MuscleMeat

Minotaures' Log - Watch out! The beast came out it's cave!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Training van vandaag:

Squat

20x30kg (los)
12x40kg (los)
12x50kg (smith :()
8x60kg(smith :() <-- Smith Squat voelde klote, dus maar niet verder/hoger gegaan!

SLDL

12x40kg(erg gemakkelijk)
12x50kg(wederom erg gemakkelijk)
12x60kg(wat zwaarder :D)

Leg Press

12x105kg
10x115kg
12x125kg(om een of andere reden ging deze wat beter dan de 115kg :P) PR

Calf Press(1e keer, dus allemaal PR's :P)

12x60kg
12x80kg
12x100kg

Leg Raise

1x15
2x12

Extra oefening: Dragon Flags (had zin om deze na lange tijd weer te proberen)

2x10
1x8

Mening:
Op de smith squat na was dit een HEERLIJKE dag en training! :D

Klopt, maar me nek had geen zin in nog meer nek presses. :P

het is ook geen neckpress maar een squat , maar goed jij krijg dan last van je neck en dat gaat in de smith beter - lijkt me niet???

• Topic Starter Topic Starter
het is ook geen neckpress maar een squat , maar goed jij krijg dan last van je neck en dat gaat in de smith beter - lijkt me niet???

Mijn manier van los squaten:

Stang vanaf de olympic bench met me nek zittend omhoog duwen.

Vandaar dat me nek een beetje rood is en k*t aanvoelt na lossquaten, ik vind de bar van de smith inderdaad veel k*tter in me nekaanvoelen, maar die "neck press" van het lossquaten doet toch wel iets meer pijn aan de nek, bovendien kan ik daarmee echt niet hoger dan 52,5kg.. (laatst geprobeerd)

Je kan al raden dat ik hierdoor ook niet echt beter presteer tijdens het squatten aangezien ik veel energie kwijt ben om de bar nog omhoog te krijgen.

Mijn manier van los squaten:

Stang vanaf de olympic bench met me nek zittend omhoog duwen.

Vandaar dat me nek een beetje rood is en k*t aanvoelt na lossquaten, ik vind de bar van de smith inderdaad veel k*tter in me nekaanvoelen, maar die "neck press" van het lossquaten doet toch wel iets meer pijn aan de nek, bovendien kan ik daarmee echt niet hoger dan 52,5kg.. (laatst geprobeerd)

Je kan al raden dat ik hierdoor ook niet echt beter presteer tijdens het squatten aangezien ik veel energie kwijt ben om de bar nog omhoog te krijgen.

Zo deed ik het eerst ook.. Hoogste daarmee gedaan was 75 maar dan een slordige paralel squat.. zoek een andere fitnessschool, hebikook gedaan! Train je toevallig bij Fit4Free?

Zo deed ik het eerst ook.. Hoogste daarmee gedaan was 75 maar dan een slordige paralel squat.. zoek een andere fitnessschool, hebikook gedaan! Train je toevallig bij Fit4Free?

Nope, bij een raketcentrum. (was 15 euro per maand goedkoper dan de sportschool waar ik eerst van plan was naar toe te gaan)

Maar nu ga ik in juni naar Sportyclub, waar alles bereikbaar is en ook toegestaan. (mag in mijn gym niet eens mouwloos trainen :()

Vandaag straps binnen, kan niet wachten tot morgen. Eerst maar eens vandaag UB. :D

Training:

Pullups

3x8 (wilt nog steeds niet meteen in een keer lukken :P, geeft niet, komt nog wel)

Barbell Rows (voor het eerst staand, normaal bukkend)

12x40kg
10x40kg
8x50kg

Hammer Curls

12x10kg
12x12kg
12x14kg

Bench Press

20x30kg
12x40kg
8x50kg (probeerde 9, maar failde)
5x55kg (met beetje hulp)

Skullcrushers

12x20kg(probeerde ellebogen stil te houden, lukt wel, maar is lastig en blijft lastig)
12x20kg
12x22,5kg

Side Lateral Raises

12x6kg
12x8kg
12x8kg

Mening:
Erg tevreden over me training, het ging vrij vlot en goed. Heb een lekkere rush gekregen en wederom een pomp, heerlijk is dat zeg!!! :D

Training:

Deadlift (heerlijk gegaan met straps)

15x50kg
12x60kg
12x70kg
8x80kg
5x90kg (1 rep PR!)
2x100kg PR (had misschien 1 rep meer in gezeten, maar toch niet geprobeerd)

Standing Ham Curls

12x26kg(per been)
12x33kg
12x38,5kg PR

Front Squat (lukte niet goed in het begin, maar op het laatste set ging ie lekker!)

8x30kg
12x30kg PR
10x40kg PR

Calf Raises

12x50kg (2x 25kg schijven)
12x50kg
12x50kg

Crunches

4x25

Volgens mij gaat die deadlift nog pijlsnel omhoog schieten de komende weken ;)

Ik zou als ik jou was die straps enkel houden voor de zwaarste sets, zodat je grip ook nog verbetert.

Volgens mij gaat die deadlift nog pijlsnel omhoog schieten de komende weken ;)

Ik zou als ik jou was die straps enkel houden voor de zwaarste sets, zodat je grip ook nog verbetert.

Ja, dat ben ik ook aan het doen. :D
Heb bij de 80kg 4 reps straps en 4 reps los gedaan, puur om te kijken of ik me grip nog overhield. En jawel, ik heb nog wat grip, alhoewel het zekers verbetert kan worden! Enja, hopelijk knallen die gewichten van me deadlifts zowel als me andere oefeningen omhoog! :o

Training:

Incline Bench Press (fock, barbell gleed uit, en kwam met de punt vol op me borst had wat last ervan, ook bij de volgende oefening, maar het verdween wel, als ik er later nog last van heb, ga ik naar de huisarts!)

20x30kg
12x40kg
10x42,5kg

Cable Cross

12x11,25kg(per hand)
12x11,25kg
12x13,75kg

Military Press

12x20kg
12x22,5kg
12x22,5kg

Close Grip Bench Press

12x30kg
12x40kg
4x50kg fail
10x45kg PR

T-bar Rows (allemaal PR's, eerste keer dat ik de oefening doe)

15x40kg
12x60kg
8x75kg

Barbell Curls

15x22,5kg
12x25kg
12x30kg

Mening:
Lekkere training, ging begin heel vlot, maar toen ging ik met een vriend trainen en dan gaat het minder hard. :D
Alles ging wel goed, jammer dat me benches niet zo sterk gingen, en dat incident bij me 1e oefening was ook best k*t! :mad:

Training:

Smith Squat :(

15x40kg
12x50kg
10x60kg
8x70kg

Leg Press

12x115kg
12x125kg
12x135kg PR

SLDL (no straps!)

12x60kg
12x70kg PR
8x80kg(verloor me grip door al dat zweet) PR

Calf Press

12x100kg
12x120kg PR
12x150kg PR

Leg Raise

12x
12x
12x

Mening:
Heerlijke training, brandde goed, voelde me goed en ging lekker vlot ook! Jammer dat de squat niet los kon (bench stang bezet), volgende keer beter. (Smith's voelde weer k*t!)

Nog 1 ding:

Had problemen gekregen met een zeikerd die de vorige keer ook al moeilijk deed tegen mij. Ik zat mijn SLDL te doen tegenover de spiegel, waar 2 gasten dus ook Seated Curls zaten te doen, maar ik loop dus om mij stang heen langs hun om wat gewichten te halen, zegt die gast: Hey, ter***lijer je ziet toch dat hij bezig is, als hij die gewicht laat vallen door jou dan stomp ik je in mekaar. ??? (hij was aan het rusten :rolleyes:)
Dus ik ben maar rustig doorgelopen, gewichten gepakt en doorgetraint zonder iets terug te zeggen. :mad::mad::mad:

Vorige keer begon hij ook al te zeiken dat ik stond te deadliften in dezelfde ruimte: Hier is geen ruimte, ga op de Smith machine deadliften. ( LIKE WTF? ???)

Laatst bewerkt:
goede training. en kan je niet los squatten?

Training:

Pullups

1x8 (yeey, eindelijk 8x geheel zelf in een keer :P)
1x12 (gozer die me lichtjes hielp me voeten recht te houden en beetje omhoog trok)
1x10 (zelfde als vorige set)

Barbell Rows

15x30kg
12x40kg
2x50kg fail (me techniek en uitvoering was terrible, dus besloten terug te schakelen naar 40, altijd techniek en uitvoering als prioriteit stellen!)
10x40kg

Hammer Curls

12x12kg (2 dumbbells van ieder 12kg)
12x14kg
12x14kg

Bench Press (afbouwend geprobeerd)

12x50kg (dacht dat dit 55kg was :D, dacht van huh waarom gaat dit zo gemakkelijk :P)
8x55kg
10x50kg
12x40kg
20x30kg

Skullcrusher (uitvoering blijft lastig)

12x20kg
12x20kg
12x22,5kg

Side Lateral Raises

12x6kg (2 dumbbells van ieder 6kg)
12x8kg
12x8kg

Mening:
Lekkere training, ging aardig vlot, alles ging goed alleen was de bench natuurlijk weer bezet dus als "tussenoefening" even 20 pushups gedaan, de borst alvast opwarmen en beetje op gang houden. :D
Ben blij met de pullups, merk dat het lekker ging en hopelijk zal ik binnnenkort de 12x vlot achter mekaar geheel zelf doen. :)
12x40

Ik zat mijn SLDL te doen tegenover de spiegel, waar 2 gasten dus ook Seated Curls zaten te doen, maar ik loop dus om mij stang heen langs hun om wat gewichten te halen, zegt die gast: Hey, ter***lijer je ziet toch dat hij bezig is, als hij die gewicht laat vallen door jou dan stomp ik je in mekaar. ???

Dit is gewoon erg jammer dat er mensen van dat niveau bestaan.
Ik had waarschijnlijk eens luidop gelachen en dan gewoon doorgelopen.
Niemand gaat je trouwens in elkaar slaan in het midden van een gymzaal.

Training:

Pullups

1x8 (yeey, eindelijk 8x geheel zelf in een keer :P)
1x12 (gozer die me lichtjes hielp me voeten recht te houden en beetje omhoog trok)
1x10 (zelfde als vorige set)

Wide grip? Schouderbreedte?
In elke geval niet slecht. Ik kan het zelf maar 4 keer op wide grip.

Dit is gewoon erg jammer dat er mensen van dat niveau bestaan.
Ik had waarschijnlijk eens luidop gelachen en dan gewoon doorgelopen.
Niemand gaat je trouwens in elkaar slaan in het midden van een gymzaal.

Wide grip? Schouderbreedte?
In elke geval niet slecht. Ik kan het zelf maar 4 keer op wide grip.

Nee, mijn wide grip is niet zo goed, hehe, dit is gewoon de short grip. Ik verbeter het met de deadlift en dergelijk. (pak ik ook wijd)

Training:

Deadlift (No-straps t/m 90kg + 1 rep 100kg)

20x60kg 8 REPS PR
12x70kg
10x80kg 2 REP PR
6x90kg 1 REP PR
3x100kg 1 REP PR
1x110kg PR

Standing Ham Curls

12x26kg
12x33kg
12x40kg PR

Front Squat

8x40kg (ging even moeilijk)
12x40kg 2 REPS PR
8x50kg PR

Calf Raises

12x25kg (2 schijven van 25kg)
12x25kg
12x25kg

Crunches

4x25

Mening:
Heerlijke training, aardig wat PR's, en deadlift ging heerlijk, ook zonder straps. :D:D:D

Vanaf nu zal ik er maar ook de voeding erbij zetten!

Voeding van vandaag:

2 broodjes eieren, banaan + koffie
4 broodjes (2 pindakaas, 1 kipfilet, 1 paardenvlees)
4 broodjes (zelfde recept :P)
Avondeten
Avondeten
4 broodjes (zelfde recept)
Kwark

goede trainingen en voeding!
Pak je wel genoeg eiwitten bij elke maaltijd hoeveel gr eiwitten per maaltijd en waaruit?

goede trainingen en voeding!
Pak je wel genoeg eiwitten bij elke maaltijd hoeveel gr eiwitten per maaltijd en waaruit?

Ja op het moment haal ik al me eiwitten uit voeding. (geen whey en dergelijk poeder)
Me ontbijt is wat mager in eiwit, maar dat veranderd eenmaal als ik whey toevoeg aan me schema tijdens me cut. (op het moment groei ik relatief goed zonder)

Training:

Incline Bench Press (deze keer met rechte bench stang, normaal EZ-curl stang)

15x40kg 3 REPS PR
10x45kg PR
8x47,5kg PR

Cable Crossover

12x13,75kg (per hendel)
12x13,75kg
12x16,25kg PR

Seated Military Press (voel het nog in me onderrug, maar in ieder geval veel minder dan staand)

12x20kg
12x22,5kg
12x25kg PR

Close Grip Bench Press (normaal ook met EZ-curl stang, maar nu bench stang, voelt beter!)

12x40kg 2 REPS PR
12x45kg PR
8x47,5kg PR

T-bar Row (no straps!)

12x60kg
8x80kg PR
4x100kg PR
2x110kg PR
1x120kg PR

Barbell Curls

12x25kg
12x30kg
8x32,5kg PR (eerste keer strict gehaald)

Mening:
Vandaag is rood! Heerlijke training, vele PR's, vlot en beter doordat ik de EZ-curls heb laten staan en ben geswitched naar de bench stang! :)
Lekkere pomp gekregen, paste nog net in me jas. :D

Voeding:
Onbijt: 100gr Brinta + 750ML melk(250ML voor chocomel) + 30gr cacao + +- 30gr honing + banaan
Snacktime: 4 boterhammen (2 pindakaas, 1 kipfilet, 1 paardenvlees)
Training!
Avondeten: Aardappelen, tonijn, salade en bruine brood (rijst is te weinig, dus bewaar voor straks)
Avondeten: Rijst, aardappelen, tonijn, salade en bruine brood
Snacktime: 4 boterhammen (idem vorige)
Slaap: Kwark

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven