22Jarige
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 2m02
vraag Scoob,
wou hier net wat meals bereiden met jullie low fat rundsgehakt dus 3 pakjes van mijn laatste bestelling uit de diepvries gehaald en even een uurtje in warm water laten ontdooien (wegens vergeten uithalen vanmorgen)... doe dit trouwens met al jullie dingen wanneer ik het uit de vriezer ben vergeten halen
viel mij echter vrij vlug op dat 1 pakje precies totaal anders was... normaal is jullie rundsgehakt zo'n mooi blokje en is dit vrij "donker" van kleur
deze was echter verdacht bleek van kleur, verpakking lag ook doorweekt met bloed (meestal heb je dat wel een beetje, maar hier was het echt wel extreem) en textuur van het gehakt zag er ook vrij vreemd uit
na ontdooien duw ik altijd eens op het pakje om te checken of het midden niet meer keihard is: het bleke gehakt viel gewoon als los zand uit elkaar, terwijl de andere 2 pakjes mooi hun vorm in de verpakking bleven behouden
enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? was allemaal van dezelfde bestelling + zelfde batchnummer
heb er nog een foto van genomen met gsm eventueel moest je die willen
heb deze alleszins niet gebakken om op te eten, zag er niet echt uit alsof dat nog aangewezen was![]()
Hoi Reav,
Ik denk dat de oorzaak is dat het in heet water is ontdooid, hiermee is het gehakt al deels gaan garen vandaar de grijze kleur en mogelijk was het pakje niet geheel vacuum waardoor de vleessappen in combi met de hitte naar buiten komen, wij adviseren altijd in koud water te ontdooien. Qua tijd scheelt dit nauwelijks. Zelfde batchnummer betekend hetzelfde gehakt dus dat moet het haast wel zijn er kan geen verschil zijn.
Mvg Rein