Fitness Seller

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Je doelgroep is dus vooral sporters en daarom zal er geen chateaubriand in het assortiment komen.
Dat zijn wel delen dat ik graag eet, en omdat het een dure kiloprijs heeft wil ik wel weten wat ik koop.

Ik weet niet precies waar je heen wil, maar chateaubriand is ook gewoon van de ossenhaas gesneden... Om precies te zijn van de kop. Tournedos is het middenstuk en de ossenhaaspuntjes worden gesneden het achterste gedeelte. De juiste vraag zou dus van welk deel de tournedos bij musclemeat gesneden wordt. Bij mijn weten is chateaubriand niet duurder dan tournedos. Ossenhaaspuntjes zijn over het algemeen wel iets goedkoper dan tournedos/chateaubriand.

Verder geeft de site ook al duidelijk aan welk deel het gesneden is trouwens: "Onze tournedos wordt gesneden van het middenstuk (het beste/malste stuk)".
Ik kan bevestigen dat smaak heel prima is.

Dus de hamvraag: waarom ben je zo gefixeerd op chateaubriand ? Kwaliteitsverschil is er naar mijn weten niet met het middenstuk.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.702
Reageer je ook zo als xxl of iemand anders antwoord geeft, of wil je alleen broscience lezen?
Je training en voeding wil je toch ook perfect hebben met bodybuilding als sport of hobby?
Maar een vraag stellen over een product beschouw jij als"interessant doen"

@ Scoobz0r

Wat avocado betreft heb je gelijk.
Maar ik ben zeker wel fan van vlees, en goed vlees.
En omdat je een hoop verkoopt heb ik er wel wat vragen over, die je overigens goed beantwoord.

Je doelgroep is dus vooral sporters en daarom zal er geen chateaubriand in het assortiment komen.
Dat zijn wel delen dat ik graag eet, en omdat het een dure kiloprijs heeft wil ik wel weten wat ik koop.
Er is overigens niks mis met wet aged vlees, het is alleen een ander proces, waarbij meer vocht dan bij dry aged behouden blijft. Dry aged is wel intenser van smaak.

Ga je de puntjes ook naturel verkopen?
Ik ga binnenkort wel een paar biefstukken bij je bestellen.

Geen probleem. Alle vragen zijn welkom :)! Naturel is zeker een mogelijkheid voor later. We beginnen eerst met de gemarineerde versies, omdat dit zich wat meer onderscheid van wat we al hebben (de naturel 200gr stukken). Leuk! Wie weet zien we je bestelling tegemoet en we horen je mening graag.

Kolere, wat gaat het hier hard. Assortiment is flink gegroeid sinds ik voor het laatst besteld heb. Binnenkort toch echt maar weer wat bestellen.

:D we doen ons best, voor ieder wat wils. Thnx alvast voor je toekomstige order.

Ik weet niet precies waar je heen wil, maar chateaubriand is ook gewoon van de ossenhaas gesneden... Om precies te zijn van de kop. Tournedos is het middenstuk en de ossenhaaspuntjes worden gesneden het achterste gedeelte. De juiste vraag zou dus van welk deel de tournedos bij musclemeat gesneden wordt. Bij mijn weten is chateaubriand niet duurder dan tournedos. Ossenhaaspuntjes zijn over het algemeen wel iets goedkoper dan tournedos/chateaubriand

True :). Om je vraag te beantwoorden quote even een stukje van onze site:

Product informatie tournedos
Het vleesdeel wordt nog opgesplitst in vier delen: de kop van de haas, het middenstuk, de punt en de (niet eetbare) ketting van de ossenhaas. Onze tournedos wordt gesneden van het middenstuk (het beste/malste stuk)

Scoobz0r,

Bedankt voor je antwoorden.

Butcher,

Chateaubriand is van de kop, en dat is een groter stuk, dus duurder dan een tournedos. Wel van hetzelfde deel, maar is niet hetzelfde. Tournedos is ongeveer 150/200 gr en chateaubriand is een dubbele, 200/500gr
Ik vraag dat omdat ossenhaaspuntjes van de haas wordt gesneden en niet verkocht wordt vanwege de prijs(daarom van de kogel) maar wel tournedos verkocht worden, en dus ook geen chateaubriand (prijs)

ginger lemon chili sounds awesome!!

Scoobz0r,

Bedankt voor je antwoorden.

Butcher,

Chateaubriand is van de kop, en dat is een groter stuk, dus duurder dan een tournedos. Wel van hetzelfde deel, maar is niet hetzelfde. Tournedos is ongeveer 150/200 gr en chateaubriand is een dubbele, 200/500gr

Ja dat het een groter stuk en daarom duurder is snap ik ook wel... de prijs per kg is hetzelfde als dat van tournedos. Dat het niet verkocht wordt zal niet zo zeer met de prijs te maken hebben, maar meer met het feit dat het niet meer een normale portie is. Wie eet even een steak weg van 400 gr bij zijn avondeten... 200 gr is een normale portie waar het meeste om gevraagd wordt.

Chateaubriand is niet luxer dan tournedos overigens... Als je zo graag chateaubriand wil, haal je 2x 200gr musclemeat ossenhaas uit de vriezer, maakt ze met en speciaal vleestouwtje vast en voila: (pseudo) chateaubriand

Ja dat het een groter stuk en daarom duurder is snap ik ook wel... de prijs per kg is hetzelfde als dat van tournedos. Dat het niet verkocht wordt zal niet zo zeer met de prijs te maken hebben, maar meer met het feit dat het niet meer een normale portie is. Wie eet even een steak weg van 400 gr bij zijn avondeten... 200 gr is een normale portie waar het meeste om gevraagd wordt.

Chateaubriand is niet luxer dan tournedos overigens... Als je zo graag chateaubriand wil, haal je 2x 200gr musclemeat ossenhaas uit de vriezer, maakt ze met en speciaal vleestouwtje vast en voila: (pseudo) chateaubriand

Als ik chateaubriand wil dan haal ik chateaubriand, als ik tournedos wil haal ik tournedos. Er is een reden dat het verschilt in gewicht, bereidingen en gerechten. Maar daar ging mijn vraag niet om, de vraag was waarom de punten van de kogel gesneden worden en niet van de haas, en die vraag heeft hij beantwoord.

Even een dik compliment Olivier!

We hadden voor het eerst runderkogelbiefstuk besteld, en aangezien veel soorten van diverse supermarkten onwijs taai zijn en helemaal niet meer te eten zijn nadat we ze zelf invriezen hadden we twijfels over deze biefstuk.

Ontdooien: gewoon in de avond eruit gehaald voor de volgende avond.
Bereiding: Gebakken in boter en resultaat: super malse biefstuk!
Prijs: Goedkoop! Ik kocht de lekkerste (vond ik) bij de Vomar en daar betaal je rond de 20 a 25 euro voor 1 kilo.

Maurits vind de meeste biefstukken niet eten, behalve van een restaurant ;), maar deze vond hij echt heel lekker.

Top!

Bestel nu al een tijdje vlees, groenten en fruit bij jullie. Maar zag nu bij de LIDL dat een zak bevroren bosvruchten van 1kg maar 3,32 euro kost, bij jullie 6 euro. Zelfde verhaal met de groenten, bij de LIDL kan ik dezelfde zakken groenten krijgen (biologisch zelfs) voor een veel lagere prijs dan bij jullie.

Ben benieuwd waar dit (vrij grote) prijsverschil vandaan komt.

-

Laatst bewerkt:
  • #4.714
Even een dik compliment Olivier!

We hadden voor het eerst runderkogelbiefstuk besteld, en aangezien veel soorten van diverse supermarkten onwijs taai zijn en helemaal niet meer te eten zijn nadat we ze zelf invriezen hadden we twijfels over deze biefstuk.

Ontdooien: gewoon in de avond eruit gehaald voor de volgende avond.
Bereiding: Gebakken in boter en resultaat: super malse biefstuk!
Prijs: Goedkoop! Ik kocht de lekkerste (vond ik) bij de Vomar en daar betaal je rond de 20 a 25 euro voor 1 kilo.

Maurits vind de meeste biefstukken niet eten, behalve van een restaurant ;), maar deze vond hij echt heel lekker.

Top!

Dat... is een heel mooi compliment :D thnx voor thet delen! Je vriend heeft een goede smaak, ik zal je vertellen waarom. Onze leverancier levert normaal alleen aan de betere restaurants. Restaurants is 99% van hun klanten en daar wordt het ook bevroren aangeleverd. Dus in dat opzicht is je vriend goed af met [[ik lust alleen restaurant biefstukken]] ;).

Bestel nu al een tijdje vlees, groenten en fruit bij jullie. Maar zag nu bij de LIDL dat een zak bevroren bosvruchten van 1kg maar 3,32 euro kost, bij jullie 6 euro. Zelfde verhaal met de groenten, bij de LIDL kan ik dezelfde zakken groenten krijgen (biologisch zelfs) voor een veel lagere prijs dan bij jullie.

Ben benieuwd waar dit (vrij grote) prijsverschil vandaan komt.

Hoi Ironn. Ik ga niet zeggen of je wel of niet goed af bent bij de LIDL zijn groente/fruit afdeling. Simpelweg omdat ik het merk GreenGrocers (nog) nooit naast ons merk heb gelegd. Prijs vergelijking is natuurlijk belangrijk, maar als je onze producten wilt gaan vergelijken wil ik je de volgende vergelijk tips geven.

Kant-en-klaar vs voorgekookt
Veel groente producten bij ons zijn kant-en-klaar. Het is niet de bedoeling dat producten zoals onze sperziebonen, broccoli-bloemkool mix, doperwten/tuinerwten, paprika reepjes, countrygrill-mix etc. in prijs vergeleken worden, want deze liggen niet kant-en-klaar in de supermarkten. Er zit bij kant-en-klaar een extra gemak / productie proces aan vast. Je kan het meteen eten na ontdooien.

Geen mix is hetzelfde
Elk merk heeft zijn eigen samenstelling, ook al heeft het dezelfde naam. Stel dat de groenten wel overeen komen, dan verschilt het % van elke groente. In elke mix zijn er dure en goedkopere groente. Is het merendeel bv opgevuld met doperwten ja/nee. Een mooi voorbeeld van een mix vind ik (geen groente/fruit maar toch) onze superfood muesli mix. Die is ongeveer 50cent duurder dan wat je bij 1 van de bekendste supplementen winkels vind met dezelfde naam. We hebben die van ons (zelfde naam) ernaast gelegd en dan zie je hoeveel de 1 met een goedkope graan is opgevuld i.p.v. superfoods/noten. Daar promoten we onze muesli dan ook mee als je de productpagina leest. Nogmaals, ik heb GreenGrocers nooit in mijn handen gehad, maar let hier wel op. Zelfs als het dezelfde naam heeft en dezelfde groenten bevat, de samenstelling in % is nooit hetzelfde. Je zegt dat onze mixen voor een veel goedkopere prijs te vinden zijn waar ik verbaast over ben. Onze goldmix en mexicomix zijn voor 2euro (1kg) te bestellen en een onze duurdere exclusievere mixen (bv wok tropical) komt uit op 3euro per kg. Ik verwacht geen shockerende prijsverschillen.

kwaliteit
Kwaliteit is iets dat bij groente, maar vooral bij fruit heel erg speelt. Heb je wel eens diepvries fruit gekocht bij de AH? Ik heb het over die kleine pakjes / kartonnetjes. Absoluut niet te vergelijken als je het naast elkaar legt met ons merk. Wie weet is die van de LIDL een stuk beter. Gezien je wat van onze groente/fruit gekocht hebt, denk ik dat je weet hoe mooi het er uit ziet.

Nogmaals ik zeg niet dat je beter bij ons af bent of bij hun. Het beste is vergelijken a.d.h.v. hierboven en je eigen conclusie trekken.

Laatst bewerkt:
Duidelijk en professioneel antwoord, bedankt!

Heb voor de 1ste keer jullie fruit besteld.
Echt lekker hoor.
Kan niet vergelijken met supermarkten want nog nooit diepvries gekocht maar wou het nu wel eens proberen.
Dit komt nog bij men bestelling.

Om even terug te komen over de cashew noten:
Had ze in me mealprep deze week even in de pan geroosterd. vind ze nu echt verslavend lekker :o

Beste Olivier,

ik vroeg mij af of jullie groenten en fruit biologisch geteeld zijn?

Zijn er pesticiden, chemicaliën, spuitstoffen of andere giftige stoffen gebruikt?

• #4.719
Duidelijk en professioneel antwoord, bedankt!

:thumbs:

Heb voor de 1ste keer jullie fruit besteld.
Echt lekker hoor.
Kan niet vergelijken met supermarkten want nog nooit diepvries gekocht maar wou het nu wel eens proberen.
Dit komt nog bij men bestelling.

Top horn! Thnx voor je review. Welk fruit heb je geprobeerd?

Om even terug te komen over de cashew noten:
Had ze in me mealprep deze week even in de pan geroosterd. vind ze nu echt verslavend lekker :o

Ah kijk, dat is leuk, een tip geven en feedback er over krijgen. :thumbs: super! Thnx voor het melden.

Beste Olivier,

ik vroeg mij af of jullie groenten en fruit biologisch geteeld zijn?

Zijn er pesticiden, chemicaliën, spuitstoffen of andere giftige stoffen gebruikt?

Biologisch is het niet. Hetzelfde verhaal als biologische kip die we hadden, prijstechnisch niet aantrekkelijk voor onze doelgroep. Er is zeker een streng beleid hierover. Je kan als eerst dit door lezen: http://tinyurl.com/ou6se3d Hier zie je ook staan ''Minimaal gebruik van pesticiden''' en ook dat ze strenge controles krijgen. Ik heb net een kwaliteitsmanager van hun aan te telefoon gehad. Zij mailt mij binnen 1-3dagen hier aanvullende informatie over. Je bent de eerste die het vraagt. In het begin van de samenwerking heb ik dit wel gevraagd, maar dat is te lang geleden voor mij om het goed voor de geest te halen en zelf een antwoord hierop te geven, vandaar mijn belletje.

Edit: net een mail gekregen: ''Wat betreft pesticide voldoen wij aan de eisen van de EU 396/2005''. Als je dit opzoekt/googled krijg je een lang document, maar het komt er dus op neer dat ze voldoen aan de Europese eisen en hierop gecontroleerd worden, wat ook niet zo gek is gezien de grote van het bedrijf. Onder het maximum zitten van wat is toegestaan. Daarnaast is mij verteld dat er regelmatig lab testen uitgevoerd worden om dit te waarborgen.

Laatst bewerkt:
Wel grappig dat de mensen die bij jullie kip kopen dit Niet in de supermarkt koopt omdat het niet biologisch is.
Maar jullie groenten en vlees is het ook niet.

Terug
Naar boven