- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mja, maar de christenen zijn nu in een stadium dat ze voor 95% niet meer extremistisch zijn, dus dan hebben velen zoiets van "laat die bijbel dan maar zoals ie is". Bij de islam is dat een ander verhaal...Ofwel alle haatzaaiende religies ****en, ofwel geen enkele. Dat is mijn standpunt. Maar niet selectief gaan wezen, wat wilders/vlaams belang en consoorten wel doen. Dat is niet fair.
Ofwel alle haatzaaiende religies ****en, ofwel geen enkele. Dat is mijn standpunt. Maar niet selectief gaan wezen, wat wilders/vlaams belang en consoorten wel doen. Dat is niet fair.
Mja, maar de christenen zijn nu in een stadium dat ze voor 95% niet meer extremistisch zijn, dus dan hebben velen zoiets van "laat die bijbel dan maar zoals ie is". Bij de islam is dat een ander verhaal...
Dan zal islam dezelfde weg moeten opgaan. Teksten aanpassen (aka verbieden) gaat een ongelofelijk averechts effect hebben. Zal hetzelfde impact hebben zoals de drooglegging. Moslimjunks zullen hun shit wel weten te vinden wat hun toestand ook is.Mja, maar de christenen zijn nu in een stadium dat ze voor 95% niet meer extremistisch zijn, dus dan hebben velen zoiets van "laat dei bijbel dan maar zoals ie is".

Het probleem is dat het wel enorme gevolgen heeft... kijk maar naar het terrorisme van de afgelopen decennia. Ik ben het een beetje beu om te moeten horen dat terroristen zich alleen baseren op een interpretatie van het boek. Nee, ze nemen het boek gewoon letterlijk. Het is een voedingsbodem voor geweld en haat. Gek genoeg laten we dit niet toe als het om andere zaken gaat (Vlaams Belang -> rechtzaak wegens haatzaaien, PVV/Wilders -> rechtzaak wegens beledigen/discrimineren) maar religies kunnen zich dat allemaal wél permitteren. Een vrij krom en hypocriet beleid als je't mij vraagt.
“Hij (God) is het die tot jou het Boek heeft neergezonden. Een deel ervan bestaat uit eenduidige tekenen - zij zijn de grondslag van het boek (umm al-kitâb) - en andere zijn op verschillende manieren te duiden.
TrueEen ongelijke strijd die je als atheist nooit gaat winnen. Nu wordt de Westerse wereld wel steeds atheistischer (de autochtone groep dan) maar de wereld is overwegend toch religieus aangelegd. Hoe wil je het voor elkaar krijgen om religieuze geschriften te verbieden in een wereld die er gebaat bij lijkt te zijn om religie in stand te houden?

Eric als advocaat en kenner van de koran, het moet niet gekker wordenOverigens is lang niet iedere gelovige een literalist, ook niet binnen de islam. De Koran moet dan ook niet altijd letterlijk worden genomen als je afgaat op soera 3:7
Hehe , nee ik begrijp wat je bedoeld, maar ik vind dat dat ene zinnetje dan wel in koeien van letters (en minder vaag) vooraan in het boek had mogen staan 
De moslims zelf zijn niet haatzaaiend, die distinctie moeten jullie wel kunnen maken. Extremisten zijn maar een klein groepje dat het hardst schreeuwt. Ruim overgrote meerderheid zijn zoals u en ik, ook al is dat als outsider moeilijk in te zien.
Als we het over terroristische ideeën hebben, akkoord.
Over agressie en respectverlies, niet akkoord. Allochtonen in Nederland hebben (naar mijn mening) nog al moeite met respect tonen.
Maar goed, dat is op zich weer een ander standpunt, aangezien ik niet met zekerheid durf te zeggen of ze serieus menen met "zo staat het in de koran", of dat ze er zo proberen vanaf te komen...
Niet iedere allochtoon is een moslim. Niet iedere moslim is disrespectvol.
Wat er ook in de Koran staat, er zijn genoeg stukken die je kan aanvallen op basis van hun wreedheden of intolerantie. Als je echter koranteksten zo verdraait om een punt te maken ben je gewoon leugenachtig bezig. Hans Jansen heeft laatst nog een boekje geschreven dat ook op die valse wijze koranteksten verdraait. Het gaat om soera 5:60 en daar worden zoals eerder aangegeven Joden veranderd in apen en zwijnen. Kom je er toch beter vanaf dan al die stukken waarin ongelovigen of afvalligen gedood worden of eeuwig verdoemd tot de hel. Die stukken vind je zowel in de bijbel, thora als koran terug.
Ik vind boeddhisten maar een k*tvolk. Altijd maar die rust en shit.

-Synagogen en Joodse scholen moeten in brand gestoken worden.
-Huizen van Joden moeten afgebroken en verwoest worden.
-Joodse gebedsboeken moeten afgenomen worden.
-Rabbijnen en andere Joodse geletterden moet, op straffe van de dood, verboden worden ooit nog iemand het Joodse geloof te leren.
-Sieraden en geld van de Joden moet afgenomen worden.
-Joden mogen zich niet meer op straat vertonen.
-Joden moeten opgepakt worden en in werkkampen gestopt worden.
Om maar aan te geven dat teksten uit het verleden, ook uit de religieuze geschriften, niet altijd passen in het huidige tijdsbeeld. Wat mij betreft past geen enkel van die geschriften in het huidige tijdsbeeld maar dat is weer een andere discussie.