DE DAG zelf..... NAC HOLLAND 27 mei
Op tijd in bed, maar heel slecht geslapen. Zenuwen gieren door mijn lijf. Heb ontzettend veel honger en heb van af 04.00uur af en aan geslapen en ben er om 7.30uur uitgegaan om mijn routine en poses nog eens te oefenen.
8.00uur mijn eerste maaltijd en vervolgens elke 2uur, heerlijk eten. Altijd fijn de dag voor en op de wedstrijd, de heerlijkste maaltijden. Kip, zalm, vis, rijst, ananas, fruithapjes, rozijnen, rijstwafels, cashewnoten, pindakaas.. Jammie
Vervolgens me ingesmeerd met de eerste laag Dream Tan creme, zodat we dat niet in een overvol theater hoefde te doen en alle tijd konden nemen om aan mijn uiterlijk/presentatie te werken.
Rond 11.00uur naar het Theater om in te schrijven, cd af te geven en te ontspannen en genieten

Mercedes Khani hielp me met de make-up en ze heeft echt een geweldig werk bij me afgeleverd, alleen daar was ik al blij mee

en stond nog niet eens op het podium.
Dames Figure was snel aan de beurt, dus rond 13.00uur moesten met zijn vieren het podium op. Eerst ronde 1 en 2 Quarter Turns en Verplichte poses, toen een Klasse 4 ronde en toen Dames Figure routine. Eerst Monique, een vrouw van 38jr die al 24jr fitnesst, maar dit was haar derde wedstrijd. Haar heb ik niet gezien, dat is een bijgeloof van me. Niet naar de concurrentie kijken voor ik zelf op moet.
Toen moest ik.... Ging op, deed 3 poses en .....

BLACK-OUT

..... ben van het podium gegaan

, echt erger kan je je niet voelen. Maar ik kreeg gelukkig een nieuwe kans en die heb ik met mijn BEIDE handen aangegrepen!!!! Ik heb echt ZO genoten, ik hoop het publiek ook

. Zowel bij de poses en routine had ik voor mezelf al gewonnen, voelde me goed, mooi en zo vrouwelijk, wilde dat het niet stopte. Maar het is een wedstrijd met meer klasses en onze klasse was klaar. Dan is het gewoon wachten tot de prijsuitreiking.
Dat betekent, weer wat eten en liggen, zitten, andere kijken en rustig blijven. Rond 14.45uur was de prijsuitreiking van de C-wedstrijd en kreeg te horen dat ik 2e was geworden. Ik baalde uiteraard. Alle nr's 1 en 2 mochten dat wel meedoen met de A-wedstrijd, maar toch je gaat voor 1. Maar we kregen niet direct te horen dat we mee mochten doen, dus ik ging het navragen bij de jury. Hier kreeg ik "
HET" nieuws van de dag. Ik was
1 geworden, er was een telfout gemaakt. Ze zouden het na de pauze rechtzetten.
Ik geloofde mijn oren niet

. Ik was zo blij en boos tegelijkertijd. Maar ze hebben het meer dan goed gemaakt. Met een tjokvolle zaal waren eerst de junioren en masters aan de buurt. Toen kwam
DE mededeling, dat vanmorgen een herstel moet zijn mbt de Dames Figure uitslag. Ik mocht nog een keer mijn routine doen om vervolgens mijn 1e plaats beker met sjerp in ontvangst mocht nemen. Ik kan niet onder woorden brengen hoe ik me toen voelde.
Geweldig! Genoten! Genieten! Harde werken beloond! etc.
Aangezien er geen andere Dames Figure in de A-wedstrijd stonden, heb ik ook die prijs in ontvangst mogen nemen. Mijn dag kon niet op. Ik was hierbij ook gelijk gekwalificeerd voor WK 9 juni in Brussel. Maar aangezien ik morgen op vakantie ga wilde ik met Anja bespreken wat ik het beste kan doen. Aan het begin van het jaar hebben we een planning gemaakt van de wedstrijden die we zouden draaien en wanneer ik mijn rust zou pakken. Deze vakantie stond gepland omdat we niet te snel willen gaan. Ik wil steeds beter worden en niet te snel omhoog gaan. Het is een eer, maar je moet ook realistisch zijn.
Ik zou het gewoon nu nog niet trekken op dat niveau en daar wil ik eerst naartoe werken en niet met een 6-10e plek terug komen. Als ik ga ga ik voor goud en dat niveau heb ik nog niet, maar dat gaat wel komen.
Dus samen eens geworden dat we gewoon keihard gaan werken om volgend jaar wel mee te kunnen draaien op dat niveau. Nu mijn rust te pakken en me op te laden voor 14 en 21 oktober. Eerst de YBF in Beverwijk en een week later de Muscle Mania in Bedworth (Engeland). Twee hele mooie wedstrijden dus in het vooruitzicht.
Publiek, organisatie, jury, atleten, gastoptredens en iedereen die ik vergeet, ontzettend bedankt voor een hele geslaagde dag. Ik heb genoten en heb KNEET zien genieten. Heel mooi gezicht
Tot over een week. MissF