Fitness Seller

MiTrenZ's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Netjes man! Hoe train je nu, paar keer FB?

Thanks! Ja, train nu driemaal per week.

Dag 1

Squat: daily max + back-off sets 90% 2x1
Bench: daily max + back-off sets 90% 2x1
chin-ups
ez-bar curls

Dag 2
Squat: daily max + back-off sets 80% 2x3
Bench: daily max + back-off sets 80% 2x3
chin-ups
hammer curls

Dag 3

Squat: daily max + back-off sets 85% 1x2
Bench: daily max + back-off sets 85% 2x2
Deadlift: daily max + back-off sets 85% 2x1
chin ups

Goeie squat. Waarom niet meer volume?

Thanks Tymen.

Extra volume / back-off sets drop ik als een PR heb gehaald.
Heb mezelf dan al naar een punt gebracht waar ik nog niet eerder ben geweest.
Dan is extra werk niet nodig, haal ik met mijn daily max geen PR en voel ik mij goed dan doe ik de back-off sets.

Het is qua volume sowieso heel laag, maar heb het overgenomen van Damien Pezutti.
Moet zeggen dat ik puur werken met singles ook wel prettig vind, omdat op high rep mij vorm ook vaak sloppy wordt.

Ik snap t.
Dit is wel echt een gebruikersschema he.
Damien Pezutti is er ook niet gekomen met een paar boterhammetjes pindakaas.
Ik vrees dat je jezelf veel te snel gaat opbranden en blessures liggen sowieso op de loer met dat constante werk op hoge percentages. Zou niet de eerste keer zijn.
Niet dat het voor natty's per definitie niet zal werken, maar dan moet je wel heel goed zijn in het inschatten van je rpe's en daily maxes, en dan nog vind ik dat je er wat volume bij zou moeten pakken, ook als je geen pr's pakt.

Zomaar mijn mening.

• #1.083
Ik snap t.
Ik vrees dat je jezelf veel te snel gaat opbranden en blessures liggen sowieso op de loer met dat constante werk op hoge percentages. Zou niet de eerste keer zijn.
Niet dat het voor natty's per definitie niet zal werken, maar dan moet je wel heel goed zijn in het inschatten van je rpe's en daily maxes, en dan nog vind ik dat je er wat volume bij zou moeten pakken, ook als je geen pr's pakt.

Zomaar mijn mening.

Deel je mening ook wel Tymen.
Doe het nu om vertrouwen op te bouwen richting de meet.
Niet zozeer om echt kracht te winnen deze laatste paar weken.

Op de lange termijn lijkt het volume mij ook wel te laag.
Nu voor een maandje richting de meet vind ik het perfect.
Wil gewoon mooi resultaat neerzetten voor mijzelf.

Merk wel dat ik lichamelijk dit dus minder belastend vind dan veel volume draaien.
Maar goed ik stop dan ook wel echt als ik twijfel of ik een hoger gewicht zou redden.
Zo hoop ik dus echt mijn gewichten af te stemmen op mijn vorm en kunnen van de dag.
Ga geen gewichten attempten puur om het gewicht als mijn vorm daaronder zou lijden.

Loop je dan niet supercompensatie mis door zo weinig volume te doen? Aangezien je lichaam nu gewoon elke keer hersteld?

Ik snap t.

Zomaar mijn mening.

Volgens mij is het meer een kwestie van eerlijk tegenover jezelf kunnen zijn. Daily max is simpelweg het kantelpunt wanneer de speed uit de lift gaat. Als je 1rm 200 is, dan zal het voor de meeste mensen moeilijk te accepteren zijn als ze op dag 3 opeens vanaf 140 geen speed meer in hun lift hebben. Als je dan toch 140 laat zitten of zelfs 150 op de bar gooit, gaat het zeker niet werken. Als je op de moment je ego aan de kant kunt gooien en 130-135 op de bar hangt, dan denk ik dat je prima progressie kunt maken een dergelijk lay out. MAAR ik ben het inderdaad met je eens dat het voor 3 dagen per week erg karig is. Denk dat zoiets beter zou werken als je ind 5-6x per week kunt liften.

• #1.087
Loop je dan niet supercompensatie mis door zo weinig volume te doen? Aangezien je lichaam nu gewoon elke keer hersteld?

Verwacht van niet.
Merk wel dat ik niet elke training optimaal hersteld ben.
Dus doe wel gewoon een deload de laatste week van de meet.
Daarnaast werk ik nu in 20 min van m'n warm-up naar m'n daily max.
Straks zal ik veel meer tijd hebben en dus veel beter herstellen tussen attempts.

Volgens mij is het meer een kwestie van eerlijk tegenover jezelf kunnen zijn. Daily max is simpelweg het kantelpunt wanneer de speed uit de lift gaat. Als je 1rm 200 is, dan zal het voor de meeste mensen moeilijk te accepteren zijn als ze op dag 3 opeens vanaf 140 geen speed meer in hun lift hebben. Als je dan toch 140 laat zitten of zelfs 150 op de bar gooit, gaat het zeker niet werken. Als je op de moment je ego aan de kant kunt gooien en 130-135 op de bar hangt, dan denk ik dat je prima progressie kunt maken een dergelijk lay out. MAAR ik ben het inderdaad met je eens dat het voor 3 dagen per week erg karig is. Denk dat zoiets beter zou werken als je ind 5-6x per week kunt liften.

Heb het gebaseerd op dit artikel:
http://liftbigeatbig.com/a-simple-approach-to-bulgarian-training-for-powerlifting/

Probeer het gewoon uit en stagneerd progressie dan voeg ik gewoon volume toe.
Volume is toch één van de belangrijkste factoren ervoor, dus simpel te beïnvloeden.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Squat w/ belt
170 x 1
180 x 1
190 x 1
130 x 3 x 2 paused beltless

paused Bench
105 x 1
110 x 1
115 x 1
100 x 7 met shooter

Sumo deadlift w/ belt
170 x 1
185 x 1

Deadlift w/ belt
185 x 1

chin up
BW x 7, 10, 6, 6, 16 (45 totaal)

face pulls
30 x 20 x 2

feedback
Matige sessie vandaag, maar viel te verwachten na woensdag.
Nu drie dagen rust en dan dinsdag weer er tegenaan.

dit is niet de bodybuild sectie

Zeg ik iets verkeerd dan? Ik volg RTS van mike tuscherer en die gebruikt fatique drops om zo voldoende volume te krijgen. Volgens hem is er geen sprake van overcompensatie wanneer je dus elke week gewoon herstelt van je training. Daarom gebruikt hij veel high stress weken waardoor je in die week niet hersteld. En er dan overcompensatie plaats vind wanneer je een deload week neemt en volledig herstelt bent. Of is dit echt bullshit?:P

dual factor training theory is maar een van van meerdere approaches he, even in het midden latend of het een van de beste is of niet voor bepaalde doelen

er zijn zat mensen die indrukwekkende dingen bereikt hebben door gewoon 'iedere keer volledig te herstellen'. dit is natuurlijk geen bewijs dat dual factor training theory toepassen niet effectief is of kan zijn, maar wel dat het niet cruciaal is

• #1.090
Zeg ik iets verkeerd dan? Ik volg RTS van mike tuscherer en die gebruikt fatique drops om zo voldoende volume te krijgen. Volgens hem is er geen sprake van overcompensatie wanneer je dus elke week gewoon herstelt van je training. Daarom gebruikt hij veel high stress weken waardoor je in die week niet hersteld. En er dan overcompensatie plaats vind wanneer je een deload week neemt en volledig herstelt bent. Of is dit echt bullshit?:P

dual factor training theory is maar een van van meerdere approaches he, even in het midden latend of het een van de beste is of niet voor bepaalde doelen er zijn zat mensen die indrukwekkende dingen bereikt hebben door gewoon 'iedere keer volledig te herstellen'. dit is natuurlijk geen bewijs dat dual factor training theory toepassen niet effectief is of kan zijn, maar wel dat het niet cruciaal is

Zoals Jelle al aangeeft zijn er meerdere wegen naar Rome.
Natuurlijk werkt hetgeen wat Mike Tuchscherer pretendeert zeker wel.
Betekend alleen dus inderdaad niet dat het cruciaal is om het zo te doen.

Ben nu gewoon benieuwd hoe dit voor mij uit gaat pakken.
Hoop zelf door de singles betere techniek te ontwikkelen onder heavy loads.
Maar heb wel besloten het de komende weken wat conservatiever aan te pakken.
Zal nu niet zozeer richten op het behalen van nieuwe PR's, maar meer op explosiever liften.

Hopelijk zal dit dan vervolgens leiden naar mooie PR's met de meet.

Do u even lift

5543e061d2bfb-barneveld7.gif

• #1.093
Jah dat klopt ook, maar om het dan bodybuilding te noemen is ook beetje te veel :) .

En daarnaast ging ik gewoon vanuit dat je sinds je methode van greg nuckols volgt, ook zijn filosofie volgt, en die staat juist daar achter.

Peaking - AKA how to hit PRs in meets - Greg Nuckols

Vandaar mijn vraag natuurlijk

gl met trainen!

Hehe, dat waren ook niet mijn woorden hè ;)

Klopt, alleen Greg Nuckols staat juist ook open voor andere theorieën.
Hij heeft zelf namelijk ook zieke gains genaakt met deze trainingsstijl.
Ik vind dit bovenal gewoon leuk, vandaar dat ik het nu dus toepas.
Theoretisch gezien tart het namelijk vele wetten :p

Do u even lift

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nope... Skinny fat weakling 4 life :o

• #1.095
Dinsdag, 12 mei

Gewicht

98.1 kg

Squat w/ belt
100 x 1
120 x 1
140 x 1
160 x 1 daily min
170 x 1
180 x 1
190 x 1 daily max
150 x 3 x 2 back-off sets

paused Bench
60 x 1
70 x 1
80 x 1
90 x 1
100 x 1 daily min
105 x 1
110 x 1
115 x 1 daily max
95 x 3 x 2 back-off sets

chin up
BW x 7, 10, 7, 7, 18

feedback

Gewicht gaat weer de goede kant op.
Zal nu zo'n 97 kg in de ochtend wezen.
Conservatieve DM's werkt ook een stuk beter.
Ga die dan gewoon gaande weg weer rustig verhogen.
Heb ook mijn schema even onder de loep genomen en wat aanpassingen gemaakt.
Zal nu gedurende de weken wat meer gebruik maken van variaties om zo alles fris te houden.

• #1.096
Donderdag, 14 mei

Gewicht
98.6 kg

paused Bench

20 x 20 x 2
60 x 1
75 x 1
90 x 1
100 x 1
105 x 1
110 x 1
105 x 3 x 6
100 x 7 (touch & go AMRAP)

Squat w/ belt
20 x 1 x 2
100 x 1
120 x 1
140 x 1
160 x 1
170 x 1
180 x 1
170 x 3 x 5 PR

Set 2 van de 5 sets
https://www.youtube.com/watch?v=zM2LcR5fmNQ

pull up
BW x 3 x 2
BW x 20 PR

feedback
Was een prima sessie vandaag!
Verhoog mijn singles nu iedere sessie en focus dan op volume draaien.
Vind dit toch wel een fijnere aanpak, omdat ik zo meer kan geven.
Daarnaast zal het extra volume zeker wel gaan bijdragen aan progressie.
Neem nu dan 20 min na mijn top single om daarbinnen zoveel mogelijk sets te doen.

easy squats man

• #1.099
Zaterdag, 16 mei

Gewicht
99.1

paused close grip Bench
20 x 20 x 2
60 x 1
75 x 1
85 x 1
95 x 1
105 x 1
110 x 1
100 x 4 x 6
95 x 9 touch & go

paused Squat
20 x 1
80 x 1
100 x 1
120 x 1
140 x 1
155 x 1
165 x 1
145 x 4

Deadlift
100 x 1
130 x 1
150 x 1
170 x 2 x 4
185 x 2

Feedback
Was aardig brak aangezien ik gister bruiloft van m'n zus had.
Vanmorgen wel daardoor flink ontbeten in het hotel met m'n zus, zwager, ouders en m'n vriendin.
Had helaas ook wel weinig tijd, want gym sluit al om 15:00 in het weekend.
Daardoor LB volume wat lager dat gewild, maar toch de gewichten gehit die ik wilde.
Conventional techniek is ook eindelijk goed pull nu echt vanuit m'n hamstrings/glutes en niet m'n rug.
Ben benieuwd hoe ik ga herstellen komende dagen, dinsdag weer volle bak er tegenaan!

Flink goor gegaan op de drank?:P

Congrats btw

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven