XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.761
Dat is inderdaad een zeer mooie bestelling, bedankt :D!

Ik heb je opmerking gezien bij je bestelling, komt goed :).

Je verwarring is noted! Heb het doorgestuurd naar onze programmeur, thnx voor de tip. Ik zie je review over de kipblokjes wel voorbij komen?

Vier nieuwe varianten Runderkogelbiefstukken: gemarineerde stukken!

28smut1.png

We hebben het anders aangepakt dan de biefstukpuntjes die nu in de supermarkten te vinden zijn. In tegenstelling tot leftovers (puntjes) die vaak 90% vlees zijn met 10% toevoegingen om het taaie mals te maken, hebben wij het gesneden van hele stukken; onze originele 200gr Ierse Angus runderkogelbiefstuk. Vandaar dat wij het ‘stukken’ noemen en geen ‘puntjes’. Dit resulteert in mooie malse stukjes van 20gr per stuk, totaal dus 10 stuks per verpakking. Een verpakking van 220gr bestaat uit 200gr runderkogelbiefstuk en 20gr marinade. Drie marinades vallen onder het label ‘PURE’. Dit betekent: zonder MSG, zonder allergenen, fosfaten en met een minimale hoeveelheid zout.

1. Marinade 1: Argentina Fire Pure http://musclemeat.nl/gemarineerde-runderkogelbiefstuk-stukken-argentina-fire
  2. Marinade 2: Fuego Peru http://musclemeat.nl/gemarineerde-runderkogelbiefstuk-stukken-guego-peru
  3. Marinade 3: Indonesian Pure http://musclemeat.nl/gemarineerde-runderkogelbiefstuk-stukken-indonesian
  4. Marinade 4: Ginger, Lemon & Chili Pure http://musclemeat.nl/gemarineerde-runderkogelbiefstuk-stukken-ginger-lemon-chili-pure

We vroegen een aantal dagen terug naar welke marinade jullie voorkeur ging. Na het proeven hier vonden we ze allemaal awesome, dus vandaar alle vier maar :D.
nicee, ff kijken of ik wat geld overhou deze maand om een en ander te bestellen:D

• #4.763
Ik heb vernomen dat er een partij is die kant en klare maaltijden (voor sportwereld) aanbied, met het doel dat je niet meer je eigen maaltijden hoeft klaar te maken en af te wegen! Bijvoorbeeld een low carb en high proteïn variant met vis, broccoli en wortel. 300gram in totaal voor maar 7 euro per maaltijd...

Ik zeg musclemeat...

Ik heb vernomen dat er een partij is die kant en klare maaltijden (voor sportwereld) aanbied, met het doel dat je niet meer je eigen maaltijden hoeft klaar te maken en af te wegen! Bijvoorbeeld een low carb en high proteïn variant met vis, broccoli en wortel. 300gram in totaal voor maar 7 euro per maaltijd...

Ik zeg musclemeat...

Maar 7euro?? Vind dat nogal wat per maaltijd!

Ik ook erg prijzig! Vandaar dat je gewoon bij Muscle Meat moet bestellen!

• #4.770

Ik zeg musclemeat...

Maar 7euro?? Vind dat nogal wat per maaltijd!

Ik ook erg prijzig! Vandaar dat je gewoon bij Muscle Meat moet bestellen!

Wij zijn voor een ander concept gegaan. We geloven meer in kant-en-klare producten dan kant-en-klare maaltijden, omdat je het zelf kan samenstellen qua macro's. Twee simpele voorbeelden:

-500gr maaltijd met goedkoop vlees: 300gr mekongmix (rijst groente kant-en-klaar) + 200gr kant-en-klare kipblokjes, kom je uit op 2,23euro per maaltijd.
-600gr maaltijd met duur vis/vlees: 250gr zoete aardappel (kant-en-klaar), 150gr goldmix (kant-en-klaar) + 200gr tonijnsteak (zelf bakken) = 3,35euro.

Ik zie natuurlijk ook voordelen in het andere concept en nadelen net als bij ons, maar hier zijn we 'goed' in geworden en daar zullen we voorlopig ook mee blijven door gaan. Beef Jerky staat als eerst op de planning wat vrij groot wordt, daarna zien we verder :).

Laatst bewerkt:
Hey, ik merk de laatste tijd steeds vaker dat mijn kip, burgers of gehakt niet goed vacuumverpakt zijn.. Lijkt dan alsof er een gaatje in de verpakking zit ofzo. Waar komt dit door?
Is best lastig met ontdooien, stop een zakje vaak meestal direct in m'n tas namelijk :o...

• #4.772
Hey, ik merk de laatste tijd steeds vaker dat mijn kip, burgers of gehakt niet goed vacuumverpakt zijn.. Lijkt dan alsof er een gaatje in de verpakking zit ofzo. Waar komt dit door?
Is best lastig met ontdooien, stop een zakje vaak meestal direct in m'n tas namelijk :o...

Hoi Corpaul, de hamburger zijn niet vacuüm. Dit is bewust gedaan omdat anders de vorm van de burger anders kapot gemaakt wordt tijdens het inpakken. Er wil wel eens iets niet vacuum zijn. We filteren dit zelf er uit tijdens inpakken en dat gaat terug. We kunnen echter niet garanderen dat alles 100% vacuum aankomt omdat het tegen elkaar schuurt in het pakket. We vacumeren puur voor het gemak, ruimte in de vriezer. Wat echter niet de bedoeling is, is dat de verpakking lekt tijdens het ontdooien. Als dit zo is of je bedoeld dit, kan je mij een PM sturen? Dan kijken we even naar een oplossing want dan gaat het om een productie foutje of PostNL die te ruig met het pakket is omgegaan. Goed dat je het iig meld, dan weten we wat er bij de klant afspeelt.

Wie heeft de broccoli opgemaakt?:mad:
Jammer dat als je wat in je winkelmandje hebt staan dat niet gelijk gereserveerd is, nu wachten op nieuwe lading broccoli.

• #4.775

:D

Wie heeft de broccoli opgemaakt?:mad:
Jammer dat als je wat in je winkelmandje hebt staan dat niet gelijk gereserveerd is, nu wachten op nieuwe lading broccoli.

Oei! Dan is het inderdaad net onder je neus vandaan besteld :(. Dat zou wel logisch zijn, een reservering. Ik stuur het door naar onze programmeur. Een aantal groente fruit en carb producten zijn dit weekend wat buiten proportie besteld. Het kan zijn dat er wat meer op uitverkocht gaat. Echter is er deze week een nieuwe levering. Ik hoop vandaag te horen op welke dag. Ik verwacht op het moment dat alles en dus ook de broccoli woensdag 16:00 weer online staat.

Laatst bewerkt:
Beste Scoob,

Op de site staat het volgende: Uit onderzoek van de Consumentenbond kwam naar voren dat diepvriesgroente soms nog wel meer vitamines bevat dan verse groente [Link niet meer beschikbaar]. Dit blijkt ook uit een Duits onderzoek: http://rawfood-nederland.nl/nieuws.p...rchive=&ucat=1

Ik vind het nogal tricky om dit neer te zetten, hier kan sprake zijn van publicatiebias.
Wat wordt er verstaan onder verse groente? Groente rechtstreeks van het land of de groente in de supermarkt. Groente en fruit in de supermarkt zijn namelijk niet bepaald 'vers'.
Groente vers van het land bevatten sowieso meer vitamines dan diepvriesgroente. Dus ja, trek zelf je conclusies maar.

Daarnaast worden bij het blancheren van de groenten de enzymen uitgeschakeld. Deze belangrijke enzymen kunnen helpen bij het verteren van de voeding.

Zie ook onderstaande link:
http://www.ahealthylife.nl/verse-of-bevroren-groente-wat-is-beter/

Daarnaast nog een puntje ter attentie:
Wat overigens heel belangrijk is, is dat je de juiste bereidingswijze toepast bij bevroren groenten. Laat de groenten nooit ontdooien voor gebruik. De buitenkant wordt dan zacht en de ijskristallen van de bevroren kern zullen dan de celwanden kapot prikken, waardoor de smaak en textuur verloren kunnen gaan. Dat is ook de reden waardoor er bij het ontdooien veel water vrijkomt. Verhit de groenten dus direct uit de vriezer in de hete pan.

Op jou site staat het volgende:
Dit betekent dat het product tot de kern voorgekookt is. Het is niet nodig om het product verder door te garen. Ontdooien, direct eten of eerst opwarmen is genoeg.

Het is niet bepaald slim om de groenten te ontdooien.

Even wennen aan de nieuwe rolletjes gehakt ipv de oude zakjes. Krijg ze nog niet slim open zeg maar.

Bij het blancheren verlies je ook al een hoop vitamines( b en c) en invriezen beneden ik dacht 25 ook.

• #4.779
Beste Scoob,

Op de site staat het volgende: Uit onderzoek van de Consumentenbond kwam naar voren dat diepvriesgroente soms nog wel meer vitamines bevat dan verse groente [Link niet meer beschikbaar]. Dit blijkt ook uit een Duits onderzoek: http://rawfood-nederland.nl/nieuws.p...rchive=&ucat=1

Ik vind het nogal tricky om dit neer te zetten, hier kan sprake zijn van publicatiebias.
Wat wordt er verstaan onder verse groente? Groente rechtstreeks van het land of de groente in de supermarkt. Groente en fruit in de supermarkt zijn namelijk niet bepaald 'vers'.
Groente vers van het land bevatten sowieso meer vitamines dan diepvriesgroente. Dus ja, trek zelf je conclusies maar.

Daarnaast worden bij het blancheren van de groenten de enzymen uitgeschakeld. Deze belangrijke enzymen kunnen helpen bij het verteren van de voeding.

Zie ook onderstaande link:
http://www.ahealthylife.nl/verse-of-bevroren-groente-wat-is-beter/

Daarnaast nog een puntje ter attentie:
Wat overigens heel belangrijk is, is dat je de juiste bereidingswijze toepast bij bevroren groenten. Laat de groenten nooit ontdooien voor gebruik. De buitenkant wordt dan zacht en de ijskristallen van de bevroren kern zullen dan de celwanden kapot prikken, waardoor de smaak en textuur verloren kunnen gaan. Dat is ook de reden waardoor er bij het ontdooien veel water vrijkomt. Verhit de groenten dus direct uit de vriezer in de hete pan.

Op jou site staat het volgende:
Dit betekent dat het product tot de kern voorgekookt is. Het is niet nodig om het product verder door te garen. Ontdooien, direct eten of eerst opwarmen is genoeg.

Het is niet bepaald slim om de groenten te ontdooien.

Hoi Ramon. Bedankt voor je attenderingen, we willen geen foute informatie op de website natuurlijk, ik hoop je het een en ander uit te kunnen leggen. Je stelt een boel vragen Ik behandel ze even 1 voor 1!

Je eerste vraag is wat wij onder vers verstaan. Wij verstaan onder vers wat het algemene publiek onder vers verstaat: wat in de supermarkt ligt. Dit zijn producten, zoals in je artikel staat, die lang onderweg zijn, echt vers kan je het dus niet meer noemen al noemt men dit in de volksmond wel vers. Niet ingevroren (geweest) zou een betere benaming zijn. Als je het over een eigen ''moestuin vers'', dan heb je zeker gelijk. Dat zal vast het beste zijn en niks kan dat verslaan, maar daar doet niemand (hier) aan en dat is de vergelijking ook niet. In je artikel wordt ook uitlegt dat waarom, als je geen moestuin hebt, diepvries beter is dan 'vers' uit de supermarkt. Ken je het volgende filmpje? Dit is echt een aanrader: http://www.youtube.com/watch?v=zjsOOT347cA

Je tweede vraag/stelling is dat blancheren slecht is. Tenzij jij de groente rauw altijd eet, begrijp ik niet helemaal waar dit vandaan komt. Dit proces zal altijd gebeuren thuis, het koken van je groenten. Echter in de fabriek gebeurd kort onder de 100graden zodat alles in de groente maximaal bewaard blijft. Het enige hoe je deze enzymen kan behouden is door je groente rauw te eten, maar dat zie ik deze doelgroep niet doen.

Het derde punt waar je het over hebt is dat ontdooiien niet goed is. Je mist hier twee punten. Het eerste punt is dat je de tekst quote over onze kant-en-klare groente producten. Dit moet je wel ontdooien wil je het eten? Daarnaast hebben we het over ijskristallen. Al onze groente en fruit wordt IQF (indiviual QUICK frozen) behandeld. Het gaat om het woordje Quick wat met stikstof gebeurt. Hierdoor zijn er geen grote ijskristallen maar hele kleintjes die het product niet beschadigen. Dit verhaal gaat niet op voor onze producten.

Even wennen aan de nieuwe rolletjes gehakt ipv de oude zakjes. Krijg ze nog niet slim open zeg maar.

Hoi MrJ. Ik laat het zelf in water koud water ontdooien of in de koelkast. Daarna zijn er twee manieren om het open te maken. De eerste manier is het horizontaal met een mes open te snijden. De andere manier is de zijkanten er af te knippen met een schaar. Ik geef je gelijk dat de oude verpakking fijner was. Na deze batch gaan we er ook terug op over, het werkte fijner.

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Bij het blancheren verlies je ook al een hoop vitamines( b en c) en invriezen beneden ik dacht 25 ook.

Als je tijd hebt moet je dit filmpje even kijken als je het over vitamine verlies hebt bij Supermarkt 'vers' tegen diepvries. http://www.youtube.com/watch?v=zjsOOT347cA

valt me net op

Het Muscle Meat team bestaat uit de twee broers Olivier(2.18m) en Rein en Yvette.

Zin is enorm ongelukkig geformuleerd. Zeker in een land waar "Vennegoor of Hesselink" een bekende naam is.

Terug
Naar boven