MuscleMeat

Mindfields log - Joining Team Kelei

damn son, gaat lekker hier. Armen sterk ook. Wanneer komen de foto's?

• Topic Starter Topic Starter
Armen zijn juist een zwak punt vind ik zelf :o Foto's zal ik wat verderop in het seizoen wel ff toevoegen, eerst even wat beter in shape komen weer haha :D

Lekkere training weer.

Dat db rows.. Me jelly..

Haha, die gaan wel lekker ja! Ik zit trouwens te denken om ook even dat PPL (oude Kelei) schema te gaan proberen. Even een switch om te kijken hoe dat aanvoelt. Iemand anders dat al geprobeerd?

Kaluro volgt dat schema nog geloof ik.

Word je het huidige wat zat? Vind het jammer van het schema dat je op je 12rm na niet hele duidelijke pr's neer kan zetten.
Soms mis ik het wel om elke week weer voor een nieuw PR op een compound te gaan. Heb nooit een duidelijke 1-5rm op de BP, Squat, DL, PLR etc neergezet. Het is toch anders om een 12rm als PR te zien dan een heavy single lift of een 5x5 lift. Maar de results zijn er dan weer wel dus tja..
Een 5x5 vind ik op bovenstaande na weer wat laag in volume vergeleken met bijv kelei.

Ik ben het huidige schema niet echt zat, maar ik heb mijzelf altijd wat meer op kunnen laden als ik wat gerichter spiergroepen kan aanspreken op een dag. Bij het Kelei PPL schema deel je dat dus anders in, waardoor je niet dagelijks full body traint. Het idee van 10RM en dan de myo-reps blijft dan hetzelfde alleen de indeling in de week wordt anders. Bovendien hou ik het volume van 180 reps p/w aan door 2x p/w 3 oefeningen van 30 reps te doen per spiergroep ongeveer dan.

Nog even een beetje puzzelen. Misschien doe ik volgende week even een korte deload (voel de aanhechtingen weer een beetje) en daarna volgas met het PPL schema om te kijken hoe dat aan voelt. Is het minder fijn, kan ik altijd terug switchen.

Kaluro checking in. Mooi! Ik ga even je log doorspitten vanavond :)

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:52 ----------

Alright, even de eerste training op PPL schema gedaan vandaag. Hou er rekening mee dat ik 5x kan trainen in plaats van 6x p/w. Dus ik verhoog de reps hier en daar of gooi er een oefening extra bij t.o.v. het originele schema. Schema wordt als volgt in gedeeld:

Dinsdag & Zaterdag - Pull
Woensdag & Zondag - Push
Vrijdag - Legs

Nogmaals, ik stap even over om te kijken hoe dit bevalt! En om te kijken of het minder belastend is voor de aanhechtingen (vooral elleboog). Benen lopen zeker niet achter, dus ik pak die nu ff 1x per week extra hard aan. Kijken hoe dat uit pakt.

Chinups (Wide, pronated) +6kg x9

Pullups (Neutral, supinated) +6kg x7
Dit was te verwachten na setjes chinups gedaan te hebben. Geen ramp, de 3's gingen uitstekend.

Chest Supported DB Rows 30kg x13
1 repje minder t.o.v. vorige keer, no worries. Heb hier 50 reps gedaan, dat ging beestachtig in de rug zeg :eek:

Face Pulls 45kg x10 (45 reps)
Erg gecontroleerde uitvoering, echt focussen op het naar je toe trekken vanuit de schouders en traps.

Rear Delt Flyes 18kg x12 (45 reps)

Barbell Curls (Close grip, stricte uitvoering, slow negative) 35kg x10
Dit verzuurde als een gek. 50 reps in totaal gedaan ook hier.

Hanging leg raises gedaan daarna.

Overall erg tevreden met deze training. Pullups en chinups in 1 training zijn wel echt killing, maar wel lekker. Zou kunnen dat ik voortaan nog een RDL of reguliere DL hierbij in gooi, om extra benen en onderrug mee te pakken. Morgen push schema!

Qua voeding zit ik nog in een lichte cut, ik hou dit voorlopig even zo en kijk even hoe het gaat. Qua kracht ga ik zeker niet achteruit, dat is dus lekker.

Vanavond lekker beuken op push schema! BP, Incline BP, dips, triceps oefeningen en wat schouders. Kan er nu al naar uit kijken :) Merk van de training van gisteren dat ik mijn rug weer wat meer voel op een goede manier. Vooral die 50 reps Chest Supported DB Rows waren gruwelijk. Flinke pump in de rug daarna, aangevuld met de pump van de pull/chinups.

Lekkere training :D..
Heb jij ook last van een kleine rom bij chest supported dumbell rows? mijn bankje is gewoon te laag om mijn armen te kunnen strekken. (Filmpje ervan staat in mn log). Dat vind ik wel jammer aan de oefening, verder is het een hele lekkere inderdaad. :cool:

Nee ik heb het bankje op twee van die stepjes staan waar al die vrouwen geil op zijn. Dan lig ik ook helemaal horizontaal. Als ik m'n armen helemaal strek raak ik net de grond, dus ik ga altijd net daarvoor terug omhoog. Maar dan krijg ik wel een ROM van 95% ongeveer :)

Nee ik heb het bankje op twee van die stepjes staan waar al die vrouwen geil op zijn. Dan lig ik ook helemaal horizontaal. Als ik m'n armen helemaal strek raak ik net de grond, dus ik ga altijd net daarvoor terug omhoog. Maar dan krijg ik wel een ROM van 95% ongeveer :)

Zo doe ik het nu ook qua rom alleen dan zonder steps. Ik ga vandaag eens proberen om mijn bench iets (kan heel lichtjes) incline te zetten om te kijken of ik dan helemaal los van de grond kan voor full ROM.

Zo doe ik het nu ook qua rom alleen dan zonder steps. Ik ga vandaag eens proberen om mijn bench iets (kan heel lichtjes) incline te zetten om te kijken of ik dan helemaal los van de grond kan voor full ROM.

Zo heb ik het ook een korte tijd gedaan, maar vond dat zelf minder prettig dan horizontaal liggen. Maar als je daarmee geen volledige ROM haalt dan is het ook weer k*t.

Man. Ik merk wel weer dat ik het schema heb omgegooid. Spierpijn als een malle, terwijl dat al een tijdje niet echt meer was voorgekomen #feelsgoodman

Hier nog even de training van gisteren!

Bench Press 80kg x11 (+1 rep) (30 reps)
Voelde lekker, ging uitstekend, repje erbij.

Incline DB Press 30kg x10 (30 reps)
Haalde 10 op energie. 3's gingen daarna eigenlijk te easy, kan wel iets zwaarder. Deed even dumbells omdat ik niet wist hoeveel power er nog uit zou komen na de flat BP. Volgende keer gewoon barbell variant.

Side Laterals 14kg x15 (45 reps)
Gaat steeds gecontroleerder ook. Volgende keer naar de 16kg en kijken hoe dat gaat voor de vorm.

Upright Row 45kg x12 (45 reps)

Dips +22kg x12 (+1 rep) (30 reps)
En dat na het sloopwerk met benchen, not bad.

Overhead Rope Extension 35kg x8 (-2 reps) (50 reps)
Tja. Triceps waren hier wel gesloopt inmiddels en hierna liepen ze helemaal vol :o

Trainingstijl bevalt me wel. Ben wel wat sneller klaar, maar dat ga ik wellicht nog wel even compenseren door wat cardio erbij te doen. Doe sowieso wat abs werk erna nog.

Zit ook even te denken om een flye beweging toe te voegen in plaats van een press. Dus 1 press en 1 flye en dat afwisselen tussen incline en flat. Wat is jullie mening?

Vind je het fijner dat ABABAB?

Opzich bevalt de huidige stijl van trainen me wel dus ga nog even door.

Kan het nog niet echt zeggen na 2 trainingen, ook even kijken hoe het voelt na een paar weken. Ik vind de afwisseling wel even lekker en merk dat ik me flink kan opladen voor het specifieker trainen van bepaalde spiergroepen op een dag. De oude stijl was niet vervelend of iets dergelijks maar wil even kijken hoe dit nieuwe bevalt. En hoe dit zijn tol eist op de aanhechtingen, die behoorlijk pijn begonnen te doen. (vooral elleboog)

Ik doe ook de PPL variant. Zelf heb ik hier en daar een oefening toegevoegd.

Vind het schema echt heerlijk, nooit echt last van motivatie issues of pijntjes.
Ook zijn deloads bij PPL denk ik minder noodzakelijk. Zeker niet 3/1.

Welke oefeningen heb jij toegevoegd? Mijn eerste indrukken zijn ook goed, maar zal later wel even uitgebreid de schema's tegenover elkaar zetten en aangeven wat mijn ervaringen met beide zijn.

Terug
Naar boven