Fitness Seller

Moslims are taking over

Het gaat mij gewoon om het kind en haar recht op onderwijs. Niet mee ****en, als je dan zonodig een standpunt wilt maken, ga dat dan niet zielig over de rug van een ONSCHULDIG KIND doen. Wal-ge-lijk.

Wat is daar zo ****ing moeilijk aan.

Er is niets moeilijks aan, ik heb geen zin meer om hier met jou over te discusseren want het draait toch op niets uit.
Burqa's worden niet gedragen in dit land en als ze het hier niet mee eens zijn dan kunnen ze hun koffers pakken.
Dat niet-islamieten burqadracht in de breedste zin van het woord accepteren in ons land is WAL-GE-LIJK

Wat heeft het voor f*cking zin voor die mensen om zich aan te passen als er altijd mensen zijn die met ze mee lullen.

Het probleem kan ook opgelost worden om de burqa te verbieden.
Degenen die zich niet willen aanpassen, gaan dan maar ergens anders heen.

Het gaat mij gewoon om het kind en haar recht op onderwijs. Niet mee ****en, als je dan zonodig een standpunt wilt maken, ga dat dan niet zielig over de rug van een ONSCHULDIG KIND doen. Wal-ge-lijk.

Niemand is trots op het feit dat ze buitengesmeten wordt. Het is triest, maar er zit ook niets anders op.

En dit is wat ze dus bedoelen met 'moslims are taking over'
Als er 1 burqa geaccepteerd wordt, komen er snel 1000'den bij.
Wil je dat dan ? Je kan niet alles gedogen onder mom van 'recht op onderwijs'.

Als we daarbij moet teruggrijpen op het wegnemen van elementaire rechten van een kind, dan zijn we walgelijk bezig. Het kind is nl. niet 'het slechte mens', maar wordt het wel gemaakt. School dient op geen enkele wijze strafmaatregel te vormen. Aanwezigheid danwel afwezigheid.

en hier wordt nogmaals de verantwoordelijkheid volledig op de school gelegd, wat ik nog steeds fout vind. What about de ouders ? denken zij dan niet na naar de toekomst van hun dochter ?
Waarschijnlijk staken ze haar dan maar in een moslimschool ofzo en daar zijn we ook niet veel vet mee.
Lose-lose situation voor het Westen.

'irritante' kinderen is wat anders dan kinderen in een burqa. Er worden constant verbanden gelegd op zo'n manier dat de zaken wel erg krom worden weergegeven, een eindje verderop komen jullie nog de extrapolatie naar 'bomgordels' tegen.

''die de regels niet volgen'' stond er nog achter, oke ze is niet irritant, maar ze volgt de regels niet.

Toch gek dat iemand anders dan de schuldige dan de dupe door 'ons' gemaakt wordt... Lekker westers zo'n 'recht'. Zie je nu niet het probleem in je eigen redenatie:

Schuld: ouders + religie
Gedupeerde: Kind

Willen we als maatschappij zo met kinderen omgaan?

Door ons? Door de ouders bedoel je.

Het lijkt me redelijk ons probleem. Afsnijding van educatie is ALTIJD een probleem. Zoals hier duidelijk blijkt. Die kinderen moeten in aanraking komen met andere denkbeelden, zo veel mogelijk. Zoiets forceer je niet. Door te forceren zal je mensen alleen maar harder in hun harnas jagen. Waar je ze in deze dus letterlijk en figuurlijk uit wilt hebben.

Er is geen oplossing, dat is het grappige, dus daar hoeven we verder niet over te discussieren. Die ouders gaan niet toegeven, en de school ook niet(terecht).

Het probleem ligt bij ouders en is onoplosbaar, tenzij de ouders hun achterlijke visie over geloof bijstellen.

Een burqa op school is NOT DONE.

Er is niets moeilijks aan, ik heb geen zin meer om hier met jou over te discusseren want het draait toch op niets uit.
Burqa's worden niet gedragen in dit land en als ze het hier niet mee eens zijn dan kunnen ze hun koffers pakken.
Dat niet-islamieten burqadracht in de breedste zin van het woord accepteren in ons land is WAL-GE-LIJK

In de BREEDSTE zin van het woord? My god... Lees jij wel eens een post voordat je wat begint te brallen? Ik accepteer een burqa niet. Maar ik accepteer het nog veel minder dat we om welke reden dan ook een kind de kans op onderwijs ontzeggen om een reden die buiten HAAR EIGEN invloed ligt.

Wat heeft het voor f*cking zin voor die mensen om zich aan te passen als er altijd mensen zijn die met ze mee lullen.

Hehe, zie je m'n sig? Met ze mee lullen... Potverdomme nog aan toe, ik neem het op voor een kind dat tussen twee vuren zit.

Het probleem kan ook opgelost worden om de burqa te verbieden.
Degenen die zich niet willen aanpassen, gaan dan maar ergens anders heen.

Like? Thuis? Iran? Een ander land waarin burqa's gemeengoed zijn? En ze dus een 'hersenloze' kinderfabriek kan spelen? Of wil je haar het beetje contact met een 'ander' idee toch liever wel aanbieden?

Niemand is trots op het feit dat ze buitengesmeten wordt. Het is triest, maar er zit ook niets anders op.

Dat is opgeven. Er zit niets anders op. Christelijk Nederland was enkele decennia geleden ook nog oppermachtig. Maar het is niet het van school schoppen dat het tij in die zin wat heeft doen keren.

En dit is wat ze dus bedoelen met 'moslims are taking over'
Als er 1 burqa geaccepteerd wordt, komen er snel 1000'den bij.
Wil je dat dan ? Je kan niet alles gedogen onder mom van 'recht op onderwijs'.

Voor het recht op onderwijs wil ik héél veel gedogen. Helemaal als het om kinderen uit een eerste klas gaat. Een zielige burqa staat mij dan niet in de weg.

en hier wordt nogmaals de verantwoordelijkheid volledig op de school gelegd, wat ik nog steeds fout vind. What about de ouders ? denken zij dan niet na naar de toekomst van hun dochter ?

Dus van geesteszieke ouders moeten we ook maar niet de verantwoordelijkheid afnemen? Zij hebben een heel andere visie op de toekomst van haar dochter. Zo'n burqa wordt niet zomaar gedragen. Als je haar dieper in dat wereldje wil proppen, moet je haar vooral van school kicken. That's quite a thoughtfull way to go...

Waarschijnlijk staken ze haar dan maar in een moslimschool ofzo en daar zijn we ook niet veel vet mee. Lose-lose situation voor het Westen.

Met andere woorden: laten we haar op een fatsoenlijke school met fatsoenlijk onderwijs houden. Want die optie laat je nu liggen.

''die de regels niet volgen'' stond er nog achter, oke ze is niet irritant, maar ze volgt de regels niet.

HAAR OUDERS volgen de regels niet. In wat voor een situatie wil je een kind zetten als maatschappij? Goddamn... EEN KIND FOR CRYING OUT LOUD.

Door ons? Door de ouders bedoel je.

Ach ja, externe locust of control. Kenmerkt degenen zonder indruk van invloed op de omgeving.
Ja DOOR 'ONS' ja... JIJ maakt hier een ethische afweging en JIJ vindt het correct om een kind van school te kicken om IETS DAT BUITEN HAAR MACHT LIGT.

JIJ vindt dat dat wel mag omdat haar ouders niet wilden integreren. JIJ.

Er is geen oplossing, dat is het grappige, dus daar hoeven we verder niet over te discussieren.

't Kenmerkt de vooruitgang om juist die overtuiging niet aan te nemen. 't Kenmerkt demagogie om dergelijk fatalisme te accepteren.

Die ouders gaan niet toegeven, en de school ook niet(terecht).

Het probleem ligt bij ouders en is onoplosbaar, tenzij de ouders hun achterlijke visie over geloof bijstellen.

Een burqa op school is NOT DONE.

Een burqa is not done, indeed. Maar het burqavraagstuk moet niet met het vraagstuk over onderwijs verward worden. Kinderen horen hier echt niet de dupe van te worden. Maar daarvoor zal je wel een achterlijke visie op kinderen nodig hebben.

STAY OFF THE KIDS a**holes.

HAAR OUDERS volgen de regels niet. In wat voor een situatie wil je een kind zetten als maatschappij? Goddamn... EEN KIND FOR CRYING OUT LOUD
Door haar ouders volgt ZIJ de regels niet.

Ach ja, externe locust of control. Kenmerkt degenen zonder indruk van invloed op de omgeving.
Ja DOOR 'ONS' ja... JIJ maakt hier een ethische afweging en JIJ vindt het correct om een kind van school te kicken om IETS DAT BUITEN HAAR MACHT LIGT.

JIJ vindt dat dat wel mag omdat haar ouders niet wilden integreren. JIJ.
Ik idd:) Wat moet de school anders doen dan haar eraf kicken? Als ZIJ een burqa draagt, hoort ze daar niet thuis. Of dat nu moet van haar ouders, allah of sinterklaas, dat maakt niets uit.

De school heeft als regel, geen burqa's, moet je het in dit geval dan maar accepteren? Alleen, omdat zij er niets aan kan doen? Wat zou jij als directeur van de school doen dan, ben wel benieuwd:)

't Kenmerkt de vooruitgang om juist die overtuiging niet aan te nemen. 't Kenmerkt demagogie om dergelijk fatalisme te accepteren.

Een burqa is not done, indeed. Maar het burqavraagstuk moet niet met het vraagstuk over onderwijs verward worden. Kinderen horen hier echt niet de dupe van te worden. Maar daarvoor zal je wel een achterlijke visie op kinderen nodig hebben.

STAY OFF THE KIDS a**holes.

Zie hier boven, de school heeft regels, dus houdt zich daaraan.

Het kind zit met een probleem, niet de school, en het is de schuld van de ouders, niet van het kind of de school.

Maar omdat het niet de schuld van het kind is, moet de school nog geen burqa's accepteren. Dan moeten die mensen ergens anders naar toe gaan, waar het kind wel naar school kan met een burqa. Ik wens ze veel succes daarbij:thumbs:

Door haar ouders volgt ZIJ de regels niet.

Ik idd:) Wat moet de school anders doen dan haar eraf kicken? Als ZIJ een burqa draagt, hoort ze daar niet thuis. Of dat nu moet van haar ouders, allah of sinterklaas, dat maakt niets uit.

De school heeft als regel, geen burqa's, moet je het in dit geval dan maar accepteren? Alleen, omdat zij er niets aan kan doen? Wat zou jij als directeur van de school doen dan, ben wel benieuwd:)

Zie hier boven, de school heeft regels, dus houdt zich daaraan.

Het kind zit met een probleem, niet de school, en het is de schuld van de ouders, niet van het kind of de school.

Maar omdat het niet de schuld van het kind is, moet de school nog geen burqa's accepteren. Dan moeten die mensen ergens anders naar toe gaan, waar het kind wel naar school kan met een burqa. Ik wens ze veel succes daarbij:thumbs:

'dan moeten mensen maar ergens anders naar toe gaan'. Mein gott, daar wil je ze juist wég hebben. Djezis.

Grappig ook dat je de invloed die het kind zelf heeft niet noemt in je post (die is er nl. niet. Ze is hoe dan ook slachtoffer, alleen volgens de gemiddelde mening in deze thread is ze NOG MEER slachtoffer dan wanneer ze op school zou kunnen blijven), alsmede de gevolgen voor haar. Het blijft maar om de ouders, de school en jouw uitzicht gaan. Ik had dat laatste weg kunnen laten, ware het niet dat ik niet de indruk krijg dat iemand zich druk maakt over het kind in kwestie. In tegendeel. 'jammer dan' lijkt de indruk te zijn.

Als dat de maatschappij is, ach ja, laat de moslims het maar overnemen. Is het eigenlijk ook niet waard om behouden te blijven.

'dan moeten mensen maar ergens anders naar toe gaan'. Mein gott, daar wil je ze juist wég hebben. Djezis.

Grappig ook dat je de invloed die het kind zelf heeft niet noemt in je post (die is er nl. niet. Ze is hoe dan ook slachtoffer, alleen volgens de gemiddelde mening in deze thread is ze NOG MEER slachtoffer dan wanneer ze op school zou kunnen blijven), alsmede de gevolgen voor haar. Het blijft maar om de ouders, de school en jouw uitzicht gaan. Ik had dat laatste weg kunnen laten, ware het niet dat ik niet de indruk krijg dat iemand zich druk maakt over het kind in kwestie. In tegendeel. 'jammer dan' lijkt de indruk te zijn.

Als dat de maatschappij is, ach ja, laat de moslims het maar overnemen. Is het eigenlijk ook niet waard om behouden te blijven.
Ten eerste maak ik me idd niet druk om 1 kind, dat ik zelfs niet eens ken.

En waar wil je ze weg hebben? Van mij mogen ze in land van herkomst blijven, graag zelfs. Dan was dit probleem erook niet geweest.

Maar wil je mijn vraag nog beantwoorden? Wat zou jij doen, als je de directeur van de school was?

Er is simpelweg geen oplossing, omdat beide partijen niet gaan toegeven. Dus moet ze een school zoeken waar ze wel een burqa mag dragen, en als het goed is zijn die er niet in Nederland.

Ik geloof niet in 'snelle oplossingen'. Net zoals het loskomen van onze judeo-christelijke achtergrond geen snel proces is geweest. Iig niet een proces van een jaar of dertig. Maar het heeft ons wel veel goeds opgeleverd.

Ik geloof al helemaal niet in het van school halen van kinderen. Ik herken maar één proces in de geschiedenis dat behoorlijk consequent een positieve invloed op onze levenssituatie heeft gehad en dat is juist de toegang tot fatsoenlijk onderwijs, dat zich niet bezighoudt met religieuze invloeden. Het is een groot goed dat we hier een schoolsysteem hebben dat kinderen min of meer verplicht zich te bekwamen in ieder geval de meest basale kennis van de wereld om ons heen. Of willen we graag de kinderen analfabeet houden of op 'home-schooling' systemen houden, zoals in de VS?

Het op deze manier weren van personen uit het maatschappelijke leven heb ik alleen maar ellende zien veroorzaken. Ze was goddomme niet beter af geweest in Afghanistan van een aantal jaar geleden. Had ze ook niet naar school gemogen.

Wat een directeur zou moeten doen doet dus niet heel erg ter zake. Hij zou iig in gesprek moeten gaan. Dat is het enige dat we hebben. Maar kinderen hier de dupe van laten worden is lager dan laag.
Zowel van de ouders, als van de school. Waar twee vechten heeft een derde 'schuld' is een situatie die je niet wilt en wel schept. Al zijn die ouders achterlijk, geef het kind een kans. Ook al kijk je tegen een burqa aan. School is een plek van onderwijs, niet een plek van strafrecht. Stel, ze zou constant 10'en halen voor al haar vakken. Zou je zo iemand van school willen halen? En stel, ze zou constant onvoldoendes halen; zou je haar zonder enige kennis weg willen halen?

Je wilt mensen uit de burqa helpen. Niet in een demagogisch systeem.

Laatst bewerkt:
Like? Thuis? Iran? Een ander land waarin burqa's gemeengoed zijn? En ze dus een 'hersenloze' kinderfabriek kan spelen? Of wil je haar het beetje contact met een 'ander' idee toch liever wel aanbieden?

Zo niet, dan nemen de moslims eu wel over. Dat kan je dan niet ontkennen.
Dit is duidelijk een stap achteruit, wat niet goed te praten valt.

Dat is opgeven. Er zit niets anders op. Christelijk Nederland was enkele decennia geleden ook nog oppermachtig. Maar het is niet het van school schoppen dat het tij in die zin wat heeft doen keren.

Wat stel jij dan voor ?
Goed, die meisje wordt niet buitengesmeten. Zelfde moet dan gelden voor alle andere...
Stap achteruit dus...

Met andere woorden: laten we haar op een fatsoenlijke school met fatsoenlijk onderwijs houden. Want die optie laat je nu liggen.

Beide opties zijn k*t. Lose - lose situation zoals ik zei.
Moslims are taking over, blijkbaar klopt het dan toch wel als ik het hier zo lees...

Laatst bewerkt:
Zo niet, dan nemen de moslims eu wel over. Dat kan je dan niet ontkennen.

Hoezo kan ik dat niet ontkennen? En al helemaal niet op basis van wat in deze thread mijn aandacht trok. (het artikel in de beginpost is te zielig voor woorden. Een stel haatzaaiende puntmutsen maak ik geen woorden aan vuil anders dan: hufters.)

Dit is duidelijk een stap achteruit, wat niet goed te praten valt.

Ik wil een burqa ook niet goedpraten. Maar als dit één stap achteruit is, is het meisje van school schoppen een stap of duizend achteruit.

Wat stel jij dan voor ?
Goed, die meisje wordt niet buitengesmeten. Zelfde moet dan gelden voor alle andere...

Zéér zeker. Als kinderen geen invloed hebben op een bepaalde situatie, dan is het een MIDDELEEUWSE denkwijze om hen wel de dupe er van te laten zijn. Vroeger hadden kinderen een stigma als ze 'buitenechtelijk' waren bijv. Zelfde principe: Kind heeft geen invloed, maar is wel ****ed.

In principe wordt het hier wenselijk gesteld dat mensen die geen invloed hebben op de situatie er voor moeten boeten. En dat is walgelijk.

Stap achteruit t.o.v. wat dan? Onze 'wil' om kinderen te onderwijzen? Daar kan me idd in vinden. Het is grote stap achterwaarts om KINDEREN hier de dupe van te laten zijn.
Hoe ik ook tegen burqa's ben, ik ben nog veel harder tegen ontzegging van onderwijs.

Beide opties zijn k*t. Lose - lose situation zoals ik zei.
Moslims are taking over, blijkbaar klopt het dan toch wel als ik het hier zo lees...

Een situatie waarin een kind onderwijs krijgt in een fatsoenlijke school zie ik bij voorbaat al niet als een volledige 'lose' situatie. Maar de angst wint hier blijkbaar wel. Dezelfde 'motor' dus als achter de reden dat de burqa wordt gedragen: ANGST.

M.a.w.: Laat het KIND NIET VERLIEZEN in een wedstrijd waarin ze geen speler is, maar een speelbal. Dat zou écht een LOSE situatie zijn!

En uit het feit dat een kind op school wordt gehouden kun je niet uitmaken dat de moslims het overnemen. Vind ik op geen enkel vlak een logische conclusie. Ik vind dat 'normaal verstand' het dan overneemt.

Btw, het is 'Muslims are taking over'

Kijk, daar heb je school voor nodig :D

Verder: Ieder kind heeft een lesplicht. Dys ook kinderen die burqa's moeten dragen. Ik verwacht absoluut geen enorme toename van het aantal burqa's op school. Overigens zouden we dan wel veel beter in staat zijn met hun in 'gesprek te treden'. Deze mensen moet hoe dan ook de maatschappij IN.

Iemand die kinderen wil straffen voor wat hun ouders doen is naar mijn idee flink verblind door z'n angsten en onwetendheid.

Laatst bewerkt:
Ach weet je builderb, je kan wel medelijden hebben met kinderen van asielzoekers en allochtonen die hun kinderen opvoeden met niet conforme regels, maar uiteindelijk moedig je zo alleen het misbruik van die kinderen aan, door de ouders, om toch hun gelijk te halen. Het is idd jammer dat er kinderen bij betrokken zijn, maar ook kinderen staan niet boven de wet.

naast dat, hoe wil je het dan aanpakken?
Als we burqa's willen gaan weren, zul je toch ergens moeten gaan beginnen.

@ Builder B, je betoog slaat nergens op, maar ik moet de ouders van het meisje nageven dat ze het slim spelen als er mensen zijn die een burqa op school toelaten.
Neem aan dat als het meisje uit huis is en voor zichzelf kan zorgen de burqa nog steeds mag dragen of vind je dat een probleem?
Vast wel want anders is het ditmaal discriminatie op grond van leeftijd..

Ach weet je builderb, je kan wel medelijden hebben met kinderen van asielzoekers en allochtonen die hun kinderen opvoeden met niet conforme regels, maar uiteindelijk moedig je zo alleen het misbruik van die kinderen aan, door de ouders, om toch hun gelijk te halen. Het is idd jammer dat er kinderen bij betrokken zijn, maar ook kinderen staan niet boven de wet.

nee, je moedigt misbruik aan door die kinderen de standaardrechten van ieder kind af te nemen als maatschappij. Er is nog NOOIT een bevolkingsgroepering geweest die positief reageerde op dergelijke maatregelen. Als je mensen in het harnas wil jagen, kom dan aan hun kinderen, hoezeer ze die zelf wellicht mishandelen. (let wel: die personen leven in de veronderstelling dat ze hun kind behoeden voor de toorn van Allah.)

Alsof je een open hartoperatie wilt doen door een schedel open te breken en via die opening je ding wilt doen.

naast dat, hoe wil je het dan aanpakken?
Als we burqa's willen gaan weren, zul je toch ergens moeten gaan beginnen.

Hahaha, en dan zijn kinderen natuurlijk heel makkelijke slachtoffers... Slappe hap.

@ Builder B, je betoog slaat nergens op, maar ik moet de ouders van het meisje nageven dat ze het slim spelen als er mensen zijn die een burqa op school toelaten.

'je betoog slaat nergens op'.
Whahaha, monster deductie.
Weet je, een tip: reageer inhoudelijk, misschien dat mensen je dan serieus nemen...

Neem aan dat als het meisje uit huis is en voor zichzelf kan zorgen de burqa nog steeds mag dragen of vind je dat een probleem?

Nee, nee Til, daar ging de discussie niet over.
'Als het meisje uit huis is en voor zichzelf kan zorgen' geeft mij ook wel aan hoe het gesteld is met je inzicht in de materie. Denk je dat de burqa voortkomt uit een denkbeeld met de wens om een vrouw een zelfstandige persoon te laten worden?
En hoe denk je dat de afwezigheid van onderwijs de mate waarin ze voor zichzelf kan zorgen beïnvloedt?

KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS.

Vast wel want anders is het ditmaal discriminatie op grond van leeftijd..

WHAHAHAHAHA, NU DISCRIMINEER IK... OP GROND VAN LEEFTIJD!!! BIJ EEN KIND!!!

:roflol: Christus te paard. Moet ik hier nog op in gaan?

nee, je moedigt misbruik aan door die kinderen de standaardrechten van ieder kind af te nemen als maatschappij. Er is nog NOOIT een bevolkingsgroepering geweest die positief reageerde op dergelijke maatregelen. Als je mensen in het harnas wil jagen, kom dan aan hun kinderen, hoezeer ze die zelf wellicht mishandelen. (let wel: die personen leven in de veronderstelling dat ze hun kind behoeden voor de toorn van Allah.)

Alsof je een open hartoperatie wilt doen door een schedel open te breken en via die opening je ding wilt doen.

Hahaha, en dan zijn kinderen natuurlijk heel makkelijke slachtoffers... Slappe hap.

'je betoog slaat nergens op'.
Whahaha, monster deductie.
Weet je, een tip: reageer inhoudelijk, misschien dat mensen je dan serieus nemen...

Nee, nee Til, daar ging de discussie niet over.
'Als het meisje uit huis is en voor zichzelf kan zorgen' geeft mij ook wel aan hoe het gesteld is met je inzicht in de materie. Denk je dat de burqa voortkomt uit een denkbeeld met de wens om een vrouw een zelfstandige persoon te laten worden?
En hoe denk je dat de afwezigheid van onderwijs de mate waarin ze voor zichzelf kan zorgen beïnvloedt?

KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS.

WHAHAHAHAHA, NU DISCRIMINEER IK... OP GROND VAN LEEFTIJD!!! BIJ EEN KIND!!!

:roflol: Christus te paard. Moet ik hier nog op in gaan?

heeft niks met makkelijk of slappe hap te maken, je moet gewoon ergens beginnen...niet alleen kinderen, alle openbare gelegenheden, dus ook scholen. De oude generatie zal een stuk moeilijker zijn, maar je zult toch op een gegeven moment de nieuwe, jonge generatie moeten confronteren met dit soort regels. En anders wordt het wel een leeftijdszaak, alle volwassenen burqa's uit,maar dan de kinderen niet..? Klopt ook van geen kant. Maar goed, je doet niet veel anders dan ons proberen de grond in te jagen, maar wat zou volgens jou een goede methode zijn om de burqa's te weren uit openbare gelegenheden, wanneer je het van de kinderen wil blijven accepteren?

Als ik morgen mijn kinderen in een apenpakje naar school stuur en de school stuurt om die reden uiteindelijk mijn kinderen weg, dan ben ikzelf en niemand anders de schuldige voor het verliezen van de standaardrechten van mijn kind.

Aan de ene kant hoor ik jou sterke kritiek uiten op de islam, maar als het er op aankomt vind jij wetten van de islam blijkbaar toch nog belangrijker dan wetten van onze maatschappij, tja...

Hoezo kan ik dat niet ontkennen? En al helemaal niet op basis van wat in deze thread mijn aandacht trok. (het artikel in de beginpost is te zielig voor woorden. Een stel haatzaaiende puntmutsen maak ik geen woorden aan vuil anders dan: hufters.)

Als die meisje niet buitengesmeten wordt, betekent het dat een burqa gedoogd wordt. Maw, moslims hebben hun religieuze symbool ingestampt in onze scholen.

Ik wil een burqa ook niet goedpraten. Maar als dit één stap achteruit is, is het meisje van school schoppen een stap of duizend achteruit.

Een stap achteruit in die zin dat een burqa gedoogd wordt, terwijl het niet zou moeten.
Een onschuldig leerling buitensmijten is ook een stap achteruit idd, maar we moeten hierom ijskoud zijn.

Zéér zeker. Als kinderen geen invloed hebben op een bepaalde situatie, dan is het een MIDDELEEUWSE denkwijze om hen wel de dupe er van te laten zijn. Vroeger hadden kinderen een stigma als ze 'buitenechtelijk' waren bijv. Zelfde principe: Kind heeft geen invloed, maar is wel ****ed.

We maken hier cirkels, ik heb het ondertussen door.:D
Burqa in scholen kan gewoon niet. We moeten een lijn trekken of we zien binnen de kortste keren overal burqa's in klassen en ergens anders.

In principe wordt het hier wenselijk gesteld dat mensen die geen invloed hebben op de situatie er voor moeten boeten. En dat is walgelijk.

Ik vind dat we de ouders moeten dwingen om hun dochter te laten aanpassen naar de normen. Dan kan alsnog die kind niet benadeeld worden, want pas op, ik vind het ook jammerlijk. Maar na 1, komen er nog en dan blijven ze maar komen en op den duur praten we over eurabia(tzal niet voor vandaag zijn, maar alle kleine veranderingen moeten nu al geweerd worden)

Stap achteruit t.o.v. wat dan? Onze 'wil' om kinderen te onderwijzen? Daar kan me idd in vinden. Het is grote stap achterwaarts om KINDEREN hier de dupe van te laten zijn.
Hoe ik ook tegen burqa's ben, ik ben nog veel harder tegen ontzegging van onderwijs.

Daar zit het verschil tussen u en mij.(en anderen blijkbaar:D)
Stap achteruit in die zin dat burqa's gedoogd worden, dat andere opkomende religies hun plaats nemen in onze maatschappij, net dat (west)EU zo seculier mogelijk moet blijven.

Een situatie waarin een kind onderwijs krijgt in een fatsoenlijke school zie ik bij voorbaat al niet als een volledige 'lose' situatie. Maar de angst wint hier blijkbaar wel. Dezelfde 'motor' dus als achter de reden dat de burqa wordt gedragen: ANGST.
Echt niet angst voor mij. Ik moet niet weten waar ene maria of mohamed in ergens geloofd en ik zou ook graag hebben dat ze zich een beetje aanpast.
Jij gaat toch ook niet naar saoedi arabie gaan en daar met een ontbloot bovenlijf lopen.

M.a.w.: Laat het KIND NIET VERLIEZEN in een wedstrijd waarin ze geen speler is, maar een speelbal. Dat zou écht een LOSE situatie zijn!

Nu gaat het om 1 kind. Laat er 1tje passeren en er volgen er duizenden. Leuk.

En uit het feit dat een kind op school wordt gehouden kun je niet uitmaken dat de moslims het overnemen. Vind ik op geen enkel vlak een logische conclusie. Ik vind dat 'normaal verstand' het dan overneemt.

Na 1 volgen er nog. Na een burqa komen andere geloofssymbolen en wat nog allemaal.

Het is maar wat je belangrijker vind; onderwijs voor een kind of zwart-wit denken.

Een kind onderwijs laten volgens ondanks de aanwezigheid van een burqa zie ik als een overwinnig voor het gezonde verstand.
Ik zie het zelfs niet als 'gedogen' van een burqa, ik zie het als het opnemen voor kinderen en hun recht (en plicht!) tot onderwijs. Als je wat een burqa's wil doen: be my guest ik zie ze liever ook niet. Maar ga dit niet over DE RUG VAN KINDEREN doen. Doe het op een volwassen manier. Kinderen aanvallen is té laag.

Het is én blijft WALGELIJK om een kind zo de dupe te laten worden.

HET IS EEN KIND. En daar heeft iedereen met z'n fikken van af te blijven. Als er mensen zijn die denken dat dit onderdeel is van een 'snelle' oplossing; think again.

Het enige slachtoffer is het kind. De ouders zullen er niets van leren (integendeel) en wij worden er geen haar beter van. Er is NIETS in ons voordeel als we een kind uit de eerste klas van school kicken omdat het een burqa MOET dragen. Wellicht dat we vinden dat ons uitzicht beter is.

Als we naar oplossingen willen zoeken, moeten we naar de situatie van het kind kijken, niet naar onze eigen ideeën.

Ik zeg dus ook niet dat we 'niets' moeten doen. Maar een dergelijke randebiele actie vind ik absurd en het feit dat de beperking van zo'n kind op zo'n manier wordt toegejuigd (want haar burqa is echt niet uit hoor, als ze van school is getrapt, we hebben er hooguit een niet fatsoenlijk onderwezen vrouw in een maffe cultuur bij) vind ik zéér zwaar beneden de maat.

HET LOST NIETS OP.

Als ik morgen mijn kinderen in een apenpakje naar school stuur en de school stuurt om die reden uiteindelijk mijn kinderen weg, dan ben ikzelf en niemand anders de schuldige voor het verliezen van de standaardrechten van mijn kind.

Aan de ene kant hoor ik jou sterke kritiek uiten op de islam, maar als het er op aankomt vind jij wetten van de islam blijkbaar toch nog belangrijker dan wetten van onze maatschappij, tja...

Ik vind de rechten van het kind belangrijker. Ik veracht de wetten die rondom de islam worden gefabriceerd. Maar dit is het kind met het badwater wegflikkeren.

Het gaat me om het feit dat het KIND de dupe is. De islam zal me rotzorg zijn in deze. Maar het ligt BUITEN HAAR MACHT. En haar ouders zijn te stom om fatsoenlijk na te denken. Als wij daar nu ook nog eens mee ophouden...

Ik vind het van ultieme zwakheid getuigen als we denken dat dit een oplossing is. Eigen belang over de ruggen van kinderen. Bah.

Terug
Naar boven