Fitness Seller

Moslims are taking over

kinderen hoor je gewoonweg het recht op onderwijs niet te ontzeggen. Dat kan geen enkel redelijk mens betwisten.

Nee, maar door zo'n kind in een burka te laten lopen is ook haar vrijheid afnemen.
Ik vind het groot gelijk dat ze het kind van school sturen, een beetje aanpassen moet op zijn minst kunnen.

Het is nog treuriger dat achterlijke anekdotes maar gelijk voor waar worden aangenomen. Wel mooi dat altijd gelijk de angstkaart wordt getrokken als je niet met volle overtuiging tegen alle moslims bent. Vraag me overigens af wie nou de echte angsthazen zijn. Zij die op niet rationele gronden alles opblazen tot gigantische proporties of degenen die proberen onderscheid te maken tussen incidenten en trend.

Ja hoor rechts is bang voor de islam, links is juist bang ze doen er niet voor niets alles aan om de islam hier het hof te maken.
Er zijn te veel problemen met de islam, dat is rationeel, ook is het rationeel om de islamieten hierop te veroordelen.
Het is irrationeel om geen tegengas te geven aan de islam omdat links je dan misschien wel uitmaakt voor 'angsthaas'.

In de geneeskunde is dat idd geen bronvermelding, in deze context wel. Je kan de krant van die datum er op nalezen, ik zie het probleem dus niet.

Maar mag ik misschien weten waarom links alleen afstapt van seculier denken als het om islam gaat? Waarom links het perse nodig acht om steeds de islam te gaan verdedigen in elke discussie waarin die religie in opspraak komt? Men zou er goed aan doen negatieve berichten over de islam te aanvaarden voor wat ze zijn, en het niet meteen te zien als een wapen van extreem rechts om de linkse gedachte aan te vallen, om vervolgens het eigen linkse geschut uit de kist te halen. Hoewel ik kan begrijpen dat de islam mbt jullie multiculturele droomwereld heel wat roet in het eten weet te gooien (en voor je mij aanvalt, ik ben centrum-rechts, niet extreem-rechts).

negatieve berichten over de islam aanvaard ik zeker, maar het enige wat ik hier de laatste tijd op DBB zie, is het diaboliseren van een hele cultuur. Komop stap eens even buiten en bekijk met je eigen ogen eens hoe "erg" onze maatschappij verloedert is onder invloed van de islamistische verderf.

Hier worden kritische stellingen mbt de islam geplaatst, die vanuit linkse zijde blijkbaar onbetrouwbaar en onzinnig moeten zijn? Waarom is dat vraag ik me terecht af? Als je kritisch bent tegenover het christendom (en ik weet dat je dat bent) waarom dan niet voor de islam? Of mag dat niet omdat het niet politiek correct is? Dat zou ik pas onzinnig vinden.

Wat mij betreft krijgt overigens geen enkele religieus ingestelde of instelling een voorkeursbehandeling maar in een wereld waar in de religieuzen in de meerderheid zijn is dat gewoon een utopie. De atheisten maken nou eenmaal niet de dienst uit in het gros van de landen op deze wereld.

Dan kan je als een soort van heidense rebel opstaan tegen alle invloeden van religiositeit maar dat verandert waarschijnlijk zeer weinig aan de invloed van fundamentalisten. Hooguit sterk je ze in hun overtuiging dat ze inderdaad niks ophebben met de Westerse wereld. Je hoeft ze zeker niet te vertroetelen overigens, maar enig wederzijds respect opbrengen als je elkaar niet tot last bent lijkt me toch wel het minste. Maar goed respect voor anderen is misschien teveel gevraagd als je volhardt in een wij/zij wereld.

btw wat klinkt het domst, een zesjarig meisje dat een hooddoek draagt omdat ze nooit anders heeft geweten vanuit haar gezinssituatie?
of een kerel van negentien die nog hardnekkig gelooft in de onbevlekte ontvangenis van de maagd Maria, sprekende slangen en een gemeenschappelijke erfzonde.

:sukkeltje:, dat ik geloof is mijn probleem maar ik val er in ieder geval geen anderen mee lastig en pas binnen de Nederlandse cultuur.
En maak me niet voor dom uit, zulke schijterds als jij zijn een schandvlek op onze maatschappij.

negatieve berichten over de islam aanvaard ik zeker, maar het enige wat ik hier de laatste tijd op DBB zie, is het diaboliseren van een hele cultuur. Komop stap eens even buiten en bekijk met je eigen ogen eens hoe "erg" onze maatschappij verloedert is onder invloed van de islamistische verderf.
Ach ik ben wel de laatste die hele groepen over dezelfde kam gaat scheren. Ik zie deze stellingen dus zeker niet als een bewijs dat heel die religie een reëel gevaar is, iets dat snel als een kanker uit de maatschappij moet verwijderd worden, zoals Wilders wel zou willen. Maar ik vind wel dat je heel kritisch moet durven nadenken over gebeurtenissen, over geloof en over bepaalde veranderingen in onze samenleving.

ps: dat diaboliseren is iets dat op heel het internet gebeurd, is heus niet typisch DBB.

Ach ik ben wel de laatste die hele groepen over dezelfde kam gaat scheren. Ik zie deze stellingen dus zeker niet als een bewijs dat heel die religie een reëel gevaar is, iets dat snel als een kanker uit de maatschappij moet verwijderd worden, zoals Wilders wel zou willen. Maar ik vind wel dat je heel kritisch moet durven nadenken over gebeurtenissen, over geloof en over bepaalde veranderingen in onze samenleving.

ps: dat diaboliseren is iets dat op heel het internet gebeurd, is heus niet typisch DBB.

En zo is dat.

Hier worden kritische stellingen mbt de islam geplaatst, die vanuit linkse zijde blijkbaar onbetrouwbaar en onzinnig moeten zijn? Waarom is dat vraag ik me terecht af? Als je kritisch bent tegenover het christendom (en ik weet dat je dat bent) waarom dan niet voor de islam? Of mag dat niet omdat het niet politiek correct is? Dat zou ik pas onzinnig vinden.

Eerlijk gezegd vind ik dit 1 van de achterlijkste threads die hier ooit zijn geplaatst. Niet door de berichten uit de kop maar meer door de reacties er op. Kleuters die net komen kijken gaan even vertellen wat er mis is met deze wereld maar komen niet veel verder dan het ouderwetse bashen. Eigenlijk is het sop de kool niet eens waard hier.

Nogmaals, wie is er niet kritisch over de islam hier? Of ben je alleen maar krtisch over de islam als je, zoals sommigen hier, gelijk iedere volgeling van de islam ziet als het grote kwaad? Nuances maar vergeten in naam van de Judeo Christelijke Humanistische cultuur? Waarbij ik dan net zo hard kots op de eerste twee stromingen eerlijk gezegd.

Als de ene fundamentalist de andere fundamentalist wil bestrijden lijkt me dat prima maar het is zo jammer dat iedereen die maar een beetje gematigd is wordt meegesleurd in die onzin. Aan beide kanten. Ik weiger overigens partij te kiezen en te gaan denken in een wij/zij wereld. Degenen die op welke wijze dan ook mijn (en andermans) persoonlijke vrijheden bedreigen zijn geen knip voor de neus waard.

:sukkeltje:, dat ik geloof is mijn probleem maar ik val er in ieder geval geen anderen mee lastig en pas binnen de Nederlandse cultuur.
En maak me niet voor dom uit, zulke schijterds als jij zijn een schandvlek op onze maatschappij.

ik stel gewoon de vraag wat het meest dom overkomt en laat het oordeel open, en btw in welke zin mag ik dan wel een schandvlek zijn?

Tuurlijk krijg je die simplistische reacties (waar niet?), maar geen reden om zomaar te zeggen dat er niets aan de hand is met de islam en dat het allemaal flauwekul van rechts is. Dat vind ik al net zo zwart/wit. Om op je vraag te antwoorden: nee, ik kan niet zeggen dat de linkse mensen hier kritisch reageren mbt islam. Het enige wat echt achterlijk is aan dit topic is de titel, en sommige reacties. Wat de inhoud van de stellingen betreft zie ik vooral feiten.

Ja hoor rechts is bang voor de islam, links is juist bang ze doen er niet voor niets alles aan om de islam hier het hof te maken.
Er zijn te veel problemen met de islam, dat is rationeel, ook is het rationeel om de islamieten hierop te veroordelen.
Het is irrationeel om geen tegengas te geven aan de islam omdat links je dan misschien wel uitmaakt voor 'angsthaas'.

Dus als morgen een Duitser jouw fiets steelt of een groep Engelsen de ruiten ingooien van de lokale supermarkt is het zeker ook rationeel om gelijk de Engelsen of de Duitsers daarvoor te veroordelen? Zomaar een voorbeeld maar het lijkt me toch niet de moslim bestaat of denk jij zelf van wel?

Misschien heb ik een klein referentiekader maar geen van de honderden (of duizenden) moslims die ik ben tegengekomen kwam op mij over als een soort van wereldveroveraar. Waarom zou ik dan tegengas geven aan personen die zich niet eens schuldig maken aan zaken die constant uitgelicht worden?

Ach de Duitsers worden tot nu toe nog steeds veracht en gehaat door iets dat meer dan 60 jaar geleden is gebeurt.

Tuurlijk krijg je die simplistische reacties (waar niet?), maar geen reden om zomaar te zeggen dat er niets aan de hand is met de islam en dat het allemaal flauwekul van rechts is. Dat vind ik al net zo zwart/wit. Om op je vraag te antwoorden: nee, ik kan niet zeggen dat de linkse mensen hier kritisch reageren mbt islam. Het enige wat echt achterlijk is aan dit topic is de titel, en sommige reacties. Wat de inhoud van de stellingen betreft zie ik vooral feiten.

Er is nu al meerdere malen aangegeven dat een aantal hier gewoon kotst op fundamentalisme. Is dat niet kritisch genoeg dan? Of moet je maar mee gaan doen met bashing om dat het 'fashionable' is? Lekker allemaal de polonaise achter elkaar aan lopen, tja altijd al een hekel aan gehad.

Er is niemand die zegt dat er niks aan de hand is met de islam maar dat is wel iets anders dan iedere moslim gelijk zien als een uitdrager van alles wat er fout is in onze maatschappij. Nuances zien is toch niet iets links maar gewoon iets menselijks?

En nee kritiek is geen flauwekul van rechts maar achterlijke bashingthreads waarin amper echte argumenten voorbij komen zijn dat in mijn ogen wel. Het draagt amper wat bij, buiten dan dat sommigen hun frustraties kunnen ventileren. Zal er zelf geen seconde van wakker liggen van die zogenaamde dreigingen maar geloof dat er hier wel een aantal tegen hun plafond aanlopen omdat ze het idee krijgen dat ze overlopen worden.

Feiten in de vorm van incidenten zijn overigens nog geen trend. Het is echt niet zo moeilijk om ieder incident zo te belichten dat je vanzelf een trend ontdekt. Maar daarmee wordt voorbij gegaan aan degenen die zich helemaal niet schuldig maken aan dit soort incidenten en eigenlijk niks van doen willen hebben met die idioten die denken dat al hun eisen maar gedwee gevolgd moeten worden.

Nee het is om te janken dat een atheist zoals jij al zo schijt voor de islam dat je alles maar goed vind.

:roflol: 'alles maar goed vind'
Leer eens lezen.

In de geneeskunde is dat idd geen bronvermelding, in deze context wel. Je kan de krant van die datum er op nalezen, ik zie het probleem dus niet.

Ik zie twee beweringen met data erbij staan. En geneeskunde is een zware universitaire opleiding, verpleegkunde niet. ;) Wereld van verschil bro.
De afsluiter is toch echt wel absurd en tekenend voor het niveau van de optekenaar ervan.. Van zulke stupiditeit zie ik zeker het probleem, helemaal als het van een stel biddende puntmutsen komt.

Maar mag ik misschien weten waarom links alleen afstapt van seculier denken als het om islam gaat?

Afstappen van seculier denken? Right.

Waarom links het perse nodig acht om steeds de islam te gaan verdedigen in elke discussie waarin die religie in opspraak komt?

Ik verdedig niks geen islam. Ik vind het een idioot gedachtengoed. Ik 'verdedig' hooguit een islamitisch meisje uit de eerste klas dat haar recht op onderwijs wordt ontzegt. Een dergelijke schending van de rechten van kinderen zou ik verwachten in een achterlijk derde wereldland.

Men zou er goed aan doen negatieve berichten over de islam te aanvaarden voor wat ze zijn,

dergelijke berichten zomaar aanvaarden? Túúrlijk joh... En dan stap ik af van mijn seculiere denken...

en het niet meteen te zien als een wapen van extreem rechts om de linkse gedachte aan te vallen,

Ik zie dergelijke zaken meer als een aanval op goede smaak en weldenkendheid. Ik heb nog geen moment gedacht aan extreem rechts dat links wil aanvallen. Ik zie een stel bidlippen haatzaaien.

om vervolgens het eigen linkse geschut uit de kist te halen. Hoewel ik kan begrijpen dat de islam mbt jullie multiculturele droomwereld heel wat roet in het eten weet te gooien (en voor je mij aanvalt, ik ben centrum-rechts, niet extreem-rechts).

De angst... Ik heb geen reden om je aan te vallen, hooguit je argumenten, weest niet bevreesd. :D Welk links geschut overigens? Dat ik oproep tot scepticisme mbt de nieuwstromen van vandaag?

Dus het is weer eens ons probleem dat zij zo'n achterlijk ding wil dragen.

Ik wordt ook kats mesjogge van al die kerkklokken, en kruizen die ik overal zie. Soms hangt er zelfs iemand op te creperen. De verering van een dergelijke marteling, met zo weinig waarde. Ach ja... De vraag naar de achterlijk van denkbeelden was al gesteld geloof ik.

En daarnaast is het voor ons geen probleem. Wat is het probleem voor ons dat zo'n kind een burqa moet dragen?

Zulke dingen moeten verboden worden op ale openbare plekken, ik neem aan dat de ouders gewaarschuwd zijn.

Wat denk je dat het gevolg is voor dat meisje? Heb je enig idee welke middelen een kind van 13 heeft om aan haar omgeving te ontsnappen? Jezus...

Btw een meisje dat op die leeftijd zo wordt ingepakt door haar familie zal nooit het huis uit kunnen dus heeft niets aan de educatie.

Aha, slimmerd, hoe komt ze dan op school? Maar met andere woorden bedoel je: het boeit niet dat ze niet naar school gaat.
Hier zakt je broek toch van af?

btw wat klinkt het domst, een zesjarig meisje dat een hooddoek draagt omdat ze nooit anders heeft geweten vanuit haar gezinssituatie?
of een kerel van negentien die nog hardnekkig gelooft in de onbevlekte ontvangenis van de maagd Maria, sprekende slangen en een gemeenschappelijke erfzonde.

Die vraag ja...

Nee, maar door zo'n kind in een burka te laten lopen is ook haar vrijheid afnemen.

Dus kunnen wij er nog wel een schepje bovenop doen!

Ik vind het groot gelijk dat ze het kind van school sturen, een beetje aanpassen moet op zijn minst kunnen.

...... 'groot gelijk'....... EEN MEISJE UIT DE EERSTE KLAS VAN SCHOOL STUREN....

HALLOOOOO!!! Wanneer dringt het door die betonnen plaat heen? Godskolere.

Hier worden kritische stellingen mbt de islam geplaatst, die vanuit linkse zijde blijkbaar onbetrouwbaar en onzinnig moeten zijn?

Heeft wat mij betreft weinig met links of rechts te maken, als het gaat om journali.... eh... Greppeldrek.

Waarom is dat vraag ik me terecht af? Als je kritisch bent tegenover het christendom (en ik weet dat je dat bent) waarom dan niet voor de islam? Of mag dat niet omdat het niet politiek correct is? Dat zou ik pas onzinnig vinden.

Wie is er niet kritisch dan? Als ik ergens de afwezigheid van kritiek kan vaststellen, ligt ie momenteel toch echt niet bij 'de linksen'. Een priestergenootschap aanhalen... Owkeeeyyy.

Zeker val je er anderen mee lastig. Blijkbaar is het in de christelijke ethiek verantwoord om 12-13 jarigen het recht op onderwijs te ontzeggen. Of is de christelijke ethiek maar een last?
Klopt en u zal opengedaan worden. Geef het geen men u vraagt, en als iemand wat van je leent, vraag het niet terug. Nooit iets geleerd van de barmhartige samaritaan? Of de melaatsen en h**ren waarmee Jezus zich volgens de sprookjes ophield? Heeft jezus niet al genoeg voor haar zonden van 'niet aanpassen' geleden? Blijkbaar niet, want er kunnen nog wel wat schepjes leed bij op. 't Lijkt me een beetje tijd worden voor 'erkenning van de kracht van de kruisdood'... Or: Judge not, lest ye be judge.

Om op je vraag te antwoorden: nee, ik kan niet zeggen dat de linkse mensen hier kritisch reageren mbt islam.

Hoe kritisch kan men zijn? Of ben ik niet links genoeg? Is dat het soms?

Heb het ook in een mail gehad...

Dit wordt en masse verstuurd via de email?

Pathetic.
Laten we met z'n allen achter een priestergenootschap aanlopen!! Yeah! Dat zal dan wel 'vooruitgang' heten of zo... Back to the old days...

ontopic:
leven & laten leven.......we hebben tenslotte al genoeg in eigen land te doen!

integreren betekent toch dat de gast zich aanpast aan het land van aankomst?

Yupz, kinderen die onderwijs volgen moeten we om die reden maar van school kicken. Dan kunnen ze goed integreren. Het hele openingsartikel is stront. En niet in de laatste plaats gezien de bron. Haatzaaiers.
Maar dat het feit dat een kind van school wordt gestuurd vanwege iets waar ze geen zeggenschap over heeft niet door veel meer mensen wordt veracht in deze thread vind ik wanstaltig. Ronduit wanstaltig. Nog smeriger is het bedekken van een dergelijk iets met de mantel van 'integratie'. Het is zo stompzinnig dat ik me ondertussen afvraag of het niet gelogen is.

mijn vrouw ook, en dat zuigt!!
:eek::D

ontopic:
leven & laten leven.......we hebben tenslotte al genoeg in eigen land te doen!

integreren betekent toch dat de gast zich aanpast aan het land van aankomst?

of is het in NL nu juist andersom?
:eek::o

KLopt,ik weet er alles van.:D

Yupz, kinderen die onderwijs volgen moeten we om die reden maar van school kicken. Dan kunnen ze goed integreren. Het hele openingsartikel is stront. En niet in de laatste plaats gezien de bron. Haatzaaiers.
Maar dat het feit dat een kind van school wordt gestuurd vanwege iets waar ze geen zeggenschap over heeft niet door veel meer mensen wordt veracht in deze thread vind ik wanstaltig. Ronduit wanstaltig. Nog smeriger is het bedekken van een dergelijk iets met de mantel van 'integratie'. Het is zo stompzinnig dat ik me ondertussen afvraag of het niet gelogen is.

Waarom wordt de verantwoordelijkheid geschoven naar de school en niet naar de ouders ?

en waar wordt dan de lijn getrokken, wanneer mag je als school wel iets verbieden, en wanneer niet. Kan me voorstellen dat je als leraar graag je leerling wil kunnen zien. Nou kan dat kind er niets aan doen, volkomen juist. Maar moet school dan barsten, of de ouders van dat kind door haar fatsoenlijke kleren aan te doen?

Terug
Naar boven