XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.481
Verdorie Scoobz0r. Vorige week een mijn nieuwe vriezer binnen gekregen, sinds gisteravond bijna vol. Gelukkig nog een beetje ruimte voor mijn bakjes.

Ben benieuwd naar de Thaise kipblokjes, straks tijdens de lunch direct maar even proberen :)

Update: Ze zijn wel lekker, maar hadden wat mij betreft iets minder gezout mogen worden.

Bedankt voor je feedback :thumbs:! Nemen we mee. Je kan voorlopig dus vooruit me vriezer, relax he? Minder vaak boodschappen doen is bij mij de case erdoor.

Wie heeft er al kant en klaar maaltijden geprobeerd van Musclemeat ??? Welke kunnen jullie me aanraden ? wil niet meteen alles proberen http://musclemeat.nl/index.php/diepvries/aardappel-rijst-pasta.html

De kant-en-klare zoete aardappel blokjes zijn by far het meest populair, gevolgd door de hawaii en mekong mix. De insalata's zijn handig om snel een kip maaltijd te hebben en risotto is gewoon omnomnom in combinatie met bv gehakt/tartaar. De andere producten worden zo nu en dan besteld en zijn gewoon goed qua smaak en gemak.

Zo dus:
2dklnxv.jpg

zakje 200gr kip in kokend water en groente zo bovenop verwarmen ;)

Ah kijk aan :D lache dat dit zo goed werkt. Morgen avond eens proberen hier.

Ik ben helemaal tevreden over mijn bestelling van vorige week, heb oa toscaanse kip, thaise kip, het rundvlees en de groenten/zoete aardappel geprobeerd.

Kon alleen niet vinden via de zoekfunctie of de kip verpakt en al met het plastic in de magnetron kan voor opwarmen, kan dit?

Super dat je zo tevreden bent :thumbs: al aardig wat geprobeerd!

De magnetron laat het plastic smelten, dus eerst er uit halen! Ontdooit het of (met verpakking en al) in koud water (20-30minuten) of een dag van te voren in de koelkast. Vervolgens door je maaltijd heen roeren en de magnetron in. Los kan ook maar let op dat je de kipblokjes niet te lang in de magnetron doet! Warm maken is prima, heet maken niet Proef eerst een stukje koud, dan weet je hoe mals ze zijn. Hebben ze deze malsheid niet na de magnetron, dan ben je te ver gegaan.

Met verpakking en al kan je het wel warm maken in heet water, of sulfide zoals hierboven werd gezegd.

Tartaar update!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een maand geleden vertelden wij dat zowel de paardenbiefstukken en runderkogelbiefstukken sterk verbeterd zijn (andere leverancier / ander ras): http://tinyurl.com/p6xle9r

De tartaars worden vanaf nu ook van deze vernieuwde biefstukken gemaakt! En dat is goed te merken: het vlees is zachter en ziet er mooier uit. Ook de verpakking is verbeterd.

Rund: http://tinyurl.com/kjxjrhw
Paard: http://tinyurl.com/mrj9mpa

Onze tartaars worden van pure biefstukken gemaakt. Deze biefstukken worden vermalen door een zogeheten 'wolf', meteen verpakt en ingevroren. Geen toevoegingen, puur vlees.

Waarom tartaars van (kogel)biefstukken maken? De voedingswaarden van biefstuk is ideaal. De rund versie bevat 2% vet en paard 1% vet (supermarkt tartaar rond de 10%), en ze bevatten zeer veel eiwit. Daarnaast houdt niet iedereen van kauwvlees (biefstukken) en biefstukken zijn ook niet fijn om onderweg mee te nemen in bakjes. Tartaars daarentegen wel. Je kunt ze als burger bakken, of in de pan fijn hakken tot gehakt!

De kant-en-klare zoete aardappel blokjes zijn by far het meest populair, gevolgd door de hawaii en mekong mix. De insalata's zijn handig om snel een kip maaltijd te hebben en risotto is gewoon omnomnom in combinatie met bv gehakt/tartaar. De andere producten worden zo nu en dan besteld en zijn gewoon goed qua smaak en gemak.

Ben benieuwd ik heb al een bestelling staan. Ik kom er op terug.

Top :thumbs: waarvoor ben je uiteindelijk gegaan?
Insalata Mediterranea (kant-en-klaar) (2,5kg)
Risotto Spinaci (kant-en-klaar) (1,5kg)
Kipfilet uit Argentinië (190-210gr rauw) (5kg) (pees vrij)
Princes makreel in zonnebloemolie (125gr)
Paardenbiefstuk tartaar (Red pepper) 1050gr (7 x 150gr)

Zoals ik je op flex al vertelde, als je het nog herinnert, loop ik behoorlijk te cutten met voeding in onregelmatige diensten. Ik haal veel kant en klaar shit in de winkel. Dus ik ga eens kijken of ik op deze manier betere voeding kan creëren. Eens even wat dingetjes proberen.

De magnetron laat het plastic smelten, dus eerst er uit halen! Ontdooit het of (met verpakking en al) in koud water (20-30minuten) of een dag van te voren in de koelkast. Vervolgens door je maaltijd heen roeren en de magnetron in. Los kan ook maar let op dat je de kipblokjes niet te lang in de magnetron doet! Warm maken is prima, heet maken niet Proef eerst een stukje koud, dan weet je hoe mals ze zijn. Hebben ze deze malsheid niet na de magnetron, dan ben je te ver gegaan.

Met verpakking en al kan je het wel warm maken in heet water, of sulfide zoals hierboven werd gezegd.

Oke prima, zal ik dat eens proberen, ik vind namelijk de toscaanse kip zo lekker dat ik die liever juist niet door mijn eten roer! Een dag van tevoren in de koelkast.. dan moet ik wel heel erg vooruit denken ;)

Bedankt voor de reactie, een maatje van me heeft ook net z'n eerste bestelling binnen, kogelbiefstuk ziet er ook goed uit!

Die nieuwe kogel is echt van goeie kwaliteit, kan er zo met mijn vinger induwen. Waar komen de koeien nu vandaan?

Ik wil mijn eerste bestelling bij jullie gaan plaatsen, maar ik ben bang dat al die zakken groenten en fruit niet gaan passen mijn kleine vriezer (3 kleine laden). Heb je misschien een foto van hoeveel zakken groente van 1 kg er in een lade kunnen? Anders moet ik het maar gewoon gokken...ben wel erg benieuwd naar jullie vlees!

ik heb hier 2 vriezers, in de ene la past net 1 zak broccoli, in de andere kan ik er makkelijk 2 per la in kwijt ;)

ik heb hier 2 vriezers, in de ene la past net 1 zak broccoli, in de andere kan ik er makkelijk 2 per la in kwijt ;)

Dan ben ik bang dat 6 zakken fruit en groente en ook nog vlees teveel is. Ik heb 2 laden van 40 cm breed x 11 hoog x 33 diep. En 1 kleine van 40 cm breed x 16 hoog x 18 diep.

• #4.492
Insalata Mediterranea (kant-en-klaar) (2,5kg)
Risotto Spinaci (kant-en-klaar) (1,5kg)
Kipfilet uit Argentinië (190-210gr rauw) (5kg) (pees vrij)
Princes makreel in zonnebloemolie (125gr)
Paardenbiefstuk tartaar (Red pepper) 1050gr (7 x 150gr)

Zoals ik je op flex al vertelde, als je het nog herinnert, loop ik behoorlijk te cutten met voeding in onregelmatige diensten. Ik haal veel kant en klaar shit in de winkel. Dus ik ga eens kijken of ik op deze manier betere voeding kan creëren. Eens even wat dingetjes proberen.

Hiermee kan je zeker snel maaltijden maken voor wanneer je van huis bent! Goede keuzes :).

Oke prima, zal ik dat eens proberen, ik vind namelijk de toscaanse kip zo lekker dat ik die liever juist niet door mijn eten roer! Een dag van tevoren in de koelkast.. dan moet ik wel heel erg vooruit denken ;)

Bedankt voor de reactie, een maatje van me heeft ook net z'n eerste bestelling binnen, kogelbiefstuk ziet er ook goed uit!

Mooi compliment over de toscaans, leuk! De kogelbiefstukken top. Er zal best een keer een iets mindere tussen kunnen zitten maar de algemene kwaliteit = :thumbs:. Bedankt voor je het aanraden aan je maat!

Die nieuwe kogel is echt van goeie kwaliteit, kan er zo met mijn vinger induwen. Waar komen de koeien nu vandaan?

:cool:top! Onze runderkogelbiefstukken komen van Angus vee uit Ierland.

Ik wil mijn eerste bestelling bij jullie gaan plaatsen, maar ik ben bang dat al die zakken groenten en fruit niet gaan passen mijn kleine vriezer (3 kleine laden). Heb je misschien een foto van hoeveel zakken groente van 1 kg er in een lade kunnen? Anders moet ik het maar gewoon gokken...ben wel erg benieuwd naar jullie vlees!

Dankje Raymond, ik ben niet zo bang dat het vlees niet past. Maar wel dat de 6 zakken groenten en fruit niet passen. Zouden deze in 1 lade passen? Iemand ervaring hiermee?

Dan ben ik bang dat 6 zakken fruit en groente en ook nog vlees teveel is. Ik heb 2 laden van 40 cm breed x 11 hoog x 33 diep. En 1 kleine van 40 cm breed x 16 hoog x 18 diep.

De FAQ staat idd hoeveel kg er in hoeveel liter vriezer past. Misschien heb je ook wat aan dit plaatje voor de grote in te schatten:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De foto zak ik voorbij komen op fb. Vooraan zie je 1kg bosvruchtenkorf fruit mix (er liggen er twee op elkaar!). Links daarvan de 2.5kg rijst met groente mix. De eiwitpakken zijn exact de grootte van 1 melk pak, dus dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Nog een tip: vergeet niet dat na ontdooien je het binnen 4 dagen moet nuttigen. Wat niet past kan je dus gerust in de koelkast leggen en de komende dagen eten.

Hiermee kan je zeker snel maaltijden maken voor wanneer je van huis bent! Goede keuzes :).

Mooi compliment over de toscaans, leuk! De kogelbiefstukken top. Er zal best een keer een iets mindere tussen kunnen zitten maar de algemene kwaliteit = :thumbs:. Bedankt voor je het aanraden aan je maat!

:cool:top! Onze runderkogelbiefstukken komen van Angus vee uit Ierland.

De FAQ staat idd hoeveel kg er in hoeveel liter vriezer past. Misschien heb je ook wat aan dit plaatje voor de grote in te schatten:

http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n..._=1428794480_ec2e2cb37012fa193f64d7bcce83713a

De foto zak ik voorbij komen op fb. Vooraan zie je 1kg bosvruchtenkorf fruit mix (er liggen er twee op elkaar!). Links daarvan de 2.5kg rijst met groente mix. De eiwitpakken zijn exact de grootte van 1 melk pak, dus dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Nog een tip: vergeet niet dat na ontdooien je het binnen 4 dagen moet nuttigen. Wat niet past kan je dus gerust in de koelkast leggen en de komende dagen eten.

Geweldig, dit helpt zeker! Ik ga zo mijn bestelling plaatsen! Ik ben erg benieuwd naar alle producten.

Waarom is de kip duurder geworden=kan het zo snel niet terug vinden ? doe al zeker een half jaar bestellingen bij jullie iedere maand. Maar zie nu da de kip 8,50 is per kg . Dit is natuurlijk goed te doen. Maar vroeg me af vanwaar die prijs verhoging.

• #4.495
Geweldig, dit helpt zeker! Ik ga zo mijn bestelling plaatsen! Ik ben erg benieuwd naar alle producten.

Top! Laat je weten wat je er van vond? Alvast bedankt voor je order :cool:

Waarom is de kip duurder geworden=kan het zo snel niet terug vinden ? doe al zeker een half jaar bestellingen bij jullie iedere maand. Maar zie nu da de kip 8,50 is per kg . Dit is natuurlijk goed te doen. Maar vroeg me af vanwaar die prijs verhoging.

Begrijpelijke vraag! Ik verwijs je even door naar deze post: http://forum.dutchbodybuilding.com/...ne-bestellen-344659/index219.html#post8915413

Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie producten. Zou je kunnen aangeven hoe jullie omgaan met voedselveiligheid? Is er een HACCP plan en voeren Jullie lab - analyse ter controle van de kwaliteit / voedselveiligheid?

Bedankt voor de snelle reactie! De kip heeft idd nog steeds een goede prijs. Fijn dat het duidelijk is dat deze niet snel weer zal stijgen. Zijn er verder nog kortingen mogelijk als je 20 kg of meer ineens besteld. Of is het altijd vaste prijs ongeacht de hoeveelheid=

Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie producten. Zou je kunnen aangeven hoe jullie omgaan met voedselveiligheid? Is er een HACCP plan en voeren Jullie lab - analyses ter controle van de kwaliteit / voedselveiligheid?

• #4.499
Bedankt voor de snelle reactie! De kip heeft idd nog steeds een goede prijs. Fijn dat het duidelijk is dat deze niet snel weer zal stijgen. Zijn er verder nog kortingen mogelijk als je 20 kg of meer ineens besteld. Of is het altijd vaste prijs ongeacht de hoeveelheid=

Fijn om te horen! Ken je de I love chicken deal al? Hier vallen de verzendkosten van 5euro weg. http://musclemeat.nl/index.php/bulk-voordeel/i-love-chicken-10kg.html Het concept is vaste lage kg prijzen, waar de verzendkosten niet in verwerkt zijn. Je betaald eenmalig een verzendprijs van 5 euro ongeacht hoeveel je besteld. Hoe meer je besteld, hoe meer je deze 5euro er uit haalt en hoe meer voordeel je hebt doordat je verzendprijs niet in de kg prijs zit. Hoe groter je bestelling, hoe groter de kosten voor ons worden om het bevroren te houden. Deze kosten nemen wij op ons. Bij echt grote bestelling wordt het vaak zelfs een tweede pakket. De extra verzend en verpakkingskosten nemen wij dan ook voor onze rekening.

Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie producten. Zou je kunnen aangeven hoe jullie omgaan met voedselveiligheid? Is er een HACCP plan en voeren Jullie lab - analyses ter controle van de kwaliteit / voedselveiligheid?

Een goede en terechte vraag na alles wat ik in de supplementen sectie zie, maar ook met wat er af en toe in het nieuws allemaal tevoorschijn komt, over de doorsnee voedingswaren (bv: http://www.foodwatch.org/nl/onze-ca...nde-marketing/het-gouden-windei/winnaar-2014/.

Wij komen zelf niet direct in aanraking met de producten. Alles is al verpakt en gaat het direct onze vriezer in. Bij de order picking gaat het direct met droogijs de isolatie zak in. Er is dus geen moment bij ons dat het product ontdooit raakt, dat is onze hoofdtaak.

Elke product van ons bevat een EG-nummer. Dit is een verplichting van de Europese Unie in het kader van voedselveiligheid. De code geeft aan bij welk bedrijf het product is geproduceerd en dat dit bedrijf qua hygiëne onder toezicht van de EU staat. Deze controles zijn er dan ook zeker bij onze leverancier en gaan wel echt een stuk verder dan HACCP.

Ook wij staan onder toezicht, namelijk bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Zo is de NVWA, zonder aankondiging, 2x bij ons binnen gelopen in 2014. Dat is natuurlijk ook goed ook en ik hoop dat dit overal gebeurt. Alleen zonder aankondiging controles doen, geeft de realiteit weer. We kwamen er beide keren uitstekend uit. Geen opmerking voor verbeteringen, waar we dan ook trots op zijn.

Er is een stuk vertrouwen dat de klanten (jullie) moeten hebben bij degene waar je vlees/vis koopt, de supermarkten of bv ons. Ik zal je vertellen waarom. Klant is koning bij de leveranciers. Als jij 5% water in je kipfilet wilt hebben, dan krijg je dat, het is allemaal geen probleem. En dat gebeurt ook zonder dat het op de verpakking staat. Dat kan ik je vertellen uit betrouwbare leverancier bronnen. Zo liggen onze kant-en-klare kipblokjes ook in bijna alle supermarkt salades, maar deze zijn met vet en water tot een gewicht van 30% extra gevuld. Musle Meat is ontstaan door producten uit te brengen waarbij dit niet gebeurt. Het vertrouwen moet er dus zijn dat wij dit soort dingen niet doen.

Als je het over lab testen hebt kan je dit onderscheiden in voedingswaarden (macro's/ingrediënten) en microbiologische onderzoeken (is de vis gezond, bevat de tonijn bv niet teveel zware metalen). Bij een niet al bestaand product, iets dat we zelf ontwikkelen, vinden we zelf dat we de voedingswaarde door het lab moeten laten bepalen, omdat het anders deels gokken wordt. Dit is dan gedaan voor onze beef jerky:
http://musclemeat.nl/docs/Analyserapport_MM_Beef_Jerky.pdf.

Microbiologische onderzoeken gebeuren vooral bij onze leveranciers zelf. Deze zijn dan ook altijd op te vragen. Een aantal maanden terug werd dit gevraagd door een klant van Muscle Meat voor onze zalm en tonijn. Deze zijn opgevraagd en dan ook op de site meteen maar gezet (zie de product pagina van deze producten). Mocht je dus over een specifiek product extra informatie willen hebben. Dan kan je ons het beste mailen: info@musclemeat.nl en we komen er zo snel mogelijk op terug.

Laatst bewerkt:
Uw ordernummer is: 100011501
Maak er wat moois van!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven