AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bij de sportschool ook een discussie over de Mac... Mijn opmerking ik haal liever mijn vlees ergens waar ik weet dat het goed is kwamen ze vragen waar. 5 man even doorverwezen naar de website.. Soms wel handig als ze dan een telefoon mee hebben. :o zolang ze er maar niet mee zitten te $%#%^en alles bezet houden..

Bij de sportschool ook een discussie over de Mac... Mijn opmerking ik haal liever mijn vlees ergens waar ik weet dat het goed is kwamen ze vragen waar. 5 man even doorverwezen naar de website.. Soms wel handig als ze dan een telefoon mee hebben. :o zolang ze er maar niet mee zitten te $%#%^en alles bezet houden..

Lol precies naast mijn sportschool staat de mac,

dat vlees kan je geen vlees noemen smaakt nergens naar en structuur loos

Het plastic is niet giftig en het zou moeten kunnen. Zelf hebben we het nooit geprobeerd, maar een klant mailde ons iets van een jaar terug dat hij dit deed met 1 van onze producten. Mocht je het gaan doen dan ben ik zeer benieuwd naar jouw resultaat!

Momenteel ben ik zelf met een slowcooker onze producten aan het testen. Sous vide een aanraden voor het resultaat? Het idee is wel heel er goed omdat bijna al onze producten vacuüm verpakt zijn.

Bedoel je de kogel in de slowcooker? Ben benieuwd. Heb altijd wat vetter vlees gebruikt voor de slowcooker maar do share als je iets goeds maakt met kogel oid.

Het plastic is niet giftig en het zou moeten kunnen. Zelf hebben we het nooit geprobeerd, maar een klant mailde ons iets van een jaar terug dat hij dit deed met 1 van onze producten. Mocht je het gaan doen dan ben ik zeer benieuwd naar jouw resultaat!

Momenteel ben ik zelf met een slowcooker onze producten aan het testen. Sous vide een aanraden voor het resultaat? Het idee is wel heel er goed omdat bijna al onze producten vacuüm verpakt zijn.

Om er nog even op in te gaan. Een slowcooker is meer geschikt voor stoven en is niet op een exacte temperatuur in te stellen. Een biefstuk of kipfilet leent zich imo niet echt voor slowcooken, wel voor sous vide. Sous vide apparatuur houdt in dat je een waterbak hebt die op de graad nauwkeurig in te stellen is en dat je je vlees vacuüm kan verpakken. Je gaart het vlees in het waterbad in plaats van op het fornuis. Een hele kipfilet is moeilijk om in de pan sappig te houden. In een sous vide bad zou je hem bijvoorbeeld 70 minuten op 64 graden garen en daarna in een hele hete pan zonder teflon in 2 minuten nog dichtschroeien. Het dichtschroeien is optioneel. Ook voor bb zou je dus zonder vet je kip kunnen garen en het sappig houden, ideaal. De kip gaart dan in zijn eigen vocht, heet genoeg om de bacteriën te doden.

20100413-Sous-vide-chicken%20-%202.jpg

Bij biefstuk stel je de temperatuur zo in dat het nooit heet genoeg wordt om het vlees grijs te koken, daardoor krijg je een stuk vlees dat door en door medium rare is. Omdat je hemt alleen dicht hoeft te schroeien na afloop krijg je dezelfde garing door je hele steak ipv een grijze rand met een rode binnenkant. Hieronder zie je links het sous vide resultaat en rechts -een overdreven- voorbeeld van een pan steak.

sous-vide-vs-traditional-steak.jpg

Daarnaast is sous vide gegaard vlees veel langer in de koelkast te bewaren. Als je een musclemeat kipfilet ontdooit en alvast gaart kun je hem volgens mij -pin me er niet op vast- tot een week in de koelkast bewaren. Hoef je hem daarna alleen nog even dicht te schroeien als je dat wilt, of koud eten.

Voordeel is daarnaast nog dat goedkopere stukken vlees mals worden bij een sous vide bereiding. Goedkope biefstuk van de turk is gewoon mals op deze manier.

Goedkoopste sous vide waterbad kost je ongeveer 150,-.

Laatst bewerkt:
En toch, die beef jerky, moet echt leren om niet direct in één keer een zak op te eten! :(

Hey Scoob! Ik ga een van de dagen nog eens bestellen, maar ik zat al snel aan 10 kg merk ik :D Nu om dat allemaal weg te krijgen. Alle hamburgers die jullie aanbieden (niet de dozen maar de burger deal) zijn dit ook de 'losse' verpakkingen zoals bv de kipblokjes?

Even om in te schatten hoe vlot ik alles de vriezer inkrijg

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.468
Mijn voorraad kipfilet was op. :p

Ik ben helaas iemand die niet zomaar van alles durft te proeven. :rolleyes:

Wie weet de volgend keer ;)! Je kan ook samples nemen, dus 1 pakje i.p.v. kg! Zie de categorie samples.

Lol precies naast mijn sportschool staat de mac,

dat vlees kan je geen vlees noemen smaakt nergens naar en structuur loos

Hier staat de mac naast de basif fit. :p

:D naast een sportschool. Slim slim... MC Donalds lijkt me vooral handig als je niet aan je Kcal komt :o, de eiwit waardes betwijfel ik daar zeer. Bedankt voor de doorverwijzingen Marina! Gewaardeerd.

Bedoel je de kogel in de slowcooker? Ben benieuwd. Heb altijd wat vetter vlees gebruikt voor de slowcooker maar do share als je iets goeds maakt met kogel oid.

Mijn vriendin heeft er 1 gekocht. Nog weinig tijd gehad er mee te 'spelen'. Hopelijk dit weekend. Ik ben vooral benieuwd naar het resultaat als ik er 3 bevroren kipfilets in leg of idd een bevroren biefstuk. Kijken wat hij doet !

Om er nog even op in te gaan. Een slowcooker is meer geschikt voor stoven en is niet op een exacte temperatuur in te stellen. Een biefstuk of kipfilet leent zich imo niet echt voor slowcooken, wel voor sous vide. Sous vide apparatuur houdt in dat je een waterbak hebt die op de graad nauwkeurig in te stellen is en dat je je vlees vacuüm kan verpakken. Je gaart het vlees in het waterbad in plaats van op het fornuis. Een hele kipfilet is moeilijk om in de pan sappig te houden. In een sous vide bad zou je hem bijvoorbeeld 70 minuten op 64 graden garen en daarna in een hele hete pan zonder teflon in 2 minuten nog dichtschroeien. Het dichtschroeien is optioneel. Ook voor bb zou je dus zonder vet je kip kunnen garen en het sappig houden, ideaal. De kip gaart dan in zijn eigen vocht, heet genoeg om de bacteriën te doden.

http://www.seriouseats.com/images/20100413-Sous-vide-chicken - 2.jpg

Bij biefstuk stel je de temperatuur zo in dat het nooit heet genoeg wordt om het vlees grijs te koken, daardoor krijg je een stuk vlees dat door en door medium rare is. Omdat je hemt alleen dicht hoeft te schroeien na afloop krijg je dezelfde garing door je hele steak ipv een grijze rand met een rode binnenkant. Hieronder zie je links het sous vide resultaat en rechts -een overdreven- voorbeeld van een pan steak.

http://sansaire.com/wp-content/uploads/2014/04/sous-vide-vs-traditional-steak.jpg

Daarnaast is sous vide gegaard vlees veel langer in de koelkast te bewaren. Als je een musclemeat kipfilet ontdooit en alvast gaart kun je hem volgens mij -pin me er niet op vast- tot een week in de koelkast bewaren. Hoef je hem daarna alleen nog even dicht te schroeien als je dat wilt, of koud eten.

Voordeel is daarnaast nog dat goedkopere stukken vlees mals worden bij een sous vide bereiding. Goedkope biefstuk van de turk is gewoon mals op deze manier.

Goedkoopste sous vide waterbad kost je ongeveer 150,-.

Mooie informatie fhoc! Thnx :). Best interessant, vooral dus om onze al in plastic zitten. Heb je het zelf al eens met onze producten geproduct fhoc?

En toch, die beef jerky, moet echt leren om niet direct in één keer een zak op te eten! :(

:D mooi compliment, bedankt! We zijn momenteel in gesprek om het beef jerky recept over te plaatsen met een andere partner. Het product komt daarom even voorlopig niet terug, maar zijn er druk mee bezig om dit weer op de website te hebben.

Hey Scoob! Ik ga een van de dagen nog eens bestellen, maar ik zat al snel aan 10 kg merk ik :D Nu om dat allemaal weg te krijgen. Alle hamburgers die jullie aanbieden (niet de dozen maar de burger deal) zijn dit ook de 'losse' verpakkingen zoals bv de kipblokjes?

Even om in te schatten hoe vlot ik alles de vriezer inkrijg

Ja dat klopt! Vacuüm verpakt.

Onderstaande foto laat zien hoe weinig ruimte 4kg inneemt. Omgerekend in liter kom je uit op: 30L = 8kg, 64L = 16kg en 170L = 45kg aan producten van ons.

virezer%203.jpg

Al eens een halogeen oven geprobeerd?
Ik maakte daar eerst m'n rauwe AH kip mee klaar.
Op bodem water en dan filet op gril, 7min ene kant en 7min andere kant, kip bleef mals.

foto_971.jpg

Heb nu een paar keer de kip toscaans en thais op, smaakt top!
Ik deed gisteren 5min een zakje 200gr kip in kokend water om op te warmen, met metalen vergiet op pan en daar m'n groentemix in, werkt goed.
(dag van te voren kip+groente in koelkast gezet)

Op bodem water en dan filet op gril, 7min ene kant en 7min andere kant, kip bleef mals.

http://www.sportfoodshop.com/cms_images/foto_971.jpg

Ik deed gisteren 5min een zakje 200gr kip in kokend water om op te warmen, met metalen vergiet op pan en daar m'n groentemix in, werkt goed.

Zo'n ding heb ik ook nog staan, opzich echt een chill ding. Neemt alleen echt teveel plaats in beslag. Heb hem nu in een doos in de kelder staan. Kost me meer moeite dat ding uit te pakken en te gebruiken dan wat anders haha. Daardoor gebruik ik em eigk niet genoeg.

Die nieuwe smaak kipblokjes is lekkah :thumbs:

Die country grill is echt heel lekker! Basmati rijst, Country Grill + Vlees (kip/paard) en vaak dan een eitje niet hardgekookt erdoorheen om het wat smeuiger te maken :wanker: Lunch!

Laatst bewerkt:
Nog is een bestelling geplaatst! :D ( Uw ordernummer is: 100011403)
Ik hoop hem morgen te ontvangen :)

Deze bestelling paar zakjes kant en klare kip gehad waar al lucht bij was gekomen, dus dat de vacuüm eruit was.
Kan dit kwaad?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.476

http://www.sportfoodshop.com/cms_images/foto_971.jpg

Zo'n ding heb ik ook nog staan, opzich echt een chill ding. Neemt alleen echt teveel plaats in beslag. Heb hem nu in een doos in de kelder staan. Kost me meer moeite dat ding uit te pakken en te gebruiken dan wat anders haha. Daardoor gebruik ik em eigk niet genoeg.

Tof alle tips die allemaal op eens voorbij komen, de verschillende kook technieken :D. Leuk dat jullie het delen. Wil het eigenlijk allemaal proberen. Gisteren kregen we ook nog een andere methode binnen voor vis. Een klant stuurde zijn resultaat van onze Tonijn steaks (http://musclemeat.nl/index.php/diepvries/vis/tonijnsteak-rauw-1kg-900-gr-netto-5-stuks.htmld.m.v. zijn 'roker' (hij mag wel iets minder lang gerookt worden, mag rauw van binnen zijn):

qzejx0.jpg

2drmns.jpg

Die nieuwe smaak kipblokjes is lekkah :thumbs:

Awesome :)! Dankje voor je mening. Alleen maar positieve berichten tot nu toe gehoord.

Die country grill is echt heel lekker! Basmati rijst, Country Grill + Vlees (kip/paard) en vaak dan een eitje niet hardgekookt erdoorheen om het wat smeuiger te maken :wanker: Lunch!

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn:http://musclemeat.nl/index.php/diepvries/groenten-fruit/country-grill-kant-en-klaar-1kg.html

Omdat dit product ook veel hier gegeten wordt . Gezien je de kant-en-klare gegrilde groentes lekker vindt zou je deze ook kunnen overwegen: http://musclemeat.nl/index.php/diepvries/groenten-fruit/italian-grill-kant-en-klaar-1kg.html

Nog is een bestelling geplaatst! :D ( Uw ordernummer is: 100011403)
Ik hoop hem morgen te ontvangen :)

Bedankt voor je bestelling! De pakketten zijn zojuist (10 min geleden) opgehaald door PostNL, jouw pakket zit erbij. Ik zie dat je onder andere voor de nieuwe smaak thais (kipblokjes) en de nieuwe paardenbiefstukken bent gegaan, goede keus :thumbs:.

Deze bestelling paar zakjes kant en klare kip gehad waar al lucht bij was gekomen, dus dat de vacuüm eruit was.
Kan dit kwaad?

Tuurlijk niet, door vacuüm neem het gewoon minder plaats in

Het is inderdaad voor het gemak gedaan. Voor het vlees gaat het erom dat het bevroren gebleven is. Zo zitten onze rauwe kipfilets in 1 zak die niet vacuüm is. We filteren tijdens de levering wel op zakjes die niet vacuüm zijn. Die gaan terug. Het kan zijn dat tijdens het transport de pakjes teveel schuren tegen elkaar en er een klein gaatje in komt. We kunnen daardoor niet 100% garanderen dat alles vacuüm is, maar wel het overgrote merendeel.

Verdorie Scoobz0r. Vorige week een mijn nieuwe vriezer binnen gekregen, sinds gisteravond bijna vol. Gelukkig nog een beetje ruimte voor mijn bakjes.

Ben benieuwd naar de Thaise kipblokjes, straks tijdens de lunch direct maar even proberen :)

Update: Ze zijn wel lekker, maar hadden wat mij betreft iets minder gezout mogen worden.

Laatst bewerkt:
Ik ben helemaal tevreden over mijn bestelling van vorige week, heb oa toscaanse kip, thaise kip, het rundvlees en de groenten/zoete aardappel geprobeerd.

Kon alleen niet vinden via de zoekfunctie of de kip verpakt en al met het plastic in de magnetron kan voor opwarmen, kan dit?

Terug
Naar boven