Fitness Seller

MissF's achtergrondverhaal en logboek

keep up the good work !

• Topic Starter Topic Starter
Vanaf vandaag spiergroep per dag.. maandag nog rust..

Nou ja gisteren had ik een omgaan met agressie en overvaltraining van de bank.. Dat was best heftig!! Heb mijn bedje dan ook vroeg opgezocht.. Vandaag samen met mijn moeder begonnen met een gedeelte te behangen.. Erg leuk altijd, in mijn eigen huisje bezig te zijn.. Vandaag de voorkamer aangepakt en morgen is de keuken aan de slag..

Vanavond zijn borst en triceps met cardio/buik/billen aan de beurt!! heerlijk..

Zo Anja had het naar d'r zin vandaag.. lekker pijnige en verrassingselementen erin gooien.. vanaf volgende week gaat ook het dieet weer veranderen.. we zitten dan 8 weken voor de wedstrijd..

Gisteren bezig geweest met uitzoeken muziek en ideeen voor de routine.. heb er echt veel zin in om met Anja eraan te werken.. vorige keer klikte het gelijk met mijn keuze, dus ben benieuwd wat ze ervan vind..

Morgen mijn meest favoriete spiergroep RUG.. Laat maar komen..

Vandaag 7oefeningen voor de rug.. allemaal met verrassingselement, dus je weet geen seconde waar je aan toe bent.. Maar is wel goed om te experimenteren om je hoofd op nul te zetten en niet na te denken, maar gewoon te doen..

En het is Anja gewoon gelukt om me tot bloedens toe te trainen (letterlijk!!)
Zweet en huilen waren al op haar lijstje, maar dit is niet eerder voorgekomen..

Maak Anja wel heel eng klinken zo, is het niet.. Maar dat is ze niet hoor.. Haal ook gewoon het uiterste uit mezelf en dan verlies je weleens de controle..

Zo leuk om te horen dat je er ook echt van geniet. Goed!
Uiterste uit jezelf halen.. is altijd meer dan jezelf dacht he?

Bloed, owkee.. minder, handen?

huh, vertel eens wat inside info over je training. Altijd leuk om te horen dergelijke verhalen waarom je ging huilen en hoe het kwam dat je bloedde :scratch:

huilen is met name op de schouder oefenen, omdat dat mijn zwakkere plek is, maar ik moet door die pijngrens heen trainen om mijn doel te bereiken.. dus dan komen de tranen weleens..

Bloeden was naar aanleiding van snijwonden op mijn vingers die open zijn gesprongen met de gewichten voor de rugtraining vanavond..

Vanavond zijn de benen weer zwaar aan de beurt.. Ga weer proberen een PR met squat te pakken.. vorige week 85kg.. ben benieuwd..

Uiteraard pakken we buik en cardio ook nog even mee :)

PR niet kunnen doen want deze zat er vanavond niet in.. wel de full squat met losse stang (voor mij de eerste keer, altijd in de smith machine gedaan).. vond het eigenlijk wel goed gaan, eerste set even inkomen.. maar dan lekker pompen.. eindigde met 15x45kg..

Was erg blij dat ik ervoor niet de billen getraind heb, want deze kwamen uitgebreid aan bod dmv uitstappen, full squat, st.l deadlift, sumo squat..

Was een high impact training en daardoor lekker op hoog tempo door kunnen trainen.. gem. hr 132, 54min, 337kcal.. Einde van de training bleek ik nogal wit weg te trekken, maar merkte daar fysiek niets van gelukkig.. Ben voor de zekerheid na de training niet gelijk naar huis gegaan, maar eerst mijn eieren/rijst en ananas naar binnengewerkt voor het geval ik op de fiets de klap krijg..

merk dat het me lukt om de buik ook steeds zwaarder te trainen, waardoor de blokjes echt uit gaan steken.. hopelijk kan ik dit volhouden tot aan de wedstrijd 8 april.. dan hoop ik een goede 6-pack te hebben, met NAC (27mei) heb ik mezelf als doel gelegd een 8-pack te hebben, dus.. HARD trainen, veel variatie, failures en met en zonder gewicht de oefeningen uitvoeren..

Zoow, mooie losse full squat. :)
Jij kan het nu weten.. voel je nu met losse stang veel meer je 'core'? Theoretisch en volgens logica zou dat nml zo zijn.

Blokjuus.. goed joh. Dat hard trainen is wel aan jouw toe vertrouwd, heel inspirerend en leuk om te lezen.

ik moet zeggen dat ik de losse stang ook erg lekker vind en idd je voelt je core met elk moment.. Maar dan is het bij mij zo dat ik de SM zwaarder pak en je dan ook je core goed voelt.. Daarin zie/voel ik niet veel verschil..

Heb een leuk nieuw speeltje binnengekregen via bodyenfitshop.nl..

zo'n klein bodyfat metertje met daarbij zo'n meetlint om je maten op te nemen..

Gelijk uitproberen natuurlijk..

bovenbenen 55cm
heup 82cm
taille 63cm
borst (incl kleine borsten) 78cm
schouders (kon ik nu niet alleen meten, even iemand die me ass zoeken ;) )
pols 15cm
net onder elleboog 23cm
biceps ontspannen 26cm /aangespannen 30cm

Leuk beginpunt, kijken wat het op de wedstrijddag is..

Leuk logje om te lezen, je gaat er gewoon keihard tegenaan. Heel veel suc6 en hoop dat je jezelf goed weet te verbeteren voor je volgende wedstrijd;)

merk dat het me lukt om de buik ook steeds zwaarder te trainen, waardoor de blokjes echt uit gaan steken.. hopelijk kan ik dit volhouden tot aan de wedstrijd 8 april.. dan hoop ik een goede 6-pack te hebben, met NAC (27mei) heb ik mezelf als doel gelegd een 8-pack te hebben, dus.. HARD trainen, veel variatie, failures en met en zonder gewicht de oefeningen uitvoeren..

wat voor oefeningen doe jij voor je abs?

mijn favorieten:

onderbuik
-liggend op een bankje en benen laten hellen tot onder de heupen, onderrug komt iets omhoog, maar zorg dat dit niet te wordt.. met en zonder gewichten
- hangend beenstrekken/heffen (hangend of steunend)- met en zonder gewicht
- cable vastmaken aan benen en omhoog halen (om en om/ zijkanten)

boven
- cable crunch (zorg ervoor dat je lichaam gooed naar voren is, billen voorbij de knieen- hierdoor kan je je evenwicht lijken te verliezen, maar dan moet je meer gewicht erop gooien)
- upper abs machine
- total crunch
- *als je met iemand traint, erg effectief: benen op een bankje, partner gaat erop zitten zodat deze niet meer bewegen en dan met een gewicht crunchen, 1x met gewicht, 1x zonder (dan houd de partner het gewicht vast)

Bij alle oefeningen geldt uiteraard dat uitvoering belangrijker is dan het gewicht/snelheid..
Dus..
1. ten alle tijden aanspannen..
2. doodpunt vermijden
3. als je niet meer denkt te kunnen, er nog minimaal 5 goede uitvoeringen van uitvoeren (tot failure!!!)

pittig! en hoeveel tijd besteed je wekelijks aan je abs?

5x per week 3-5oefeningen.. opzichzelf staand (meestal 3) in superset vorm kom je dan uit op 5.. per keer ben ik ongeveer 15-20min bezig

Vandaag zonder Anja getraind.. Schouders en biceps en nog even buik erachteraan (dit keer twee oefeningen).. Had ook al 50min RPM erop zitten waar ik ook mijn buik al 50min train :)

Kort (45min met z'n tweeen, zonder buik) maar intensieve training waar we qua kcal ong gelijk zaten en ook met gem. hartslag.. 250kcal met gem hr van 130bpm.. piek van 160bpm.. best heftig vind ik zelf, had nl. met RPM in 50min 410kcal met gem hr van 154pbm..

Terug
Naar boven