MuscleMeat

Mouss' log

Bezoekers in dit topic

32ste training

SQ: opwarmsetjes
5/5/3 112.5kg FAIL Benen ontploften al na 2de set, na 32 trainingen eerste fail op SQ. toch tevreden, was al dikke week geleden dat ik zo'n gewicht nog aangevallen had.

MP: opwarmsetjes
3*5 38kg PR Moeilijk, juist gehaald

PD Row: opwarmsetjes
3*5 58kg PR Mooi, goed geconcentreerd, enkel laatste rep was moeilijk, bij de rest goed gevoel. Kan ik nog 'vrij simpel' in groeien.

Preacher curls 8/8/7 23kg Voor laatste set liggen prutsen aan mijn stoel, beter niet gedaan want had geen goeie afzet hierdoor.

Rippetoe rules! 2 plateau's doorbroken, ik zou graag de 40+ kg's aantikken voordat ik overga op ander schema, bij pd hoop ik op een 65+ en SQ 115+
 
33ste training

SQ: opwarmsetjes
5/5/4 112.5kg FAIL eentje meer als vorige keer, moet kortelings wel verbroken kunnen worden

DL: opwarmsetjes
1*5 110.5kg PR Ongelooflijk zwaar, maar eindelijk gehaald

BP opwarmsetjes
3*5 63.5kg PR Bij laatste zag ik mm per mm omhoog gaan, afrollen was niet ver af :D

Skullcrusher 3*8 18kg

Lijkt overal zijn limieten bereikt te hebben. 110 op DL en 112 op SQ (in smith) lijkt me wel logisch, vrij zal ik mss 10 - 20kg verliezen. BP moet echt over 70+ worden, maar ben er spijtig genoeg ver van verwijderd.
 
34ste training

PD Row: opwarmsetjes
5/5/4 60.5kg FAIL aaaaaargh bijna gelukt, toch goed gevoel.

SQ: opwarmsetjes
3*5 100kg Gewicht gedeload

MP: opwarmsetjes
5/5/3 40.5kg FAIL ging beter dan verwacht.

Preachercurls: 3*6 25.5kg

Gisteren ook klein uurtje met de koersfiets gaan rijden, want heb denk ik al 4maand geen cardio gedaan.
 
28-08-2013

35ste training

Seated leg press: opwarmsetjes
3*8 130kg Was zwaarder dan ik had verwacht. Wel gezien dat dit ding maar tot 190kg gaat :mad: komt niet goed.

DL: opwarmsetjes
1*5 113kg PR Ging lekker, moet wel eens leren ademen bij deze oefening.

BP: opwarmsetjes
5/4/4 66kg Helemaal niet ontevreden over deze.. Moet mogelijk zijn zonder te deloaden.

Skullcrusher: 6/7/8 20.5kg er stond 3*6 op het programma, maar voelde snel dat er meer in zat. Volgende keer 3*8 en dan verhogen.

Voelde achteraan aan mijn rechterknie (nochtans mijn goede knie) een klein 'zwellingske' dus geen risico gelopen en seated leg press genomen, dat squatten in die smith begint zwaar mijn ... uit te hangen. Niettemin tevreden over mijn training, zal door mijn supergoede preworkout komen (flantaart +mild caffeinekop :D- -> baas was verjaart, kon m niet teleurstellen)
Heb eveneens beslist om hierna nog 2weken rippetoe te volgen, dan ga ik een weekje op vakantie en dan een UB/LB schema te gaan volgen.

Schema is klaar, zal het binnenkort eens posten.
 
29-08-2013

Deze morgen mij na lange tijd nog eens op weegschaal gezet en deze gaf 89kg aan. Wat neerkomt op een kleine 6kg in 3maand. Heb wat vet aangezet, maar zeker niet monstrueus veel. Heb hiernet een 3puntsmeting op mijn eigen uitgevoerd en ik kwam uit op 18-19%.

Vorige meting van 18% was met de instructeur, maar die gebruikte zo een toestel - -> [Link niet meer beschikbaar] Ik veronderstel dat dat ding even onbetrouwbaar is als een weegschaal. Dus ik denk 1-2% gestegen in BF.
 
30/08/2013

36ste training

SQ: opwarmsetjes
3*5 112.5kg PR Ging goed, rust heeft me deugd gedaan

MP opwarmsetjes
5/5/4 40.5kg FAIL Damn, bijna, bleef hangen 10cm boven mijn hoofd.

PD opwarmsetjes
5/4/4 60.5kg FAIL :mad: had er op gehoopt deze te nemen vandaag

Preachercurls :mad: er was weer een superdude in de gym, zat aan zijn 4de set en had er nog geen zin in ander apparaat te nemen. Dan maar dumbell curl gedaan: 6*14kg 7/6 12kg
 
02-09-2013

37ste training

Seated leg Press: opwarmsetjes
3*8 140kg Zwaar genoeg

DL: opwarmsetjes
1*5 115.5kg PR Techniek beter dan vorige keren, kwam ook de "zwaarte" van de oefening ten goede. Had naar filmpje van Rippetoe gekeken. Mijn benen stonden oorspronkelijk wat te ver van de barbell.

BP: opwarmsetjes
5/5/3 66kg Had er mss één meer kunnen maken, maar durfde het niet aan. 5de had er toch niet uitgekomen
1*8 51kg

Skullcrusher 8/8/6 20.5kg Triceps wat verzuurd door extra set BP, anders had ik wel 3*8 gehaald


Al bij al tevreden over mijn training, na vrijdagnacht zwaar nachtje carré en zondag slecht eten door laatste wedstrijd. Kan eindelijk vol voor BB gaan nu.
 
Mooie progressie hoor! Wat voor wedstrijdsport doe je?
 
Vorige meting van 18% was met de instructeur, maar die gebruikte zo een toestel - -> [Link niet meer beschikbaar] Ik veronderstel dat dat ding even onbetrouwbaar is als een weegschaal. Dus ik denk 1-2% gestegen in BF.

Ik heb de zelfde gehad, als ik smorgen vetpercentage meet scheelt dit echt 5% met smiddags??? en zelfs 2 metingen direct achter elkaar kan het soms al 2% schelen...???
s'morgens meet dit ding een veel hoger vetpercentage als smiddags...
 
04-09-2013

38ste training

SQ: opwarmsetjes
3*5 110kg Nog eens geprobeerd met het klein barbelletje te squatten, maar dat was echt geen succes. Betere techniek toegepast in de smith. Rug lag in een betere rechte lijn, dus 110 was echt wel zwaar genoeg.

MP: opwarmsetjes
5/5/4 40.5kg FAIL, dat wordt dus een deload. Voelde me al wat vermoeid en het zat er nooit in.

PD: opwarmsetjes
3*5 60.5kg PR Mooi, nog eens een PR op een vastlopende oefening.

Dumbell curl 6/6 14kg 6*12kg


Tevreden over mijn training, morgen nog eens wegen, want heb het gevoel stil te staan en iets te weinig te eten.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 19:20 ----------

Mooie progressie hoor! Wat voor wedstrijdsport doe je?

Kaatsen, weet niet of je dit kent? In NL is het vooral in Friesland gekend. Competitie loopt (met vriendschappelijke wedstrijden ingerekend) van half maart tot eind augustus. Heb niet meteen een zicht hoe ik dit volgend jaar ga combineren, waarschijnlijk met een 2x/week fullbody.

---------- Post toegevoegd 4 September 2013 om 19:21 ----------

Ik heb de zelfde gehad, als ik smorgen vetpercentage meet scheelt dit echt 5% met smiddags??? en zelfs 2 metingen direct achter elkaar kan het soms al 2% schelen...???
s'morgens meet dit ding een veel hoger vetpercentage als smiddags...

Denk niet dat je veel waarde aan dit ding moet hechten. Ik vond me toen toch niet op 18% staan en heb nu +/- 6kg gewonnen en ik vind dat ik nu wel rond 18-19 sta. Caliper blijft het beste meettoestel!
 
06-09-2013

39ste training

Had ervoor al het gevoel dat het een sterke training ging worden. Had me gisteren dood gegeten op een BBQ :o en mijnen band stond al redelijk hard deze morgen om verschillende redenen.

SQ: opwarmsetjes
8/8/5 100kg Ben mijn techniek wat aan het bijschaven, want deze was toch niet zo goed na herbekijken van x aantal filmpjes. Dit was echt mijn max, hard op mijn adem getrapt

DL: opwarmsetjes
1*5 118kg PR Kon niets meer en mijn hart ging precies uit mijn borstkas springen, diep geweest. Kwam er meteen iemand naar me toe om te vragen of dit voor de onderrug was en of ik nog andere oef kenden voor de onderrug want dat hij deze nooit trainde. Hem wat advies gegeven, maar verwacht er niet veel van aangezien hij DL niet eens kende.

BP: opwarmsetjes
3*5 66kg PR Niet eens tot het uiterste, kon zeker nog paar herhalingen doen, hoewel mijn gevoel tijdens de eerste setjes niet super was.

3* dips en toen gestopt want schouder begon weer irritant te wezen. Dan maar overgegaan op skullcrusher

Skullcrusher 10/8/6 20.5kg - - > volgende training 3*6 23kg


Tevreden over mijn training. Denk dat ik zondag terug ga, want moet maandagnamiddag voor 3dagen vertrekken naar Spanje voor mijn werk.
 
08-09-2013

40ste training

Seated leg press: opwarmsetjes
6/6/8 150kg

MP: opwarmsetjes
3*5 35.5kg Deload gewicht, ging aardig

PD Row: opwarmsetjes
4/4/2 63kg ???

Preachercurls 8/8/5 25.5kg

Donderdag pas terug trainen, zal volgende week ook mijn nieuw UB/LB-schema eens posten.
 
Laatst bewerkt:
Mooie squats en deads! Lekker bezig zo. Goede reis naar Spanje, en donderdag weer aan het ijzer!
 
12-09-2013

41ste training

SQ: opwarmsetjes
3*5 110kg Immens zwaar... laatste rep was een marteling

DL: opwarmsetjes
1*5 120.5kg PR Goede vorm, had nog een beetje over. Echt één van mijn lievelingsoefeningen.

BP: opwarmsetjes
4/4/3 68.5kg Concentratie was wat zoek. Voelde me ook vermoeid na DL en SQ. 70kg voor mijn vakantie duwen zal er niet inzitten.

Skullcrusher 10/10/7 20.5kg

Al bij al tevreden over mijn training, want niet echt BB-style geleefd de laatste 3 dagen. Denk er ook sterk over na om op rustdagen wat cardio te doen (20-30 min lopen) want ik voel me zo opgeblazen (en ik ben het waarschijnlijk ook)

---------- Post toegevoegd 12 September 2013 om 19:27 ----------

Mooie squats en deads! Lekker bezig zo. Goede reis naar Spanje, en donderdag weer aan het ijzer!

Thx man! Deads gaat inderdaad lekker. Mijn squat is niet slecht, maar weet niet echt hoe ver ik hiermee sta, ik denk dat die smith machine mijn gewicht beïnvloedt.

Reis naar Spanje heeft toch enkele goede deals opgeleverd, spijtig genoeg niet goed gegeten, 90% in de auto gezeten (1100kg gereden) en weinig geslapen. Volgende week terug op reis (echte vakantie) dus ff in een mindere trainingsperiode.
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd, post ik mijn UB/LB-schema dat ik vanaf begin oktober wil volgen:

UB1

Bench press 3*10 / 3*8 / 3*5 / 3*3 / 3*1
Pull up wide 5*5
Seated cable row 3* 8-12
Dumbell later raise 3* 8-12
Dumbell Shrug 3* 10-15
Skullcrusher 3* 10-12
Dumbell curl 3* 10-12

LB1

Squat 3*10 / 3*8 / 3*5 / 3*3 / 3*1
Romanian DL 3* 6-8
Seated leg curl 3* 10-12
Glute ham raises 3* 6-8
Calf raises 3* 10-15
Rope crunches
Planks

UB2

PD Row 3* 6-8
Lat pull down 3* 8-10
MP 3* 6-8
Dumbell flyes 3* 8-10
Wrist curl 3* 10-12
CGBP 3* 10-12
Preachercurls 3* 10-12

LB2

DL 3*10 / 3*8 / 3*5 / 3*3 / 3*1
Front squat 3* 6-8
Seated leg press 3* 10-12
Lunges 3* 8-10
Toe press 3* 10-15
Hanging knee/leg raises
Side planks


Iemand een idee of er iets beter/anders is voor pull ups. Heb dit al eens geprobeerd en ik kan zelfs nog niet 1 rep maken:o. Weet echt niet wat ik daar verkeerd doe, maar ik kan mijn lichaam hoogstens 10cm omhoog trekken. Graag jullie opmerkingen op mijn schema!
 
Cardio

#1

5min warm up - 10min HIIT - 5min cool down

Dan kom ik van die fiets en duwen mijn quads mijn knieschijf naar beneden, zat precies wat pomp op :rolleyes:
Wat is cardio een last als je moet herbeginnen van 0

Morgen trainen om 3 dagen Spanje te compenseren.
 
14/09/2013

42ste training

Seated leg press: opwarmsetjes
3*8 150kg Voelde m goed.

MP: opwarmsetjes
3*5 38kg Ging goed tot laatste rep. Was niet aan het smokkelen, maar boog wat naar achter en voelde iets in mijn schouderblad. Hopelijk gaat het straks over.

PD: opwarmsetjes
5/4/3 63kg Moet mss wel lukken om laatste training voor verlof te pakken.

Preachercurls 8/8/6 25.5kg Een rep meer als vorige keer. Misschien toch gewicht verhogen volgende keer om spieren geïnteresseerd te houden

Er was een goeie sfeer in de gym. Eindelijk eens wat gasten die wisten wat ze deden en wat nieuwe dingen opgestoken. Misschien toch meer op zaterdagmorgen trainen.

---------- Post toegevoegd 14 September 2013 om 11:38 ----------



Misschien wel goed idee om pull ups voorlopig te vervangen naar chins, tot ik een deftig aantal bijeen krijg en dan overschakelen. Bedankt Koster!
 
Cardio

#2

een uurtje met de hond gaan wandelen.

Morgen en dinsdag ga ik mijn eerste dag van UB-LB testen, zodat ik al wat gewichten kan afstellen en oef uitvoeren, want vrij veel nog nooit uitgevoerd.
 
43ste training

UB1

BP
10* 53.5kg
10* 53.5kg
8* 51kg

Chin ups
5/5/5/4

Seated cable row
8* 40kg
10* 40kg
10* 40kg

Dumbell lateral raise
8* 6kg
8* 6kg
8* 6kg

Dumbell Shrug
12* 26kg
12* 22kg
12* 22kg

Skullcrusher
12* 18kg
12* 18kg
12* 18kg

Dumbell Curl
12* 10kg
12* 10kg
8* 10kg

Trainingstijd: 41min 13sec

Opmerkingen:
1. Beter opwarmen voor 1ste oef (in dit geval BP)
2. Meer rust nemen volgende keer. Lag na elke oefening te puffen (niet normaal)
3. Niet tevreden over MMC van de rugoefeningen. Bij mijn chins schoot mijn rechter lat wel in kramp, maar had geen goed gevoel en bij cable row had ik eerder het gevoel dat mijn biceps en schouders aan het verzuren waren. Deed nochtans niets anders dan op de video's die ik hiernet heb (her)bekeken.

Voor de rest beschamende gewichten, maar goed we moeten ergens beginnen. Wel verrassend positief over mijn chins, lange tijd dat ik deze niet had gedaan en goede progressie. Morgen LB1, ga ook al wat vooropgestelde gewichten plaatsen aangezien ik er bij de meeste bij UB niet ver naast zat.
 
Back
Naar boven