XXL Nutrition

Mini/mobiele airco, ervaringen?

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Waardering
322
Lengte
1m81
Ik kom al moeilijk in slaap, laat staan met deze hitte. De zon schijnt recht op mijn kamer, dus het kan flink warm worden.
Ventilator staat al zowat dag en nacht aan, en haalt niet veel uit helaas... Komt ook nog eens bij kijken dat zo'n ding toch nog wel wat herrie maakt.

Nu ken ik wat mensen met een mobiele airco, maar zo'n ding kost al snel € 300,-. Ben dus op zoek naar een wat goedkopere oplossing en een hele airco installatie is ook weer niet nodig want het is alleen voor op mijn slaapkamer die vrij klein is.

Nu kwam ik deze tegen:
Mini-airco, € 25
http://www.beslist.nl/huishoudelijke_apparatuur/d0000011480/Tristar_AC_5491.html
Omdat de mini airco een beetje hetzelfde principe heeft als elk andere airco (met het water enz.), hoop ik hiermee hetzelfde effect te krijgen. Maar voor € 25,- weet ik niet precies wat ik mag verwachten dus ik hoopte op wat ervaringen.

Iemand advies?

Laatst bewerkt:
Dat werkt volgens mij echt voor geen ene meter :P je kunt het pas kouder maken in de kamer als je de warmte kunt lozen, met een slang naar buiten dus. Bovendien werken airco's niet op water (je hebt ze wel die direct op een leiding staan aangesloten, waardoor je koud water blijft krijgen) Dit is hetzelfde als een bak water voor een ventilator zetten.

Geldklopperij

• Topic Starter Topic Starter
Ja, zo iets dacht ik zelf dus ook al.

Maar omdat er dit bij stond:
''Je vult het reservoir met (koud) water en plaatst deze terug in de airco. Je sluit de adapter aan op de airco en hij is klaar voor gebruik. Erg eenvoudig. ''

Dacht ik dat dat ding de lucht deed ontvochtigen en.... warm met koud ofzo... deed... vervangen :scratch:

Heb wel eens vaker van die mobiele airco's gezien, waar ook altijd zo'n bakje met water in zat. Maar dan inderdaad wel met zo'n slang die naar buiten leidt.

Dat ding is bijna net zo groot als de accu?

Ik hoop hiermee hetzelfde te bereiken als een gewone ventilator. Ts, wat denk jij?

pocket_fan_toy_mini_ventilator_toy_hand.jpg

Het beste zijn die dure dingen met een leiding door de muur idd. Dan kan je van elke kamer in no time een ijskast maken. Je hebt er ook zonder leiding naar buiten (mobiel) daarvan werken de dure varianten redelijk maar minder natuurlijk. Ze verbruiken allemaal redelijk wat elektriciteit als ze heel de tijd aan blijven. Tot slot heb je de goedkope rommel, die werkt meer als een ventilator, kan je net zo goed een normale staande/draaiende ventilator gebruiken.

Dit is gewoon een ventilator waar je ijswater achter gooit om zo de lucht af te koelen :roflol:

Dat ding is bijna net zo groot als de accu?

Ik hoop hiermee hetzelfde te bereiken als een gewone ventilator. Ts, wat denk jij?

:roflol:

Dat is 'm nou net juist...
De duurdere airco's zijn voor grote ruimtes, terwijl deze airco voor een kleine ruimte is. Vandaar dat de grootte er minder toe doet.

Dus ja, je kunt met dat handventilatortje van jou best bereiken als een gewone ventilator... Eigenlijk precies hetzelfde als wat ik bedoel. Alleen is die handventilator voor recht voor je gezicht en een gewone ventilator voor een hele kamer :) Dus inderdaad, je zult hetzelfde er mee bereiken.

Maar je hebt niet goed gekeken. De eerste foto is uit verhouding. Je moet verder naar onder scrollen en daar zie je 'm staan in een caravan. Dat ding is net wat kleiner als een kussen.

Ik geloof dat laatst iemand zo'n goedkope airco met water had gekocht in het "je hebt iets nieuws gekocht en moet het showen" topic.

Bleek totaal niet te werken.

edit: got it

http://forum.dutchbodybuilding.com/...t-moet-showen-50087/index709.html#post6960551

Ja, was er al bang voor. Dat ding is wel wat anders maar gebruikt dezelfde principes.

Ik denk dat ik er niet onderuit kom, en alleen een airco moet aanschaffen waar gebruik wordt gemaakt van een ''afvoer'' slang die naar buiten toe leidt.

Zat al voor een 2e hands te kijken.

Dat valt nog mee 85,- als hij niet versleten of deels defect is?

Het beste zijn die dure dingen met een leiding door de muur idd. Dan kan je van elke kamer in no time een ijskast maken. Je hebt er ook zonder leiding naar buiten (mobiel) daarvan werken de dure varianten redelijk maar minder natuurlijk. Ze verbruiken allemaal redelijk wat elektriciteit als ze heel de tijd aan blijven. Tot slot heb je de goedkope rommel, die werkt meer als een ventilator, kan je net zo goed een normale staande/draaiende ventilator gebruiken.

Het is ook meer de bedoeling dat de airco ongeveer 2 uur aan blijft staan op de avonden waar het boven de 25 graden is. Echt alleen om even in slaap te komen (op de meeste zit een timer). Het probleem is namelijk, zonder deken kan ik echt niet slapen... Dus het is nu een deken om me heen + 30 graden buiten = binnen 30 minuten een nat bed van het zweet :o

---------- Post added 18 August 2012 at 20:02 ----------

Dat valt nog mee 85,- als hij niet versleten of deels defect is?

Op de foto ziet ie er goed verzorgd uit. Ben er nog over aan het twijfelen. € 85 is voor mij op het moment veel geld, maar vannacht 3 uur lang in m'n bed liggen rollen omdat ik niet kon slapen. Dus tja, ff kijken wat ik er voor over heb :D

:roflol:

Dat is 'm nou net juist...
De duurdere airco's zijn voor grote ruimtes, terwijl deze airco voor een kleine ruimte is. Vandaar dat de grootte er minder toe doet.
Kleine ruimte als in: zon wc waar ik (anderhalve meter lang) met mijn knieën in mijn nek zit zeker? :P

Maar je hebt niet goed gekeken. De eerste foto is uit verhouding. Je moet verder naar onder scrollen en daar zie je 'm staan in een caravan. Dat ding is net wat kleiner als een kussen.
Hahahaha dat is wel heel slecht gefotoshopt...

Volgens mij is dit dezelfde:
[Link niet meer beschikbaar]
20x20....
Een klein kussentje is iets van 40x40, toch?

Zou goed kunnen :D

Maakt in principe niet zo veel meer uit. Op de foto leek ie wat groter, maar ik denk dat ik dezelfde resultaat kan verwachten als een normale ventilator.

Ben inmiddels de 2e hands (zie boven) airco aan het overwegen. Wel 3x zo duur, maar waarschijnlijk voldoet deze wel aan mijn verwachtingen ;)

een oude (2e hands) airco maakt meer herrie dan een ventilator...

een oude (2e hands) airco maakt meer herrie dan een ventilator...

Degene die ik gehoord heb niet echt eigenlijk.

In de advertentie staat dat de airco 'zo goed als nieuw is' en ik mag 'm komen bekijken. Dan zal ik het geluid ook in de gaten houden.

In principe is de herrie niet zo'n groot probleem. Als ik 'm een uur van te voren aan zet is de kamer al goed koel denk ik voordat ik ga slapen. Als ik 'm dan vervolgens weer uit zet is er geen probleem, toch? Ik neem aan dat de koelte ('s nachts als de zon weg is) een tijdje behouden blijft met deur en raam dicht.

je kan hem idd van te voren aanzetten... ook al warmt je kamer weer op als je maar in slaapt valt voordat het weer te warm is.

Idd, daar gaat het mij ook voornamelijk om. Dat ik wat vroeger wakker word van de hitte maakt mij niet zo veel uit, het is meer in slaap komen dat dat een hel is op het moment. En ik val al zo moeilijk in slaap.

Daarnaast slaap ik ontiegelijk vast, dus zo snel zal ik niet wakker worden van de hitte :)

Ben ziek geworden van die k*tairco van mij. Tip maak dat ding regelmatig schoon als je hem gebruikt.

Ik heb er zo een met een slang naar buiten, heeeeeeeeeerlijk, mijn kamer is net een ijskast!

Degene die ik hierboven gelinked heb als 2e hands airco ook met de slang van €85 is uitverkocht.

Ik heb nu deze op het oog... €45,00
http://witgoed-apparatuur.marktplaa...s/586983079-he-airconditioner.html?fromAuth=1

Iemand ervaring met HE airco's?
Ben voornamelijk naar de specificaties aan het kijken, het koelmiddel is 340gram... Heb 'm met een ander vergeleken en die heeft 680gram. Iemand enig idee in hoeverre dit invloed heeft?

Laatst bewerkt:
denk eraan dat je met gebruik van een airco je kamer wel verder moet dichthouden voor het beste resultaat.
Daarom heb ik mijn mobiele airco verkocht (had hem nieuw uit een magazijn voor 50 euro, verkocht voor 120 op een erg warme dag :D). Ik heb een draai/kiepraam en als je de slang naar buiten wil doen staat je raam nog half open.

Terug
Naar boven