MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Ik heb sinds kort de grill van jullie gekocht en heb een aantal vraagjes:

1. Raad je aan om (kokos)olie te gebruiken bij het grillen?

2. Hoe raad je aan om de kipfilet(stuk van ongeveer 200gr) te bereiden op de grill? Hoelang? Op welke temperatuur? Op welke manier (BBQ-stand of de grill gewoon laten dichtvallen zodat beide kanten gelijktijdig gegrild worden)?

Gister zijn al deze producten binnen gekomen. In de avond snel online gezet zodat men het alvast kon bestellen. Nog geen tijd gehad voor de promotie ervan haha. Ben de teksten op het moment van de producten ervan aan het bijwerken. Vervelend dat je het gemist hebt... Wel goed dat we dan nu de categorie ''nieuw'' hebben. Ik neem aan dat je bestelling al verzonden is (track&trace gekregen)? Anders kan ik het er nog bij doen morgen voor je.

Nee heb niet net iets besteld hoor! Ik ben gewoon graag op de hoogte;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.903
Ik heb sinds kort de grill van jullie gekocht en heb een aantal vraagjes:

1. Raad je aan om (kokos)olie te gebruiken bij het grillen?

2. Hoe raad je aan om de kipfilet(stuk van ongeveer 200gr) te bereiden op de grill? Hoelang? Op welke temperatuur? Op welke manier (BBQ-stand of de grill gewoon laten dichtvallen zodat beide kanten gelijktijdig gegrild worden)?

Leuke aankoop! Als je het een beetje door hebt (vaak na 1, 2x al) ga je er heel veel plezier van hebben. Olie/boter hoeft niet perse op de gril, maar kan prima! De kokosolie smelt vanaf 27graden. Dit betekent dat het instant op de grill vloeibaar wordt. Wanneer je klaar bent zal het weer stollen, maar dat vormt geen probleem wanneer je de plaat schoon wilt maken. Onder de warme kraan gaat het er zo af met sop.

Mijn eigen ervaring is de rauwe kipfilet op 65-70% power klaar te maken. Ik heb de tijd nooit opgenomen, maar ik gok rond de drie minuten. Je doet dit door het dicht te laten vallen zodat beide kanten gelijktijdig gegrild worden. Het is geen probleem de gril af en toe even open te doen om te kijken. Je kan vrij goed inschatten of hij klaar is. Soms snij ik de kipfilet door midden, dan is hij nog sneller klaar en weet je zeker dat hij in het midden niet roze meer is.

Wow :eek: die plakjes kipfilet voor op brood, goddelijk!! Zodra je verpakking openmaak ruikt het al super lekker haha.
Nooit meer plakjes van de AH op mijn broodjes :thumb:

goeie kwaliteit tonijn, echt zoveel fijner dan die vieze blikjes uit de supermarkt.

Heeft iemand nog kruidentips? Ik at het nu met peper en sojasaus
Vis alleen alle kanten dicht geschroeid en binnen rauw.

bakken in roomboter, peper en zout + op het laatst wat sojasaus. Je kan het eventueel garneren met wat sesamzaadjes (zaadjes eerst even roosteren)

Toen ik de risotto binnen kreeg was deze idd IQF, alleen doordat ik het daarna in mijn -20 graden vriezer deed was het de volgende dag 1 grote bonk geworden. Daar valt weinig aan te doen denk ik, aangezien het enigszins minimaal ontdooit door verzending en dus vochtig wordt, wat daarna dus weer keihard bevriest.

Hebben meer van jullie die ervaring?

Kunnen de kant en klare bonen en broccoli ook koud gegeten worden? Zelfde geld voor de basmati rijst. Ben wel is in de situatie dat ik geen eten kan opwarmen. Dus de mogelijkheid om bonen/broccoli, kip en basmati rijst bij elkaar te gooien en dan later koud te eten is mogelijk?

Hee Musclemeat, op de verpakking staat 40 eiwitten per verpakking en site 30? en de kip voordeel = 90eu voor 12kg komt op zelfde neer als 7,5 per kilo wat het al is? ps goeie producten

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------

Hee Musclemeat, op de verpakking staat 40 ei -eiwitten per verpakking en site 30? en de kip voordeel = 90eu voor 12kg komt op zelfde neer als 7,5 per kilo wat het al is? ps goeie producten

• #2.911
goeie kwaliteit tonijn, echt zoveel fijner dan die vieze blikjes uit de supermarkt.

Heeft iemand nog kruidentips? Ik at het nu met peper en sojasaus
Vis alleen alle kanten dicht geschroeid en binnen rauw.

bakken in roomboter, peper en zout + op het laatst wat sojasaus. Je kan het eventueel garneren met wat sesamzaadjes (zaadjes eerst even roosteren)

Sojasaus gebruik ik zelf idd ook :). Ben zelf erg blij met onze tonijn. Zo snel klaar door het midden rauw te laten! En idd geen vieze smaak/geur zoals in blik.

Toen ik de risotto binnen kreeg was deze idd IQF, alleen doordat ik het daarna in mijn -20 graden vriezer deed was het de volgende dag 1 grote bonk geworden. Daar valt weinig aan te doen denk ik, aangezien het enigszins minimaal ontdooit door verzending en dus vochtig wordt, wat daarna dus weer keihard bevriest.

Hebben meer van jullie die ervaring?

Hmm dit gebeurt als de zak toch iets teveel ontdoooit geraakt is. Sinds kort verzenden wij de kwetsbare producten zoals risotto en fruit met droogijs -80graden. Dit zou niet meer moeten gebeuren. Excuus voor het ongemak Jan! Zet dit even in je opmerking bij je volgende bestelling en ik kijk wat ik even kan doen als extraatje. Het klinkt stom maar kan je een deel los hakken? Als het niet meer te gebruiken is laat mij dit even weten via pm en we lossen het op.

Kunnen de kant en klare bonen en broccoli ook koud gegeten worden? Zelfde geld voor de basmati rijst. Ben wel is in de situatie dat ik geen eten kan opwarmen. Dus de mogelijkheid om bonen/broccoli, kip en basmati rijst bij elkaar te gooien en dan later koud te eten is mogelijk?

Al onze groenten kunnen na ontdooiing meteen gegeten worden. Dit komt doordat zij 100% ziekteverwekker vrij worden gemaakt voordat het ingevroren wordt (geblancheerd). Het verschil met de tuinerwten en broccoli is wel dat de tuinerwten dus kant en klaar zijn. De broccoli kan je wel meteen eten, want het is bijtgaar en dit doe ik zelf ook. Echter prefereren de meeste iets zachtere broccoli omdat ze dit gewend zijn. Dus even stomen kan een aanraden bv zijn. De basmati kan prima koud gegeten worden na ontdooiing. Zelf doe ik er een paar druppels water bij en 20sec. in de magnetron (in ontdooide toestand). Dan is er geen verschil met net gekookte rijst of deze kant-en-klaar en vind ik het lekkerder.

Hey Scoob,

ik heb een vraag over de tuinerwten; er staat 100% pure tuinerwten, dus er is helemaal geen extra suiker aan toegevoegd?

http://musclemeat.nl/index.php?route=product/product&path=82&product_id=153

Klopt, geen toevoegingen net als onze andere groenten. Het van het land binnen 4 uur geblancheerd / gegaard (voorgekookt / kant-en-klaar), verpakt en ingevroren. De suikers die je ziet zitten er van naturen in.

Hee Musclemeat, op de verpakking staat 40 eiwitten per verpakking en site 30? en de kip voordeel = 90eu voor 12kg komt op zelfde neer als 7,5 per kilo wat het al is? ps goeie producten

Wij hebben 30 eieren opgeschreven op de site omdat wij uitgaan van Medium eieren en de voedingswaarde zo overeen komen. In het pak zijn er 40 small eggs. Bij de I Love chicken vallen de verzendkosten weg van 5euro :). Bedankt voor het compliment!

Vandaag voor het eerst de Toscaanse kipblokjes geprobeerd. Damn wat zijn ze lekker, beetje BBQ saus er bij en eten maar! Veel beter dan de naturel versie.

Vroeg mij wel af hoeveel gram kip er nou daadwerkelijk in zit per 200 gram. Dan bedoel ik hoeveel er overblijft na het vochtverlies door het koken?

Laatst bewerkt:
Leuke aankoop! Als je het een beetje door hebt (vaak na 1, 2x al) ga je er heel veel plezier van hebben. Olie/boter hoeft niet perse op de gril, maar kan prima! De kokosolie smelt vanaf 27graden. Dit betekent dat het instant op de grill vloeibaar wordt. Wanneer je klaar bent zal het weer stollen, maar dat vormt geen probleem wanneer je de plaat schoon wilt maken. Onder de warme kraan gaat het er zo af met sop.

Mijn eigen ervaring is de rauwe kipfilet op 65-70% power klaar te maken. Ik heb de tijd nooit opgenomen, maar ik gok rond de drie minuten. Je doet dit door het dicht te laten vallen zodat beide kanten gelijktijdig gegrild worden. Het is geen probleem de gril af en toe even open te doen om te kijken. Je kan vrij goed inschatten of hij klaar is. Soms snij ik de kipfilet door midden, dan is hij nog sneller klaar en weet je zeker dat hij in het midden niet roze meer is.

Thnx voor de informatie. Is er nog een reden om de kipfilet bv niet op 100% te grillen?

Ik heb nu shakes gemaakt (melk whey oats fruit) met al de verschillende soorten mixed fruit, en die bosbessen mix is toch wel echt de lekkerste! Wou ik even kwijt haha

mijn ervaring met de rauwe kipfilet en de grill is dat hij toch wel (een stuk) langer moet dan 3 minuten. na 3 minuten is hij echt nog roze aan de binnenkant, na een minuut of 7-8 vind ik hem pas ok. Inderdaad op +-75% vermogen.

de biefstukken zijn wel ok na een minuut of 3-4 :)

Hmm dit gebeurt als de zak toch iets teveel ontdoooit geraakt is. Sinds kort verzenden wij de kwetsbare producten zoals risotto en fruit met droogijs -80graden. Dit zou niet meer moeten gebeuren. Excuus voor het ongemak Jan! Zet dit even in je opmerking bij je volgende bestelling en ik kijk wat ik even kan doen als extraatje. Het klinkt stom maar kan je een deel los hakken? Als het niet meer te gebruiken is laat mij dit even weten via pm en we lossen het op.

Thanks! Goede verbetering dat droogijs denk ik :thumbs:

Ik denk wel dat ik het kan loshakken, dus dat komt met de zak die ik heb wel goed!

• #2.918
Vandaag voor het eerst de Toscaanse kipblokjes geprobeerd. Damn wat zijn ze lekker, beetje BBQ saus er bij en eten maar! Veel beter dan de naturel versie.

Vroeg mij wel af hoeveel gram kip er nou daadwerkelijk in zit per 200 gram. Dan bedoel ik hoeveel er overblijft na het vochtverlies door het koken?

:thumbs: mooi Jordi!

Voor 200gr gekookte kipblokjes wordt 227gr kipfilet (rauw) gebruikt. De kipfilets worden in hun eigen vocht gekookt waardoor de smaak en het eiwit maximaal bewaard blijft.

Thnx voor de informatie. Is er nog een reden om de kipfilet bv niet op 100% te grillen?

Dan gaat je kip te droog worden.

mijn ervaring met de rauwe kipfilet en de grill is dat hij toch wel (een stuk) langer moet dan 3 minuten. na 3 minuten is hij echt nog roze aan de binnenkant, na een minuut of 7-8 vind ik hem pas ok. Inderdaad op +-75% vermogen.

de biefstukken zijn wel ok na een minuut of 3-4 :)

De gril is 1800watt. Op full power gaat het te snel, kans op uitdroging inderdaad / minder mals.

Thnx voor de tip kieskes! Zou goed kunnen. Biefstuk weet ik wel dat ik het 2-3minutjen doe. Is maar net hoe gaar je het wil heben..

Ik heb nu shakes gemaakt (melk whey oats fruit) met al de verschillende soorten mixed fruit, en die bosbessen mix is toch wel echt de lekkerste! Wou ik even kwijt haha

Mooi marcel! Normaal gesproken gebruiken de supplementen boardsponsor deze smiley voor hun shakes, nu kan ik het ook eindelijk is doen ;) ---> :zuip:

Thanks! Goede verbetering dat droogijs denk ik :thumbs:

Ik denk wel dat ik het kan loshakken, dus dat komt met de zak die ik heb wel goed!

Ok mooi :) en anders laat het maar weten @ info@musclemeat.nl of PM.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Wow :eek: die plakjes kipfilet voor op brood, goddelijk!! Zodra je verpakking openmaak ruikt het al super lekker haha.
Nooit meer plakjes van de AH op mijn broodjes :thumb:

:cool::cool:

:thumbs: mooi Jordi!

Voor 200gr gekookte kipblokjes wordt 227gr kipfilet (rauw) gebruikt. De kipfilets worden in hun eigen vocht gekookt waardoor de smaak en het eiwit maximaal bewaard blijft.

Hoe kan het dan dat mijn huidige bestelling totaal niet klopt qua gewicht? Ik heb nu 3 portie's kip klaar gemaakt.

Bevroren gewogen: 194 gram
Gewogen na bereiding: 180 gram

Bij alle 3 de portie's lag het gewicht rond dit aantal. De 200 gram die jullie beloven is inclusief verpakken en vocht...

• #2.920
Hoe kan het dan dat mijn huidige bestelling totaal niet klopt qua gewicht? Ik heb nu 3 portie's kip klaar gemaakt.

Bevroren gewogen: 194 gram
Gewogen na bereiding: 180 gram

Bij alle 3 de portie's lag het gewicht rond dit aantal. De 200 gram die jullie beloven is inclusief verpakken en vocht...

Producten hebben een foutemarge van max 5% zoals op de site staat. Dit betekent dat de pakjes tussen 190-210gram wegen, net als de biefstukken etc. We zorgen dat het totaal gewicht wel klopt. Bijvoorbeeld als je 1kg biefstuk koopt van ons zal er een biefstuk van bv 195gr tussen zitten en eentje van 208gr. Het totaal gewicht zal 1kg of net iets hoger zijn.

De kipblokjes worden gewogen en ingepakt in niet bevroren staat. Vaker boven 200gr. Je totaal gewicht zou moeten kloppen. Als dit niet zo is (nog nooit voorgekomen) meld dit even met foto in een PM naar mij.

Gewogen gewicht na bereiding maakt niet uit. Hoe ver jij het opwarmt is aan jouw. Als je het doorbakt tot 120gr is dat aan jouw alleen dan is het droog ;). De totale voedingswaarde blijven er in die op het label staan, alleen het vocht gaat er uit.

Terug
Naar boven