AndroidHealthClinic

Moslims are taking over

Het is maar wat je belangrijker vind; onderwijs voor een kind of zwart-wit denken.

Een kind onderwijs laten volgens ondanks de aanwezigheid van een burqa zie ik als een overwinnig voor het gezonde verstand.
Ik zie het zelfs niet als 'gedogen' van een burqa, ik zie het als het opnemen voor kinderen en hun recht (en plicht!) tot onderwijs. Als je wat een burqa's wil doen: be my guest ik zie ze liever ook niet. Maar ga dit niet over DE RUG VAN KINDEREN doen. Doe het op een volwassen manier. Kinderen aanvallen is té laag.

Het is én blijft WALGELIJK om een kind zo de dupe te laten worden.

HET IS EEN KIND. En daar heeft iedereen met z'n fikken van af te blijven. Als er mensen zijn die denken dat dit onderdeel is van een 'snelle' oplossing; think again.

Het enige slachtoffer is het kind. De ouders zullen er niets van leren (integendeel) en wij worden er geen haar beter van. Er is NIETS in ons voordeel als we een kind uit de eerste klas van school kicken omdat het een burqa MOET dragen. Wellicht dat we vinden dat ons uitzicht beter is.

Als we naar oplossingen willen zoeken, moeten we naar de situatie van het kind kijken, niet naar onze eigen ideeën.

Ik zeg dus ook niet dat we 'niets' moeten doen. Maar een dergelijke randebiele actie vind ik absurd en het feit dat de beperking van zo'n kind op zo'n manier wordt toegejuigd (want haar burqa is echt niet uit hoor, als ze van school is getrapt, we hebben er hooguit een niet fatsoenlijk onderwezen vrouw in een maffe cultuur bij) vind ik zéér zwaar beneden de maat.

HET LOST NIETS OP.

Opnemen voor het kind en zijn recht gaat gepaard met het gedogen van een burqa, die neem je dus erbij. Het is jammer dat die kind er de dupe van wordt, maar veel keus hebben we ook niet. Of je verbiedt het of niet, daar komt het eigenlijk op neer.
en zo blijven we maar rondjes draaien...:o

Hoe op meer en meer plaatsen burqa verboden wordt, hoe sneller ze hun burqa wel uit zullen doen. Gewoon een landelijk verbod voor burqa's op alle publieke plaatsen. Probleem opgelost lijkt me.

Ik vind de rechten van het kind belangrijker. Ik veracht de wetten die rondom de islam worden gefabriceerd. Maar dit is het kind met het badwater wegflikkeren.

Het gaat me om het feit dat het KIND de dupe is. De islam zal me rotzorg zijn in deze. Maar het ligt BUITEN HAAR MACHT. En haar ouders zijn te stom om fatsoenlijk na te denken. Als wij daar nu ook nog eens mee ophouden...

Ik vind het van ultieme zwakheid getuigen als we denken dat dit een oplossing is. Eigen belang over de ruggen van kinderen. Bah.
Dan moet je dat kind wegnemen bij die ouders, want die ouders zijn dan gewoon niet in staat om voor een redelijke opvoeding te zorgen. Klinkt hard, maar is wel beter dan de islam hier de wetten te laten bepalen.

Dan moet je dat kind wegnemen bij die ouders, want die ouders zijn dan gewoon niet in staat om voor een redelijke opvoeding te zorgen. Klinkt hard, maar is wel beter dan de islam hier de wetten te laten bepalen.

Inderdaad. Je kind er zo bij laten lopen is gewoon kindermishandeling!

'je betoog slaat nergens op'.
Whahaha, monster deductie.
Weet je, een tip: reageer inhoudelijk, misschien dat mensen je dan serieus nemen...

Nee, nee Til, daar ging de discussie niet over.
'Als het meisje uit huis is en voor zichzelf kan zorgen' geeft mij ook wel aan hoe het gesteld is met je inzicht in de materie. Denk je dat de burqa voortkomt uit een denkbeeld met de wens om een vrouw een zelfstandige persoon te laten worden?
En hoe denk je dat de afwezigheid van onderwijs de mate waarin ze voor zichzelf kan zorgen beïnvloedt?

KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS.

WHAHAHAHAHA, NU DISCRIMINEER IK... OP GROND VAN LEEFTIJD!!! BIJ EEN KIND!!!

:roflol: Christus te paard. Moet ik hier nog op in gaan?

Man door jou serieus genomen worden heeft inmiddels al lang geen waarde meer want ik twijfel sterk aan je geestelijke vermogen. Ik reageer al een hele tijd inhoudelijk en het enige wat er bij je uit komt is 'het kind kan er niets aan doen'. Dat ligt aan de ouders niet aan ons
Vervolgens vraag ik hoe je het ziet als het kind uit huis gaat, of op zichzelf wonen, misschien begrijp je het nu wel :headbang:, maar een normaal antwoord komt er ook niet uit. Je bent er dus niet bang voor dat het kind iets normaal gaat vinden wat abnormaal is?
Ownee, tuurlijk niet want eigenlijk vind je niets mis met een burqa op school.
Weet je eerlijk gezegd wat ik denk, dat je het leuk vind om discussies gaande te houden. Iemand op zo'n leeftijd in het openbaar met zo'n ding laten lopen is gewoon ziekelijk. Iemand met een gezond verstand kan daar niet voor zijn.

Opnemen voor het kind en zijn recht gaat gepaard met het gedogen van een burqa, die neem je dus erbij. Het is jammer dat die kind er de dupe van wordt, maar veel keus hebben we ook niet. Of je verbiedt het of niet, daar komt het eigenlijk op neer.
en zo blijven we maar rondjes draaien...:o

Het is geen regel die een oplossing aandraagt. Pure symptoom bestrijding. Useless.

Hoe op meer en meer plaatsen burqa verboden wordt, hoe sneller ze hun burqa wel uit zullen doen. Gewoon een landelijk verbod voor burqa's op alle publieke plaatsen. Probleem opgelost lijkt me.

Prima, maar beboet dan de ouders en niet het kind. Stel dat zo'n wet er zou komen (ik zou er niet voor stemmen) dan zou ik me daar bij neer moeten leggen. Zolang het kind onderwijs krijgt vind ik het prima.

Maar zolang die wet er niet is: Laat de school een boete betalen voor iedere dag dat ze er geweerd wordt (want ze overtreden imo op het moment de lesplicht en de discriminatiewet) en de ouders een boete voor iedere dag dat ze een burqa draagt, om eens een voorstel te doen. (omdat zij immers het kind in de positie plaatsen). Dit onder begeleiding van bijv een schooldecaan of een vertrouwenspersoon.

But HANDS OFF THE KID GODDAMN.

Lijkt me toch een redelijk salomons oordeel. :D

Daar kan ik beter mee leven eigenlijk dan het kind van school sturen. Niettemin ben ik er nog niet echt kapot van zeg maar :D

Inderdaad. Je kind er zo bij laten lopen is gewoon kindermishandeling!

True. Kinderen school onthouden ook. 'Wij' kunnen slechts één van beiden beïnvloeden...

Man door jou serieus genomen worden heeft inmiddels al lang geen waarde meer want ik twijfel sterk aan je geestelijke vermogen.

Lol. 't heeft toch iets aparts als jij dat zegt. Iets.... lachwekkends :roflol:

Ik reageer al een hele tijd inhoudelijk en het enige wat er bij je uit komt is 'het kind kan er niets aan doen'. Dat ligt aan de ouders niet aan ons

Dus als een Jehova's getuige weigert zijn kind een bloedtransfusie te geven moeten we dan ook maar zeggen 'tja, dat ligt aan de ouders?', laat het lekker verrotten?

Vervolgens vraag ik hoe je het ziet als het kind uit huis gaat, of op zichzelf wonen, misschien begrijp je het nu wel :headbang:, maar een normaal antwoord komt er ook niet uit.

Die vraag heb ik beantwoord...

Je bent er dus niet bang voor dat het kind iets normaal gaat vinden wat abnormaal is?

Zeker. Maar ik ben nog banger voor niet onderwezen kinderen. Daar hebben we dan ook een leerplicht voor. En ik mag hopen dat we in deze eeuw wat meer vooruitstrevende middelen hebben om het meisje in kwestie te bereiken.

Ownee, tuurlijk niet want eigenlijk vind je niets mis met een burqa op school.

... I can't believe my eyes.

Weet je eerlijk gezegd wat ik denk, dat je het leuk vind om discussies gaande te houden. Iemand op zo'n leeftijd in het openbaar met zo'n ding laten lopen is gewoon ziekelijk. Iemand met een gezond verstand kan daar niet voor zijn.

Iemand met een gezond verstand kan lezen. Iemand met een gezond verstand zou niet nu nog steeds volhouden dat ik het eens ben met een burqa. Iemand met een gezond verstand zou inzien dat ik schijt op alles wat religie is. Maar ik schijt nog veel harder op alles wat een kind een haarbreed in de weg ligt. Dat is in dit geval dus én de ouders en de school. Iemand met een gezond verstand zou inzien dat ik niet zo zwart-wit denk als jij.

Maar als je blijft komen met het punt dat ik voor burqa's ben en dat dus je 'inhoudelijke reactie' is ga ik me nu even terugtrekken naar de plee met een print van je post, ff m'n reet mee afvegen.

Dus als een Jehova's getuige weigert zijn kind een bloedtransfusie te geven moeten we dan ook maar zeggen 'tja, dat ligt aan de ouders?', laat het lekker verrotten?
.

Nee.

Dat kind moet geholpen worden door toch een transfusie te geven ( dat zijn nou eenmaal de regels in NL die ervoor hebben gezorgd dat artsen een eed moeten afleggen alvorens ze het ambt betreden ) en daarna de ouders uit de ouderlijke macht te zetten, zodat haar leven niet nog een keer kan worden bepaald door haar ouders/ het geloof van die ouders.

Nee.

Dat kind moet geholpen worden door toch een transfusie te geven ( dat zijn nou eenmaal de regels in NL die ervoor hebben gezorgd dat artsen een eed moeten afleggen alvorens ze het ambt betreden ) en daarna de ouders uit de ouderlijke macht te zetten, zodat haar leven niet nog een keer kan worden bepaald door haar ouders/ het geloof van die ouders.

Precies. Overigens worden die kinderen naar mijn weten uit de ouderlijke macht ontzet voor de duur van de behandeling.
Maar we laten ze geen iig slachtoffer worden van zaken waar ze geen invloed op hebben. Wat dat betreft mogen leraren ook een eed afleggen wat mij betreft, als dát het is wat ons die kinderen doet behandelen in het geval van een bloedtransfusie. (which I doubt, but enlighten me)
Op dit vlak (gezondheid) nemen we het op voor het kind. Ik vind dat we dat ook zouden moeten doen, op welke manier dan ook voor het recht van een kind op onderwijs.
Als zouden redeneren volgens 'als de ouders.... dan jammerdan' dan zou het echter kwaad kersen eten zijn met ons ethische waarden.

Zowiezo moeten er dan duidelijke regels bestaan, zoals verbod op burqa. Maar dan ben je daar ook tegen. Hoe wou je het oplossen dan ?

Zowiezo moeten er dan duidelijke regels bestaan, zoals verbod op burqa. Maar dan ben je daar ook tegen. Hoe wou je het oplossen dan ?

Cyan bespaar je de moeite man, Builderb is hopeloos.
Er is geen discussie te voeren, het onderwijs is heilig dat is het enige wat eruit komt, een oplossing voor het dragen van een burqa wordt niet aangedragen.
Dit probleem wil hij simpelweg niet onderkennen/begrijpen enkel dat het kind naar school moet.

Ik zie niet in waarom het verbieden van een kledingstuk minder onderdrukkend is dan het verplichten ervan.
Ik snap de intentie erachter, ik ben ook sterk tegen vrouwenonderdrukking zoals ik die denk te zien in een burqa, maar door de burqa te verbieden vraag ik me heel sterk of je bereikt wat je wil bereiken. Aan de andere kant denk ik wel dat een burqa verbod ook positieve invloed kan uitoefenen. Maar het is zeker geen kwestie van 'dit is goed en dit is slecht', er zitten meer kanten aan het verhaal dan hier gemiddeld gedacht lijkt te worden.

Ik heb een voorstel gedaan. (laat de school én de ouders betalen) Maar natuurlijk is dat niet dé oplossing. Zoals ik al zei denk ik niet dat zoiets een proces is van 'ff' een wet maken. Niettemin vind ik de oplossing m.b.t. het burqa probleem niet heel erg belangrijk m.b.t. het van school geschopte kind.

Het gaat mij er púúr om dat op deze manier een geschil beslecht is over de rug van juist die factor in het geheel (het kind) die er het minste macht over heeft van alle drie partijen. Ik vind dat een maatschappij die zichzelf beschaafd wenst te noemen daarvoor moet waken. ALS we mensen willen 'straffen' of 'veranderen' - want die twee zijn imo zéér zeker niet inherent aan elkaar - dan wel de mensen die 'schuld' hebben. En dat heeft het kind duidelijk niet. Als je het kind als onderdeel van je straf voor ouders wilt gebruiken (waar het op lijkt) dan zijn naar mijn idee je gevoelens voor gerechtigheid redelijk verblind door een overtuiging, die eng dogmatische trekjes heeft. (all for the greater good...).
Het is geen zweep waarmee je mensen slaat, maar een zich ontwikkelend mens. En die hebben recht op onderwijs, hoe warped de ouders ook mogen zijn. Zoiets heeft begeleiding nodig i.p.v. afstoting, probeer je eens te verplaatsen in de situatie van het kind....

ze eisen mss veel maar of ze het ook krijgen is een 2e

Cyan bespaar je de moeite man, Builderb is hopeloos.
Er is geen discussie te voeren, het onderwijs is heilig dat is het enige wat eruit komt, een oplossing voor het dragen van een burqa wordt niet aangedragen.
Dit probleem wil hij simpelweg niet onderkennen/begrijpen enkel dat het kind naar school moet.

hehe, je blijft gewoon NIET lezen he :D grote jongen.

Ik heb echter nog niet gehoord waarom het belangrijker is dat dit kind van school geschopt wordt vanwege een verplichting/indoctrinatie
van haar ouders dan dat het fatsoenlijk onderwijs mag volgen.

Verder zou ik graag van je horen wat je nu precies met 'dit' probleem bedoeld.

Ik ben zeker niet tegen maatregelen, maar dit vind ik een hele foute.

Snap je:
geen onderwijs - wel onderwijs.

Wat is ONZE rol in het geheel? En welk effect sorteren we (m.n. voor het kind) met de gekozen handelingen? Het lijkt me dat dit nogal cruciale vragen zijn!

Ik snap dat vanuit jouw wereldvisie bepaalde zaken heel rechtlijnig lijken te zijn, maar wellicht moet je eens uit 'platland' stappen en inzien dat er meerdere dimensies zijn.

Ik stel dat het kind niet de gestrafte partij moet zijn, aangezien twee andere partijen (ethische) regels overtreden imo en niet het kind, dat gaat naar school (als het de kans kreeg).

dát is mijn standpunt

edit: het min. van OC & W vind het echter legitiem om een burqa te verbieden, o.a. vanwege de moeilijkheid tot communicatie, op school of op stage. Daar kan ik me in vinden. Maar ik ben zéér sterk gekand tegen het schorsen van het kind in kwestie. Dat is en blijft de verkeerde straffen.

Omdat er weinig anders over blijkt te zijn (ALS de school diens statuten op orde heeft), zou ik stemmen voor een sterke beboeting van de ouders en mocht dat niet werken; ontzetting uit de ouderlijke macht

Jullie hebben wat dat betreft het minocw achter jullie staan, zij het op andere grond dan jullie betogen imo. (voor hen is het geen 'moslim vs de rest'), dat moet ik zonder meer toegeven. Jammer dat ik dat dan zelf moet ontdekken... Ik heb dus een paar foute aannames gedaan; de school kán in z'n recht staan (het is dan een tweede of ik het er mee eens ben).
Vanaf het begin heb ik echter juist daar mijn probleem neergelegd. Ik zal dus ook mijn stelling dat ik me neer zou leggen bij een wet in moeten trekken.

Hoe het ook zij, ik plaats dus nog steeds de aanklacht bij het gezond verstand dat afwezig lijkt te zijn in de keuze voor schorsing van het kind. Wat vinden we belangrijke normen? En welke gewicht kennen we toe aan daaruit voortvloeiende normen, zoals die effect hebben op het kind? Willen we het koste wat koste op school houden (zoals ik graag zie), of moet het gestraft worden voor de nukken van de ouders/school?

Kijk Til: zo makkelijk had je een fatsoenlijk standpunt kunnen maken en had je een verpletterende inhoudelijk reactie kunnen plaatsen. De gemene deler van de argumenten die ik je tot nog heb zien geven komen echter niet verder dan 'HIER dragen we geen burqa's', hetgeen dus om te beginnen al géén wettelijke ondergrond heeft.

Laatst bewerkt:
Als ik die feiten in de beginpost zie dan begint het bloed ook bij mij te koken. Het is voor mij ook take it or leave it, zo is het en als je het niet bevalt dan betaal ik graag een enkeltje droge k*t woestijn voor je en ga daar verder onzin lopen verkondigen terwijl je mond bloed omdat het al een week geen water meer heeft gezien.

Maargoed je moet je natuurlijk afvragen moeten we nu echt onze woede gaan afreageren op moslims in het algemeen? Nee natuurlijk niet, het is een klein groepje achterlijke baardapen dat zo reageert, zeker niet de gehele populatie. Aangaande bijvoorbeeld turken, vergeet niet dat een Turk zich ten alle tijden zal identificeren als TURK, en misschien daarna eens als moslim. Er zijn zoveel moslims waarbij het geloof helemaal niet belangrijk is. Het is daarom natuurlijk krankzinnig om de acties van een stel idioten te gaan verhalen op die normale die er tussen zitten. Kijk een hoofddoek vind ik een relatief onschuldig iets, en hoeft in geen enkel geval te betekenen dat de vrouw ondergeschikt is. En een gebedsruimte daar zie ik ook geen problemen mee in. Maar gescheiden kranen en niet gymen zonder medische redenen is bullshit, evenals een achterlijke boerka.

Zijn we bezig met ons te laten bekeren ?

Het wordt verontrustend...

instructief maar angstaanjagend !

Wat u niet kan ontkennen gebeurt ook in Frankrijk en België, en in heel Europa !!!

- Wist u dat jonge moslima's eisen om niet te moeten deelnemen aan de lessen sport en biologie, zonder dat dit enige weerslag heeft op hun examenresultaten ?
(Bron: Nouvel Observateur)

- Wist u dat moslima's afzonderlijke, exclusief aan hen toegewezen, toegangsuren eisen én bekomen in gemeentelijke zwembaden ?

(Bron: Revue politique)

- Wist u dat moslima-studenten eisen dat ze tijdens hun examen mogen worden begeleid door hun echtgenoot en dat hun examen uitsluitend door een vrouw mag worden afgenomen ?

- Wist u dat een moslimorganisatie ('Unir' aan de Université Paris' XIII) het recht van een professor 'behorende tot de westerse cultuur' betwist om het werk van een moslimstudent te beoordelen ?

(Bron: l'Express)

- Wist u dat moslims de afschaffing van het kerstfeest in sommige lagere scholen eisen - en bekomen ?

- Wist u dat moslimstudenten, onder het mom van de wet op de scheiding van kerk en staat, een verbod eisen op het plaatsen van kerstbomen in scholen, zelfs kleuterscholen ?
(Bron: Le Parisien)

- Wist u dat moslims een verbod eisen - en bekomen - op het serveren van vlees dat niet hallal is op scholen waar zij in de meerderheid zijn ?

- Wist u dat moslims die voor de overheid werken er bijkomende feestdagen eisen voor hun religieuze feesten ?

- Wist u dat moslims ruimtes eisen om te bidden in onze colleges, onze lycea en universiteiten ?

- Wist u dat moslims in onze scholen, universiteiten en werkplaatsen aan hun vijf dagelijkse gebeden aangepaste uurroosters eisen ?

- Wist u dat moslims een aanpassing van onze geschiedenisboeken eisen teneinde er de geschiedenis van hun land en hun godsdienst in op te nemen ?

- Wist u dat uit onze schoolboeken alle verwijzingen naar Karel Martel en andere Jeanne d'Arcs zullen worden geschrapt om de Franse moslims niet op de tenen te trappen ?

- Wist u dat moslima's eisen om openbare functies (in de administratie, ziekenhuizen, scholen, rechtbanken) te mogen uitoefenen met een hoofddoek op ?

- Wist u dat gesluierde moslima's/geneeskundestudentes eisen dat ze enkel vrouwen moeten verzorgen ?
(Bron: Le Monde, Le Figaro)

- Wist u dat reeds mannelijke artsen in elkaar werden geslagen omdat ze moslima's hadden verzorgd zonder toelating van diens echtgenoten ?
(Bron: Le Monde, Le Figaro)

- Wist u dat in heel wat Franse scholen waarin vooral leerlingen van afro-maghrebijnse afkomst zitten, opschriften worden aangetroffen als 'Mort aux Juifs', 'Mort aux chrétiens' of ' Vive Ben Laden' ?
- Wist u dat bij manifestaties tegen de oorlog in Irak, bepaalde «pacifistische» moslims portretten meedragen van Ben Laden of Saddam?
(Bron: Les 4 vérités)

- Wist u dat een woesteling, genaamd Djamel, die een jong meisje, Sohane, levend had verbrand, tijdens de wedersamenstelling van zijn misdaad in Val de Marne luidkeels werd toegejuicht ?
(Bron: televisiejournaal op France 2)

- Wist u dat jonge zwarten en maghrebijnen die een blanke jongeman levend hebben verbrand in een supermarkt in Nantes (in 2002) totaal geen berouw tonen maar integendeel trots zijn op hun daad ?
(Bron: Témoignage de l'avocat)

- Wist u dat een handboek voor goed gedrag 'Wat toegelaten en verboden is in de Islam', een boek dat al 10 jaar in Frankrijk wordt verdeeld, uitlegt hoe een goede moslim zijn vrouw moet slaan : 'met de hand', 'zonder zweep' of 'houten stok', en 'terwijl hij het gelaat spaart' ?
(Bron: l'Express)

- Wist u dat islamitische patrouilles door de straten van Antwerpen en andere steden trekken teneinde 'de slechte, racistische blanke flikken in het oog te houden' en hun eigen wetten toe te laten passen ?
(Bron: Libération)

- Wist u dat nieuwe wetten aan de politie, het leger en de openbare dienst in het algemeen de verplichting opleggen om bij voorrang 'jongeren' uit de migrantenpopulatie aan te werven en dat 35 ondernemingen, waaronder France Télévision, Peugeot en de voedingsketen Casino een contract hebben getekend dat hen ertoe verplicht de voorkeur te geven aan vreemdelingen bij de aanwerving van personeel ?
(regerings- en vakbondsbronnen)

- Wist u dat in scholen, moslima's hun jas aandoen vooraleer ze aan het bord willen komen teneinde niemand in de verleiding te brengen, dat in basisscholen moslimvaders weigeren om hun dochters les te laten volgen in een klas waarin een onderwijzer de gebruikelijke onderwijzeres vervangt en dat één school zelfs een sluis zonder ramen heeft moeten installeren waarin de leerlingen hun eigen moeder, die van kop tot teen gesluierd is, kunnen herkennen tussen de andere gesluierde vrouwen ?
(Bron: Le Monde 09/07/04)

- Wist u dat in lagere scholen de leerlingen het gebruik van afzonderlijke kraantjes hebben ingevoerd, het éne gereserveerd voor moslims, het andere voor Fransen, of dat een plaatselijke afgevaardigde van de moslims heeft gevraagd om afzonderlijke kleedkamers te voorzien aan de sportzalen omdat volgens hem 'een besnede zich niet mag ontkleden aan de zijde van een onreine' ?
(Bron: Le Monde 09/07/04)

- Beseft u wel dat andere religieuze gemeenschappen (zoals joden, hindoes, bouddhisten en dergelijke) nooit soortgelijke eisen stellen ?

Jij moet eerst de Franse taal machtig worden en afleren om selectief te citeren. Ik kan in een mum van tijd met een paar citaten van wiki Gandhi kwaadaardiger doen lijken dan Hitler.

Ik vind nu wel dat klempic gelijk heeft op zo'n manier kun je zelfs de paus als een grote misdadiger laten lijken,vind ik wel zielig eigenlijk :rolleyes:

je moet niet generaliseren.

Moslims denken zus..
Moslims denken zo..

heb je alle moslims ondervraagd dan over hun gedachte?
waarschijnlijk niet, dus loop je hier onwaarheden te verkondigen.

Alleen de titel van het topic doet me al zeer.Er kan uren en dagen gediscuseerd worden maar het komt er toch op neer dat er blaffers getrokken moeten worden.Hier hou ik het bij.

Hahaha sure arnoldfan:roflol:
Wanhopige poging om te rellen right, je bent veels te doorzichtig:roflol:

Terug
Naar boven