Fitness Seller

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

• Topic Starter Topic Starter
Avondmaal
- 550gr kipfilet gemarineerd in ketjap
- 100gr rijst (ongekookt gewogen)
- 400gr oosterse groentes
- 50gr ongezouten cashewnoten

Toetje
- 210ml Cookie Dough Mucci IJs :heart:

MiTrenz, smaakt het beter dan die van Lidl?

Ik vind deze gevoelsmatig lekkerder ja ;)

Macro's
2555kcal, 194gr eiwit, 220gr carbs, 100gr vet

Wat een gruwelijke avond meal! Hoeveel was dat bij elkaar, want het lijkt erop dat je binnen je andere meals dan niet erg veel hebt kunnen eten?

Godver dat ijs, o lawddddddd

brb Unleash en Cookie Dough Ijs inslaan & PR's breken

Denk dat ik maar sponsor deal moet sluiten met de Aldi ;)

Wat een gruwelijke avond meal! Hoeveel was dat bij elkaar, want het lijkt erop dat je binnen je andere meals dan niet erg veel hebt kunnen eten?

Heeeeeeeerlijk :heart:

Klopt, voorafgaand aan me avondmaal maar 500 kcals gehad of zo!
Vind dat wel chill geef overdag en in de middag eigenlijk geen zak om eten ;)

Godver dat ijs, o lawddddddd

:D hoorde van Daster dat je al had ingeslagen ;)

Klopt, voorafgaand aan me avondmaal maar 500 kcals gehad of zo!
Vind dat wel chill geef overdag en in de middag eigenlijk geen zak om eten ;)
Ga ik ook eens proberen op een rustdag denk! Kan ik met mijn avondmaal even echt knallen.. ;) En misschien toch wat carbs nemen ter voorbereiding op een volgende dag..

Ga ik ook eens proberen op een rustdag denk! Kan ik met mijn avondmaal even echt knallen.. ;) En misschien toch wat carbs nemen ter voorbereiding op een volgende dag..

Ja, ik doe het nu op zowel rust als trainingsdagen :)
Beste zet die ik ooit heb gedaan, vooral om dat ik door de dag heen veel meer energie heb!

Nice, vandaag eens een voorraadje inslaan :D. Het zou wel balen zijn moesten ze die in mijn aldi niet hebben.

Nah, zou helaas maar zo kunnen...
Voor de verbouwing bij mij hadden ze het ook niet :(
Succes in ieder geval!!

Maar cycle je dan niet met carbs? Of heb je high en medium carbs day only?

De komende 2 weken gaat het er als volgt uitzien ;)
Heb namelijk nog een goede 6 weken tot aan de contest dus wil even testen hoe het cutten me afgaat.
29 juni ga ik naar Awakenings, dus ga dat nemen als een soort test voor me contest prep en alles :)

17 t/m 23 juni
+/- 2200 kcals per dag

Trainingsdagen (4x)
- 175gr eiwit
- 250gr carbs
- 55gr vet

Rustdagen (3x)
- 175gr eiwit
- 160gr carbs
- 95gr vet

24 t/m 27 juni
+/- 2000 kcals per dag

Trainingsdag (3x)
- 175gr eiwit
- 200gr carbs
- 55gr vet

Rustdag (1x)
- 175gr eiwit
- 140gr carbs
- 80gr vet

28 juni
+/- 3500 kcals

Trainingsdag
- 175gr eiwit
- 600gr carbs
- 45gr vet

29 juni
- afhankelijk van hoe ik erbij sta aan de hand daarvan misschien nog meer carbs toevoegen :)

28 juni
+/- 3500 kcals

Trainingsdag
- 175gr eiwit
- 600gr carbs
- 45gr vet

29 juni
- afhankelijk van hoe ik erbij sta aan de hand daarvan misschien nog meer carbs toevoegen :)
28 juni wordt dan wel echt een waar genot! Waarmee wil je gaan laden?

Wat is je onderhoud momenteel, want 2200kcals gemiddeld per dag is IMO niet zoveel bij jou bw. Ben je niet bang dat je dan te hard gaat qua cut?

28 juni wordt dan wel echt een waar genot! Waarmee wil je gaan laden?

Wat is je onderhoud momenteel, want 2200kcals gemiddeld per dag is IMO niet zoveel bij jou bw. Ben je niet bang dat je dan te hard gaat qua cut?

Nog geen idee, moet ff uitzoeken wat het "beste" is om mee te gaan laden in zo'n situatie ;)

Mijn onderhoud zal rond de 3000 kcals liggen verwacht ik!
Dus ja, ik ga hiermee echt heel hard, maar ben zelf niet zo bang voor "spierverlies" en dergelijke ;)
Het is ook meer dat ik nu 1,5 week echt diep ga cutten en dan vervolgens een harde refeed, zaterdag awakenings en dan weekje op onderhoud eten :)

Dan heb ik daarna nog 3 à 4 weken om te kijken wat ik nog moet doen voor de contest ;)

Ik bereken altijd alles heel simpel trouwens:

bodyweight in lbs, dus 200lbs ongeveer

x 10-12 om te cutten

x 14-16 om te onderhouden

x 18-20 om te bulken

Komt altijd nagenoeg wel in de buurt van me daadwerkelijke verbruik!

Ben heel erg benieuwd naar de shiny pics op awakenings dan!:thumbs:

Noteer zeker je bevindingen met carb bronnen om te laden.
Sommige mensen reageren goed op wit brood en dergelijke, andere dan weer rijst.
Benieuwd naar die pics! :thumb:

Ik zou veel rijst en tarweproducten nemen inderdaad. Vorig jaar had ik ook veel suikerproducten en veel fruit, achteraf las ik pas dat dat niet zo verstandig was omdat fructose niet omgezet wordt naar glycogeen voor het laden ;)

Ik zou veel rijst en tarweproducten nemen inderdaad. Vorig jaar had ik ook veel suikerproducten en veel fruit, achteraf las ik pas dat dat niet zo verstandig was omdat fructose niet omgezet wordt naar glycogeen voor het laden ;)

Ja, mijn vriending gaf me daar een hele uitleg over & chemische verbindingen :roflol:

vaarwel bananen & appels :(

Ja, mijn vriending gaf me daar een hele uitleg over & chemische verbindingen :roflol:

vaarwel bananen & appels :(

O nice, heeft ze iets wat je kan doormailen? Kan er weinig over vinden.

Bananen zijn een uitzondering, die bevatten in verhouding weinig fructose ;) dus die kunnen met mate.

O nice, heeft ze iets wat je kan doormailen? Kan er weinig over vinden.

Bananen zijn een uitzondering, die bevatten in verhouding weinig fructose ;) dus die kunnen met mate.
Is niet zo heel moeilijk, komt ongeveer hier op neer:

De monosaccharides zijn glucose, galactose en fructose.
De disaccharides zijn lactose (galactose+glucose), sucrose (fructose+glucose) en maltose (glucose+glucose). Deze worden simpelweg opgesplitst.
Complexe carbs zijn lange ketens van glucose.

Glucose komt in de bloedstroming terecht, en spierglycogeenvoorraden worden bijgevuld doordat spieren glucose uit je bloed trekken.

Fructose en galactose worden verwerkt in de lever waar ze naar glucose worden omgezet en opgeslagen als leverglycogeen, en als deze voorraad vol is worden ze omgezet naar vet/triglyceriden.

Daarom zijn complexe carbs veel beter in het aanvullen van spierglycogeenvoorraden en je training wordt dus veel beter ondersteunt door rijst/pasta/brood e.d. dan door fruit of andere suikers.

Terug
Naar boven