- Waardering
- 10.944
Ad hominem. Zwak hoor...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ad hominem. Zwak hoor...
Definitiekwestie. Voor mij is een werkset een set die zwaar genoeg is om adaptatie te veroorzaken (sterker te worden). Voor jullie is een set om de techniek te oefenen/verbeteren, ook met een licht gewicht, kennelijk ook een werkset.Bij lager gewicht kan je makkelijker focussen op de mentale queue's die je nodig hebt voor je zwaardere working sets.
Oftewel het is nog steeds een working set want je werkt aan je techniek.
Vind het persoonlijk vrij zwak dat wanneer ik je zie posten in logs het in 95% van de gevallen is om met een misplaatste superioriteit ergens op af te geven("toevallig" meestal in vrouwenlogs). Dat terwijl je zelf in al je trainingsjaren ongeveer 0 gains hebt gemaakt wat volledig te wijten is aan je eigen belachelijke trainingsschema en het feit dat je bang bent om eens iets anders dan een kilo havermout per dag te forcefeeden.
Ik train op de manier die voor mij nu werkt. Of dat volgens het boekje is boeit me eigenlijk niet. M'n eiwitten zitten ook veel hoger dan de richtlijnen aangeven. f**k it. Ik voel me hier goed bij.Definitiekwestie. Voor mij is een werkset een set die zwaar genoeg is om adaptatie te veroorzaken (sterker te worden). Voor jullie is een set om de techniek te oefenen/verbeteren, ook met een licht gewicht, kennelijk ook een werkset.
Angst voor het sq? Mentale WO das prima, met een BB ?maar ik ben weer gaan squatten om mezelf mentaal weer een stukje verder te krijgen .
wellicht maar wat mentaal krachtvoer halen uit een goed boek 
Waarom zou je je moeten verdedigen? Alsof we hier allemaal voor goud op de Olympische spelen trainen. Wat nemen we het allemaal serieus.Ik train op de manier die voor mij nu werkt. Of dat volgens het boekje is boeit me eigenlijk niet. M'n eiwitten zitten ook veel hoger dan de richtlijnen aangeven. f**k it. Ik voel me hier goed bij.
Kan ik er meer uithalen dan nu? Ja waarschijnlijk wel. Heb ik daar nu behoefte aan? Nee, ik wil vooral m'n koppie weer op orde hebben na vrij heftige periodes die ik hier niet ga delen. Dus zoals ik eerder aangaf ik noteer die setjes ook, omdat het voor mij nu voelt als werkset. En blijkbaar groei ik ondanks m'n zeer beperkte inzet.
Ja, ik ben idd bang om te squatten ja. Zoals @Sparks79 aangeeft ik zou me niet moeten verdedigen.Angst voor het sq? Mentale WO das prima, met een BB ?wellicht maar wat mentaal krachtvoer halen uit een goed boek
![]()
Uiteraard, dat staat op de eerste plaats!En ook al zou je nooit meer squatten, so what? Als ik het zo lees is focussen op heel blijven minstens net Zo belangrijk toch?
Benen trainen kan op allerlei andere manieren ook.

Kleine side note, meeste dagen breng ik nog steeds met een grote grijns door hoor! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.![]()

Vind het persoonlijk vrij zwak dat wanneer ik je zie posten in logs het in 95% van de gevallen is om met een misplaatste superioriteit ergens op af te geven("toevallig" meestal in vrouwenlogs). Dat terwijl je zelf in al je trainingsjaren ongeveer 0 gains hebt gemaakt wat volledig te wijten is aan je eigen belachelijke trainingsschema en het feit dat je bang bent om eens iets anders dan een kilo havermout per dag te forcefeeden.![]()
Alleen maar goed dat je je angsten (h)erkent, accepteert en nu nog loslaten en overwinnen (HEAL)Ja, ik ben idd bang om te squatten ja. Zoals @Sparks79 aangeeft ik zou me niet moeten verdedigen.
Toch wil ik de moeite nemen om aan te geven waarom ik als de dood ben voor die klote stang in mn nek.
Ik ben nog steeds bang dat ik daardoor een gruwelijke terugval krijg en ik wederom moet revalideren. De revalidatiearts, neuroloog, HA en fysio hebben me destijds behoorlijk duidelijk gemaakt dat ik nooit meer zou kunnen sporten, laat staan voor mezelf zorgen.
Van de een op andere nacht volledige kracht verliezen in je arm is niet iets als je teen stoten.
Tot voor kort kwamen de symptomen weer vrij snel opzetten als ik alleen al een stang in m'n nek legde. Ik ben van mening dat je je lijf alleen verder kunt krijgen als je dus ook dat triggert.
Niemand kan me vertellen of ik er meer schade mee aanbreng of juist niet. Daardoor train ik alles op gevoel waarvan ik denk dat het werkt.
Dus als dat betekent dat ik de horror walk richting het squat rek moet doen, dan doe ik dat!
Daarnaast heb ik regelmatig de pech dat m'n tussenwervelschijf blijft verschuiven, dus ook dat is een uitdaging.
Ik kan 20 boeken lezen om m'n koppie op orde te krijgen, maar daarmee kom ik niet verder. Vast lief bedoelt, maar voor mij werkt dat iig niet.
Dit naast m'n gewone struggles in het dagelijks leven kost me soms gewoon net iets meer energie dan de gemiddelde mens.
krachttraining.info
Ik ben ook een geval apartJammer dat dit voor jouw niet werkt, miljoenen mensen hebben hier wel baat bij
kijk!! das nou eens herstellen!! Doe je goed!! Veel plezier ik ben binnenkort jarig en dan is het gratis entree in onze saunaen morgen? Morgen ga ik met m'n luie reet lekker de hele dag in de sauna zitten!
en morgen? Morgen ga ik met m'n luie reet lekker de hele dag in de sauna zitten!
Ja kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst ben geweest

Ja kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst ben geweest![]()

Vorige week zijn we nog geweest schat, nu alweer vergeten?Ja kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst ben geweest![]()
Ik ben ook een geval apart
Training vandaag ging echt ruk.
One arm cable pushdown
10x10kg
10x12,5kg
10x15kg
One arm db kickback
8x6kg
8x7kg
8x8kg
Nah deze is niet m'n favoriet.
bent over cable tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg damn die was zwaar
straight bar tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg
Hammer curl
10kg bezet, dus ff wat anders dan gepland
8x12kg
8x12kg
8x12kg
BB curl ( 13kg bb)
12x18kg
12x18kg
12x18kg
Cross body hammer curl
12x9kg 10 bezet alweer.
12x9kg
12x9kg
Abs + planken
en morgen? Morgen ga ik met m'n luie reet lekker de hele dag in de sauna zitten!