XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

vraag Scoob,

wou hier net wat meals bereiden met jullie low fat rundsgehakt dus 3 pakjes van mijn laatste bestelling uit de diepvries gehaald en even een uurtje in warm water laten ontdooien (wegens vergeten uithalen vanmorgen)... doe dit trouwens met al jullie dingen wanneer ik het uit de vriezer ben vergeten halen

viel mij echter vrij vlug op dat 1 pakje precies totaal anders was... normaal is jullie rundsgehakt zo'n mooi blokje en is dit vrij "donker" van kleur
deze was echter verdacht bleek van kleur, verpakking lag ook doorweekt met bloed (meestal heb je dat wel een beetje, maar hier was het echt wel extreem) en textuur van het gehakt zag er ook vrij vreemd uit
na ontdooien duw ik altijd eens op het pakje om te checken of het midden niet meer keihard is: het bleke gehakt viel gewoon als los zand uit elkaar, terwijl de andere 2 pakjes mooi hun vorm in de verpakking bleven behouden

enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? was allemaal van dezelfde bestelling + zelfde batchnummer
heb er nog een foto van genomen met gsm eventueel moest je die willen :)
heb deze alleszins niet gebakken om op te eten, zag er niet echt uit alsof dat nog aangewezen was :P

Hoi Reav,

Ik denk dat de oorzaak is dat het in heet water is ontdooid, hiermee is het gehakt al deels gaan garen vandaar de grijze kleur en mogelijk was het pakje niet geheel vacuum waardoor de vleessappen in combi met de hitte naar buiten komen, wij adviseren altijd in koud water te ontdooien. Qua tijd scheelt dit nauwelijks. Zelfde batchnummer betekend hetzelfde gehakt dus dat moet het haast wel zijn er kan geen verschil zijn.

Mvg Rein

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.542

Np :D

Zou mooi zijn als jullie vlees als broodbeleg gingen verkopen zonder E621 en dextrose. Bij een simpele gegrilde gehakt van de Jumbo staan maar liefst 34 ingrediënten op de ingrediëntenlijst en bestaat het uit slechts 79% gehakt. Waaronder E621 wat ik toch probeer te vermijden.

Noted :)! We zijn nu eerst nog druk bezig met de categorie beef jerky (en stiekem nog een ander product waar ik nog even stil over moet zijn), maar we hebben hier wel al over gepraat. We willen een broodbeleg sectie.

Nieuwe bestelling geplaatst, hopelijk nog voor het weekend binnen :meal:

Bedankt voor je bestelling! Ik neem aan dat je vrijdag als lever dag hebt gekozen? Dan komt het zeker in orde :thumbs:

@ Reav, ik was deze avond even weg, mijn collega (broer) rein heeft het even overgenomen zie ik. Ik deel zijn gedachten, weet het vrijwel zeker uit eigen ervaring. Altijd koud water gebruiken. Ik PM je morgen ochtend nog even hierover zodat alles weer naar wens is/gaat.

Vandaag insalata mediterrena geprobeerd met argentijnse kip erin, was echt lekker!

een vraagje over de kip, verkopen jullie ook plofkip of is deze anders vetgemest?

• #4.545
een vraagje over de kip, verkopen jullie ook plofkip of is deze anders vetgemest?

Het is de gangbare kipfilet die in de supermarkt ligt, maar dan de versie waar na slachting niks meer mee gebeurt is (niet getumbeld). Het is een snel groeiend ras ook wel vleeskuiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleeskuiken. Biologische kip hebben gehad op de website, beste prijs van Nederland (5euro per kg onder die van de AH), maar niemand kocht het. Er is geen vraag hiervoor bij deze doelgroep.

plofkip dus ;)

Klein vraagje, ik zag op jullie site zoete aardappelblokjes per 2,5 kg, maar hoe lang kun je deze eigenlijk bewaren in de koelkast? of moet ik deze meteen invriezen?

Het is de gangbare kipfilet die in de supermarkt ligt, maar dan de versie waar na slachting niks meer mee gebeurt is (niet getumbeld). Het is een snel groeiend ras ook wel vleeskuiken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleeskuiken. Biologische kip hebben gehad op de website, beste prijs van Nederland (5euro per kg onder die van de AH), maar niemand kocht het. Er is geen vraag hiervoor bij deze doelgroep.

Inmiddels misschien wel? :D Ik hoop dat dit product ooit nog een x terugkomt bij jullie!

Broodbeleg zou echt awesome zijn scoob!

Daarnaast nog een vraagje over de zoete aardappelblokjes, hoe zijn deze qua structuur? ben zelf voorstander ervan om ze in de oven te bakken of in de koekenpan. is dit nog mogelijk?

• #4.550

Vroeger was kassa naar onze mening nog een mooi consumenten programma. Tegenwoordig meer een platform voor Wakker Dier (die de naam plofkip heeft bedacht). Wat ook niet zo gek is als de presentatrice zeer goed bevriend is met de vrouw van Wakker Dier. Er werd hierboven gevraagd of onze Argentijnse kippen ook vetgemest worden ofwel of ze goed behandeld worden. Nu kan ik je als eerst deze aflevering aanraden: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/welke-kippen-hebben-het-beste-leven/speel/1/ . Met ''goed behandeld'' wordt in deze aflevering bedoeld of de kippen nu meer leefruimte hebben en langzamere groeien dan gangbare kip. Aan het eind wordt er gezegd dat 90% het niet koopt en dat het alleen maar gepushed wordt door bedrijven als Wakker Dier door middel van imago schaden geven aan de supermarkten. De gangbare kip is 70-80% van alle kippen in de supermarkt die al jaren en jaren verkocht wordt. Plofkip is een term bedacht door Wakkerdier voor deze gangbare kip als naam voor het ras vleeskuiken dat iedereen al jaren eet uit de supermarkt. Anders dan de naam doet vermoeden is deze kip niet ontploft door gebruik van hormonen oid. Het is een zeer snel groeiend ras dat binnen 6 weken opgroeit tot een gewicht van minimaal 2,2 kg. In de aflevering van kassa laten ze dan ook weer (standaard) het beeld zien van de kip die door zijn poten zakt.., Ik raad je/iedereen aan deze episode te kijken van de keuringsdienst van waarde http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/10-10-2013 hier laten ze deze kuikens nog verder doorgroeien dan normaal om de grootste kipfilet ooit te krijgen en dan kan je zelf oordelen of ze zielig of ongezond zijn en of het plaatje van wakkerdier nu echt terecht is of niet.

Klein vraagje, ik zag op jullie site zoete aardappelblokjes per 2,5 kg, maar hoe lang kun je deze eigenlijk bewaren in de koelkast? of moet ik deze meteen invriezen?

Goede vraag! Het werkt anders dan je hier schrijft. De zak is IQF, dit betekent dat alles los gevroren van elkaar is. Je krijgt het bevroren aangeleverd en je legt het vervolgens in de vriezer. Wanneer je het wilt eten, schud je uit de zak wat je nodig hebt en leg je de zak terug. Er zijn 2 manieren om het te ontdooien. Op een bord in de magnetron waar de zoete aardappel in bevroren toestand is, op 750watt zetten en vervolgens 6-8minuten wachten (af en toe even kijken, sterkte van elke magnetron is net iets anders dus de timing ook). Andere manier is het in zakjes te verdelen, dicht knopen en deze in je koelkast te leggen of in bak(je) met koud water. Je kunt ze daarna nog opwarmen in de pan of in de magnetron, wat je zelf het fijnst vind. Na ontdooien binnen 3 dagen op eten!

Inmiddels misschien wel? :D Ik hoop dat dit product ooit nog een x terugkomt bij jullie!

We hebben biologische kip iets meer dan 8 maanden online gehad. Dat is een hele lange testperiode (bevroren blijft het 1 jaar goed), er was echt geen interesse en dat is echt heel erg zonde, want als je een nieuw product lanceert, moet je best een groot aantal meteen inslaan. Je kan je voorstellen dat als niemand het koopt, (en mijn vertering ook niet meer dan 1kg vlees binnen krijgt ;) ) dat we een groot deel hebben moeten weggooien, dat willen we niet. Voor biologisch vlees online kopen kan ik je hier kijken: http://www.okvlees.nl/kip/filet-enkel/kipfilet-enkel-biologisch-detail. Zij hebben een hele andere doelgroep waar het in alle waarschijnlijkheid wel gekocht wordt en vind het dan ook geen probleem hun aan te raden hiervoor.

Broodbeleg zou echt awesome zijn scoob!

Daarnaast nog een vraagje over de zoete aardappelblokjes, hoe zijn deze qua structuur? ben zelf voorstander ervan om ze in de oven te bakken of in de koekenpan. is dit nog mogelijk?

De zoete aardappels zijn zacht in de mond. Ze zijn goed gegaard doormiddel van koken op 85graden (zodat vitamines etc maximaal bewaard zijn). Je kan het prima nog bakken in de pan om het 'krokanter' te maken. Let wel op dat je het niet bevroren in de pan doet, liefst ontdooit. Ik zag een klant van ons (Kay Smeets) op instagram onze zoete aardappel 20minuten in de oven op 200graden doet. Ik weet niet of dit in bevroren toestand was of al ontdooit. Ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Echt top dat jullie altijd voor zo'n hoog mogelijke kwaliteit willen gaan, heb eergisteren ook weer een bestelling geplaatst. Ik vind bv de rauwe kip die jullie verkopen echt goed maar ben dan weer helemaal geen fan van die voorgekookte kipblokjes gewoon omdat ik mijn vlees zelf wil bakken en op smaak brengen :) broodbeleg met 100% vlees zonder e nummers en andere rommel zouden jullie echt moetten verkopen daar gaat zoiezo heel veel interesse voor zijn.

De zoete aardappels zijn zacht in de mond. Ze zijn goed gegaard doormiddel van koken op 85graden (zodat vitamines etc maximaal bewaard zijn). Je kan het prima nog bakken in de pan om het 'krokanter' te maken. Let wel op dat je het niet bevroren in de pan doet, liefst ontdooit. Ik zag een klant van ons (Kay Smeets) op instagram onze zoete aardappel 20minuten in de oven op 200graden doet. Ik weet niet of dit in bevroren toestand was of al ontdooit. Ik heb het zelf nog nooit gedaan.

- Zorg ervoor dat de aardappelblokjes ontdooit en droog zijn.
- Pak een grote bak en doe daar 1 eiwit of een beetje olie in (kokos of olijf)
- Kaneel en cayenne poeder in de bak (naar eigen inzicht)
- Aardappelblokjes in de bak en roeren
- Bakpapier in de oven
- Aardappelblokjes in de oven (beste is als ze los van elkaar liggen)
- 20 minuten in de oven op 200-250gr

Top product!

Apart dat niemand de bio kip kocht. Koop het vaak in de AH (als het niet weer eens uitverkocht is) maar het is zo belachelijk duur.

@ Reav, ik was deze avond even weg, mijn collega (broer) rein heeft het even overgenomen zie ik. Ik deel zijn gedachten, weet het vrijwel zeker uit eigen ervaring. Altijd koud water gebruiken. Ik PM je morgen ochtend nog even hierover zodat alles weer naar wens is/gaat.

het is niet dat ik hierdoor negatief over jullie producten denk ofzo hé :) verre van
lijkt me ook wel een plausibele verklaring, alleen vind ik het dan raar dat het enkel dit pakje was die er zo op reageerde terwijl alles wel samen in dezelfde gootsteen lag
heb het uit veiligheid gewoon in de vuilbak gekieperd, heb weinig zin om nogmaals een halve voedselvergiftiging mee te maken :D

heb tot dusver trouwens altijd alles in heet water ontdooid en nog nooit problemen mee gehad weliswaar

Echt top dat jullie altijd voor zo'n hoog mogelijke kwaliteit willen gaan, heb eergisteren ook weer een bestelling geplaatst. Ik vind bv de rauwe kip die jullie verkopen echt goed maar ben dan weer helemaal geen fan van die voorgekookte kipblokjes gewoon omdat ik mijn vlees zelf wil bakken en op smaak brengen :) broodbeleg met 100% vlees zonder e nummers en andere rommel zouden jullie echt moetten verkopen daar gaat zoiezo heel veel interesse voor zijn.

Dit.

En hopelijk ook met minder zout, die van de supermarkt bevat zoveel zout, niet normaal meer. :s

Gisteravond de vernieuwde kogelbiefstuk geprobeerd. Even 1 1/2 minuut op de grill op hoge stand en nog en paar minuten laten rusten in aluminiumfolie.

Een heerlijk mals stukje(nog mooi rood) vlees. Dikke aanrader dus :). Gaat vanaf nu standaard bij elke bestelling.

• #4.557

Dat kan heel goed :) voor ieder wat wils op de site en het assortiment wordt alleen maar uitgebreider. Met de rauwe kipfilets zit je altijd goed.
Geen E-nummers is niet altijd te halen bij broodleg omdat het soms nodig is om het goed te krijgen, maar we gaan hier zeker op letten / naar kijken.

- Zorg ervoor dat de aardappelblokjes ontdooit en droog zijn. - Pak een grote bak en doe daar 1 eiwit of een beetje olie in (kokos of olijf) - Kaneel en cayenne poeder in de bak (naar eigen inzicht) - Aardappelblokjes in de bak en roeren - Bakpapier in de oven - Aardappelblokjes in de oven (beste is als ze los van elkaar liggen) - 20 minuten in de oven op 200-250gr Top product!

Kijk is aan, leuk recept :D proberen waard! Dankje voor het delen.

Apart dat niemand de bio kip kocht. Koop het vaak in de AH (als het niet weer eens uitverkocht is) maar het is zo belachelijk duur.

23 of 25euro per kg uit mijn hoofd? Dat is niet te doen als je zoveel kip eet als de meeste hier. De onze was destijds 17euro/kg, lager is onmogelijk en dan is het nog steeds duurder dan biefstukken.

het is niet dat ik hierdoor negatief over jullie producten denk ofzo hé :) verre van lijkt me ook wel een plausibele verklaring, alleen vind ik het dan raar dat het enkel dit pakje was die er zo op reageerde terwijl alles wel samen in dezelfde gootsteen lag heb het uit veiligheid gewoon in de vuilbak gekieperd, heb weinig zin om nogmaals een halve voedselvergiftiging mee te maken :D heb tot dusver trouwens altijd alles in heet water ontdooid en nog nooit problemen mee gehad weliswaar

:thumbs:. Ik zou je nog even een PM sturen gisteren. Is niet van gekomen. Ik doe het nu direct even!

Dit. En hopelijk ook met minder zout, die van de supermarkt bevat zoveel zout, niet normaal meer. :s

Noted :)! Alle tips welkom.1

Gisteravond de vernieuwde kogelbiefstuk geprobeerd. Even 1 1/2 minuut op de grill op hoge stand en nog en paar minuten laten rusten in aluminiumfolie. Een heerlijk mals stukje(nog mooi rood) vlees. Dikke aanrader dus :). Gaat vanaf nu standaard bij elke bestelling.

Mooi :)!! Thnx voor de review. De Angus runderkogelbiefstukken gaan er hard door heen bij ons, zeer populair.

Vroeger was kassa naar onze mening nog een mooi consumenten programma. Tegenwoordig meer een platform voor Wakker Dier (die de naam plofkip heeft bedacht). Wat ook niet zo gek is als de presentatrice zeer goed bevriend is met de vrouw van Wakker Dier. Er werd hierboven gevraagd of onze Argentijnse kippen ook vetgemest worden ofwel of ze goed behandeld worden. Nu kan ik je als eerst deze aflevering aanraden: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/welke-kippen-hebben-het-beste-leven/speel/1/ . Met ''goed behandeld'' wordt in deze aflevering bedoeld of de kippen nu meer leefruimte hebben en langzamere groeien dan gangbare kip. Aan het eind wordt er gezegd dat 90% het niet koopt en dat het alleen maar gepushed wordt door bedrijven als Wakker Dier door middel van imago schaden geven aan de supermarkten. De gangbare kip is 70-80% van alle kippen in de supermarkt die al jaren en jaren verkocht wordt. Plofkip is een term bedacht door Wakkerdier voor deze gangbare kip als naam voor het ras vleeskuiken dat iedereen al jaren eet uit de supermarkt. Anders dan de naam doet vermoeden is deze kip niet ontploft door gebruik van hormonen oid. Het is een zeer snel groeiend ras dat binnen 6 weken opgroeit tot een gewicht van minimaal 2,2 kg. In de aflevering van kassa laten ze dan ook weer (standaard) het beeld zien van de kip die door zijn poten zakt.., Ik raad je/iedereen aan deze episode te kijken van de keuringsdienst van waarde http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/10-10-2013 hier laten ze deze kuikens nog verder doorgroeien dan normaal om de grootste kipfilet ooit te krijgen en dan kan je zelf oordelen of ze zielig of ongezond zijn en of het plaatje van wakkerdier nu echt terecht is of niet.

Hoeveel gram blijft er effectief over van een kilo kip na bereiding in de pan?
Van 600 gram LIDL kip blijf er b.v. zo'n 420 gram over.

• #4.559
Hoeveel gram blijft er effectief over van een kilo kip na bereiding in de pan? Van 600 gram LIDL kip blijf er b.v. zo'n 420 gram over.
Dat is lastig te zeggen omdat iedereen anders bakt. Hoe langer je het bakt, hoe meer vocht er uit gaat. Hoe meer olie gebruikt, des te meer gewicht houd je weer over na het bakken. In principe maakt het niet uit hoe ver je het door bakt (tot dat je het nog wel lekker vindt natuurlijk) als je er van uit kan gaan dat de kipfilet niet getumbeld is. Dit zeg ik omdat het vocht is, de macro's die je verliest zijn verwaarloosbaar. Supermarkten mogen 5% water er in stoppen zonder het te vermelden, wij noemen dat: sensationele kip (kuch). Ik wil niet zeggen dat de LIDL dit doet bij de verse kipfilets, maar het gebeurt in NL. Op de diepvries kipfilet zak van de Aldi staat het wel netjes vermeld: 8% water toegevoegd. Bij ons kan je er van uit gaan dat als je een kipfilets van 200gr uit onze zak pakt, deze op eet, je de macro's die op de product pagina staat ook binnen krijgt, ongeacht hoe droog je hem gaat bakken. Desnoods maak je er chicken jerky van ;). Ik herinner mij wel een oude review die over het gewicht sprak. Ik copy paste hem even in de spoiler:
Jongens, jullie zijn goed bezig! Begin deze maand voor het eerst besteld, gister voor de 2e keer en ik ben zeer tevreden! Jullie kozen de eerste keer voor het persoonlijk bezorgen van mijn pakket omdat jullie bang waren dat de levering wellicht niet goed zou verlopen (ivm de extra comment in het opmerkingen veld).. Wellicht wat overbodig maar dat noem ik nou service! Heb er deze maand 10kg kip doorheen gejaagd en de kwaliteit is duidelijk beter. Merkte het gelijk, de structuur is heel anders. Ik dacht dat ik bij de plaatselijke moslim slager een goede deal had, €4,50/kg echter hou ik bij hem 1 kg netto over van 2 kg rauw product en bij jullie 1,5 kg netto! Bij hem betaal ik dus voor water en bij jullie betaald ik voor vlees! Zo hoort het!! Paardentartaar ook goed, had het meegenomen voor de gourmet bij vrienden en jullie hebben er gelijk een klant bij! Score: - van der Kraan uit Leiden 11

Herkenbaar, hou van de kipfilet uit de supermarkt vaak maar weinig over. :o

Terug
Naar boven