AndroidHealthClinic

Moslims are taking over

Dames, hou er rekening mee: je hebt appels en peren, je hebt moslims en extremisten!
Die jappels met die borden op de foto is geen doorsnee moslim-familie.
Het is nog te vroeg om beiden over dezelfde kam te scheren.

Bravo !! +1 :clap:

De objectiviteit is bij vele hier weer ver te zoeken... Trouwens ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van die bronnen.

Dus als morgen een Duitser jouw fiets steelt of een groep Engelsen de ruiten ingooien van de lokale supermarkt is het zeker ook rationeel om gelijk de Engelsen of de Duitsers daarvoor te veroordelen? Zomaar een voorbeeld maar het lijkt me toch niet de moslim bestaat of denk jij zelf van wel?

Misschien heb ik een klein referentiekader maar geen van de honderden (of duizenden) moslims die ik ben tegengekomen kwam op mij over als een soort van wereldveroveraar. Waarom zou ik dan tegengas geven aan personen die zich niet eens schuldig maken aan zaken die constant uitgelicht worden?

Ok, wat zijn de meest bekende hooligans ter wereld? De Engelse he? Toch zijn niet alle Engelse supporters hooligans terwijl ondertussen iedereen z'n hart vast houdt als de Engelse supporters op bezoek komen.
Het is dus een kleinere groep die het beeld vormt voor de gehele groep en terecht de maatregelen bepaalt.
Zo zie ik dit ook bij moslims, als er van een bepaalde groep veel gevaar afkomt moet deze in de gaten gehouden worden en dan leidden inderdaad de goeden onder de slechten.

Ik wordt ook kats mesjogge van al die kerkklokken, en kruizen die ik overal zie. Soms hangt er zelfs iemand op te creperen. De verering van een dergelijke marteling, met zo weinig waarde. Ach ja... De vraag naar de achterlijk van denkbeelden was al gesteld geloof ik.

En daarnaast is het voor ons geen probleem. Wat is het probleem voor ons dat zo'n kind een burqa moet dragen?

Voor de zoveelste keer tussen de traditie/cultuur van ons land en het christelijke geloof zijn vele overeenkomsten, met de islamitische cultuur totaal niet.
Gelukkig geef je daar zelf een voorbeeld van, een f*cking burqa, je verdedigt een burqa. Ga je schamen man :o

Voor de zoveelste keer tussen de traditie/cultuur van ons land en het christelijke geloof zijn vele overeenkomsten, met de islamitische cultuur totaal niet.
Gelukkig geef je daar zelf een voorbeeld van, een f*cking burqa, je verdedigt een burqa. Ga je schamen man :o

Bespaar jezelf de moeite;) Van die kerklokken vind ik nog het strafste, het klinkt alsof we blij moeten zijn dat we onze kerkklokken en Jezus Christus kruizen niet hoeven te bannen omwille van de aanwezigheid van de Islam.
WIJ zijn desondanks extreem tolerant om hier moskees te laten bouwen in het midden van onze steden.

Waarom wordt de verantwoordelijkheid geschoven naar de school en niet naar de ouders ?

Omdat een school die verantwoordelijkheid heeft? Lijkt me logisch. Daarnaast, als haar ouders niet voor rede vatbaar zijn, zou dat geen weerslag moeten hebben op hetgeen haar aan opleiding geboden kan worden. Ik vind dat we die verantwoordelijkheid hebben.

Ik verdedig geen burqa. Ik vraag wat JOUW probleem is met het feit dat ze een burqa draagt. Ik vind het idioot dat ze het moet, maar ik vind haar recht op onderwijs belangrijker dan jouw recht op een goed uitzicht.
'Het' christelijke geloof is dé opponent geweest van zo'n beetje alles dat later onder de noemer vooruitgang is geschaard. Onze judeo-christelijke achtergrond kunnen we missen als kiespijn.

Bespaar jezelf de moeite;) Van die kerklokken vind ik nog het strafste, het klinkt alsof we blij moeten zijn dat we onze kerkklokken en Jezus Christus kruizen niet hoeven te bannen omwille van de aanwezigheid van de Islam.

Dan moet je even je gehoorapparaten bijstellen als het zo klinkt. Ik stelde dat IK ramgek kan worden van die idioterie. Jezus man, kappen met die k*tklokken. Maar dat loopt off-topic.
Ik wil horen hoe men het in wezen goed vind dat een kind school ontzegd wordt.

WIJ zijn desondanks extreem tolerant om hier moskees te laten bouwen in het midden van onze steden.

'extreem tolerant' right...
(en JIJ kan je iig al niet tot die groep rekenen.)

Laatst bewerkt:
Omdat een school die verantwoordelijkheid heeft? Lijkt me logisch. Daarnaast, als haar ouders niet voor rede vatbaar zijn, zou dat geen weerslag moeten hebben op hetgeen haar aan opleiding geboden kan worden. Ik vind dat we die verantwoordelijkheid hebben.

Ik verdedig geen burqa. Ik vraag wat JOUW probleem is met het feit dat ze een burqa draagt. Ik vind het idioot dat ze het moet, maar ik vind haar recht op onderwijs belangrijker dan jouw recht op een goed uitzicht.
'Het' christelijke geloof is dé opponent geweest van zo'n beetje alles dat later onder de noemer vooruitgang is geschaard. Onze judeo-christelijke achtergrond kunnen we missen als kiespijn.

Dan moet je even je gehoorapparaten bijstellen als het zo klinkt. Ik stelde dat IK ramgek kan worden van die idioterie. Jezus man, kappen met die k*tklokken. Maar dat loopt off-topic.
Ik wil horen hoe men het in wezen goed vind dat een kind school ontzegt wordt.

'extreem tolerant' right...
(en JIJ kan je iig al niet tot die groep rekenen.)

Mijn probleem is dat het akelig is en ongehoord, wij Westerlingen vinden een vermomming abnormaal en past hier totaal niet. Stel dat iedereen hier doet wat hij wil dan krijg je dit
Nee ik overdrijf uiteraard gebruik je verstand eens dit oogt hier niet en wordt niet toegelaten in onze wet want je bent hier niet in het Oostblok! En als je hier komt moet je daar rekening mee houden simpel toch?

YouTube - 2007 Aalst Carnaval stoet 2 van 6

Ok, wat zijn de meest bekende hooligans ter wereld? De Engelse he? Toch zijn niet alle Engelse supporters hooligans terwijl ondertussen iedereen z'n hart vast houdt als de Engelse supporters op bezoek komen.
Het is dus een kleinere groep die het beeld vormt voor de gehele groep en terecht de maatregelen bepaalt.
Zo zie ik dit ook bij moslims, als er van een bepaalde groep veel gevaar afkomt moet deze in de gaten gehouden worden en dan leidden inderdaad de goeden onder de slechten.
Idd, als de islam een te grote ellende met zich meebrengt dan maakt het niet uit dat 90% 'zich wel zal aanpassen', je blijft nog altijd zitten met die 10% die ruim voldoende is om een heel land te ontwrichten. En zeg niet dat dat overdreven is want in elk land waar de islam sterk is heb je oorlogen. Ik vind dat de islam niet thuishoort in Europa, maar dat wil niet zeggen dat ik het bij wet zou gaan verbieden zoals Wilders wel zou willen. Simpelweg omdat ik geloof in vrijheid en democratie. Ik zou het wel indirect aanpakken door religie heel streng te behandelen en zeker niet zoals nu gebeurd zomaar overal moskees laten neerzetten. Ook moet men helemaal niet toegeven aan de eisen die komen vanuit religie, niet voor christenen en niet voor moslims. Religie heeft niets te eisen, religie moet haar eigen rotzooi betalen en lekker hun gebrabbel voor zichzelf houden.

En op die manier zouden ze hun wil hebben doorgedrongen hebben, moest dat meisje niet van school gestuurd worden. Muslims are taking over dus...(topictitel)
Misschien hebben ze dat niet als doel numero uno bedoeld om een soort verovering te maken, hoewel volgens de wet van self fulfilling prophecy sluit ik niks uit, maar meer en meer voelen we wel hun aanwezigheid in negatieve zin.

Een burqa toelaten op een school is hetzelfde als een burqa verdedigen, wat valt er anders onder het verdedigen? Het is toelaten of verbieden toch? Jij laat toe dus je verdedigt de burqa, punt klaar.
Ik zie het zo dat de ouders met het dragen van de burqa het kind geen kans wil geven in een westerse samenleving. Jij draait het om, als iedereen er zo dacht over jou dan nemen de moslims inderdaad het zaakje over. Ze weten inmiddels hoe we hier met elkaar omgaan dus hebben zich aan te passen.
Is dat niet mogelijk, kiezen de ouders het dragen van een burqa boven onderwijs, dan heeft het meisje het recht om haar ouders te haten en niet ons.

Van school gestuurd? Stel halve gare idioten. Een KIND VAN SCHOOL STUREN?! Runderen zijn het.

Niets mis mee toch? Gebeurt wel vaker als je niet aan de eisen van de school voldoet, of zit te kloten, heel normaal:)

Als jij elke dag me je bikvak muts op in de klas gaat zitten en je weigert hem af te doen, dan sturen je ze erook zo vanaf, snap ook niet wat je punt is.

Mijn probleem is dat het akelig is en ongehoord, wij Westerlingen vinden een vermomming abnormaal en past hier totaal niet. Stel dat iedereen hier doet wat hij wil dan krijg je dit
Nee ik overdrijf uiteraard gebruik je verstand eens dit oogt hier niet en wordt niet toegelaten in onze wet want je bent hier niet in het Oostblok! En als je hier komt moet je daar rekening mee houden simpel toch?

Toch niet. Een dertien jarige meisje heeft zéér waarschijnlijk niet de macht om een dergelijke verandering zelf te bewerkstelligen. Het is in Nederland ook nog niet zo gek lang geleden dat er massa's meisjes stiekem hun rokken uitdeden op weg naar school, omdat vadermans vond dat een broek een schande was voor een vrouw. (een man zal zich niet kleden in een vrouwengewaad en vice versa, zo staat geschreven). Onder bepaalde kringen zijn dergelijke kledingvoorschriften nog steeds héél erg geldend. Ik weet zeker dat die aantallen zich zéker tot elkaar verhouden!

Het IS akelig en ik vind het idee achter de burqa ook ongehoord. Maar DIT is zo gigantisch véél akeliger en obscener. Dat één gek zegt dat een kind zich zo en zo moet gedragen en er sancties op legt, dat zal je altijd houden. Maar dat een menigte mensen een kind zó terecht stelt voor wat haar religie haar voor schijnt te schrijven... En wat is het gevolg? Denk je dat het een constructieve manier is? Daarnaast, eigenlijk zou het strafbaar moeten zijn. Lesplicht is niet zomaar iets.
[/quote]

Een burqa toelaten op een school is hetzelfde als een burqa verdedigen

Brrr. Allemachtig... Begrijpend Lezen. Lekker zwart-wit weer. Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons... :roflol:

, wat valt er anders onder het verdedigen? Het is toelaten of verbieden toch?

Daar valt in mee te gaan. Dit is natuurlijk een zéér slap keuzevoorbeeld. Natuurlijk IS het óf verbieden óf toestaan. Net zoals dat het óf wel regent, óf niet regent. Of dat Jezus wél of niét uit den dode is opgerezen, of uit de onbevlekte ontvangenis is geboren. Duh.

Jij laat toe dus je verdedigt de burqa, punt klaar.

En hier ga je de fout in. Er zijn meer factoren in het spel. Maar ja, daar zou je dan weer hard over na moeten denken. Bij interesse leg ik zo graag nog een keer uit hoor.

Ik zie het zo dat de ouders met het dragen van de burqa het kind geen kans wil geven in een westerse samenleving.

Dan moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Je past een soort van oorzaak en gevolg redenatie toe: de ouders doen dit, dus... Maar dan moet je niet ophouden je eigen gedrag ook langs die meetlat te leggen. Ik doe dit, dus... Als je dan een klein beetje inzicht zou hebben in de leefwereld van zo'n kind (waarvan ik verwacht dat het totaal afwezig is, terwijl jullie toch zoveel gelijk hebben). Ik denk niet dat je er beter afkomt dan die ouders. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Een kind op die manier wegdrijven uit de maatschappij is de beste manier om te bewerkstelligen wat je niet wilt.

Jij draait het om, als iedereen er zo dacht over jou dan nemen de moslims inderdaad het zaakje over. Ze weten inmiddels hoe we hier met elkaar omgaan dus hebben zich aan te passen.
Is dat niet mogelijk, kiezen de ouders het dragen van een burqa boven onderwijs, dan heeft het meisje het recht om haar ouders te haten en niet ons.[/quote]

Monsterredenatie. Echt weergaloos. Jij kiest namelijk OOK het dragen van een burqa boven onderwijs aan kinderen. JE BENT GEEN ****ING HAAR BETER, MET ALS GROTE VERSCHIL DAT HAAR OUDERS HAAR IIG NAAR SCHOOL LATEN GAAN.

't schijnt te heersen.

Niets mis mee toch? Gebeurt wel vaker als je niet aan de eisen van de school voldoet, of zit te kloten, heel normaal:)

Niet mis mee? Ik denk niet dat ik hier op in hoef te gaan. Lesplicht om een tip te geven. Educatie gaat altijd boven religie.

Als jij elke dag me je bikvak muts op in de klas gaat zitten en je weigert hem af te doen, dan sturen je ze erook zo vanaf, snap ook niet wat je punt is.

Nee, daarvoor zou je een beetje nuance in je donder nodig hebben. Maar je voorbeeld demonstreert de tunnelvisie die ik hier zie behoorlijk goed.

Niet mis mee? Ik denk niet dat ik hier op in hoef te gaan. Lesplicht om een tip te geven. Educatie gaat altijd boven religie.

Nee, daarvoor zou je een beetje nuance in je donder nodig hebben. Maar je voorbeeld demonstreert de tunnelvisie die ik hier zie behoorlijk goed.

Er worden wekelijks mensen van school getrapt, irritante kinderen die de regels niet volgen. Dan gaan ze naar een andere school enzo.

Misschien begrijp je het nu?

Religie staat boven alles bij moslims. Boven educatie & boven wet.

Daarom dat ze hun kinderen ondanks het regelement het verbied, ze toch met een burqa naar school sturen.
Eigen schuld, dikke bult zeg ik

Er worden wekelijks mensen van school getrapt, irritante kinderen die de regels niet volgen. Dan gaan ze naar een andere school enzo.

Ik moest vroeger ook mijn pet afdoen als we de klas binnestapten. Dus had ik dat toen geweigerd werd ik ook wel van school gegooid. Kan ik dan ook zeggen ze hebben mij het recht op onderwijs ontnomen? Het meisje hoeft gewoon haar burka af te zetten en ze kan terug genieten van onderwijs. Niet moeilijk toch.

Daarom dat ze hun kinderen ondanks het regelement het verbied, ze toch met een burqa naar school sturen.

Ik moest vroeger ook mijn pet afdoen als we de klas binnestapten. Dus had ik dat toen geweigerd werd ik ook wel van school gegooid. Kan ik dan ook zeggen ze hebben mij het recht op onderwijs ontnomen? Het meisje hoeft gewoon haar burka af te zetten en ze kan terug genieten van onderwijs. Niet moeilijk toch.

Juist! En de school is niet de schuldige, dat zijn de ouders. Dus als die het niet willen en ze kan niet naar school, heeft ze een probleem.

Ze mag Allah bedanken voor zulke goede ouders!

ja. ben t hier wel mee eens. Het is niet die school's verantwoording, maar die van de ouders. Zij komen hier wonen, we hebben ze hier niet neergezet. Willen zij dat hun kind hier naar school gaat, dient dat wel te gebeuren op de manier die die school voorschrijft. Ik kwam idd ook niet met mn petje de klas in, maar zij zouden volledig vermomt de klas in mogen? Wie zegt dat het elke dag hetzelfde meisje is..?Het is een simpele regel, niet ingewikkeld. Tuurlijk is t sneu voor dat kind, maar moet je dan alles maar toelaten..?Laten we ze straks met bomgordels op school lopen, om ze niet de kans op educatie af te nemen?

Brrr. Allemachtig... Begrijpend Lezen. Lekker zwart-wit weer. Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons... :roflol:

Daar valt in mee te gaan. Dit is natuurlijk een zéér slap keuzevoorbeeld. Natuurlijk IS het óf verbieden óf toestaan. Net zoals dat het óf wel regent, óf niet regent. Of dat Jezus wél of niét uit den dode is opgerezen, of uit de onbevlekte ontvangenis is geboren. Duh.

En hier ga je de fout in. Er zijn meer factoren in het spel. Maar ja, daar zou je dan weer hard over na moeten denken. Bij interesse leg ik zo graag nog een keer uit hoor.

Dan moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Je past een soort van oorzaak en gevolg redenatie toe: de ouders doen dit, dus... Maar dan moet je niet ophouden je eigen gedrag ook langs die meetlat te leggen. Ik doe dit, dus... Als je dan een klein beetje inzicht zou hebben in de leefwereld van zo'n kind (waarvan ik verwacht dat het totaal afwezig is, terwijl jullie toch zoveel gelijk hebben). Ik denk niet dat je er beter afkomt dan die ouders. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Een kind op die manier wegdrijven uit de maatschappij is de beste manier om te bewerkstelligen wat je niet wilt.

Is dat niet mogelijk, kiezen de ouders het dragen van een burqa boven onderwijs, dan heeft het meisje het recht om haar ouders te haten en niet ons.

Monsterredenatie. Echt weergaloos. Jij kiest namelijk OOK het dragen van een burqa boven onderwijs aan kinderen. JE BENT GEEN ****ING HAAR BETER, MET ALS GROTE VERSCHIL DAT HAAR OUDERS HAAR IIG NAAR SCHOOL LATEN GAAN.[/QUOTE]

Je probeert constant in je betoog dingen te nuanceren die eenvoudigweg niet te nuanceren zijn. Nogmaals een burqa is niet wenselijk, dat de draagster er niets aan kan doen dat ze deze moet dragen is NIET ONS PROBLEEM.

Ik zou het heel interessant vinden als je mij zou willen uitleggen wat het grensgebied is tussen het dragen van een burqa op school en het dragen van geen burqa op school. Het is nou eenmaal wel of niet, dus volgens jou zwart-wit.

Dat laatse stukje van is een monsterredenatie van jou zijde moet ik toegeven. Hiermee zeg je feitelijk dat de ouders van het meisje slecht zijn maar dat we eraan moeten toegeven omdat we anders nog slechter zijn naar jou mening. Dat is wel heel makkelijk slechte mensen moeten we niet in de weg zitten, dit omdat ze anders nog slechter worden.
Ik zou weleens weten hoe jou gezicht eruit ziet als je over tien jaar door een willekeurige NEDERLANDSE stad loopt en dit ziet
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Leve de tolerantie

'irritante' kinderen is wat anders dan kinderen in een burqa. Er worden constant verbanden gelegd op zo'n manier dat de zaken wel erg krom worden weergegeven, een eindje verderop komen jullie nog de extrapolatie naar 'bomgordels' tegen.

Wat moslims doen zal me een zorg zijn. Het gaat me om mijn eigen gevoel in deze. Wat vind ik er van dat we kinderen van school sturen om een reden die buiten henzelf ligt?

En dus zadel je de kinderen met de ignorance van de ouders op. Ach ja. Wat is een kind waard he?

Jouw vader zou wss blij zijn geweest als je die pet af had gedaan. Voor een meisje dat in een burqa gedwongen wordt ligt dat heel anders. Het is geen kwestie die op school moet worden opgelost op deze manier (dus door haar er vanaf te kicken). Juist op school liggen mogelijkheden om dergelijk gedrag in de maatschappij te bestrijden.

Juist! En de school is niet de schuldige, dat zijn de ouders. Dus als die het niet willen en ze kan niet naar school, heeft ze een probleem.

Toch gek dat iemand anders dan de schuldige dan de dupe door 'ons' gemaakt wordt... Lekker westers zo'n 'recht'. Zie je nu niet het probleem in je eigen redenatie:

Schuld: ouders + religie
Gedupeerde: Kind

Willen we als maatschappij zo met kinderen omgaan?

ja. ben t hier wel mee eens. Het is niet die school's verantwoording, maar die van de ouders. Zij komen hier wonen, we hebben ze hier niet neergezet.
Willen zij dat hun kind hier naar school gaat, dient dat wel te gebeuren op de manier die die school voorschrijft. Ik kwam idd ook niet met mn petje de klas in, maar zij zouden volledig vermomt de klas in mogen? Wie zegt dat het elke dag hetzelfde meisje is..?

Jezus, wat een paranoia, maar het wordt erger... Als maatschappij hebben we ook een grote rol in het onderwijs voor kinderen. We hebben niet voor niets een lesplicht. Heeft Nederland geen windeieren gelegd.

Het is een simpele regel, niet ingewikkeld.

Blijk van gebrek aan inzicht. En zo'n klein beetje ook.

Tuurlijk is t sneu voor dat kind, maar moet je dan alles maar toelaten..?Laten we ze straks met bomgordels op school lopen, om ze niet de kans op educatie af te nemen?

'wel sneu'... Dat is een 'sneu' eufemisme Het is schending van een van de eerste regels van het kind. Recht op onderwijs. Zijn we zo ziek dat we onze paranoia nu ook al een weerslag laten hebben op zulke jonge kinderen?

Je probeert constant in je betoog dingen te nuanceren die eenvoudigweg niet te nuanceren zijn. Nogmaals een burqa is niet wenselijk, dat de draagster er niets aan kan doen dat ze deze moet dragen is NIET ONS PROBLEEM.

Het lijkt me redelijk ons probleem. Afsnijding van educatie is ALTIJD een probleem. Zoals hier duidelijk blijkt. Die kinderen moeten in aanraking komen met andere denkbeelden, zo veel mogelijk. Zoiets forceer je niet. Door te forceren zal je mensen alleen maar harder in hun harnas jagen. Waar je ze in deze dus letterlijk en figuurlijk uit wilt hebben.

Ik zou het heel interessant vinden als je mij zou willen uitleggen wat het grensgebied is tussen het dragen van een burqa op school en het dragen van geen burqa op school. Het is nou eenmaal wel of niet, dus volgens jou zwart-wit.

Dat heb ik al uitgelegd. Het gaat om het verschil voor het kind. Haar van school sturen is om een reden DIE BUITEN HAARZELF ligt is absurd en schandelijk.

JE BENT GEEN ****ING HAAR BETER, MET ALS GROTE VERSCHIL DAT HAAR OUDERS HAAR IIG NAAR SCHOOL LATEN GAAN

Dat laatse stukje van is een monsterredenatie van jou zijde moet ik toegeven. Hiermee zeg je feitelijk dat de ouders van het meisje slecht zijn maar dat we eraan moeten toegeven omdat we anders nog slechter zijn naar jou mening.

Heel goed Til. Je drijft het meisje op die manier steeds dieper in een cultuur waar je haar eigenlijk uit wilt hebben. Maar goed, wat kan jou een jong kind schelen?

Dat is wel heel makkelijk slechte mensen moeten we niet in de weg zitten, dit omdat ze anders nog slechter worden.

Als we daarbij moet teruggrijpen op het wegnemen van elementaire rechten van een kind, dan zijn we walgelijk bezig. Het kind is nl. niet 'het slechte mens', maar wordt het wel gemaakt. School dient op geen enkele wijze strafmaatregel te vormen. Aanwezigheid danwel afwezigheid.

Ik zou weleens weten hoe jou gezicht eruit ziet als je over tien jaar door een willekeurige NEDERLANDSE stad loopt en dit ziet

Jij maakt je ook geen minuut zorgen over die vrouwen zelf he? In wat voor een wereld denk je dat die mensen zitten? En hoe denk je dat ze eruit kunnen/moeten komen? Door ze van school te schoppen?
Ik zou overigens denken: 'allemachtig, wat hebben mensen toch ook idiote dingen gedaan m.b.t. hun overtuigingen.'
Maar goed, precies dat idee heb ik bij het zien van kerken en processies of wat dan ook. Als ik ze op zondag tot hun skydaddy hoor zingen vanuit de kerk voel ik ook gewoon een soort van medelijden. Grow up. Heeft voor mij ook niets met Nederland van tegenwoordig te maken. 'Growing up in the universe zeg maar'. Maar velen blijven daarin zwaar achter. 't Wordt echt apart als die mensen elkaar dan voor rotte vis uit gaan maken :roflol:

Het gaat mij gewoon om het kind en haar recht op onderwijs. Niet mee ****en, als je dan zonodig een standpunt wilt maken, ga dat dan niet zielig over de rug van een ONSCHULDIG KIND doen. Wal-ge-lijk.

Wat is daar zo ****ing moeilijk aan.

Terug
Naar boven