XXL Nutrition

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

• Topic Starter Topic Starter
Eindelijk iemand die geen onnozele gewichten hanteert op de CGBP...Als je goed wilt focussen op triceps kan ik me gewoon niet voorstellen dat daar 100+ kg's op voorbij komen of je moet eruit zien als Jay Cutler!

Lekker volume op de OH-presses ook!:D

Hehe thanks, heb post ff aangepast was namelijk gisteren met typen niet de helderste ;)
Ook gelijk ff me hele nieuwe schema uitgeschreven.
Vond gewicht op de CGBP wel echt te licht (27 reps :eek:), maar vind moeilijk om goed gewicht te bepalen!
Thanks OH Press ging wel lekker, maar had eigenlijk gehoopt op 10 reps :) (gezien 55kg x7 reps laatst)

Met CGBP kan je waarschijnlijk ongeveer evenveel als de normale, als je echter de focus vol op de tricep wil leggen, valt het gewicht wel lager uit. Ik doe 55-70 kilo voor reps voor triceps.

Fructose wordt opgeslagen in je lever ;) als die voorraad vol is, is het vol.
Dat overschot wordt dan opgeslagen als vet.
Die vet wordt bij overschot als kcals opgeslagen en bij een tekort vrijgemaakt als energie ;)

Zo simpel is het :)

Duidelijk!

Maar toch nog een vraag... hoeveel fructose kan er dan in de lever worden opgeslagen?

Tim, dat zou ik zeer op prijs stellen.

TOF VAN JE:)!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hé Erik balen om te horen dat je vorm en massa verliest gevoels matig, maar het vet blijft zitten.
Ga anders even voor herstel en ook voor je eigen gevoel 2 weken op onderhoud eten!
Dit geeft je daarna nog 5 weken de tijd om hard te gaan cutten, maar dan geef je nu eerst even je lichaam herstel.
Zelf volg ik momenteel een heel andere dieet setup waar ik echt helemaal lyrisch over ben!

Kan het je wel even in mailtje helemaal toelichten anders?

I'm bloated as ****... :o

and the scale confirms.... 93.4kg! :P

Met CGBP kan je waarschijnlijk ongeveer evenveel als de normale, als je echter de focus vol op de tricep wil leggen, valt het gewicht wel lager uit. Ik doe 55-70 kilo voor reps voor triceps.

Thanks bro, ga ik eens naar kijken ;)
Hehe, dan weet ik beetje wat ik zelf zou moeten pakken en hoe ik me focus moet leggen!

Duidelijk!

Maar toch nog een vraag... hoeveel fructose kan er dan in de lever worden opgeslagen?

~ 125gr max ;) (hangt van je bron af, maar dat is ongeveer het maximum)

als je dan gaat carb loaden op voornamelijk suikers zie je waar het mis kan gaan!

~ 125gr max ;) (hangt van je bron af, maar dat is ongeveer het maximum)

als je dan gaat carb loaden op voornamelijk suikers zie je waar het mis kan gaan!

Wat bedoel je met het laatste stukje precies?!

---------- Post toegevoegd 18 June 2013 om 22:31 ----------

Tim, dat zou ik zeer op prijs stellen.

TOF VAN JE:)!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hé Erik balen om te horen dat je vorm en massa verliest gevoels matig, maar het vet blijft zitten.
Ga anders even voor herstel en ook voor je eigen gevoel 2 weken op onderhoud eten!
Dit geeft je daarna nog 5 weken de tijd om hard te gaan cutten, maar dan geef je nu eerst even je lichaam herstel.
Zelf volg ik momenteel een heel andere dieet setup waar ik echt helemaal lyrisch over ben!

Kan het je wel even in mailtje helemaal toelichten anders?

Welke setup volg je dan? (gewoon benieuwd)

Vraag 1: Wat bedoel je met het laatste stukje precies?!

Vraag 2: Welke setup volg je dan? (gewoon benieuwd)

Antwoord op vraag 1 ;)
Suikers zijn 50% glucose en 50% fructose.
Als ik een carbload ga houden van 500-600gr carbs op voornamelijk suikers.
Dan is bijvoorbeeld 400gr uit suikers, dus 200gr glucose en 200gr fructose...
Zou ik dan ook nog fruit daarnaast eten dan is het gewoon epic failure alom!

Antwoord op vraag 2 :)
00:00 tot 12:00 = vasten

12:00 tot 18:30 = 20-25% van me totale kcals eten (alleen bestaande uit vet en eiwit, low carbs) met uitzondering van 1 banaan Post WO

18:30 tot 20:00 = 75-80% van me totale kcals eten (of high carb low fat, of medium fat medium carbs, of high fat low carb)

20:00 tot 00:00 = vasten

Moet echt bekennen dat het van 15:30 (wanneer ik me 2e kleine maaltijd eet) tot avondmaal echt afzien is!! Maar de beloning daarna is des te groter :D

Je beschrijft nu sacharose, maar er zijn meerdere suikers he.

Je beschrijft nu sacharose, maar er zijn meerdere suikers he.

True, maar bedoelde ook gewoon sacharose...
Als ik suiker zeg bedoel ik gewoon ordinair kristalsuiker of producten waarin dat dus als hoofdbestanddeel is verwerkt.
Snap dat het inderdaad verwarrend kan zijn als ik er zo over praat aangezien ik weet wat ik bedoel, maar dat niet daadwerkelijk zo uitschrijf hehe ;)

Je traint dus altijd op bijna alleen maar carbs + vet?

Duidelijk!

Je lever kan iets meer dan 100 gram glycogeen opslaan, echter is fructose niet de enige koolhydraat die in aanmerking komt voor deze prestigieuze opslagplaats :P, maar serieus glucose en galactose worden ook gebruikt om lever glycogeen aan te vullen indien nodig.

Ze gebruiken vaak high fructose corn syrup ipv van 'gewone' suiker, dit bestaat uit fructose, glucose en sacharose.

Edit;
Quote wikipedia;
HFCS consists of 24% water, and the rest sugars. The most widely used varieties of HFCS are: HFCS 55 (mostly used in soft drinks), approximately 55% fructose and 42% glucose; and HFCS 42 (used in beverages, processed foods, cereals and baked goods), approximately 42% fructose and 53% glucose.[8][9] HFCS-90, approximately 90% fructose and 10% glucose, is used in small quantities for specialty applications, but primarily is used to blend with HFCS 42 to make HFCS 55.[10]

Laatst bewerkt:
Zo vandaag BBQ gehad met 5 maten gecombineerd met een workout in home gym van Daster.
Ga nu nog lekker naar feestje van afsluiting studiejaar.
Dus hier ff puur de korte update!

Power Muscle Snatch
20kg x10
30kg x5
40kg x3
50kg x2
60kg x1
65kg x1
70kg x1

Hang Power Muscle Snatch
72.5kg x1, PR!!

Power Clean and Press
40kg x2
50kg x2
60kg x1
70kg x1

Power Clean
80kg x1

Toen gingen we BBQ'en tussen de trainingen door! :D

Barbell Bench
20kg x10
40kg x5
50kg x5
60kg x5
70kg x3
80kg x2
90kg x1
100kg x1
105kg x1, PR!!!
110kg, fail

Barbell Squat
60kg x5
80kg x5
100kg x5
120kg x3
140kg x3
150kg x2
160kg x1
170kg x1, PR!!!

Was me eerste keer 100kg+ benchen en gelijk 105kg gedaan!
Squat was ook lekker, was wel flink pushen maar qua techniek echt solid en flink stuk onder parallel zelfs

Epic training

Congratz man met je nieuwe PR's! mooie training

Aardig zieke training gozer! Was de BBQ pre- of post-workout?

Hehe dat was het zeker ja echt uniek :D

Congratz man met je nieuwe PR's! mooie training

Thanks bro! Ging ook echt lekker, ben sterker dan ik dacht.

Aardig zieke training gozer! Was de BBQ pre- of post-workout?

Intra-workout ja ;)

Mooi workout man! Congrats met je PR's.
Bewonder je echt om je doorzettingsvermogen, plezier in de trainingen en aanpak. Jij komt er helemaal :thumb:

Thanks bro :D probeer er zeker iedere keer weer van te genieten en mezelf te verbeteren!

Damn nice squat! dit jaar 200 nog? :)

Terug
Naar boven