AndroidHealthClinic

Mitsymo's vreet en trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bij lager gewicht kan je makkelijker focussen op de mentale queue's die je nodig hebt voor je zwaardere working sets.
Oftewel het is nog steeds een working set want je werkt aan je techniek.
Definitiekwestie. Voor mij is een werkset een set die zwaar genoeg is om adaptatie te veroorzaken (sterker te worden). Voor jullie is een set om de techniek te oefenen/verbeteren, ook met een licht gewicht, kennelijk ook een werkset.

Vind het persoonlijk vrij zwak dat wanneer ik je zie posten in logs het in 95% van de gevallen is om met een misplaatste superioriteit ergens op af te geven("toevallig" meestal in vrouwenlogs). Dat terwijl je zelf in al je trainingsjaren ongeveer 0 gains hebt gemaakt wat volledig te wijten is aan je eigen belachelijke trainingsschema en het feit dat je bang bent om eens iets anders dan een kilo havermout per dag te forcefeeden. :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Definitiekwestie. Voor mij is een werkset een set die zwaar genoeg is om adaptatie te veroorzaken (sterker te worden). Voor jullie is een set om de techniek te oefenen/verbeteren, ook met een licht gewicht, kennelijk ook een werkset.
Ik train op de manier die voor mij nu werkt. Of dat volgens het boekje is boeit me eigenlijk niet. M'n eiwitten zitten ook veel hoger dan de richtlijnen aangeven. f**k it. Ik voel me hier goed bij.
Kan ik er meer uithalen dan nu? Ja waarschijnlijk wel. Heb ik daar nu behoefte aan? Nee, ik wil vooral m'n koppie weer op orde hebben na vrij heftige periodes die ik hier niet ga delen. Dus zoals ik eerder aangaf ik noteer die setjes ook, omdat het voor mij nu voelt als werkset. En blijkbaar groei ik ondanks m'n zeer beperkte inzet.

Ik train op de manier die voor mij nu werkt. Of dat volgens het boekje is boeit me eigenlijk niet. M'n eiwitten zitten ook veel hoger dan de richtlijnen aangeven. f**k it. Ik voel me hier goed bij.
Kan ik er meer uithalen dan nu? Ja waarschijnlijk wel. Heb ik daar nu behoefte aan? Nee, ik wil vooral m'n koppie weer op orde hebben na vrij heftige periodes die ik hier niet ga delen. Dus zoals ik eerder aangaf ik noteer die setjes ook, omdat het voor mij nu voelt als werkset. En blijkbaar groei ik ondanks m'n zeer beperkte inzet.
Waarom zou je je moeten verdedigen? Alsof we hier allemaal voor goud op de Olympische spelen trainen. Wat nemen we het allemaal serieus.

Gewoon gezond om te trainen, heel te blijven en vooruit te gaan hoe en hoeveel precies, lekker belangrijk. Zolang je je er lekker bij voet is het goed. Het is dan ook amateursport.

Angst voor het sq? Mentale WO das prima, met een BB ? :thinking: wellicht maar wat mentaal krachtvoer halen uit een goed boek :)
Ja, ik ben idd bang om te squatten ja. Zoals @Sparks79 aangeeft ik zou me niet moeten verdedigen.
Toch wil ik de moeite nemen om aan te geven waarom ik als de dood ben voor die klote stang in mn nek.
Ik ben nog steeds bang dat ik daardoor een gruwelijke terugval krijg en ik wederom moet revalideren. De revalidatiearts, neuroloog, HA en fysio hebben me destijds behoorlijk duidelijk gemaakt dat ik nooit meer zou kunnen sporten, laat staan voor mezelf zorgen.
Van de een op andere nacht volledige kracht verliezen in je arm is niet iets als je teen stoten.
Tot voor kort kwamen de symptomen weer vrij snel opzetten als ik alleen al een stang in m'n nek legde. Ik ben van mening dat je je lijf alleen verder kunt krijgen als je dus ook dat triggert.
Niemand kan me vertellen of ik er meer schade mee aanbreng of juist niet. Daardoor train ik alles op gevoel waarvan ik denk dat het werkt.
Dus als dat betekent dat ik de horror walk richting het squat rek moet doen, dan doe ik dat!
Daarnaast heb ik regelmatig de pech dat m'n tussenwervelschijf blijft verschuiven, dus ook dat is een uitdaging.
Ik kan 20 boeken lezen om m'n koppie op orde te krijgen, maar daarmee kom ik niet verder. Vast lief bedoelt, maar voor mij werkt dat iig niet.
Dit naast m'n gewone struggles in het dagelijks leven kost me soms gewoon net iets meer energie dan de gemiddelde mens.

En ook al zou je nooit meer squatten, so what? Als ik het zo lees is focussen op heel blijven minstens net Zo belangrijk toch?

Benen trainen kan op allerlei andere manieren ook.

En ook al zou je nooit meer squatten, so what? Als ik het zo lees is focussen op heel blijven minstens net Zo belangrijk toch?

Benen trainen kan op allerlei andere manieren ook.
Uiteraard, dat staat op de eerste plaats!
Ik ben gewoon een grote sadist voor mezelf en heb het doel voor ogen om niet alleen volledig te herstellen, maar om verder te komen dan waar ik toen stond.

Kleine side note, meeste dagen breng ik nog steeds met een grote grijns door hoor! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. :D

Laatst bewerkt:
Vind het persoonlijk vrij zwak dat wanneer ik je zie posten in logs het in 95% van de gevallen is om met een misplaatste superioriteit ergens op af te geven("toevallig" meestal in vrouwenlogs). Dat terwijl je zelf in al je trainingsjaren ongeveer 0 gains hebt gemaakt wat volledig te wijten is aan je eigen belachelijke trainingsschema en het feit dat je bang bent om eens iets anders dan een kilo havermout per dag te forcefeeden. :thumbup:

Dit soort opmerkingen

Ja, ik ben idd bang om te squatten ja. Zoals @Sparks79 aangeeft ik zou me niet moeten verdedigen.
Toch wil ik de moeite nemen om aan te geven waarom ik als de dood ben voor die klote stang in mn nek.
Ik ben nog steeds bang dat ik daardoor een gruwelijke terugval krijg en ik wederom moet revalideren. De revalidatiearts, neuroloog, HA en fysio hebben me destijds behoorlijk duidelijk gemaakt dat ik nooit meer zou kunnen sporten, laat staan voor mezelf zorgen.
Van de een op andere nacht volledige kracht verliezen in je arm is niet iets als je teen stoten.
Tot voor kort kwamen de symptomen weer vrij snel opzetten als ik alleen al een stang in m'n nek legde. Ik ben van mening dat je je lijf alleen verder kunt krijgen als je dus ook dat triggert.
Niemand kan me vertellen of ik er meer schade mee aanbreng of juist niet. Daardoor train ik alles op gevoel waarvan ik denk dat het werkt.
Dus als dat betekent dat ik de horror walk richting het squat rek moet doen, dan doe ik dat!
Daarnaast heb ik regelmatig de pech dat m'n tussenwervelschijf blijft verschuiven, dus ook dat is een uitdaging.
Ik kan 20 boeken lezen om m'n koppie op orde te krijgen, maar daarmee kom ik niet verder. Vast lief bedoelt, maar voor mij werkt dat iig niet.
Dit naast m'n gewone struggles in het dagelijks leven kost me soms gewoon net iets meer energie dan de gemiddelde mens.
Alleen maar goed dat je je angsten (h)erkent, accepteert en nu nog loslaten en overwinnen (HEAL)
Nee je hoeft je idd niet te verdedigen, daarom bedankt voor je oprechtheid.
Die angst is ook terecht als ik lees door het plotselinge krachtverlies in het verleden
Wel moedig van je dat je aktie onderneemt om ervan af te komen.
Een SSB stang ligt het accent meer op je quads dan je rug dan bij een rechte BB

met kleine stapjes om wat zelfvertrouwen te krijgen en naar je lichaam te luisteren
Fysieke training (SQ) kun je leren door de juiste oefeningen en techniek toe te passen, hetzelfde geld natuurlijk ook voor mentale training
Jammer dat dit voor jouw niet werkt, miljoenen mensen hebben hier wel baat bij

Met een sterk lichaam en een sterke/vrije geest zul je lekkerder in je vel zitten, een betere persoon worden voor jezelf en je omgeving

Bron: Mind Gym (Sportschool voor je geest) Wouter de Jong

Veel succes Mitsie, je bent een taaie en ik weet dat het je lukt en ik geloof in jou

Laatst bewerkt:
Jammer dat dit voor jouw niet werkt, miljoenen mensen hebben hier wel baat bij
Ik ben ook een geval apart :roflol:

Training vandaag ging echt ruk.
One arm cable pushdown
10x10kg
10x12,5kg
10x15kg

One arm db kickback
8x6kg
8x7kg
8x8kg
Nah deze is niet m'n favoriet.

bent over cable tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg damn die was zwaar

straight bar tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg

Hammer curl
10kg bezet, dus ff wat anders dan gepland
8x12kg
8x12kg
8x12kg

BB curl ( 13kg bb)
12x18kg
12x18kg
12x18kg

Cross body hammer curl
12x9kg 10 bezet alweer.
12x9kg
12x9kg

Abs + planken

en morgen? Morgen ga ik met m'n luie reet lekker de hele dag in de sauna zitten!

Ik ben ook een geval apart :roflol:

Training vandaag ging echt ruk.
One arm cable pushdown
10x10kg
10x12,5kg
10x15kg

One arm db kickback
8x6kg
8x7kg
8x8kg
Nah deze is niet m'n favoriet.

bent over cable tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg damn die was zwaar

straight bar tricep extension
12x35kg
12x40kg
12x45kg

Hammer curl
10kg bezet, dus ff wat anders dan gepland
8x12kg
8x12kg
8x12kg

BB curl ( 13kg bb)
12x18kg
12x18kg
12x18kg

Cross body hammer curl
12x9kg 10 bezet alweer.
12x9kg
12x9kg

Abs + planken

en morgen? Morgen ga ik met m'n luie reet lekker de hele dag in de sauna zitten!

Sta jij te curlen in gymshark stringer tussen al de bro's?
All day, everyday.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven