Fitness Seller

Mouss' log

• Topic Starter Topic Starter
05/08/2013

25ste training

DL: 5*48kg
3*68kg
2*88kg
1*98kg
1*5 103kg PR Ik voelde dat rug sterker was geworden dus meteen 5kg verhoogd deze keer.

SQ: 5*55kg
3*75kg
2*85kg
1*95kg
3*5 105kg PR Ik lees hier vaak 'tot op het gaatje', maar nu heb ik ze ook gevoeld in de praktijk.

BP: 10*11kg
5*31kg
3*41kg
2*51kg
3*5 58.5kg PR Was derde attempt en net zoals bij MP niet eens alles uit de kast moeten halen om het te verwezenlijken

Preacher curls: heb deze vervangen voor het chinnen, want laatst was er iets in mijn rug geschoten door voetsteunen te zoeken na mijn laatste rep chinnen.

Ook nog 2 mooi boys te k*kken gezet. Voor laatste set BP wou ik toch een spotter en vroeg het dan maar aan een 17-jarige ipv de 2 beach boys:) Hun eerste oefening dumbell curls, hun 2de barbell curl. Zegt de een tegen de ander: 'jij eet veel eiwitten hé, heb gelezen dat dat niet goed is voor je lichaam'.

Had het al gezien aan hun imposante lichaam, maar die zin kon ook tellen

Laatst bewerkt:
07-08-2013

26ste training

SQ 10*10kg
5*60kg
3*80kg
1*100kg
3*5 107.5kg Schrijf m niet op als pr, een beetje gecheat bij laatste rep van 2de set. Te veel grip genomen aan de smith waardoor ik eerst bovenlijf en dan pas benen naar boven duwde. Ga dit gewicht volgende keer opnieuw doen. Zou graag nog eens vrij Sq, begin april had ik al eens 3*8 70kg vrij gesquat.

MP: opwarmsetjes
5/3 38kg 8*28kg Dit heeft geen zin. Zelf in 1ste set al liggen cheaten met rug bij te trekken. Zou ik deloaden naar 33kg of nogmaals proberen? Iemand een suggestie?

PD: opwarmsetjes
3*5 53kg Deload gewicht. Toch niet zonder moeite, jammer, maar goed.

Dips 5/3 en dan kreeg ik opeens een steek in mijn linkerschouder, dus maar gestopt
Planks

Niet tevreden over mijn training, had er mij meer bij voorgesteld. Als ik dip is +/- 5reps echt wel de max die ik eruit kan halen, maar heb ik totaal geen pomp in triceps. Ze zijn ook niet verzuurd, maar zou geen rep meer kunnen maken. Iemand een deftig antwoord?

Laatst bewerkt:
Triceps bij chins? Bedoel je biceps? Chins zijn berucht lastig om volume op te bouwen. Een idee is om veel setjes met steeds weinig reps te doen, om toch volume te maken. Bv 10x2, of 8x3 of zoiets.

MP zou ik gewoon deloaden. Iedereen loopt daar het eerste vast.

Mooi gewicht op Squats!

Triceps bij chins? Bedoel je biceps? Chins zijn berucht lastig om volume op te bouwen. Een idee is om veel setjes met steeds weinig reps te doen, om toch volume te maken. Bv 10x2, of 8x3 of zoiets.

MP zou ik gewoon deloaden. Iedereen loopt daar het eerste vast.

Mooi gewicht op Squats!

Moesten dus dips zijn, heb de 2 al een tijdje door elkaar gehaald zie ik :o Daarom dus geen pomp in triceps tijdens dippen, ook al kan ik geen extra rep maken..

Wat bij mij hielp om meer reps bij dips te krijgen was vaker dippen, bijvoorbeeld elke training een setje. Ook bij chins hielp dat (ook thuis tussendoor af en toe een paar), maar die gaan wel veel langzamer vooruit.

Als je eenmaal drie setjes van 8 kan, kan je gaan verzwaren, en dan kan je de frequentie ook omlaag doen.

09-08-2013

27ste training

SQ: 10*10kg
5*60kg
3*80kg
2*100kg
3*5 107.5kg PR Heb de bar wat lager genomen als anders. Kwam mijn vorm ten goede en moest meer werken om het gewicht omhoog te krijgen (kan niet meer cheaten nu). Lang moeten recupereren na oefening, benen trilden.

DL: 5*48kg
3*73kg
2*93kg
1*98kg
1*6 108kg PR Was tegen de limiet, laatste rep (ook al was dit eentje teveel) mijn rug wat te bol geen goede vorm

BP: 10*11kg
5*36kg
3*51kg
2*56kg
3*5 61kg PR Goede vorm. Enorm tevreden dat ik deze van de eerste keer heb kunnen nemen. Laatste rep was met de ogen dicht, dacht dat ik m ging moeten afrollen

Skullcrusher 3*8 15.5kg Zware pomp.. Eerste set wat te langzaam.

Enorm tevreden over deze training, 3 PR's op the big 3. Heb mijn voeding wat verhoogd (+200kcal). Ook beslist om niet elke dag te gaan rekenen aan mijn voeding en het zo wat +/- te doen. Ga straks een vast voedingsschema maken (1tje voor trainingsdagen en 1tje voor rustdagen), zal die nog posten zodat jullie je mening kunnen geven

Mooie training man! En al mooie gewichten op de grote drie! :D
Ga zo door!

oké hier komt het voedingsschema dat ik plan te volgen (actuele gegevens 87kg - 3dagen trainen in de week, werk = kantoor)

Rustdag:

70gr havermout - 210ml volle melk - 1banaan - 1 scoop whey
573kcal 28pr - 86carbs - fat 12

100gr zalm - 100gr komkommer - 100gr tomaten - 30gr walnoten - 30gr bieslooksaus - 1appel
545 kcal 30pr - 22carbs - 37fat

3 boterhammen - 3x ei - 50gr spekblokjes
kcal 659 40pr - 55carbs - 31 fat

tonijn in olie - rijstwafels
386kcal 38pr - 18carbs - 17fat

250gr aardappelen - 180 steak - 300 gr groente - 200ml volle melk
608kcal 59pr - 65carbs - 13fat

250gr magere kwark
128kcal 19pr - 12carbs

TOTAAL: 2898kcal 214pr - 259carbs - 110fat

Trainingsdag:

100gr havermout - 350ml volle melk - 1 banaan - 1scoop whey
771kcal 35pr - 113carbs - 19fat

30gr walnoten - 100gr tomaten - 100gr komkommer - 1appel
293kcal 7pr - 19carbs - 21fat

3boterhammen - 60gr kipfilet (beleg)
352kcal 24pr - 56carbs - 4gr fat

2boterhammen - 30gr pindakaas - 25gr ham - 3x rijstwafels
484kcal 21pr - 59carbs - 18fat

TRAINING
40gr dextro + 2scoops whey isolaat

270gr kipfilet- 175gr basmatirijst - 50gr zoetzure saus + 25gr chocolade
1131kcal 80pr - 168carbs - 14gr fat

250gr magere kwark
128kcal 19pr - 12carbs

TOTAAL 3434kcal 218pr - 464carbs - 76fat

Goed man, lekker serieus aan het knallen zo te zien. Trainingen zien er goed uit, gewoon lekker op die compounds focussen en daar sterker op worden zonder te veel andere poespas.

Voeding is ook netjes alleen kom ik bij je trainingsdag met 218pr - 464carbs - 76fat op een 3260 kcals uit ipv de 3434 die jij hebt uitgerekend. Persoonlijk zou ik ook je vet inname ook op trainingsdagen op minimaal 1gram per kg bodyweight houden en dan misschien iets minder carbs/protein. Die dextrose en eiwitshake zou ik ook alleen doen als je het lekker/makkelijk vind want timing van maaltijden is eigenlijk irrelevant.

Succes met je doelen en ik zal je een beetje gaan volgen:).

Goed man, lekker serieus aan het knallen zo te zien. Trainingen zien er goed uit, gewoon lekker op die compounds focussen en daar sterker op worden zonder te veel andere poespas.

Voeding is ook netjes alleen kom ik bij je trainingsdag met 218pr - 464carbs - 76fat op een 3260 kcals uit ipv de 3434 die jij hebt uitgerekend. Persoonlijk zou ik ook je vet inname ook op trainingsdagen op minimaal 1gram per kg bodyweight houden en dan misschien iets minder carbs/protein. Die dextrose en eiwitshake zou ik ook alleen doen als je het lekker/makkelijk vind want timing van maaltijden is eigenlijk irrelevant.

Succes met je doelen en ik zal je een beetje gaan volgen:).

Thx man, heb het eens nagekeken, het is toch 3434, had er de waarden van dextrose en whey niet bijgezet. Zal er ff rekening mee houden om mijn vetten wat te uppen.

28ste training:

SQ: opwarmsetjes
5/5 95kg

Seated Legpress 8*80kg

Benen waren vermoeid, het wordt hoog tijd dat het seizoen gedaan is dat ik me volop op mijn trainingen kan concentreren. Had het gisterenavond al door dat het moeilijk ging worden, nog 5 wedstrijden (waarvan 3 deze week)

MP opwarmsetjes
3*5 33kg Deload.. Wel mijn voeten tegen elkaar geplaatst nu, anders hield ik ze altijd op schouderbreedte. Viel dat zwaar tegen :)

PD opwarmsetjes
3*5 55.5kg Geen goed gevoel, zwaar en met moeite gehaald

Preachercurls 7/7/6 23kg

Vermoeid, niet goed kunnen eten gisteren doordat match veel te lang duurde. Kijk uit naar september

29ste training:

SQ: opwarmsetjes
3*5 110kg PR fieuuw tot het gaatje

DL: opwarmsetjes
1*3 110.5kg Pijn aan mijn handen.. Gewicht was geen probleem, ook vorm enorm goed. Eens nadenken hoe ik dit probleem ga oplossen

BP: opwarmsetjes
1*5 63.5kg Was te zwaar, wou geen 2de set proberen dus maar rustig 2*4 61kg genomen
2*4 61kg

Skull crusher: 3*8 15.5kg, wou verhogen maar wist mijn vorige gewicht niet meer. Beter naar kijken volgende keer

Al bij al tevreden over mijn training

Je squat gaat erg netjes voor de korte tijd dat je nu bezig bent, blijf wel goed letten op je techniek en vooral ook je diepte. Ik ging in het begin iets te enthousiast waardoor ik steeds minder en minder diep ging.

Deadlift zou ik ofwel magnesium gaan gebruiken of des noods straps zodat je nooit door je grip beperkt word. Al heb je met je huidige programma weinig andere oefeningen erin zitten waar grip mee getraind word dus ik zou wel zoveel mogelijk opwarmsetjes zonder straps draaien.

Je squat gaat erg netjes voor de korte tijd dat je nu bezig bent, blijf wel goed letten op je techniek en vooral ook je diepte. Ik ging in het begin iets te enthousiast waardoor ik steeds minder en minder diep ging.

Deadlift zou ik ofwel magnesium gaan gebruiken of des noods straps zodat je nooit door je grip beperkt word. Al heb je met je huidige programma weinig andere oefeningen erin zitten waar grip mee getraind word dus ik zou wel zoveel mogelijk opwarmsetjes zonder straps draaien.

Zo'n korte tijd SQ is het niet hoor. Ben van december al aan het squatten bij fysio omwille van mijn slechte knie. Daar was het wel vrij en ging het niet verder dan 80kg. Dus veel herhalingen gedaan.

Magnesium zal niet mogen vrees ik, misschien overwegen om straps te gaan gebruiken.

30ste training:

SQ: 8*10kg
5*30kg
3*8 60kg Gisteren wedstrijd, zaterdag en zondag ook, dus rustig aan. Benen even onder spanning gezet.

MP: opwarmsetjes
3*5 35.5kg Had niet veel over. Laat het slechtste vermoeden voor verbreken PR volgende keer.

PD: opwarmsetjes
5/5/4 58kg Net niet gelukt, beter gevoel als laatste aanval op PR. Zou in principe volgende keer wel moeten lukken

Preachercurls: willen lopen en nog niet kunnen stappen. 6/6/3 25.5kg ipv 3*8 23kg te doen

Planks

Squats gaan zeker rap! ik begin ze bij 110kg echt $*% zwaar te vinden!!!!
als ik de bar op me rug heb zak ik al bijna inelkaar nu...

DL pak ik de werkset momenteel ook met straps nu, heb van alles geprobeerd, mixed grip krijg ik niet lekker voor elkaar..liever zonder straps, maar ik vind het ook weer zonde om te failen op grip..

Squats gaan zeker rap! ik begin ze bij 110kg echt $*% zwaar te vinden!!!!
als ik de bar op me rug heb zak ik al bijna inelkaar nu...

DL pak ik de werkset momenteel ook met straps nu, heb van alles geprobeerd, mixed grip krijg ik niet lekker voor elkaar..liever zonder straps, maar ik vind het ook weer zonde om te failen op grip..

Probeer anders eens een andere positie bij squats (ik bedoel: verander eens van highbar naar lowbar of omgekeerd). Dit had bij mij een positief gevoel.

Ja, ik voel dat ik echt wel meer kan liften, maar mijn handen houden het niet. Het is niet zo zeer een zaak van afglijden, maar echt verkrampt geraken.

Ik ga eveneens elke drie maand wat nieuwe foto's toevoegen om mijn evolutie te tonen + zo kunnen jullie mij een indicatie geven van mijn vp en wat nuttige info geven of ik al dan niet te traag groei of wat mijn zwakke punten zijn.

PS: die rode slierten op mijn rug is geen sm! Zijn groeistriemen + deze week mijn foam roller binnen gekregen en van al dat rollen zijn die rood beginnen uitslaan, zou het met bloed toevoer te maken kunnen hebben?

P1030047.jpg

P1030058.jpg

31ste training

Seated leg press: opwarmsetjes
3*8 110kg zat niet aan mijn max, maar wou niet forceren na die snert match van gisteren :mad: In vergelijk met mijn squat hoeveel zou ik hier moeten duwen eigenlijk?

DL: opwarmsetjes
1*3 110.5kg Gripprobleem blijft, had zelf het gevoel dat pronated grip beter lukte dan mixed grip. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet het gevoel dat ik het 5x ging kunnen vandaag. Moet binnen 10min bij fysio want rug zit wat vast.

BP: opwarmsetjes
5/4/4 63.5kg had misschien wel rep meer kunnen maken maar durfde het niet aan zonder spotter, vrijdag probeer ik het

Skullcrusher 6/7/6 18kg Had wel nog rep meer kunnen maken.. Vrijdag 3*8 op dit gewicht

Really in need of some PR's.. en vooral op die BP want van die 63.5kg krijg k de kriebels. Ik dacht simpel door te stoten naar + 70kg :( Voor de rest de voorbije dagen van 3 verschillende mensen de opmerking gekregen of ik met gewichten aan het spelen was, wel leuk dat sommige het nu al zien, niettemin moraal vrij laag momenteel

Terug
Naar boven