AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.421
Scoob, hoe zit het met de verpakking van de bosbessen? Meerdere zakjes van x aantal gram of 1 blok die aan mekaar zit?

Al het groente, fruit en carbs zijn net als bv de rauwe kipfilets (argentina) ''Individual quick frozen'' (IQF). Dit is een invries techniek met -80graden waardoor de kwaliteit maximaal bewaard blijft en alles los gevroren van elkaar zit. Het is dus niet 1 blok. Je kan dus uit de zak van 1kg halen wat je nodig (alsof het een zak met knikkers is ;) ).

Scoob, hoe zit het met de verpakking van de bosbessen? Meerdere zakjes van x aantal gram of 1 blok die aan mekaar zit? Zoja geeft dit geen problemen bij het ontdooien van meerdere kleine porties?

1 grote zak van 1kg, maar zijn allemaal los van elkaar gevroren. er kunnen er wel een paar aan elkaar zitten maar je kan ze makkelijk verdelen over porties ;)

edit: haha oops zag niet dat het al beantwoord was

Bestelling van 13 kg ;)

Bedankt voor de snelle respons!

[Link niet meer beschikbaar]

Deel dit omdat ik dit toevallig net tegen kwam, en veel mensen bevroren, geseald vlees inslaan. Ik wist al wel dat in koud water erg snel ontdooit, maar niet dat dit de smaak ten goede kwam. Hoe dan ook, als je 's ochtends een stuk vlees wilt eten is het wel makkelijker en sneller het de dag tevoren in de koelkast gewoon te ontdooien natuurlijk. Maar voor de rest van de dag kun je zo een stuk een uurtje te voren in water leggen.

• #3.425
[Link niet meer beschikbaar]

Deel dit omdat ik dit toevallig net tegen kwam, en veel mensen bevroren, geseald vlees inslaan. Ik wist al wel dat in koud water erg snel ontdooit, maar niet dat dit de smaak ten goede kwam. Hoe dan ook, als je 's ochtends een stuk vlees wilt eten is het wel makkelijker en sneller het de dag tevoren in de koelkast gewoon te ontdooien natuurlijk. Maar voor de rest van de dag kun je zo een stuk een uurtje te voren in water leggen.

Hey ambidexter, bedankt voor je toevoeging! Ik twijfel om de volgende redenen. Ze zeggen: '' wij ontdekte dat grotere stukken vlees (vanaf een kilo) enigszins op opnieuw aanvriezen bij ontdooien in de koelkast.''

Al onze vleesstukken zijn rond de 200gram verpakt, dus dat gaat dan niet op.

Daarnaast zeggen ze: ''De beste resultaten bij het ontdooien van vlees worden bereikt wanneer de stijging van de temperatuur geleidelijk verloopt, met minimale fluctuatie.''. Dus afgezien dat ze zeggen dat dit vooral geld van 1 stuk boven de 1kg (hebben wij niet) is geleidelijke stijging temperatuur van het product dus het beste. Daar zijn wij het mee eens. Vandaar dat wij de koelkast adviseren als #1. Wanneer ik het zelf in de koelkast leg, leg ik het de avond van te voren voor het slapen in de koelkast. Het is dan de volgende ochtend ontdooit. Fluctuatie van temperatuur is er dan niet in de koelkast.

Verder is ontdooien in water prima hoor! En kan perfect met onze verpakking. 3 van de 5x doe ik het zelf ook in water, gaat erg snel.

Ik heb zelf ook geen smaak verschil opgemerkt. Ik doe wat het beste uitkomt. Ik weet wel dat in koud water het sneller ontdooit dan in warm water.

• #3.427
Nieuw UNIEK product! Low Fat Rundergehakt 5%

rundergehakt.jpg

Product link: http://musclemeat.nl/Rundergehakt

Dit is een uniek product dat alleen bij Muscle Meat te krijgen is. In de supermarkt zijn er drie soorten gehakt te vinden. Een hoger vetpercentage betekent betalen voor wat je niet wilt, namelijk vet, kcal en minder eiwit per 100gr :

• Muscle Meat low fat rundergehakt: max 5% vet
  • Extra mager rundergehakt: max 10% vet
  • Mager rundergehakt: max 15% vet
  • Rundergehakt: max 25% vet
Daarnaast heeft ons gehakt nog drie extra voordelen.

1. De prijs gaat omhoog wanneer er minder vet in het product zit (je krijgt immers meer vlees). Wij bieden u de 5% vet aan waarvoor u het met 10% in de supermarkt koopt, vaak zelfs goedkoper in vergelijking met de supermarkten.
  2. Het makkelijk per porties van 200gram verpakt (40gr eiwit dierlijk eiwit per maaltijd).
  3. Al het gehakt in de supermarkten is bewerkt: 98% vlees met minimaal twee e-nummers. Vaak ook nog water toevoegingen. Zie hun label. Bij ons is het 100% rundvlees, zonder e-nummers of andere toevoegingen. Hierdoor zit het extra hoog in zijn eiwit!
Vraag 1: ​smaakt 5% anders dan bv 15% wat ik gewend ben?
Nee, onze ervaring is dat het nog steeds even mals is en het smaakt juist meer naar vlees! Wanneer u al onze low fat hamburger gegeten hebt zult u dit al weten.

Vraag 2: wat betekent max 5%?
​Het hoogst gemeten percentage vet is 5%. Het laagst gemeten vetpercentage was maar liefst 2%. Het verschil per dier wat het percentage vet is. Vandaar de dat er altijd ''maximaal'' staat bij rundergehakt producten. Op het product label is de regel bij rundergehakt dat er altijd het hoogst gevonden percentage neergezet wordt.

Voedingswaarden
100gr bevat:

Energie: 542kJ/129kcal
Koolh: 0,0 gram
Eiwit: 20,0 gram
Vet: 5,0 gram
Zout: 0,0 gram

Wat voor gehakt wordt er gebruikt
Het gehakt dat gebruikt wordt is 100% afkomstig van Nederlandse vleeskoeien. Alles gaat dan ook via de Nederlandse wetgeving. Deze koeien krijgen gras gevoerd en supplementen brokken ter aanvulling op hun dieet. Denk bij deze supplementen aan dat in de winter gras minder mineralen bevatten en deze worden zo aangevuld via de brokken.

Laatst bewerkt:
Nice!

Het klopt dat de low fat hamburgers iets lichter zijn van kleur deze batch, verder is de zelfde hoeveelheid kruiden/specerijen gebruikt dit is computer gestuurd. Echter elke partij vlees is anders, we proberen het uiteraard zo gelijk mogelijk te houden. Deze levering bevatte bij navraag bij onze slager mogelijk iets minder spierkleurstof. Hieronder even een algemeen verhaal ter info.

De rode kleur wordt veroorzaakt door de rode spierkleurstof myoglobine die in de spierweefsels aanwezig is. Myoglobine reageert met zuurstof tot de heldere rode kleur.
De mensen associëren roodheid met kwaliteit en versheid omdat het vuurrood in alle supermarkten ligt. Echter komt dit door toevoegingen door stoffen als ascorbinezuur. Deze kleur is vrij nep.

Aah zo, maar naast dat feit vind ik de smaak ook minder van deze batch helaas.. Zijn tikkie droger en minder sappig is jammer

Top! Dat gehakt zit er in mijn volgende bestelling zeker bij.

Net weer een bestelling gedaan, verheug me nu al ontzettend op het pakket!
Daarbij grote complimenten voor muscle meat, niet alleen is de kwaliteit top maar het heeft mij en mijn ouders heel wat ruzies bespaard doordat ik nu niet meer 6 keer per dag in de keuken sta te kokkerellen. (wat soms wat frustratie opleverde bij de andere gezinsleven) Kip en groenten in de magnetron en na 2 minuutjes is het etenstijd! :thumb:

Een van de betere toevoegingen. Ik kan bijna geen reden meer verzinnen om bij de supermarkt vlees of vis te halen. Goed bezig. Verpakt per 200 gram neem ik aan?

Hoe wordt het vet eigenlijk uit het gehakt verwijderd, Scoob?

• #3.435

Aah zo, maar naast dat feit vind ik de smaak ook minder van deze batch helaas.. Zijn tikkie droger en minder sappig is jammer

Hmm wij hebben deze ervaring niet. We hebben het namelijk zelf ook getest voordat we het verkochten. Bedankt iig voor de feedback, ik zal het doorgeven.

Top! Dat gehakt zit er in mijn volgende bestelling zeker bij.

:D super!

Net weer een bestelling gedaan, verheug me nu al ontzettend op het pakket!
Daarbij grote complimenten voor muscle meat, niet alleen is de kwaliteit top maar het heeft mij en mijn ouders heel wat ruzies bespaard doordat ik nu niet meer 6 keer per dag in de keuken sta te kokkerellen. (wat soms wat frustratie opleverde bij de andere gezinsleven) Kip en groenten in de magnetron en na 2 minuutjes is het etenstijd! :thumb:

Bedankt voor het compliment :cool: ! Ik heb het zelf ook hoor, denk iedereen die bij ons koopt, mijn maaltijden maak ik zo'n 60% sneller nu, echt fijn.

Een van de betere toevoegingen. Ik kan bijna geen reden meer verzinnen om bij de supermarkt vlees of vis te halen. Goed bezig. Verpakt per 200 gram neem ik aan?

Wauw, echt een heel mooi compliment. Enorm bedankt :D. We willen ook een complete supermarkt worden voor sporters. Het is idd per 200gr verpakt.

Hoe wordt het vet eigenlijk uit het gehakt verwijderd, Scoob?

Een rund wordt verdeeld. De delen worden vlies en vet vrij gemaakt. Dit wordt vervolgens gesneden. Dan vallen de dunne en eindstukken er af. Daar wordt dit gehakt van gemaakt. Er zitten geen snippers en vet stukken meer tussen. Normaliter wordt dit bijvoorbeeld voor duur stoofvlees gebruikt. Supermarkten vinden dit bijna vet vrije vlees te duur om als gehakt te verkopen en willen vettere stukken (10 tot 25%) kopen. Omdat wij het per kg verkopen en niks verliezen (weggooien) door het invriezen, kunnen we de prijs laag houden en het aanbieden voor deze prijs. Ideaal voor onze doelgroep!

Het is een zeer goede vraag en ik denk dat meerdere mensen dit afvragen omdat het nergens te verkrijgen is. Ik ga hem toevoegen aan de andere 2 vragen die beantwoord zijn bij de productinformatie (zie product link).

Liposuctie :roflol:

wel interessante materie

:p

Vet!

,

Laatst bewerkt:
Ik heb al een aantal keer kip besteld bij jullie, de 10kg uit Argentinië oid. En bij deze batch merk ik dat de kiofiletjes maar rond de 150-170gr zijn en de filetjes zijn na het bereiden enorm taai en stug. En ik bak het niet anders dan normaal. Ze kwamen in 1grote Witt zak. Ik vond de blauwe zakken namelijk een stuk fijner.

• #3.439
Ik heb al een aantal keer kip besteld bij jullie, de 10kg uit Argentinië oid. En bij deze batch merk ik dat de kiofiletjes maar rond de 150-170gr zijn en de filetjes zijn na het bereiden enorm taai en stug. En ik bak het niet anders dan normaal. Ze kwamen in 1grote Witt zak. Ik vond de blauwe zakken namelijk een stuk fijner.

Het klopt inderdaad de kipfilets dat gewicht hebben. Wij hebben een tijd 3 verschillende kalibraties gehad op onze site. De wit/gele zak waar jij het over hebt bevat kipfilets die tussen de 160-180 gram zijn (bevroren), dus dit klopt. Met het ontdooien verliest een kipfilet altijd wat vocht van zichzelf. Het totaal gewicht blijft hoe dan ook 10kg ongeacht het gewicht van de kipfilets.

Tot nu toe hebben wij nog geen klachten/opmerkingen gehad betreft deze kipfilets, waar wij al ongeveer een halve ton van hebben verkocht. Heb je het wel rustig laten ontdooien, afgedekt zodat het niet uitdroogt voor het bakken?

Nu hebben weer de kipfilet terug van onze eigen vaste kip leverancier, deze zijn ook weer gekalibreerd tussen de 190-210gram (blauwe zakken). Deze kan je dan weer bestellen als je wilt.

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

Storing Ideal opgelost! Excuus voor het ongemak.

Vannacht had onze iDeal provider onderhoud. Daarna stond het netwerk niet goed ingesteld aan hun kant waardoor er geen contact gemaakt kon worden. Inmiddels is dit opgelost en er kan weer besteld worden.

Laatst bewerkt:
Ik laat het ontdooien in water. K zal het aankijken en heb het in ieder geval laten weten mochten er meer mensen zijn die het ervaren

Terug
Naar boven