Ik heb inderdaad ook naar splitsystemen gekeken en deze leken mij ook een betere oplossing, voor dezelfde redenen die jij aangeeft. Maar de hogere aanschafprijs + het monteer werk ervan was het voor mij niet waard.
Wel interessant die informatie die je erbij geeft over de hogere energierekening, want dit probeerde ikzelf ook al uit te zoeken. Hij staat ongeveer 8 uur aan (tijdens het slapen en net voor het slapen) per dag... Maar niet voor 30 dagen lang, alleen voor de wat extremere temperaturen zoals we de afgelopen dagen gemerkt hebben. Ik denk dus dat ik op z'n hoogst € 50,- per jaar kwijt ben aan energie voor dat ding. In de handleiding staat dat het apparaat bijzonder zuinig is als de zonlicht geblokkeerd wordt door een rolluik, dus daar maak ik voortaan ook meer gebruik van. Normaal staat er een energielabel op die dingen (A t/m F ofzo?), maar op deze net weer niet.
Temperatuur in mijn kamer was gister 32 graden zonder de airco. Nadat de airco een uur aan gestaan heeft, was het 27 graden. Lijkt maar een klein verschil, maar de gevoelstemperatuur speelt een vele grotere rol i.v.m. de constante koude wind die in mijn kamer circuleert. Als ik van de huiskamer afkom en mijn kamer binnen loop als de airco aan gestaan heeft, is het echt een wereld van verschil.
Had 'm 's nachts even uitgezet (dmv de timer), maar werd toen wakker van de benauwde hitte... Daarna airco aangezet en ik kreeg 't gewoon koud
Het is een vrij kleine kamer. Ik denk ongeveer 50m3. (4l, 4b, 3h ong.). Het ding zelf koelt tot 18 graden, maar dat haalt ie nooit natuurlijk als kamertemperatuur met dit weer.
Edit: Het lawaai is wel een beetje een nadeel omdat ik dus met de compressor binnen zit. Uiteindelijk raak je er wel aan gewend. Aankomende nacht eens proberen met oordopjes, dan is het perfect denk ik.