AndroidHealthClinic

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

• Topic Starter Topic Starter
Noteer zeker je bevindingen met carb bronnen om te laden.
Sommige mensen reageren goed op wit brood en dergelijke, andere dan weer rijst.
Benieuwd naar die pics! :thumb:

Thanks zat zelf inderdaad te denken aan rijst!!
Maar een heel witbrood is ook wel goede optie

Ik zou veel rijst en tarweproducten nemen inderdaad. Vorig jaar had ik ook veel suikerproducten en veel fruit, achteraf las ik pas dat dat niet zo verstandig was omdat fructose niet omgezet wordt naar glycogeen voor het laden ;)

Fructose wordt idd alleen in je lever opgeslagen en als je dus calorie overschot hebt en teveel fructose wordt dat zelfs direct als vet opgeslagen ;)

Ja, mijn vriending gaf me daar een hele uitleg over & chemische verbindingen :roflol:

vaarwel bananen & appels :(

Bananen zijn geniaal hoe rijper ze zijn hoe meer fructose omgezet wordt in glucose.

O nice, heeft ze iets wat je kan doormailen? Kan er weinig over vinden.

Bananen zijn een uitzondering, die bevatten in verhouding weinig fructose ;) dus die kunnen met mate.

Bruin gespikkelde bananen heb ik standaard eentje van Post WO

Thanks Michiel, dat bedoelde ik idd. Ik had het een keer gelezen maar was het half kwijt. Kristalsuiker is half fructose right? En hoe zit dat dan met rijst etc? Wat zou jij als carbbronnen adviseren voor het laden voor foto's/wedstrijd?

Is niet zo heel moeilijk, komt ongeveer hier op neer:

De monosaccharides zijn glucose, galactose en fructose.
De disaccharides zijn lactose (galactose+glucose), sucrose (fructose+glucose) en maltose (glucose+glucose). Deze worden simpelweg opgesplitst.
Complexe carbs zijn lange ketens van glucose.

Glucose komt in de bloedstroming terecht, en spierglycogeenvoorraden worden bijgevuld doordat spieren glucose uit je bloed trekken.

Fructose en galactose worden verwerkt in de lever waar ze naar glucose worden omgezet en opgeslagen als leverglycogeen, en als deze voorraad vol is worden ze omgezet naar vet/triglyceriden.

Daarom zijn complexe carbs veel beter in het aanvullen van spierglycogeenvoorraden en je training wordt dus veel beter ondersteunt door rijst/pasta/brood e.d. dan door fruit of andere suikers.

Precies wat ik dus zei in het kort hehe ;)
Maar dat is inderdaad hoe het in z'n werk gaat...

Thanks Michiel, dat bedoelde ik idd. Ik had het een keer gelezen maar was het half kwijt. Kristalsuiker is half fructose right? En hoe zit dat dan met rijst etc? Wat zou jij als carbbronnen adviseren voor het laden voor foto's/wedstrijd?
Tafelsuiker = sucrose, dus 50% glucose en 50% fructose inderdaad.

Rijst = complex = glucose

Zou altijd zoveel mogelijk complexe carbs aanraden.
Ik hou zelf meestal de volgende regel voor mezelf aan: minstens 50% van je carbs complex, dan zit je over het algemeen op minstens 75% glucose, aannemend dat de helft van de suikers gewoon glucose is.
Vind het zelf wel een mooie regel met die nummertjes zo :o:p

Simpele carbs kunnen ook gewoon alleen uit glucose bestaan hoor, je hoeft dus niet per se complexe carbs te hebben.

Dextrose bestaat bijvoorbeeld alleen maar uit glucose

Simpele carbs kunnen ook gewoon alleen uit glucose bestaan hoor, je hoeft dus niet per se complexe carbs te hebben.

+1 ;)

Denk dat je qua laden voor contest zelfs beste die bronnen kunt gebruiken!

True, maar dan moet je je heil gaan zoeken bij supplementen (dextrose is inderdaad gewoon een mooi woord voor glucose), kan natuurlijk prima, maar zou zelf eerder gewoon voedsel aanbevelen.

Advies

He Tim,

Ik ben nu weer 2 weken bezig met m'n aanpaste schema.
Traningsdagen high carb en rustdagen low carb, zoals vorige keer gepost (ipv elke dag hetzelfde).
Low carb dagen vielen wel erg zwaar de eerste week.
Ben nu 2,7kg kwijt, kan duidelijk het verschil zien vooral op de armen.
Weeg nu 87,3kg en circa 16,5% vet.
Met andere woorden gewicht daalt en mijn vet nagenoeg niet.:mad:
Ik ben nu een stuk kleiner geworden. Vind ik persoonlijk nog niet zo erg, vet% omlaag halen staat voorop.
Mijn buikvet blijft even groot (zwemband:mad:). Rest van mijn lichaam staat er een stuk beter voor.
Tevens gaan mijn PR omhoog (gebruik sinds een week weer creatine), kan hieraan liggen.

Mijn berekening is www.menshealth.nl/Artikelen/Bereken-je-caloriebehoefte
1-3 sporten in de week aangehouden (train 3x fullbody, zo zwaar mogelijk).
Misschien moet ik dit aanpassen naar boven 3-5 keer!??!?!

Gebruik whey/creatine/assault/bcaa/omega/l-carinite/dexaprine/multivitamine

Baal er goed van, dat ik mijn doel niet haal, wat ik ook probeer, mijn vet gaat er bizar slecht af???.
Ben wel trots dat ik nu circa 23kg kwijt ben.

Het volhouden is soms wel tanden bijten, ik cut nu alweer lang. En eet gewoon goed clean! Laat alles staan, ook op feestjes. Alleen eens per 2-3 weken een cheatmaaltijd, maar dan nooit meer kcal dan volgens voedingsschema. Weeg alles af, zowel gekookt als ongekookt.

Ik heb nog 7 weken voordat ik vakantie heb, heb je nog tips/advies voor mij:D?!?!?!?
Of is het een kwestie van volhouden?!?!?!?

Ben benieuwd wat jij zou doen?

Gr. Erik.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
True, maar dan moet je je heil gaan zoeken bij supplementen (dextrose is inderdaad gewoon een mooi woord voor glucose), kan natuurlijk prima, maar zou zelf eerder gewoon voedsel aanbevelen.

Ja alleen in term van laden voor een contest wellicht niet ;)
Of je moet witbrood of witte rijst nemen aangezien de GI waarde hiervan hoog is en dus snel je glycogeen voorraden aanvullen.

My back :)

foto-7.jpg

Goede rug al hoor!:D

Baby got back :)

Zit een beste V shape al in!

Maar als ik je goed begrijp kan je dus het beste fructose (fruit) vermijden wanneer je die dag een overschot aan kcal hebt?! Aangezien dan het overschot wordt opgeslagen als vet?

Dus eigenlijk kan je het beste meer fruit eten op dagen dat je onder onderhoud zit? Maar ja dan wil ik ook meestal low carb gaan...

Maar als ik je goed begrijp kan je dus het beste fructose (fruit) vermijden wanneer je die dag een overschot aan kcal hebt?! Aangezien dan het overschot wordt opgeslagen als vet?

Dus eigenlijk kan je het beste meer fruit eten op dagen dat je onder onderhoud zit? Maar ja dan wil ik ook meestal low carb gaan...
Je lichaam weet op geen enkel moment of het een overschot heeft of niet. Fructose wordt omgezet naar triglyceriden als de leverglycogeen voorraden vol zijn, anders wordt het gewoon omgezet naar leverglycogeen (glucose dat opgeslagen is in de lever for future use).

Updates mi mang?!

yea goede rug bro

Quote's bro :D

He Tim,

Ik ben nu weer 2 weken bezig met m'n aanpaste schema.
Traningsdagen high carb en rustdagen low carb, zoals vorige keer gepost (ipv elke dag hetzelfde).
Low carb dagen vielen wel erg zwaar de eerste week.
Ben nu 2,7kg kwijt, kan duidelijk het verschil zien vooral op de armen.
Weeg nu 87,3kg en circa 16,5% vet.
Met andere woorden gewicht daalt en mijn vet nagenoeg niet.:mad:
Ik ben nu een stuk kleiner geworden. Vind ik persoonlijk nog niet zo erg, vet% omlaag halen staat voorop.
Mijn buikvet blijft even groot (zwemband:mad:). Rest van mijn lichaam staat er een stuk beter voor.
Tevens gaan mijn PR omhoog (gebruik sinds een week weer creatine), kan hieraan liggen.

Mijn berekening is www.menshealth.nl/Artikelen/Bereken-je-caloriebehoefte
1-3 sporten in de week aangehouden (train 3x fullbody, zo zwaar mogelijk).
Misschien moet ik dit aanpassen naar boven 3-5 keer!??!?!

Gebruik whey/creatine/assault/bcaa/omega/l-carinite/dexaprine/multivitamine

Baal er goed van, dat ik mijn doel niet haal, wat ik ook probeer, mijn vet gaat er bizar slecht af???.
Ben wel trots dat ik nu circa 23kg kwijt ben.

Het volhouden is soms wel tanden bijten, ik cut nu alweer lang. En eet gewoon goed clean! Laat alles staan, ook op feestjes. Alleen eens per 2-3 weken een cheatmaaltijd, maar dan nooit meer kcal dan volgens voedingsschema. Weeg alles af, zowel gekookt als ongekookt.

Ik heb nog 7 weken voordat ik vakantie heb, heb je nog tips/advies voor mij:D?!?!?!?
Of is het een kwestie van volhouden?!?!?!?

Ben benieuwd wat jij zou doen?

Gr. Erik.

Hé Erik balen om te horen dat je vorm en massa verliest gevoels matig, maar het vet blijft zitten.
Ga anders even voor herstel en ook voor je eigen gevoel 2 weken op onderhoud eten!
Dit geeft je daarna nog 5 weken de tijd om hard te gaan cutten, maar dan geef je nu eerst even je lichaam herstel.
Zelf volg ik momenteel een heel andere dieet setup waar ik echt helemaal lyrisch over ben!

Kan het je wel even in mailtje helemaal toelichten anders? ;)

Fructose wordt opgeslagen in je lever ;) als die voorraad vol is, is het vol.
Dat overschot wordt dan opgeslagen als vet.
Die vet wordt bij overschot als kcals opgeslagen en bij een tekort vrijgemaakt als energie ;)

Zo simpel is het :)

Komen eraan, wordt al gemist zie ik hehe :P

Thanks man :D

Laatst bewerkt:
Eindelijk iemand die geen onnozele gewichten hanteert op de CGBP...Als je goed wilt focussen op triceps kan ik me gewoon niet voorstellen dat daar 100+ kg's op voorbij komen of je moet eruit zien als Jay Cutler!

Lekker volume op de OH-presses ook!:D

Zo gisteren heb ik weer een awesome brodate gehad met maat van me hehehe :D
Hadden eerst beide herkansing van tentamen in de ochtend, daarna wezen sporten en toen lekker bij mij thuis wezen chillen!

Wederom heerlijke maaltijden gegeten, maar daarbij wel beetje mezelf te buiten gegaan hehe :P
Vanaf vandaag dus ff right on track voor de komende 2 weken om toch nog zoveel mogelijk proberen lean te worden!

Dan de training van gisteren!

Warm-Up
3x10: face pulls
3x10: Dips - Triceps Version
supersetted met
3x5: Pull-Ups

OH Press
20kg x10
30kg x5
35kg x3
40kg x5
45kg x5
50kg x8-1-1, rest-pause (was zwakker dan vorige keer, maar komt misschien door de warm-up

Close-Grip Bench Press
20kg x10
40kg x5
47.5kg x27-6-4, rest-pause (was wel echt heeeeeeeeeeeeel licht dit.....)

Iemand tips hoe ik gewichten hier moet bepalen verhoudingsgewijs met me gewone bench, oh press, incline press... aangezien het toch ook schouder, borst, tricep combi is... Gewicht nu voelde namelijk echt te licht.

1RM bench: 100-105kg
1RM Incline: 80-85kg
1RM OH Press 65-70kg

Chin-Up
BW x5
BW x10-2-1, rest pause

Barbell Curl
21.5kg x5
24kg x12-3-1, rest-pause

Daarna niet veel meer gedaan had zieke pomp in me armen en vond wel prima zo :)
Ben wel echt fan geworden van de rest-pause trainingsmethodiek en zeker in combi met 5/3/1.
Als iemand tips/tricks en/of aanmerkingen heeft please spit it out :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven