben pak ik het ritme van 5x p/w wel weer op, komt goed.

Even update hier. Vorige week uiteindelijk donderdag t/m zaterdag getraind. Ging erg lekker, maar was vrijdag al niet helemaal fit. Zaterdag kon ik niet voluit gaan omdat ik toch niet helemaal lekker was. Zaterdagavond/zondag helemaal drama, gewoon griep en koortsig. Afgelopen 2 nachten als een k*t geslapen, dus de komende dagen wordt het ook uitzieken (en wel werken helaas). Schiet niet echt op zo. Afgelopen 2 weken zijn niet echt optimaal geweest qua training..

Maar goed, zodra ik weer helemaal beter ben pak ik het ritme van 5x p/w wel weer op, komt goed.

Zit je ff tegen zo met je werken en ziek worden zeg.. maar volgens mij is de motivatie er nog wel ofniet? Zoniet, ff uitzieken, en dan weer rammen! Dan zit je zo weer in de flow :thumb:

Ja motivatie is er nog wel :) Alleen even wat tegenslagen..

Deze week weer even alles oppakken! Omdat ik wat ziek ben geweest zijn de gewichten nog niet heel boeiend, maar training vandaag ging lekker. Deze week 4 dagen trainen, want zondag is de gym dicht en zaterdag heb ik geen tijd. Vandaag was push, morgen pull, donderdag benen en dan vrijdag een combinatietraining van push/pull. Hopelijk vanaf volgende week weer helemaal de oude, dan ook weer meer gewicht!

Verder ben ik heel iets droger geworden. Houd de kcals nu nog wat lager omdat het trainen wat minder en onregelmatiger is!

Welkom terug :thumb:

Welcome back, kom maar op met die PR regen :)!

Terug
Naar boven