XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de kip mals zou worden.
Als ik de kip iets aanbak en vervolgens in de oven doe, moet ik er dan wat vocht(met kruiden) onderin doen zodat hij ook gaar stoomt?

9Een lekkere en makkelijke manier om veel kip klaar te maken is als curry. Dus redelijk grote brokken kip even kort bakken met je currypasta en dan gaarstoven met kokosmelk erbij. Beetje limoensap en palmsuiker voor de smaak. Denk niet dat de cocosmelk je vlees vetter maakt dan bakken zou doen.

Beste manier zou zijn om 150 euro in een sous vide apparaat de investeren. En het vacuum te laten garen. Je kan de kruiden mee vacumeren of als je vlees koopt dat al vacuum is kun je een grote partij garen. En daarna in 2 minuutjes bruin bakken met kruiden. Dan heb je perfect malse kip met een smaakje. Het schroeien kan zonder vet, wel even je vlees afdrogen met een doekje.

Oven is daarnaast ook nog een optie. Je kan bijvoorbeeld een grotere partij kip met kruiden even aanbakken en vervolgens in een grote ovenschaal doorgaren in de oven.

In een pan kan ook. Kipfilet garen op continue hoog vuur is madness en nogal goor. Zou dan aanraden eerst op hoog vuur dicht te schroeien en vervolgens op een vrij laag vuur met deksel te garen.

Magnetron is blijkbaar ook een optie. Heb het zelf nooit geprobeerd en zal dat waarschijnlijk nooit doen. Doe graag wat moeite voor een goede maaltijd en de magnetron hoort daar voor mij niet bij.

Stoven in boillon zou ik zelf niet echt aanraden. Van alle manieren imo de minste optie. Of je moet oude taaie soepkippen hebben die het stoven nodig hebben.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de kip mals zou worden.
Als ik de kip iets aanbak en vervolgens in de oven doe, moet ik er dan wat vocht(met kruiden) onderin doen zodat hij ook gaar stoomt?

Nee, niet nodig.
160/170graden zonder vocht.

Je kan eventueel je kip wel op smaak brengen met een zoutoplossing met kruiden als je bij bouillon wilt blijven. Hier wordt het sappiger van, maar je gaart de kip niet. Moet je even zoeken op 'brining chicken'. Maar goed, genoeg culinair geneuzel voor dit topic.

Alle opties komen toch op hetzelfde neer; zorg dat je kip niet uitdroogt.
Als ik jou was zou ik de aanbak-> oven methode maar proberen.

Laatst bewerkt:
Dat ga ik morgen meteen proberen, hoelang moet de kip er ongeveer in?

Hoi Ramon. Bedankt voor je attenderingen, we willen geen foute informatie op de website natuurlijk, ik hoop je het een en ander uit te kunnen leggen. Je stelt een boel vragen Ik behandel ze even 1 voor 1!

Je eerste vraag is wat wij onder vers verstaan. Wij verstaan onder vers wat het algemene publiek onder vers verstaat: wat in de supermarkt ligt. Dit zijn producten, zoals in je artikel staat, die lang onderweg zijn, echt vers kan je het dus niet meer noemen al noemt men dit in de volksmond wel vers. Niet ingevroren (geweest) zou een betere benaming zijn. Als je het over een eigen ''moestuin vers'', dan heb je zeker gelijk. Dat zal vast het beste zijn en niks kan dat verslaan, maar daar doet niemand (hier) aan en dat is de vergelijking ook niet. In je artikel wordt ook uitlegt dat waarom, als je geen moestuin hebt, diepvries beter is dan 'vers' uit de supermarkt. Ken je het volgende filmpje? Dit is echt een aanrader: http://www.youtube.com/watch?v=zjsOOT347cA

Je tweede vraag/stelling is dat blancheren slecht is. Tenzij jij de groente rauw altijd eet, begrijp ik niet helemaal waar dit vandaan komt. Dit proces zal altijd gebeuren thuis, het koken van je groenten. Echter in de fabriek gebeurd kort onder de 100graden zodat alles in de groente maximaal bewaard blijft. Het enige hoe je deze enzymen kan behouden is door je groente rauw te eten, maar dat zie ik deze doelgroep niet doen.

Het derde punt waar je het over hebt is dat ontdooiien niet goed is. Je mist hier twee punten. Het eerste punt is dat je de tekst quote over onze kant-en-klare groente producten. Dit moet je wel ontdooien wil je het eten? Daarnaast hebben we het over ijskristallen. Al onze groente en fruit wordt IQF (indiviual QUICK frozen) behandeld. Het gaat om het woordje Quick wat met stikstof gebeurt. Hierdoor zijn er geen grote ijskristallen maar hele kleintjes die het product niet beschadigen. Dit verhaal gaat niet op voor onze producten.

Hoi, bedankt voor je antwoorden. Voor wat betreft groente uit de supermarkt of diepvriesgroente zal het wel om het even liggen. Groente en fruit van de Lidl bijv zijn veel beter van kwaliteit dan van de andere supermarkten. De kwaliteit van de groente is natuurlijk ook afhankelijk van bij wie je het koopt, in wat voor grond groeien de groente en worden er veel bestrijdingsmiddelen gebruikt etc.
Maar ik geloof wel dat jij eisen stelt aan de kwaliteit van je producten net zoals XXl dat doet. Zoals shark al zij gaat er inderdaad vitamine b en c verloren.

Ik denk echter wel dat er hier mensen op het forum zijn die verse groenten eten, daarvoor heb je geen eigen moestuin nodig. Ik koop vaak mijn groente bij de boer vers van het land en ook rauwe melk, alle zuivel uit de supermarkt is rotzooi omdat het allemaal gehomogeniseerd is.

Ik geef je gelijk dat de oude verpakking fijner was. Na deze batch gaan we er ook terug op over, het werkte fijner.
Jammer, ik vind die nieuwe verpakking veel fijner. Neemt minder ruimte in en is makkelijker in gebruik als je er gewoon eerst een 'plak' vanaf snijdt en daarna leegknijpt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.807
Top, het werkte idd een stuk fijner. Alleen opbergen lijkt nu weer wat beter. :)

:thumbs:

Scoobz0r, hoeveel water gebruik je?
En de bouillon moet sterk van smaak zijn, eigenlijk een fond. Heb je de bouillon op smaak zoals je het gewoon zou eten zoals een soepje, dan is het te zwak om de smaak over te brengen.
Hetzelfde met marinades.

Mijn vriendin was er mee bezig, heb geen idee, maar daar kan inderdaad ook aan gelegen hebben.

Hoi, bedankt voor je antwoorden. Voor wat betreft groente uit de supermarkt of diepvriesgroente zal het wel om het even liggen. Groente en fruit van de Lidl bijv zijn veel beter van kwaliteit dan van de andere supermarkten. De kwaliteit van de groente is natuurlijk ook afhankelijk van bij wie je het koopt, in wat voor grond groeien de groente en worden er veel bestrijdingsmiddelen gebruikt etc.
Maar ik geloof wel dat jij eisen stelt aan de kwaliteit van je producten net zoals XXl dat doet. Zoals shark al zij gaat er inderdaad vitamine b en c verloren.

Ik denk echter wel dat er hier mensen op het forum zijn die verse groenten eten, daarvoor heb je geen eigen moestuin nodig. Ik koop vaak mijn groente bij de boer vers van het land en ook rauwe melk, alle zuivel uit de supermarkt is rotzooi omdat het allemaal gehomogeniseerd is.

Ik denk niet dat het om het even ligt en je beter af bent bij onze leverancier. Wc eend taal uiteraard maar genoeg onderbouwing :). Ah, wist eigenlijk niet dat (sommige) boeren dit deden! Begrijpelijke keus als dit binnen bereik is. Thnx voor xxl vergelijking!

9Een lekkere en makkelijke manier om veel kip klaar te maken is als curry. Dus redelijk grote brokken kip even kort bakken met je currypasta en dan gaarstoven met kokosmelk erbij. Beetje limoensap en palmsuiker voor de smaak. Denk niet dat de cocosmelk je vlees vetter maakt dan bakken zou doen.

Beste manier zou zijn om 150 euro in een sous vide apparaat de investeren. En het vacuum te laten garen. Je kan de kruiden mee vacumeren of als je vlees koopt dat al vacuum is kun je een grote partij garen. En daarna in 2 minuutjes bruin bakken met kruiden. Dan heb je perfect malse kip met een smaakje. Het schroeien kan zonder vet, wel even je vlees afdrogen met een doekje.

Oven is daarnaast ook nog een optie. Je kan bijvoorbeeld een grotere partij kip met kruiden even aanbakken en vervolgens in een grote ovenschaal doorgaren in de oven.

In een pan kan ook. Kipfilet garen op continue hoog vuur is madness en nogal goor. Zou dan aanraden eerst op hoog vuur dicht te schroeien en vervolgens op een vrij laag vuur met deksel te garen.

Magnetron is blijkbaar ook een optie. Heb het zelf nooit geprobeerd en zal dat waarschijnlijk nooit doen. Doe graag wat moeite voor een goede maaltijd en de magnetron hoort daar voor mij niet bij.

Stoven in boillon zou ik zelf niet echt aanraden. Van alle manieren imo de minste optie. Of je moet oude taaie soepkippen hebben die het stoven nodig hebben.

Mooie tips fhoc, thnx voor je input!

Jammer, ik vind die nieuwe verpakking veel fijner. Neemt minder ruimte in en is makkelijker in gebruik als je er gewoon eerst een 'plak' vanaf snijdt en daarna leegknijpt.

Ah kijk aan :)! Het besluit is nog niet definitief genomen , maar we zitten er alleen aan te denken en deze beslissing moet over ongeveer 14 dagen gemaakt worden. We kunnen wel feedback gebruiken hierover! Zijn er meer mensen die de nieuwe gehakt verpakking gehad hebben en vond je dit beter of slechter dan de vorige verpakking?

UPDATE: groenten voorraden
Vanaf 16:00 staan alles weer op beschikbaar! Merk dat men vooral zit te wachten op de broccoli :).

Laatst bewerkt:
  • #4.810
vanavond de tandoori kip probeert, enwow wat is die lekker!! hele lekkere kruiden smaak en kipblokjes heerlijk mals en lekker structuur :)

Lager vet worstjes/hot dogs misschien een idee? Misschien met kalkoen of kip?

Zoiets dus: [Link niet meer beschikbaar]

Zonet een bestelling geplaatst!

Laatst eens de biefstuk geprobeerd en die was echt heerlijk! Die kon dus niet achterblijven! ;)
Ben erg benieuwd naar de rest!

• #4.814
vanavond de tandoori kip probeert, enwow wat is die lekker!! hele lekkere kruiden smaak en kipblokjes heerlijk mals en lekker structuur :)

Thnx voor de review casper, fijn dat het in de smaak valt :)!

Lager vet worstjes/hot dogs misschien een idee? Misschien met kalkoen of kip?

Zoiets dus: [Link niet meer beschikbaar]

Toevallig hebben we morgen een meeting over nieuwe producten. Ik neem je mening/idee mee, dankje!

Producten zoals de link die je geeft zijn vrijwel altijd erg bewerkt en niet zo klein beetje ook als ik hier naar kijk. Te zien aan 11% vet wat niet voort komt uit kalkoen en het lage eiwit van 11 procent wat wijst op een lage hoeveelheid vlees er in, maar zie nu ook toegevoegd/ingespoten water staan :(.

Zonet een bestelling geplaatst!

Laatst eens de biefstuk geprobeerd en die was echt heerlijk! Die kon dus niet achterblijven! ;)
Ben erg benieuwd naar de rest!

Mooi @ biefstuk HillR :). Ging het om rund of paard? Wie weet is de andere ook wat voor je of de gemarineerde stukken. Thnx voor je nieuwe order, komt er aan!

Bij m'n laatste bestelling alle smaken kipblokjes besteld, zijn stuk beter te nassen elke dag dan de naturel variant. Die was ik onderhand wel een beetje beu.

Net de argentina gemarineerde biefstukjes op, heerlijke smaak en lekker mals!
Heb gelukkig nog genoeg andere producten te testen :P

Net de argentina gemarineerde biefstukjes op, heerlijke smaak en lekker mals!
Heb gelukkig nog genoeg andere producten te testen :P

heb laatst 4 kilo gerookte kipfile om zo op te eten
normaal haalde ik die van de albert heijn

en merkte dat die van jullie wat droger is
komt dit door dat deze uit de vriezer komen
en iemand tips om ze wat lekkerder te maken

zijn nu ook gewoon goed te eten hoor

Lekker hoor die indonesische biefstukblokjes!

Terug
Naar boven