XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Wilde paarden zijn er eigenlijk niet in Nederland dan wel niet veel in Europa. In Amerika wel. Paarden op stal houden voor vlees begrijp ik van de experts is vrijwel niet te doen. Vandaar dat het meeste Paardenvlees uit Amerika komt.

Paardenvlees is gewoon top voor de sport, daar is weinig tegen in te brengen. Toch was het laatst in het nieuws door kassa die een ongelofelijk eenzijdig beeld gaf van een activist. Ik denk dat je het wel interessant vind om te lezen wat onze reactie hier op was. Daar lees je ook waar het paardenbiefstukken nu echt vandaan komen en hoe deze paarden verzorgd zijn ---> http://www.facebook.com/musclemeat.hilversum/posts/498246190280568

(bedankt voor je compliment, helaas komen we tijd te kort om dit voor alle producten te doen)

Goed dat je namens je bedrijf een weerwoord hebt gegeven. Ik zal de uitzending van Tros Radar later eens bekijken. Werd jouw bedrijf in de uitzending ook genoemd trouwens?

In hoeverre wordt er bij jullie paardenvlees gebruik gemaakt van antibiotica? Ik eet namelijk alleen biologisch vlees omdat daar geen gebruik gemaakt mag worden van preventieve antibiotica.

Nog een vraagje: Gaan jullie ook biologisch vlees verkopen?

hey

die cow en chicken burgers, heb je daar de voedingswaarde van. En zitten er verder toevoegingen in qua kruiden? En hoeveel is kip en hoeveel is rund? mijn dank is groot :) lijke me fijne toevoegingen ipv de low fat hamburgers omdat die knoflook er in het voor mij verpest ze te gebruiken haha ;P

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.205
Goed dat je namens je bedrijf een weerwoord hebt gegeven. Ik zal de uitzending van Tros Radar later eens bekijken. Werd jouw bedrijf in de uitzending ook genoemd trouwens?

Dankje! Ja die wordt genoemd. Vandaar de reactie van ons en onze leverancier in de FB post (zie link) :).

10kg Argentina kip
7.5kg Zoete aardappels
Low fat hamburgers
en zon fruitmix :p

:cool: Awesome. Je kan voorlopig weer even vooruit!

In hoeverre wordt er bij jullie paardenvlees gebruik gemaakt van antibiotica? Ik eet namelijk alleen biologisch vlees omdat daar geen gebruik gemaakt mag worden van preventieve antibiotica.

Nog een vraagje: Gaan jullie ook biologisch vlees verkopen?

Ik heb net met onze leverancier gesproken. Omdat het wilde paarden zijn (vrij rond lopen) is er geen anti-biotica gebruikt. Er worden zeer regelmatig laboratorium testen uitgevoerd waar hier ook op gecheckt wordt en de afwezigheid van andere stoffen (medicijnen). Ik mag namens hem u vertellen dat als u 100% biologisch wilt eten u deze paardenbiefstuk gerust kunt eten.

Wij zullen niet biologisch vlees gaan inkopen. We hebben ervaren met onze biologische gekookte kipblokjes dat hier geen vraag naar is bij onze doelgroep. Ondanks dat we rond de 7euro per kg goedkoper zijn dan in de winkel, wordt het niet verkocht en verwachten dit ook niet bij andere stukken vlees.

hey

die cow en chicken burgers, heb je daar de voedingswaarde van. En zitten er verder toevoegingen in qua kruiden? En hoeveel is kip en hoeveel is rund? mijn dank is groot :) lijke me fijne toevoegingen ipv de low fat hamburgers omdat die knoflook er in het voor mij verpest ze te gebruiken haha ;P

De voedingswaarden zullen voor het eind van vandaag online komen en foto's van de producten later dit weekend :). Smaken verschillen inderdaad :D, zo proef ik nauwelijks knoflook en de ander weer wel. We hebben net onze eerste review binnen over de Cow & chicken, echt super:

Mitchel de jong text_on 27-06-2014
1 beoordeling(en).
Ik heb deze hamburgers besteld zoals altijd een snelle levering vlees was nog goed bevroren Deze hamburgers zijn echt een aanrader je zult er geen spijt van krijgen Heb nog nooit een hamburger gegeten die zo lekker en vol smaak zat zoals die van muscle meat Deze hamburgers zitten nu standaard in mijn muscle meat bestelling.

tnx, mogelijk volgende week dan eens bestellen ;)

Muscle, vraagje.. Ik heb gisteravond een pakje kipblokjes uit de vriezer gehaald en meteen op een bordje in de frigo gelegd met de bedoeling dit vandaag op te eten. Dit is niet gelukt (had zin in cheatmeal :p) Kan ik dit morgenavond nog opeten?

Tuurlijk..

Vroeger leverden jullie alleen bij jullie in de buurt volgens mij. Zie nu pas dat het overal in Nederland al bezorgd kan worden. Wat een vooruitgang! Binnenkort eens bestellen! Top!! :D

• #3.211
Muscle, vraagje.. Ik heb gisteravond een pakje kipblokjes uit de vriezer gehaald en meteen op een bordje in de frigo gelegd met de bedoeling dit vandaag op te eten. Dit is niet gelukt (had zin in cheatmeal :p) Kan ik dit morgenavond nog opeten?

Binnen 4 dagen opeten na ontdooiing :)! Tip: leg een aantal pakjes in de koelkast gezien ze toch 4 dagen goed blijven. Ontdooien in (koud) water met verpakking werkt ook goed als je de koelkast vergeten bent.

Vroeger leverden jullie alleen bij jullie in de buurt volgens mij. Zie nu pas dat het overal in Nederland al bezorgd kan worden. Wat een vooruitgang! Binnenkort eens bestellen! Top!! :D

:D vet, jaartje terug toen we onze verzendmethode nog aan het ontwikkelen waren, maar Hilversum al diende. :thumbs: leuk dat je gaat bestellen!

f**k, had veel eerder moeten overstappen naar de Kipfilet Argentina.
Stukken beter dan de kipblokjes!

Komt er binnenkort nog weer hertevlees op de site? Dan wacht ik nl nog ff met bestellen.

Oja, nog ff een vraagje.

Ik bak altijd 's avonds de kip, leg het in de koelkast en neem het de volgende ochtend om half 8 mee naar werk. Dan eet ik het rond 1 uur op.

Mijn moeder verklaart mij voor gek, dat ik die kip nog eet als ie al ''zo lang'' uit de koelkast is. Ik heb er echter nog nooit problemen mee gehad. Op internet kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Hoe lang kun je gekookte kip buiten de koelkast bewaren zonder enige koelelementen e.d.?

• #3.215
f**k, had veel eerder moeten overstappen naar de Kipfilet Argentina.
Stukken beter dan de kipblokjes!

Hehe mooi :). Ik zelf wissel lekker af.

Komt er binnenkort nog weer hertevlees op de site? Dan wacht ik nl nog ff met bestellen.

Wij verwachten dat het aanstaande woensdag 2juli om 16:00 op de site online staat. Echter is er altijd een kleine kans dat er een vertraging op zit. In dat geval zal het die dinsdag daarop 8 juli om 16:00 online staan.

Oja, nog ff een vraagje.

Ik bak altijd 's avonds de kip, leg het in de koelkast en neem het de volgende ochtend om half 8 mee naar werk. Dan eet ik het rond 1 uur op.

Mijn moeder verklaart mij voor gek, dat ik die kip nog eet als ie al ''zo lang'' uit de koelkast is. Ik heb er echter nog nooit problemen mee gehad. Op internet kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Hoe lang kun je gekookte kip buiten de koelkast bewaren zonder enige koelelementen e.d.?

Goede vraag! De kwaliteitsdienst bij de kipfilet leverancier raad het volgende aan: je kan het binnen 9 uur op eten zonder problemen. Hier zitten wel 2 voorwaarden aan verbonden:

1: Wanneer je het de avond van te voren hebt gemaakt, meteen in de koelkast hebt gestopt.
2: In een afgesloten bakje zodat er geen of niet makkelijk verse lucht bij kan komen.

Dit is wat ik zelf de afgelopen 6 jaar ook aan houd. De maaltijden van mij gaan om 8:00 de koelkast uit en ik zorg dat ze op zijn voor 17:00.

Ter vergelijking wat je jouw moeder kan meegeven: anders zou je jouw boterham met kaas ook niet kunnen bewaren voor later op de dag ;).

Laatst bewerkt:
Ik neem mijn kip ook gewoon gebakken mee in een tupperware doos en eet deze kort na de middag op.
Wat is het verschil tussen de kipblokjes en kip argentina?

• #3.217
Ik neem mijn kip ook gewoon gebakken mee in een tupperware doos en eet deze kort na de middag op.
Wat is het verschil tussen de kipblokjes en kip argentina?

Dan komt het helemaal goed :).

De kipblokjes zijn voorgekookt, kant-en-klaar. Je hoeft het alleen te ontdooien en je kan het meteen eten, door een maaltijd heen doen en/of rustig opwarmen. De kip argentina zijn rauwe kipfilets die peesvrij en toevoeging (water,vet) vrij zijn. Deze moet je dus nog zelf snijden en bereiden. Argentina omdat ze uit Argentinië komen.

Dan zullen het bij mij toch kipblokjes blijven :p

Goede vraag! De kwaliteitsdienst bij de kipfilet leverancier raad het volgende aan: je kan het binnen 9 uur op eten zonder problemen. Hier zitten wel 2 voorwaarden aan verbonden:

1: Wanneer je het de avond van te voren hebt gemaakt, meteen in de koelkast hebt gestopt.
2: In een afgesloten bakje zodat er geen of niet makkelijk verse lucht bij kan komen.

Dit is wat ik zelf de afgelopen 6 jaar ook aan houd. De maaltijden van mij gaan om 8:00 de koelkast uit en ik zorg dat ze op zijn voor 17:00.

Ter vergelijking wat je jouw moeder kan meegeven: anders zou je jouw boterham met kaas ook niet kunnen bewaren voor later op de dag ;).

Thanx! Eindelijk een duidelijk antwoord.

Het verschil tussen de blokjes en de filet vind ik de malsheid. Had af en toe harde stukjes tussen de blokjes. Bij de filet geen last van.

Mag je gebakken kip dan meteen in afgesloten doos in de frigo plaatsen? Heb me altijd laten wijsmaken dat je het eerst moet laten afkoelen.

Terug
Naar boven