- Waardering
- 2.775
- Lengte
- 2m18
- Massa
- 144kg
- Vetpercentage
- 15%
Mijn bestelling komt dan begin februari
flinke lading thaise kip, de nieuwe kip en de nieuwe biefstuk en tartaar![]()
Mooi Casper
! Je hebt echt heel veel bestellingen achter de rug bij ons. Leuk om een vaste klant te zien en dat je de nieuwe producten ook meteen probeert!Gehydrogeneerd palmvet als ingrediënt van kip tandori.. bevat dus transvet?
Terechte opmerking! Maar te verklaren. Het is onderdeel van de kruidenmix. Dit wordt (echt heel minimaal, kom ik zo bij) toegevoegd om de kruiden mix goed met elkaar op te lossen. In de tandori kruidenmix specificaties staat palmvet helemaal onderaan de kruidenmix ingrediënten lijst, betekent dat dit ook het minst is in de kruiden mix. Er wordt 2gr kruidenmix per 100gr kant-en-klare kipblokjes gebruikt en in deze kruidenmix zit 6.7gr vet per 100gr kruidenmix en 0.1gr transvet. Dit betekent dat er in 100gr tandori kipblokjes 0.13gr palmvet en 0.002gr transvet in zit. Verwaarloosbaar, maar we dienen het wel te melden. Niet de beste bron, maar voedinscentrum geeft aan dat we gemiddeld in Nederland 2-3gram trans vet per dag eten, waarbij het meeste uit vlees (grazers zoals rund) en zuivel komt, dit zit van nature in die producten. Die 2-3gr zit op de grens van wat we volgens de gezonheidsraad aanvaardbaar wordt geacht. Ik zeg dit om enigszins te kunnen relativeren over hoeveel transvet in de kruiden.
Zojuist de kip tandoori geprobeerd, ik kan het samenvatten in 3 punten:
1. De kwaliteit = sensationeel!
2. De prijs = sensationeel!
3. De smaak = sensationeel!
Srs, wat lekker dit.
Fijn dat we er iets moois van hebben kunnen maken voor je! Thnx voor de review
je bent de eerste. Leuk dat je van de dbb introductie ''actie'' gebruik maakte. Zijn er nog andere dbb-ers die het al gegeten hebben? Mensen hebben het vandaag voor het eerst pas binnen gekregen (maandag voor het eerst verzonden) dus ik verwacht nog niet, maar wie weet!
Laatst bewerkt:

zowel krijg je 20% minder kip bij je bestelling