Fitness Seller

Mindfields log - Joining Team Kelei

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon alle eerste sets pakken en de myo-reps laten vallen. Misschien wat extra abs werk erbij gooien, die krijgen het nu alleen zwaar te verduren met de front squats :)

Gewoon alle eerste sets pakken en de myo-reps laten vallen. Misschien wat extra abs werk erbij gooien, die krijgen het nu alleen zwaar te verduren met de front squats :)

Ok helder.

Ja niet normaal hoe erg je abs werken bij FSQ. Merk ik idd ook. Zal wel erger worden nu ik ga verhogen ook. Lekker :)

Daarom baal ik dat ik de front squat niet kan doen :(
Je aanpak ziet er goed uit, maar je onderhoud ligt toch wel hoger dan 2700kcal of niet?

Daarom baal ik dat ik de front squat niet kan doen :(
Je aanpak ziet er goed uit, maar je onderhoud ligt toch wel hoger dan 2700kcal of niet?

Nee onderhoud ligt rond de 2700. Zal nog wel even een her-berekening doen, kan me ook goed voorstellen dat deze inmiddels iets hoger is. Vergeet niet dat ik verder de hele dag op kantoor zit, dus weinig activiteit daar.

Inderdaad balen dat je die front squat niet kunt doen. Ook al is het een klote oefening om uit te voeren, je voelt hem op vele plekken in het lichaam. Helemaal bij wat zwaardere gewichten en low-reps moeten de abs enorm hard aan het werk om je lichaam te stabiliseren.

Klote oefening? :mad: Een van de lekkerste oefeningen die er is zal je bedoelen! :)

Klote oefening? :mad: Een van de lekkerste oefeningen die er is zal je bedoelen! :)

Haha het is een heerlijke oefening, voor wat het doet. Maar qua uitvoering zou ik veel liever een backsquat doen. Maar goed, is ook kwestie van gewenning moet ik erbij zeggen ;)

Week 3 - Training B5

Romanian Deadlift 120x8 Zwaar..merk dat ik m'n hams beter voel als ik het lichter doe.

Pullups BW+8kg x9 (+1 rep)

Dips BW+22kg x9 (+1 rep)

Chest-Supported DB Rows 28kg x10 (+2 reps)
Hier een paar setjes 3's gedaan. Daarna overgestapt op 24kg om het net iets beter te voelen in de rug. Heerlijke oefening is dit toch geworden.

Leg Extensions 70kg x8 (Nu per been, anders moet er teveel extra gewicht op)

Incline DB Curls 14kg x10 (-2 kilo, +3 reps, 16 was bezet)

Overhead Rope Extension 35kg x10

Side Laterals 12kg x15 / 5's (lichter gewicht voor de vorm)

Rope Face Pulls 40kg x12 + 5's

Overall prima training! Heb de maandag en dinsdag overgeslagen vanwege de drukte. Moest even weer inkomen, hoe gek dat klinkt. Maar de training was goed te doen! Komende 4 dagen ook trainen, daarna een deloadweek.

Lekkere training! Heb hetzelfde met de chest supported db rows. Erg vaag en wennen maar o zo lekker voor je rug.
Wat voor grip stijl gebruik je bij de RDL? En gebruik je straps?

Lekkere training! Heb hetzelfde met de chest supported db rows. Erg vaag en wennen maar o zo lekker voor je rug.
Wat voor grip stijl gebruik je bij de RDL? En gebruik je straps?

Jep, straps. Zonder straps red ik zo'n 100kg 5x met een normale grip in eerste setje. Maar ik doe de straps niet heel strak in het begin, dan moeten m'n onderarmen alsnog keihard werken. Hoe verder in de setjes hoe strakker de straps moeten.

Jep, straps. Zonder straps red ik zo'n 100kg 5x met een normale grip in eerste setje. Maar ik doe de straps niet heel strak in het begin, dan moeten m'n onderarmen alsnog keihard werken. Hoe verder in de setjes hoe strakker de straps moeten.

Hmm. Ik twijfel of ik straps zal gaan gebruiken. Vandaag 90x11 en paused sets tot 45 reps. Dit zonder straps en normal grip ook. Maar veel hoger en grip gaat falen voor het gewicht te veel word ben ik bang..
Aan de andere kant liever grip zo sterk mogelijk trainen. Dilemma

Hmm. Ik twijfel of ik straps zal gaan gebruiken. Vandaag 90x11 en paused sets tot 45 reps. Dit zonder straps en normal grip ook. Maar veel hoger en grip gaat falen voor het gewicht te veel word ben ik bang..
Aan de andere kant liever grip zo sterk mogelijk trainen. Dilemma

Tja ik ga denk ik 2x p/w op grip trainen en dan 1x op pure max 10RM met de RDL. Zo bouw je allebei op. Op de andere dag train jij je hamstrings ook..ik gebruik daar nu wel lunges of een low-bar back squat voor in plaats van leg curls.

Tja ik ga denk ik 2x p/w op grip trainen en dan 1x op pure max 10RM met de RDL. Zo bouw je allebei op. Op de andere dag train jij je hamstrings ook..ik gebruik daar nu wel lunges of een low-bar back squat voor in plaats van leg curls.

Goed idee. Misschien dat ik dat ook ga doen, 1 dag max zonder straps andere met. Eerst goede straps kopen weer. Nog tips?
Ik voel eigenlijk nog steeds mijn hams niet heel goed tijdens de RDL. Ik moet hem bijna stiff legged doen wil ik echt mijn hams goed voelen rekken.

Haha, lekker flexibel dus. Maarre, ik squeeze m'n glutes ook bij het helemaal bovenaan komen weer. Daardoor voel ik de boel nog beter.

Qua straps, ik heb de MDY straps van Bodyenfitshop gescoord..7 euro dacht ik? Doe er nu al iets van 8/9 maanden mee zonder problemen, dus ja..prima!

Heb die straps ook ja! werken perfect

Thanks ik zal ze bestellen :thumb:

Week 3 - Training A5

Front Squat 80kg x8 (+5kg -2 reps)
De 3's waren echt kapot zwaar hier, pff..

Chinups BW+6kg x8

Incl. Bench Press 75kg x9 (+2 reps)

TRX Inverse Rows 10x
Wat, een, HEERLIJKE, oefening. Laatste 3's werden mijn rug en rear delts echt COMPLEET gesloopt. Enorme pomp en burn, heerlijk!

Low-bar back squat 80kg x10 rest @ bottom
Wou even wat meer squat volume maken. Ga weer overstappen op barbell lunges hier.

DB Curls (Armen tegen voorzijde van het bovenlichaam) 14kg x10
Voel deze veel beter dan concentration curls, voor mijn gevoel een stuk effectiever.

Skullcrushers 40kg x9 (+2,5kg -2 reps)

Upright Row 45kg x12 (-5kg, +2 reps)
Iets lichter, voel ik het een stuk beter in m'n delts.

Overall, heerlijke training. Die Inverse Rows met de TRX zijn echt, zo killing! Morgen weer schema B.

Lekkere training hoor! Hoe doe je die rows? Ik wil eigenlijk af van de PLR's namelijk. Zag barbellman ze ook al doen.

Wij hebben van die TRX banden hangen, je zou het ook aan ringen kunnen doen als ze laag hangen. Gewoon vanaf de grond jezelf omhoog trekken, armen in de juiste hoek houden. Kan het eventueel ook aan een barbell doen of iets dergelijks, maar dat vind ik minder prettig :)

Wij hebben van die TRX banden hangen, je zou het ook aan ringen kunnen doen als ze laag hangen. Gewoon vanaf de grond jezelf omhoog trekken, armen in de juiste hoek houden. Kan het eventueel ook aan een barbell doen of iets dergelijks, maar dat vind ik minder prettig :)

Hmm ik ga eerst eens inverted rows met de barbell proberen. Kijken of dat wat is. Zoniet kan ik altijd nog TRX cords in m'n cage hangen.
Heb overigens die straps die je aanbeveelde besteld :thumb:

Hmm ik ga eerst eens inverted rows met de barbell proberen. Kijken of dat wat is. Zoniet kan ik altijd nog TRX cords in m'n cage hangen.
Heb overigens die straps die je aanbeveelde besteld :thumb:

Good man! Daar zul je geen spijt van krijgen. Geef die inverted rows even goed de kans. Vond het net zoals de Chest-supported DB rows, ik voelde ze pas na een tijdje echt goed. Maar ik zou nu niet meer snel terugstappen naar een seated cable row of een PLR. Enige waarop je moet letten qua cheaten is de hoek van je ellebogen tov je lichaam. Ben al snel geneigd om de hoek te klein te maken als het zwaarder wordt.

Terug
Naar boven