XXL Nutrition

Moeite met slapen

lezen voor je slaapt , resurrect PM ff nemen , coïtus hebben s'avonds , als je snachts opstaat voor toilet ofzo geen licht aansteken. als het echt blijft aanhouden een arts raadplegen .

Een boek lezen helpt bij mij zeer goed. Het k*tte bij mij is altijd dat ik m'n pc uitdonder als ik mijn bak kwark op heb.. Dan ga ik lezen en dan pak ik vervolgens mijn telefoon nog om te gaan whatsappen enzo. Heb dan geen slaap problemen maar ik merk als ik een boek heb gelezen en daarna direct ga slapen dat ik dan ook goed snel wegval.

Fappen moet ook helpen. Ben vaak onrustig en na het fappen is dat over. srs

- koolhydraten eten voor je gaat slapen, wil bij sommige mensen ook wel eens helpen
- een strip of boek lezen.

20 min op je mobiel kijken voor het slapen gaan, en wat muziek luisteren. Werkt voor mij meestal.

Niet op de klok letten ga ik proberen.

Ja klopt dat zei mn moeder ook al, maar ik heb doordeweeks nooit tijd om te sporten buiten mijn normale training om, dat is wel vervelend want een stuk fietsen helpt altijd wel.

Half uur fietsen voordat je gaat slapen dus, anders lig je toch wakker.

Schapen tellen schijnt te helpen, nadeel is wel dat die beesten je slaapkamervloer onder schijten... ;)

Maar serieus: Melatonine helpt mij goed.
Good luck!

-half uurtje/uur van te voren stoppen met elektronica, lees een boek of iets dergelijks.
-geen energy drank
-niet te veel koffie
-vast ritme volgen
Heb je veel stress de laatste tijd oid?

Rukken 24/7........
geen TV kijken na 22:00..boek lezen.......etc.......

Lief zijn LOLO......

Ga meer doen, altijd als ik gesport heb dan ben ik echt moe en val ik altijd snel in slaap. Het helpt zeker om even wat te gaan lezen voor het slapen, ik doe dit ook de laatste tijd. Hoeft helemaal niet lang te zijn maar na het lezen ben ik altijd erg moe en val ik zo in slaap.

Ga idd niet whatsappen op je mobiel oid want als dat leuke gesprekken zijn dan kun je dat niet met rust laten en val je niet in slaap. Standaard als ik naar bed ga zet ik mijn mobiel op stil en kijk ik er pas de volgende ochtend weer op.

sinds ik bananen voor het slapen eet slaap ik als een roos (notroll) komt door het triptofaan ofzo, wat erin zit:o:o srs probeer dat uit ruud

Bananen als slaapmiddel

Het eten van een banaan voor het slapengaan kan helpen bij een goede nachtrust, aldus gezondheidsdeskundigen. Bananen bevatten tryptofaan aminozuur dat zorgt voor aanmaak van de chemische stof serotine in de hersenen, wat een kalmerende en slaapbevorderende werking heeft, aldus de NHS.
De vruchten bevatten ook vitamine B12, waarvan deskundigen beweren dat het slapeloosheid bestrijdt door de vorming van endorfine, ook wel bekend als de ‘feel-good chemicaliën’, die een ontspannende werking hebben en stress verminderen. Alsof dat nog niet genoeg is, is deze supervrucht een rijke bron van kalium, magnesium en calcium.
In een onderzoek aan de universiteit van New England in Australië is gebleken dat bananen slaapstoornissen kunnen genezen en snurken verminderen. Volgens de onderzoekers is het drinken van een banaan smoothie voor het slapen een effectieve remedie tegen slaapapneu, een potentieel levensbedreigende aandoening die ervoor zorgt dat patiënten problemen ervaren bij het ademen tijdens de slaap.

magnesiumcitraat als je teveel aan het nadenken bent. En niet dat laffe spul van de kruidvat e.d. maar het goede spul bij een supplementenzaak.

Sluit je dag actief af. Als je op een dag bepaalde dingen moet doen, doe ze dan ook. Zo voorkom je dat je daar over na gaat denken als je moet slapen. Maak voor jezelf in gedachten de dag af, zodat je het gevoel hebt dat je deze dag niets meer hoeft te doen en rustig kunt gaan slapen.
Dit vind ik een goede ik liep ook vaak te piekeren voor het slapen en kon daardoor naar mijn gevoel minder goed in slaap vatten...

Ik lig ook standaard te piekeren.. Beetje coïtus verhaaltjes in mijn hoofd afspelen, tot ik in slaap val.

Terug
Naar boven