MuscleMeat

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

Hehehe, blij dat ik dan lekker nu thuis op de bank zit uit te brakken ;)

Nog shot van gisteren tijdens Fresh
Schermafbeelding 2013-05-20 om 16.09.54.jpg

Ziet er goed uit man:) Goede kaak ook :rolleyes:

Je staat inderdaad al goed droog man! Was het een beetje een mooi feest?

Dat alpha jaw

• Topic Starter Topic Starter
Beter op je spullen letten voortaan!! Das niet niks, een ID en telefoon (was het een dure??)

Wanneer post je een training :)

Beter op je spullen letten voortaan!! Das niet niks, een ID en telefoon (was het een dure??)

Wanneer post je een training :)

Ja, is ook flink balen, maar niks meer aan te doen hè...

Sowieso hele goede les voor de volgende keer...

Was Samsung Galaxy S2 maar kan abonnement nu verlengen (dus nieuwe telefoon), ondervind er vrij weinig last van gelukkig!

Enige wat ik echt vervelend vind is dat je privé leven in handen ligt van een wild vreemde, maar ja niks aan te doen...

Niet iedereen is ook zo eerlijk als ik zou zijn, had namelijk zelf wel het geld gehouden (ben ik ook gewoon eerlijk in) maar mobiel en ID kaart wel afgegeven, want dat is gewoon echt vervelend...

Training zal eind van de week worden, want heb het komende dagen erg druk met studie en dingen regelen voor nieuwe job!

Laatst bewerkt:

Dat je metabolisme uiteindelijk zal vertragen om je lichaam te laten wennen aan de continue lagere aanvoeren van nutriënten.

Oftewel je metabolisme wordt trager...

Iets wat uiteindelijk een nadelig effect kan hebben, doordat je dan nog minder moet gaan eten of nog meer moet gaan sporten...

Af en toe een refeed houden of weekje op onderhoud eten lijkt me persoonlijk daardoor beter ;)

Hierdoor kan je lichaam feitelijk niet wennen en/of aanpassen, waardoor je continue een hoge verbranding kan waarborgen ;)

Dat je metabolisme uiteindelijk zal vertragen om je lichaam te laten wennen aan de continue lagere aanvoeren van nutriënten.

Iets wat uiteindelijk een nadelig effect kan hebben, doordat je dan nog minder moet gaan eten of nog meer moet gaan sporten...

Af en toe een refeed houden of weekje op onderhoud eten lijkt me persoonlijk daardoor beter ;)

Hierdoor kan je lichaam feitelijk niet wennen en/of aanpassen, waardoor je continue een hoge verbranding kan waarborgen ;)

Thanks, klinkt logisch.

No problemo, kan wel dieper op ingaan maar dit leek me duidelijk genoeg ;)

Met IF voorkom ik dit doordat ik trainingsdagen net iets boven onderhoud eet en rustdagen dan wat meer er onder ;)
Blijf je dat de hele contest doen? En hoe groot is je te kort op rustdagen?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-1-a-16423/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/refeed-deel-2-a-18233/

Advies

He Tim,

Van meerdere mensen gehoord dat het een mooi feest:bierbang: was in Enschede (woon er zelf een 25min rijden vanaf). Helaas........heb een kleine:zuip:,dus het feesten wordt voor ons minder!
Had ik mooi wat meer tijd om wat meer informatie te winnen over Intermittent Fasting.

Ik heb een nieuw schema (aangepast) gemaakt, waar ik 3-6-2013 mee wil gaan starten.
Doel is om toch nu met 8-10 weken richting de 10-12% te gaan.
Ben benieuwd wat jij hiervan vind, en als je nog tips en/of opmerkingen hebt.
Ga van 4 (supersets) naar 3 trainingen, en heb mij kcal wederom verlaagd en verschil gemaakt tussen trainingsdagen en rustdagen. Hopelijk trek ik dit, want ik heb nog steeds trek op mijn huidige schema en moet ook energie genoeg hebben voor de training. Ga nu uit van fullbody, maar kan ook een split worden. Max. 6-8 herhalingen en zo zwaar mogelijk trainen.
Gestart 2-4-2013 c.91,7kg c.18,5% vet, en huidige status c.90kg en 15,5% vet.
Ben benieuwd wat jij van dit plan vind, en als je nog tips en/of opmerkingen hebt.

Je boekt mooie resultaten, goed bezig:eek:!

Bijlagen

Zo morgen eindelijk weer eens trainen!
Ga lekker met Daster een Oly sessie houden en vanaf volgende week start ik met een wendler / oly mix!

Ga daarbij 2x per week trainen, aangezien ik het druk ga krijgen met studie en werk.

Tevens geeft het me meer rustdagen dus meer dagen om te cutten ;)

Schema zal zich vanzelf gaan wijzen voor degene die me volgen!

He Tim,

Van meerdere mensen gehoord dat het een mooi feest:bierbang: was in Enschede (woon er zelf een 25min rijden vanaf). Helaas........heb een kleine:zuip:,dus het feesten wordt voor ons minder!
Had ik mooi wat meer tijd om wat meer informatie te winnen over Intermittent Fasting.

Ik heb een nieuw schema (aangepast) gemaakt, waar ik 3-6-2013 mee wil gaan starten.
Doel is om toch nu met 8-10 weken richting de 10-12% te gaan.
Ben benieuwd wat jij hiervan vind, en als je nog tips en/of opmerkingen hebt.
Ga van 4 (supersets) naar 3 trainingen, en heb mij kcal wederom verlaagd en verschil gemaakt tussen trainingsdagen en rustdagen. Hopelijk trek ik dit, want ik heb nog steeds trek op mijn huidige schema en moet ook energie genoeg hebben voor de training. Ga nu uit van fullbody, maar kan ook een split worden. Max. 6-8 herhalingen en zo zwaar mogelijk trainen.
Gestart 2-4-2013 c.91,7kg c.18,5% vet, en huidige status c.90kg en 15,5% vet.
Ben benieuwd wat jij van dit plan vind, en als je nog tips en/of opmerkingen hebt.

Je boekt mooie resultaten, goed bezig:eek:!

Thanks man :D

Feest was echt top! het verlies van me spullen helaas een flinke domper :(...
Echter is alles alweer goed geregeld en ben ik vanaf morgen de trotse bezitter van een Iphone 4s.
ID-kaart enzo wordt ook wel weer geregeld, waarna het gewoon kwestie is van vergeten en doorgaan ;)

Mooi progressie die je zoal boekt alleen heb ik toch een paar aanpassingen voor je!

Trainingsdagen: rond de 2500kcal ipv de 2235kcal die je nu hebt.

Rustdagen: rond de 1950kcal ipv de 1725kcal die je nu hebt.

Dit is op basis van -10% op trainingsdagen en -30% op rustdagen.

als je namelijk lager gaat zitten loop je de kans op spierverlies, iets wat je niet wilt!

Zorg er ook voor dat je de week voor je gaat beginnen met dit schema een hele week op onderhoud eet!
Dit zal er namelijk voor zorgen dat je metabolisme flink op gang blijft en je cut alleen maar sneller zal gaan.

Je trainingsschema is echter prima (vind ik ook lastig om oordeel over te geven!) en je macro verdeling ook, alleen dus iets qua kcal omhoog!

Mocht je verder nog vragen hebben of verduidelijking willen laat het me dan weten Erik ;)

Help je altijd graag verder!!

Laatst bewerkt:
Was pas geleden ook mijn rijbewijs kwijt, duur geintje (ligt waarschijnlijk op de vuilnisbelt, handig!?!?!).
Oke, zal m'n schema nog wat ophogen.
Volgende week ga ik op onderhoud eten (was ik ook van plan), volgend weekend wordt het toch moeilijk.
Vrijdag - Stappen met mijn vrienden / Zaterdag - vrijgezellenfeest / Zondag - familiedag! (maar let wel goed op wat ik eet en drink).
Ga dan ook na a.s. woensdag even een paar dagen niet trainen. En dan gaan we van 3-6-2013 start!

Bedankt voor je tips:)!

Zo vandaag sinds lange tijd weer training gehad!
Was leuke oly sessie met Daster samen :D

Hoogte punten van de training:

Snatch
70kg x1, PR!!!

Overhead Barbell Squat
55kg x1, PR!!!

Gewoon begin veel op techniek geoefend en daarna max bepaald :).
Merk dat ik echt meer moet werken om onder de bar te komen.
Qua pull trek ik de snatch makkelijk omhoog, maar als ik er beter onder kom kan ik zo +10kg omhoog met gemak.

Techniek, techniek, TECHNIEK!!! :p

Loodzwaar!:eek:....OH squats!

Ja die stretch in je rug vooral als je diep zit hehe.
Maar wel echt noodzakelijke oefeningen voor mij ;)

Doe nu namelijk eerder muscle/power snatch dan een "echte" snatch!

Moet namelijk gewoon veel dieper zakken, zal gewichten snel doen laten stijgen hehe :P

Blijf je dat de hele contest doen? En hoe groot is je te kort op rustdagen?

Ga nu komende 2 weken -20 / +20 doen ;)
Daarbij 2 trainingsdagen / 5 rustdagen

De 2 weken daarna ga ik echt low, low zitten (ouders zijn dan op vakantie).
En wil dan eens 2 weken no/low carb gaan eten, kijken hoe dat bevalt :P

De 2 weken daarna ga ik echt low, low zitten (ouders zijn dan op vakantie).
En wil dan eens 2 weken no/low carb gaan eten, kijken hoe dat bevalt :P
Low/zero carb (0-50g) is IMO makkelijker dan een beetje carbs (100g bijv.). Ben benieuwd naar de komende week..

Ben je overigens zo druk dat je maar 2 keer gaat trainen?

Terug
Naar boven