AndroidHealthClinic

MissF's achtergrondverhaal en logboek

• Topic Starter Topic Starter
Zo, wel weer genoeg gerust.. Tussendoor wel wat lesjes gegeven, maar is toch anders dan KT ;)

Vanavond er weer hard tegen aan.. Schouders en biceps zijn aan de beurt.. daarvoor doe ik nog aantal extra oefeningen voor buik, billen, kuiten en cardio (high impact interval 85-90% en 70-75%, hoop weer wat langer te kunnen pakken dan vorige week, zat toen op 15min incl w-up en c-down elk 2min)

Sinds zondag mijn dieet omlaag, gemiddeld per dag 250kcal minder.. Gaat tot nu toe goed, voel me niet zwakker en heb net twee lage dagen achter de rug..

Nogal veel aan cardio gedaan bedoel je? ;)

Fijn te horen dat je dieet 'goed' valt. Is toch spannend.
Veel plezier vanavond!

Ik ben nog met 'rust' bezig, maar merk heel erg dat ik de KT zondag toch gemist heb. Beetje onrust, was gisteren bijna gegaan. Soms is het discipline om wel te gaan, soms om niet te gaan. ;)

aangezien je veel tijd aan je abs spendeert...misschien heb ik iets waar je wat mee kunt;

Ik doe regelmatig voor mijn abs workout de zittende cable crunch, dus zittend op een bankje, touw in je nek en crunches maken met gewicht.

Meestal doe ik dat dan als volgt;

Ik start met een gewicht waarmee ik max 20 reps kan, ik verlaag het gewicht met 5kg en doe er weer 20...weer 5kg eraf en weer 20...zodoor tot ik echt niet meer kan.

Is erg zwaar en pijnlijk maar wel efectief (voor mij in ieder geval) maar niet geschikt om meer dan 3 keer per week te doen ben ik bang.

Misschien kun je er wat mee...en misschien ook niet :D

aangezien je veel tijd aan je abs spendeert...misschien heb ik iets waar je wat mee kunt;

Ik doe regelmatig voor mijn abs workout de zittende cable crunch, dus zittend op een bankje, touw in je nek en crunches maken met gewicht.

Meestal doe ik dat dan als volgt;

Ik start met een gewicht waarmee ik max 20 reps kan, ik verlaag het gewicht met 5kg en doe er weer 20...weer 5kg eraf en weer 20...zodoor tot ik echt niet meer kan.

Is erg zwaar en pijnlijk maar wel efectief (voor mij in ieder geval) maar niet geschikt om meer dan 3 keer per week te doen ben ik bang.

Misschien kun je er wat mee...en misschien ook niet :D

Even voor mijn beeld, je zit dan met rug naar de gewichten? Deze heb ik idd nog niet gedaan, doe wel cable crunch, maar dan op de knieen en hoofd naar de mat.. Dan doe ik vaak een piramide met gewicht omhoog.. max 20-25reps gewicht, dan gewicht erbij en 15 her, etc 12, etc 10, soms 8reps..

bedankt voor de tip, kan ik zeker wat mee..

Even voor mijn beeld, je zit dan met rug naar de gewichten? Deze heb ik idd nog niet gedaan, doe wel cable crunch, maar dan op de knieen en hoofd naar de mat.. Dan doe ik vaak een piramide met gewicht omhoog.. max 20-25reps gewicht, dan gewicht erbij en 15 her, etc 12, etc 10, soms 8reps..

bedankt voor de tip, kan ik zeker wat mee..

nee ik doe het op een multistation waar je ook latpully meedoet, dus de gewichten voor je, je zit gewoon licht voorover gebogen,en dan crunches voorover maken, en gewicht verlagen is dan zonder pauze he, dus gewicht omlaag en meteen doorgaan.

Zo vanavond ipv schouder/bicep, borst en triceps.. Was weer HEERLIJK!! We zien echt vooruitgang, elke keer weer.. Laat geen foto's zien.. Sorry, ik wil jullie verrassen 8 april, dus kom gewoon kijken wat het trainen mij geeft..

Anja vind het beter dat ik de buik anders ga trainen, dus nu ga ik met een dag rust buik trainen, maar dan ook helemaal tot het gaatje en met alleen gewichten.. Gaan kijken wat dat voor me gaat doen.. Heb alle vertrouwen in haar expertise..

Vandaag de abductor 4x 50/50reps met 30, 35, 25kg, 30kg gedaan (rechtop en voorovergeleund).. erg pijnlijk, maar voelt o zo goed.. zal donderdag met de benen het resultaat ervaren.. zijn ze goed voorverwarmt, want heb daarnaast ook jumps (diep doorzakken op 1 been) gedaan 4x15(elk been)x20kg..

@ arno 1975: heb je nog meer goede nieuwe oefeningen voor me? :)

Vergeet ik te zeggen dat ik mijn high impact cardio heb kunnen uitbreiden naar 18min.. Zat gemiddeld op 80% van mijn hartslag gedurende deze 18min, incl 3min warm-up en 2 cooldown.. Ben erg trots op mezelf dat het me gelukt is.. Ga het deze week iig nog 1x doen, andere dagen de crosstrainer.. Merk dat met het hardlopen ik mijn onderrug veel meer voel, daarom wil ik niet te hard van stappel lopen en het rustig opbouwen..

Anja kan glimlachen dat ik eens zelf zeg "niet te hard gaan" :) en ik niet eerst tegen een grote steen aanschop..

Zo nu eerst een hete douche en mijn mandje in.. tot snel maar weer..

Zo vanavond ipv schouder/bicep, borst en triceps.. Was weer HEERLIJK!! We zien echt vooruitgang, elke keer weer.. Laat geen foto's zien.. Sorry, ik wil jullie verrassen 8 april, dus kom gewoon kijken wat het trainen mij geeft..

Anja vind het beter dat ik de buik anders ga trainen, dus nu ga ik met een dag rust buik trainen, maar dan ook helemaal tot het gaatje en met alleen gewichten.. Gaan kijken wat dat voor me gaat doen.. Heb alle vertrouwen in haar expertise..

Vandaag de abductor 4x 50/50reps met 30, 35, 25kg, 30kg gedaan (rechtop en voorovergeleund).. erg pijnlijk, maar voelt o zo goed.. zal donderdag met de benen het resultaat ervaren.. zijn ze goed voorverwarmt, want heb daarnaast ook jumps (diep doorzakken op 1 been) gedaan 4x15(elk been)x20kg..

@ arno 1975: heb je nog meer goede nieuwe oefeningen voor me? :)

Je ziet er zeker goed uit maatje :D :D :D :thumbup: Ga zo door, maar dat doe je toch wel :)

Ik heb zelf ook stiekem wel weer zin in de wedstrijdvoorbereiding voor de YBF 14 Oktober 2007, maar dat duurt nog wel ff :)

Vergeet ik te zeggen dat ik mijn high impact cardio heb kunnen uitbreiden naar 18min.. Zat gemiddeld op 80% van mijn hartslag gedurende deze 18min, incl 3min warm-up en 2 cooldown.. Ben erg trots op mezelf dat het me gelukt is.. Ga het deze week iig nog 1x doen, andere dagen de crosstrainer.. Merk dat met het hardlopen ik mijn onderrug veel meer voel, daarom wil ik niet te hard van stappel lopen en het rustig opbouwen..

Anja kan glimlachen dat ik eens zelf zeg "niet te hard gaan" :) en ik niet eerst tegen een grote steen aanschop..

Zo nu eerst een hete douche en mijn mandje in.. tot snel maar weer..

Is high impact cardio hetzelfde als HIIT (High Intensity Interval Training) cardio ??? :D

Zelf vind ik hardlopen juist heerlijk en de crosstrainer een gruwelijk onding :eek:, maar wel effectief (en daarom doe ik het ook) IMO :).

Is high impact cardio hetzelfde als HIIT (High Intensity Interval Training) cardio ??? :D

Zelf vind ik hardlopen juist heerlijk en de crosstrainer een gruwelijk onding :eek:, maar wel effectief (en daarom doe ik het ook) IMO :).

Denk het wel..

Principe is opwarmen naar 70-75% (binnen 5min) dan elke 1-2min verhogen naar 85-90%, etc.. tot een coolingdown (max 5min)

Vandaag rug gedaan.. Vind zelf een hele mooie PR gemaakt.. Het waren zeker geen schoonheden, maar toch 8x70kg uit de cable row geperst in de laatste set.. Daarnaast vanavond voor het eerst in mijn hele fitness carierre een dumbbell van +30kg bewerkt..

Miss Timmer ze waren geweldig, dumbbell row.. Kreeg deze als slagroom op het toetje aan het einde van de training nog een keer en moest me toen bewijzen met 10x30 en 3x10x34kg.. Deze gingen wel strak al zeg ik zelf..

Ben zelf erg tevreden met deze training, heb 120% gegeven.. Als finishing toughts een heerlijke massage..

Morgen benen, gaan er weer voor!!!

Owwwow, wat mooi! :)

Inderdaad geweldig dame. Leuk om te zien. pffff ;)

Vandaag rug gedaan.. Vind zelf een hele mooie PR gemaakt.. Het waren zeker geen schoonheden, maar toch 8x70kg uit de cable row geperst in de laatste set.. Daarnaast vanavond voor het eerst in mijn hele fitness carierre een dumbbell van +30kg bewerkt..

Miss Timmer ze waren geweldig, dumbbell row.. Kreeg deze als slagroom op het toetje aan het einde van de training nog een keer en moest me toen bewijzen met 10x30 en 3x10x34kg.. Deze gingen wel strak al zeg ik zelf..

Ben zelf erg tevreden met deze training, heb 120% gegeven.. Als finishing toughts een heerlijke massage..

Klasse PR maatje :thumbup:

goed bezig! :D

Kneet heeft nieuwe site Kneet's Gym

ziet er goed uit Peter :)

Vandaag de calculator erbij gepakt.. Weet natuurlijk niet of ik het zo goed benader, maar dan hoor ik het uiteraard.. Geen PR gemaakt met gewicht aan de bar, maar denk (volgens mijn berekening dan) wel een krachtvooruitgang geboekt met de normale squat..

Mijn berekening:
2 weken terug was mijn set: 10x60; 10x70; 10x80; 10x85 = 2620kg
vandaag was het: 15x40; 15x50; 15x60; 15x70 = 3300kg
Lijkt mij een kracht vooruitgang van bijna 700kg.. Da's niet mis in twee weken tijd al zeg ik het zelf.. Maar hoor graag jullie menig hierover natuurlijk..

Plus een ander aspect is dat 2 weken terug we begonnen met squat en we nu de al 2 zware oefeningen ervoor gedaan hadden..

Laatst bewerkt:
Ook in mijn beloofde 2e HIITcardio training deze week weer vooruitgang geboekt totaal nu 23min, met 3min w-up en 2min c-down.. gemiddelde hartslag van 155bpm over de hele linie..
Morgen weer meten = weten, zien of het dieet en de andere opbouw in cardio effect hebben gehad.. Zelf zie ik wel verschil, mn in mijn benen.. komen wat meer lijnen in en mijn huidstructuur voelt heel anders dan in de weken hiervoor..

Overigens was het vandaag bijna zover dat Anja het voor mekaar had gekregen dat maaltijd zes op de mooie vloer van Kneet terecht zou komen.. Merkte vanavond heel duidelijk dat ik wit werd, dat al na oefening 3, volgde nog 3 dodelijke oefeningen met uiteraard de gebruikelijke verrassing op het einde.. Heb echt een half uur bij Anja op kantoor liggend/hangend/ mijn lichaam tot leven wekken moet bijkomen, voordat ik uberhaupt de trap naar de kleedkamer durfte af te gaan..
Vergde conditioneel erg veel, want het tempo zat er goed in.. 45min, +300kcal en gem. hr van 139bpm!!

Vandaag de calculator erbij gepakt.. Weet natuurlijk niet of ik het zo goed benader, maar dan hoor ik het uiteraard.. Geen PR gemaakt met gewicht aan de bar, maar denk (volgens mijn berekening dan) wel een krachtvooruitgang geboekt met de normale squat..

Mijn berekening:
2 weken terug was mijn set: 10x60; 10x70; 10x80; 10x85 = 2620kg
vandaag was het: 15x40; 15x50; 15x60; 15x70 = 3300kg
Lijkt mij een kracht vooruitgang van bijna 700kg.. Da's niet mis in twee weken tijd al zeg ik het zelf.. Maar hoor graag jullie menig hierover natuurlijk..

Plus een ander aspect is dat 2 weken terug we begonnen met squat en we nu de al 2 zware oefeningen ervoor gedaan hadden..

Dat zijn flinke gewichten, zeker met 15 reps :eek: :D, ja gaat als een speer maatje. Ik denk dat je de echte kracht toename dadelijk gaat merken als je weer sets van 10 reps gaat maken, en dan zou je als het goed is zwaarder moeten kunnen. :thumbup:

Ook in mijn beloofde 2e HIITcardio training deze week weer vooruitgang geboekt totaal nu 23min, met 3min w-up en 2min c-down.. gemiddelde hartslag van 155bpm over de hele linie..
Morgen weer meten = weten, zien of het dieet en de andere opbouw in cardio effect hebben gehad.. Zelf zie ik wel verschil, mn in mijn benen.. komen wat meer lijnen in en mijn huidstructuur voelt heel anders dan in de weken hiervoor..

Overigens was het vandaag bijna zover dat Anja het voor mekaar had gekregen dat maaltijd zes op de mooie vloer van Kneet terecht zou komen.. Merkte vanavond heel duidelijk dat ik wit werd, dat al na oefening 3, volgde nog 3 dodelijke oefeningen met uiteraard de gebruikelijke verrassing op het einde.. Heb echt een half uur bij Anja op kantoor liggend/hangend/ mijn lichaam tot leven wekken moet bijkomen, voordat ik uberhaupt de trap naar de kleedkamer durfte af te gaan..
Vergde conditioneel erg veel, want het tempo zat er goed in.. 45min, +300kcal en gem. hr van 139bpm!!

Lekkere cardio, heb dat vandaag op de loopband gedaan? (ik zag je in mijn ooghoek de trap naar de cardio zolder oplopen) :D

Ik ben zelf ook bezig met HIIT cardio, ik moet zeggen bevalt me prima. Het is een stuk minder saai dan SS (steady state) cardio en ook flink wat uitdagender! :eek: :D Zelf doe ik, zoals je weet, de HIIT cardio op aparte dagen/dag, en dat noem ik dan rust dag :eek: ;)

Flink te keer gegaan. Maar wel met resultaat. ;)

Alleen wel flink moeten bij komen. Ging je out na de HIIT? Naar.

Laatst bewerkt:
Vandaag voor mijn RPMles een zware buiktraining gedaan:
crunch met dumbbell aangeef 4x30x12kg
hangend beenheffen met dumbbell (knieen ingetrokken) 4x10x2kg
liggend op bankje en benen voorbij heup naar de grond laten komen met dumbbell 4x15x4kg

Toen een 50min RPM gegeven (400kcal, gem hr 150bpm (87%maxhr)), als een speer daarna naar Kneet om klaar te staan voor de meting.. Was een tegenvaller met hoe ik mezelf voel en eruit vind zien, maar geen man overboord..
Doordat we het nu wekelijks in de gaten houden en mijn lichaam over het algemeen snel reageert op voeding en training, moeten deze 4mm meer te overbruggen zijn.. Het kan ook aan de aankomende periode liggen..
Maar dat houd ons scherp zullen maar zeggen..

Niet te veel aan denken, maar nu schouders en biceps.. Schouders blijft mijn zwakkere punt, zeker met losse dumbbells.. Machines gaan iets beter, maar ja dan kan je redelijk de rest van je lichaam soms gebruiken om het omhoog te krijgen, maar dumbbell moet je ook nog eens vasthouden en zorgen dat het niet naar beneden klettert..

Raar maar waar, mijn achterkant schouders en voorkant zijn stuk sterker dan pressen.. Maar we blijven doorgaan, tanden op elkaar en bijten maar.. Biceps lopen op schema denk ik zo, want daar hebben we 2 oefeningen gedaan, overigens voor mij een nieuwe erin, puike zwaar man.. Dit keer gelukkig geen kotsneigingen zoals gisteren..

Maar wel weer half uur nodig gehad om mijn benen zover te krijgen dat ze wat gingen doen.. Nu gaan ze ook wat doen.. naar bed, naar bed zei duimelot, etc

Flink te keer gegaan. Maar wel met resultaat. ;)

Alleen wel flink moeten bij komen. Ging je out na de HIIT? Naar.

nee, tijdens benen trainen.. ook hier explosieve beweging, waardoor het bloed als een gek door je lichaam pompt..

maar ben ernog, dus gaat goed komen hoor..

Morgen lekker rust, uitslapen, wat boodschappen halen, wasjes doen, DVD kijken en gezellig vriendin opzoeken :) BOE, heb heerlijke apfelstrudel voor na jouw heerlijk verrassingsmaal ;) en op tijd naar huis voor X-factor..

Laters...

Terug
Naar boven