AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Ik ken het van supermarkt groenten.

Ik heb een portie kant en klare kip 1 dag laten ontdooien in een koeltas. Uiteindelijk helemaal ontdooid en een twee/drietal uren ontdooid uit de koelkast gehad. Daarna weer in de koelkast. Is dit nog te eten dat je uit ervaring kunt zeggen?

Drie uur uit de koeling kan je best eten, het moet niet gaan broeien bij 20 graden. Maar als het even erbuiten ligt kan je het prima eten. Hoe warm was het inbde koeltas?
vertrouw je het niet, dan even ruiken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.784
Ik ken het van supermarkt groenten.

:thumbs:

Ik heb een portie kant en klare kip 1 dag laten ontdooien in een koeltas. Uiteindelijk helemaal ontdooid en een twee/drietal uren ontdooid uit de koelkast gehad. Daarna weer in de koelkast. Is dit nog te eten dat je uit ervaring kunt zeggen?

Drie uur uit de koeling kan je best eten, het moet niet gaan broeien bij 20 graden. Maar als het even erbuiten ligt kan je het prima eten. Hoe warm was het inbde koeltas?
vertrouw je het niet, dan even ruiken.

Eens met shark, om de volgende redenen. Het product blijft in de koelkast na ontdooien 4 dagen goed. Alle ziekte verwekkers zijn dood gekookt en het product is gevacumeerd. 3 uur mag niks uitmaken. Als 3 uur erg zou zijn, dan kan ik niet meer meals preppen in de ochtend als er geen koelkast @ werk is :o. Maaltijden die ik om 8:00 maak, worden nog om 17:00 gegeten hier.

---------- Toegevoegd om 17:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:05 ----------

valt me net op

Zin is enorm ongelukkig geformuleerd. Zeker in een land waar "Vennegoor of Hesselink" een bekende naam is.

Eens :) gaan we wijzigen, dankje voor het spotten.

Wij houden 2 dagen aan na ontdooien, haccp.
Maar als het goed is kan je het idd na 3/4 dagen ook wel eten.

Mooi! Kidneybonen was een beetje een gok of hier interesse voor is. We gaan het gewoon proberen op de site. Tof in ieder geval dat er meteen al 1 klant is :).

Je kan weer even vooruit :D bedankt voor je bestelling! Wil morgen wel even een foto maken, maar hoe flauw het ook is, kan niet teveel laten zien. We zijn nog steeds een start-up (bestaan nog net geen twee jaar) en moeten nog een beetje oppassen voor concurrentie gevoelige informatie en diefstal. Maar ik zal morgen even een impressie fotootje maken :), verwacht niet te veel.

---------- Toegevoegd om 21:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Ah! Copy paste fout van de marinade specificatie. Excuus :) binnen 10 minuten gefixed.

Begrijpelijk! Was benieuwd hoe veel jullie in formaat toegenomen zijn sinds die foto's van dik een jaar terug.

Zo bestelling geplaatst hoor Olivier! Bedankt voor de informatie in voorgaande berichtjes ;)
Het is weer een mooie bestelling geworden hehe # 100012810

Ben benieuwd wat mn ouders ervan gaan vinden hehe.

Prachtig dat jullie bestaan!

Hoop btw dat het in mn vriezer past :O :P

is de red pepper tartaar uit het assortiment?

• #4.789
Wij houden 2 dagen aan na ontdooien, haccp.
Maar als het goed is kan je het idd na 3/4 dagen ook wel eten.

Dan zit je altijd goed idd :). Onze 4 dagen komt van de desbetreffende leverancier, vanuit gaande dat zij ook geen risico willen lopen.

Begrijpelijk! Was benieuwd hoe veel jullie in formaat toegenomen zijn sinds die foto's van dik een jaar terug.

Impressie foto is een pagina terug geplaatst! Maar geen foto van de groei wegens concurrentie. We groeien, dat is mede te zien aan ons \assortiment en kan alleen door tevreden terugkerende klanten. We hebben nog een lange weg te gaan om uit te groeien tot de grote van de andere boardsponsors, maar dat kan ook niet anders als je nog net geen 2 jaar bestaat!

Zo bestelling geplaatst hoor Olivier! Bedankt voor de informatie in voorgaande berichtjes ;)
Het is weer een mooie bestelling geworden hehe # 100012810

Ben benieuwd wat mn ouders ervan gaan vinden hehe.

Prachtig dat jullie bestaan!

Hoop btw dat het in mn vriezer past :O :P

Np!

Wow... 29 verschillende producten :meal:. Nu ben ik zelf morgen 1 van orderpickers, die ga ik mooi even vermijden gna gna (grapje). Bedankt voor de mooie bestelling !!! Als er iets niet past gewoon wat in je koelkast leggen!

is de red pepper tartaar uit het assortiment?

Hij staat er tussen bij de categorie paard! http://musclemeat.nl/diepvries/paard

Waarom zijn halve aardappelen met schil zoveel duurder dan parijse aardappelen? Parijse aardappelen hebben toch meer bewerkingsstappen nodig in de fabriek dan halve aardappelen met schil zou je zeggen.

• #4.791
Waarom zijn halve aardappelen met schil zoveel duurder dan parijse aardappelen? Parijse aardappelen hebben toch meer bewerkingsstappen nodig in de fabriek dan halve aardappelen met schil zou je zeggen.

De halve aardappels met schil heeft een extra verwerkingsproces à extra wassingen.
Er worden er minder van verwerkt, omdat er minder vraag naar is.
Het is een duurder ras.
Het volume Parijse aardappelbolletjes ligt bij de leverancier veel hoger.

Des al niette min wouden we ze wel introduceren, omdat na het eten/proberen we overtuigd waren. Het prijs verschil is inderdaad 2.75euro dus ik begrijp je vraag.

Dan zit je altijd goed idd :). Onze 4 dagen komt van de desbetreffende leverancier, vanuit gaande dat zij ook geen risico willen lopen. Impressie foto is een pagina terug geplaatst! Maar geen foto van de groei wegens concurrentie. We groeien, dat is mede te zien aan ons \assortiment en kan alleen door tevreden terugkerende klanten. We hebben nog een lange weg te gaan om uit te groeien tot de grote van de andere boardsponsors, maar dat kan ook niet anders als je nog net geen 2 jaar bestaat! Np! Wow... 29 verschillende producten :meal:. Nu ben ik zelf morgen 1 van orderpickers, die ga ik mooi even vermijden gna gna (grapje). Bedankt voor de mooie bestelling !!! Als er iets niet past gewoon wat in je koelkast leggen! Hij staat er tussen bij de categorie paard! http://musclemeat.nl/diepvries/paard

Woops te laat gezien! - nja vriend van mij is ook klant bij jullie vraag ik of hij voor me meebesteld :)

Mijn bestelling staat: Bestelling #100012831

Nu vriezer ontdooien, is ie morgne schoon en klaar voor n nieuwe lading :D:D

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Ah zie net datvje bij het i love kip pakket ook andere dingen kon bestellen, dacht datvhet dan een standaard doos was
Nja doe ik dat volgende x :)

Hoi MrJ. Ik laat het zelf in water koud water ontdooien of in de koelkast. Daarna zijn er twee manieren om het open te maken. De eerste manier is het horizontaal met een mes open te snijden. De andere manier is de zijkanten er af te knippen met een schaar. Ik geef je gelijk dat de oude verpakking fijner was. Na deze batch gaan we er ook terug op over, het werkte fijner.

Top, het werkte idd een stuk fijner. Alleen opbergen lijkt nu weer wat beter. :)

Hey, Ik heb vandaag voor de 5e? Keer kip besteld. Omdat ik eens wat anders wou proberen dacht ik eraan om de kip te garen in bouillon. Nu leek het mij handig, uit luiheid, om de kip bevroren in de koude bouillon te leggen, dit langzaam aan de kook(of net niet om hem te pocheren) te brengen en dan 10-15 minuten door te koken(experimenteel bepalen aangezien ik er een aantal tegelijk wil doen). Wat denk je, is dit lekker of komt dit de smaak/textuur niet ten goede?

Veel smaak ga je er niet in krijgen, het is uiteraard lekkerder dan alleen in water te koken.

Hey, Ik heb vandaag voor de 5e? Keer kip besteld. Omdat ik eens wat anders wou proberen dacht ik eraan om de kip te garen in bouillon. Nu leek het mij handig, uit luiheid, om de kip bevroren in de koude bouillon te leggen, dit langzaam aan de kook(of net niet om hem te pocheren) te brengen en dan 10-15 minuten door te koken(experimenteel bepalen aangezien ik er een aantal tegelijk wil doen). Wat denk je, is dit lekker of komt dit de smaak/textuur niet ten goede?

Nee ik zou je kip niet koken.

• #4.797

Toeval treft. Mijn vriendin heeft dit gister avond gedaan, recept ergens op een site (google). Ze heeft eerst de kipfilet ontdooit. Vervolgens in een pan warm water met bouillon blokjes gelegd. Vuur aan, maar het niet laten koken stond bij het recept. Het viel erg tegen. Ze is er nog niet achter hoe je het wel goed kunt doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Voor de tijd van Muscle Meat en dus de kant-en-klare kipblokjes stoomde ik veel. Zie dit topic. Niks beat bakken vind ik, maar het filmpje wat ik daar liet zien kwam er toch erg goed uit als je geen tijd hebt --> http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/tip-magnetron-kip-snelste-manier-om-kip-bereiden-295727/

Scoobz0r, hoeveel water gebruik je?
En de bouillon moet sterk van smaak zijn, eigenlijk een fond. Heb je de bouillon op smaak zoals je het gewoon zou eten zoals een soepje, dan is het te zwak om de smaak over te brengen.
Hetzelfde met marinades.

9Een lekkere en makkelijke manier om veel kip klaar te maken is als curry. Dus redelijk grote brokken kip even kort bakken met je currypasta en dan gaarstoven met kokosmelk erbij. Beetje limoensap en palmsuiker voor de smaak. Denk niet dat de cocosmelk je vlees vetter maakt dan bakken zou doen.

Beste manier zou zijn om 150 euro in een sous vide apparaat de investeren. En het vacuum te laten garen. Je kan de kruiden mee vacumeren of als je vlees koopt dat al vacuum is kun je een grote partij garen. En daarna in 2 minuutjes bruin bakken met kruiden. Dan heb je perfect malse kip met een smaakje. Het schroeien kan zonder vet, wel even je vlees afdrogen met een doekje.

Oven is daarnaast ook nog een optie. Je kan bijvoorbeeld een grotere partij kip met kruiden even aanbakken en vervolgens in een grote ovenschaal doorgaren in de oven.

In een pan kan ook. Kipfilet garen op continue hoog vuur is madness en nogal goor. Zou dan aanraden eerst op hoog vuur dicht te schroeien en vervolgens op een vrij laag vuur met deksel te garen.

Magnetron is blijkbaar ook een optie. Heb het zelf nooit geprobeerd en zal dat waarschijnlijk nooit doen. Doe graag wat moeite voor een goede maaltijd en de magnetron hoort daar voor mij niet bij.

Stoven in boillon zou ik zelf niet echt aanraden. Van alle manieren imo de minste optie. Of je moet oude taaie soepkippen hebben die het stoven nodig hebben.

Laatst bewerkt:
"Stoven in boillon zou ik zelf niet echt aanraden. Van alle manieren imo de minste optie. Of je moet oude taaie soepkippen hebben die het stoven nodig hebben."

Ik ook niet, een soepkip is ook vrij droog. En de filets helemaal, dat is eigenlijk niet geschikt voor stoof, en slow cooking technieken.
Barderen kan wel, is ook erg lekker.

Terug
Naar boven