Ik zal ook even mijn kritische maar altijd eerlijke mening geven alvast over de producten die ik tot nu toe gehad hebt.
Zoete aardappel blokjes (kant-en-klaar): Deze voorgekookte zoete aardappelblokjes leken mij een makkelijke oplossing. Ik eet graag en vaak zoete aardappel. Maar elke keer de aardappels in stukjes snijden en 20 minuten in de oven is wel wat werk. Toen ik de aardappelblokjes kreeg had ik ze bevroren op een ovenplaat gelegd. Even opgewarmd, en geproeft. Maar helaas. De smaak is niet te evenaren met verse zoete aardappel. Het is zelfs kurkdroog. Hierna nog geprobeerd om ze te wokken. Zowel bevroren als ontdooit, maar ook dit gaf een droge mindere smaak. Heb toen 1 blokje laten ontdooien en direct uit de verpakking gegeten om te kijken of het aan de aardappelblokjes lag of aan het opwarmen. Maar ook deze was droog. Jammer, maar sommige dingen blijf ik toch gewoon liever in de supermarkt halen en vers bereiden. Deze bestel ik niet opnieuw.
Kipfiletblokjes (Toscaans): Lekker. Zacht en mals. Alleen wel erg kruimelig. Zijn niet echt 'blokjes', maar meer soepkip. Smaak is erg lekker. Alleen soms zit er iets hards in.. echt een hard stukje waar ik op bijt. Dit is alleen met de smaak Toscaans. Heb andere in mijn omgeving hier ook over gehoord. Die zeiden dat het net leek alsof je af en toe op een stukje zand bijt. Deze bestel ik niet opnieuw.
Kipfiletblokjes (Thais): Kijk, dit is meer mijn ding! Deze smaak bevalt mij goed. Stuk beter dan Toscaans. Heerlijke pure malse kipfiletblokjes met een lekkere smaak. Toen ik stokbrood in de oven ging klaarmaken heb ik een schaaltje met een klein laagje water gevuld en deze kipfiletblokjes er bij gedaan. Na 10 minuten opwarmen waren ze nog steeds super mals en de geur rook door heel het huis (leek een beetje op shoarma

). Toscaans hebben plaats gemaakt voor Thais. Dit is een blijvertje die ik opnieuw bestel.
Cow en Chicken burger: Deze sample kreeg ik bij mijn bestelling. Smaak is niet slecht, maar niet echt mijn ding. Het is nogal hard samengeperst en daardoor niet zacht en mals zoals de tartaar. Daarom zijn er ook samples. Om te kijken wat je ding is en wat niet. Dit is niet mijn 'ding'. Deze bestel ik niet opnieuw.
Paardenbiefstuktartaar (Red Pepper): de eerste keer had ik deze gewoon bij het avondeten als los vlees er bij gedaan. De hamburger is vele malen beter dan een supermarkt hamburger. Dit is echt vlees! Heerlijk en je ziet en proeft dat dit 100% echt vlees is en geen samengestelde vleesresten zoals normaal uit de supermarkt het geval is. Maar man.. wat pittig. Ik hou van pittig eten, maar dit is mij iets te veel. Ik dacht het is wel OK, maar bestel het niet nog een keer. De volgende keer had ik echter het tussen 2 boterhammen gedaan als echte hamburger met een flinke scheut ketschup. Dit is prima te doen zo! Stuk minder pittig, en zelfs erg aangenaam. Door het op deze manier te eten heb ik besloten deze toch opnieuw te bestellen. Het is nu een afwisseling voor de dagelijkse paardenbiefstuk. Dit is een blijvertje die ik opnieuw bestel.
Paardenbiefstuk: Hier heb ik al kilo's van op. Eet het elke dag. Wat een gemak zo in de portie verpakkingen en wat een goede kwaliteit! Zolang de prijs zo blijft blijf ik dit nog heel lang bestellen. Absoluut de topper van MuscleMeat als je het mij vraagt. Dit is een blijvertje die ik opnieuw bestel. De manier van koken bepaald uiteraard erg de kwaliteit en smaak zoals met elke biefstuk.
Mijn manier van bereiden:
- de verpakking avond van te voren (of eerder) in de koelkast liggen
- een uur voordat je gaat koken de biefstuk uit de koelkast halen zodat deze op kamertemperatuur is
- olie in de pan en pan even laten opwarmen
- biefstuk rondom bakken totdat NET de buitenkant 'verbrandingsverkleuringen' egaal over de hele biefstuk
- geen seconde langer in de pan laten en direct in aluminiumfolie stoppen
- paar minuten laten doorgaren. En voilla..