MuscleMeat

Mindfields log - Joining Team Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Training was verder wel ok ja. Ik kijk even aan hoe het gaat met de energie de komende dagen. Verwacht niet dat een deload nodig is. Vanavond weer trainen, maar wel wat beter eten vantevoren.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:54 ----------

Training van vandaag!

FSQ 75kg x11 (+1 rep)
Pfew. Vorige keer merkte ik dat ik bij de eerste 2/3 reps niet lekker kon zakken. Heb nu opgewerkt met singles en doubles tot 90kg, daarna 15kg eraf en 75 voor 11 gedaan. Dat werkte een stuk beter, maar alsnog zwaaaar. Buikspieren worden ook echt gesloopt bij de hoge reps. :o

Chinups (Wide grip, pronated) +6kg x8
Weer even terug gegaan in gewicht, normale reps gehaald. Voelde heerlijk in de rug!

BP (flat) 75kg x11
Geen spotter, had wel wat meer ingezeten. Maar epic pomp in de borst!

Inverse Rows +5kg x11
Burn, burn.

DB Curls (front, close) 16kg x8 (+2 kg -3 reps)
Ik moet en zal zwaarder curlen. Dat voelde prima overigens.

SKullcrushers (DB) 14kg x12
14 kan ik 12x mee, 16 maar 8. Beetje twijfel over welk gewicht te doen..

Upright Row 50kg x8 (-2 reps)
Geen idee wat hier aan de hand was. 3's gingen ontzettend makkelijk maar 10 haalde ik niet ???

Seated calf raises 100kg x17 / 12 / 9 / 7

Leg Curl 90kg (fullstack) x10

Prima training, meer energie dan gisteren. Niet bijzonder behalve de FSQ eigenlijk.

Misschien moeten je spieren gewoon warmlopen oid bij de FSQ

heb ook wel is gehad dat na een paar setjes het opeens makkelijker ging bij oefeningen

Dat herken ik wel ja! Maar ik blijf het lekker zo opbouwen voor die FSQ, met singles en doubles tot zwaar en daarna de 10RM set pakken. Die 3's voel ik wel enorm goed in de benen.

Ik heb dat ook! Heel herkenbaar.

Met mijn benen valt het wel mee. Ik merk meer dat mijn core eerst goed warm moet zijn. Even als delt flexibiliteit. Pas dan kan ik normaal volume squatten. Warm ik dat niet eerst goed op dan word alles shaky en lijkt het als een kaartenhuis in te storten.
Ik doe idd ook eerst wat single tot 3 reppers op lager gewicht.

Training van vandaag, energie en zin als een mofo!

Deadlift (regular / strapless) 115kg x10
Daarna 130kg voor de 3's op mixed grip. Vanaf aankomend weekend weer switchen naar RDL.

Pullups (Supinated) +10kg x9
Ervaring PR. Tot de 7/8 ging moeiteloos en die 9e was opeens grinden haha. 10e zat er niet in.

Dips +22kg x12 (+2 reps)
Heerlijk! +2 reps, lekker.

Chest Supported DB Rows 30kg x13
Ervaring PR, ging weer prima.

Leg Extensions 110 kg x10
Verlaging gewicht, hele lange TUT voor de afwisseling. Bovenin vasthouden.

Incline DB Curls 16kg x10
Lekker!

Overhead DB Extensions 22kg x14
Daarna 3's met 24kg. Dit is met 2 armen dus..:o

Side Laterals 14kg x15 (+3 reps)
Bizar lekker!

Daarna nog wat Clean & Press setjes gedaan om mezelf af te matten en wat hanging leg raises. Lekkere training zo op de vrijdag!

Waarom verander je de gewichten bij de RPS?

Normaliter doe ik dat niet maar was nu zoeken naar het juiste gewicht. Kan wel 3's op een te licht gewicht gaan doen maar dat heeft geen zin. Tenminste, kan wel, maar dan zijn de rusttijden 5-10 seconden.

Training van vandaag...beter niet loggen. Was gisteravond laat, vanochtend vroeg en was misschien beter geweest om over te slaan qua energie. Maar ik wilde voorkomen dat ik de halve dag als een zombie rond loop dus ben toch gegaan.

Waarom verander je om de week van deadlift type? Dit lijkt mij progressie verhinderend.

Waarom verander je om de week van deadlift type? Dit lijkt mij progressie verhinderend.

Persoonlijke voorkeur, maar ik was al van plan om gewoon fulltime terug te gaan op RDL :) Of het de progressie vertraagd kan ik niet zeggen, daarvoor ben ik nog te kort bezig.

Update tijd!

Training A (eergisteren)

FSQ 75kg x10

Chinups (Pronated, wide grip) +6kg x8

BP (incl. bezet) 77,5x11 +2,5kg

Inverse TRX Rows +5kg x12 +1 rep

DB Curls (front, close) 16kg x8

Skullcrushers (DB) 14kg x13

Upright Row 45kg x12
Weer even stapje terug in gewicht, en de stang hoger trekken. Vorige keer in de spiegel zag ik dat ik te laag bleef met zwaarder gewicht. Voel dit nog beter in de schouders. Trek hem niet aso hoog op.

DB Incline Flyes 26kg x12

Standing Calf Raise 100kg x17

Leg Curls 70kg x20 Lange TUT

Training B

RDL Strapless OH 80kg x10
Grip ging hier lastig doen, maar merk wel dat er vooruitgang in zit.

Pullups (Supinated, semi-close) +10kg x9 Lekkerrr.

Chest Supported DB Row 30kg x13
Ging heel easy voor m'n gevoel, minder grind dan vorige keer.

Overhead Extension 35kg x9 +1 rep

Side Laterals 15kg x8
Raar. 14kg DB's gaat 15 keer. 15kg plates gaat 8 keer met moeite :o??? Daarna terug naar DB's van 14 en dat ging soepeler. Zal wel wat kg's verschil in zitten blijkbaar..

Reverse Flyes 18kg x12
Nadruk op omhoog trekken in plaats van gooien, goed ver doorhalen en gecontroleerde negatives.

Seated calf raises 110kg x18
Epic burn.

Overall lekkere trainingen! Had eergisteren wat moeite met de motivatie. Tijdens de FSQ was ik het eigenlijk helemaal zat. Toch nog lekker door kunnen trainen daarna, die FSQ valt me gewoon telkens zwaar.

Lekkere trainingen man!

**** die FSQ. Is gewoon een klote oefening. Uiteindelijk o zo lekker als je hem achter de rug hebt. Verstand op 0 en rammen die FSQ. Merk wat je bedoeld hoor kijk er ook altijd tegen op.. Maar daarom elke keer weer een overwinning en daarom lekker! :thumb:

Gaat prima toch! Goed bezig!

Haha ik begin de FSQ juist lekker te vinden :p

Anders gewoon tijdje high bar back squats doen ofzo als je van afwisseling houdt

Ik ben ook telkens blij als ik de FSQ achter de rug heb. Soms heb ik er verschrikkelijk zin in juist en ga ik als een trein, soms kijk ik er tegenop en dan gaat het ook als een k*t haha. Maar goed, gewicht gaat niet zakken en ik probeer gewoon vooruitgang te boeken. Dat gaat ook zeker lukken, komt goed. High-bar back squats zijn wel een goed alternatief, maar ik vind juist dat ik bij deze oefening het plan moet blijven volgen.

Mocht het echt de keel uit komen dan switch ik misschien voor een keertje.

Gewichten vliegen omhoog! Hoe bevalt het schema tot nu toe?

Schema bevalt prima. Heb liever B dan A, maar dat is voorkeur voor sommige oefeningen. Soms voelt het wat saai aan omdat je constant hetzelfde doet, maar aan de andere kant is dat ook wel prettig omdat je er verder niet over na hoeft te denken!

Vindt B ook fijner trainen :) (enkel al alleen om FSQ :D)
Ben met B ook sneller klaar ( heb al minstens 5 min nodig om te bekomen na FSQ lol :D)

Gisteren eens Sissy Squats gedaan op B training..zalige burn in mijn quads zonder cardiaal uitgeput te zijn :D

Haha ja die FSQ ken ik. Maar ik vind die Chest Supported DB rows bijvoorbeeld leuker dan TRX inverse rows. En de lateral raises voel ik beter dan de upright row. Kwestie van voorkeur.

Ik vind die cardio workout bij de FSQ juist wel lekker. De myo-reps vind ik ook heerlijk, alleen die 10RM vind ik k*t. Dat herstellen na die FSQ ken ik wel ja. Heb ik nog meer bij lunges..dan lig ik echt 5 minuten knockout te hijgen, terwijl mn conditie toch vrij aardig is.

Training van gisteren

A - Beetje tijd gebrek, toch gaan trainen. Even wat dingetjes geskipt hier en daar.

FSQ 77,5 kg x8 (+2kg -2 reps)
Had de motivatie om te verzwaren. 8 reps gingen, maar de vorm bij de 8e werd wat matiger. Geen 9e gedaan dus maar. 3's gingen hier prima ook.

Chinups (Wide, pronated) +6kg x9
Eindelijk weer 9 reps hierop

Bench Press 80kg x10 (+2,5kg)
Lekker, verhogen werkt hier goed. Volgende keer wellicht 82,5 maar not sure. Misschien als ik een spotter in de buurt heb, dan moet het lukken.

Inverse TRX row +5kg x10

DB Curls 16kg x9 +1 rep

Skullcrushers (DB) 14kg x11
Pauze onderin, erg gecontroleerd uitgevoerd. Voelt nog beter in de triceps maar wordt het iets zwaarder van.

Upright Row 45kg x12
Zelfde, maar iets in de vorm veranderd. Voelt beter in de schouders.

DB Flyes 26kg x12
Daarna in totaal tot 24 reps gewerkt vanwege tijdgebrek.

Overall prima training! Ondanks de lichte cut merk ik geen verlies in kracht of wat dan ook :)

Thanks! Ja daar lijk ik nu wel wat progressie op te boeken. Vind hem qua gevoel ook een stuk fijner dan incline. Die flyes pak ik vervolgens weer wel op de incline manier waarop ik toch weer nadruk daarop leg.

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Training van vandaag

RDL 82,5kg x10 +2,5kg
Na 7 reps even bar op de grond, opnieuw vastpakken en direct doorgaan. Kost misschien 3/4 seconden.

Pullups +10kg x7 -2 reps
Deed hem aan het einde van de training, dus dat heeft invloed gehad op de kracht. Niet erg!

DIps +22kg x10

Chest Supp. DB Row 30kg x14 +1 rep
Na een seconde of 10 kan ik telkens al 3/4 reps uitvoeren dus blijf gewoon erg korte rustperiodes houden. Pak hier circa 50 reps in totaal.

Hammer Curl (Strict, incline) 16kg x10
Ik doe HC's omdat er al genoeg biceps werk in zit. Wil ook een dagje waarbij wat extra nadruk op de onderarmen komt. Deed deze seated, incline. Stricte uitvoering, voelde erg lekker. Normaliter met 20/22kg een staande uitvoering maar dit is stukken beter.

Overhead Rope Extension 35kg x10 +1 rep
Eindelijk twee keer achter elkaar progressie hier

Side Laterals 14kg x15
Blijf hier de 14's hanteren voor de goede uitvoering. 16kg is net wat te zwaar, probeer de 14 goed gecontroleerd omhoog en omlaag te laten gaan.

Face Pulls 45kg x12

Daartussen nog wat hanging leg raises. Prima training vanmorgen (om half 10). Trainen in de ochtend ligt mij sowieso wel!

Terug
Naar boven