Fitness Seller

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Verdomme, wilde nog even een bestelling plaatsen zodat ik die morgen in huis heb. Wordt het pas woensdag :o Kutfeestdagen :p

Die cow & chicken burgers zijn echt verschrikkelijk lekker trouwens. Blij dat ik ze besteld heb,
De verwachting is de 3de week van deze april. Maar dat is als voorspoedig voorloopt, zoals de planning staat. Soms is er hier en daar wat vertraging, maar laten we hopen van niet ;). Als je 20 zakjes besteld, bv 5 zakjes van elk van de 4 smaken, heb je gratis verzendkosten. Indien je dit van plan bent kan je het dus los bestellen van je diepvriesbestelling als het om 2x verzendkosten vermijden gaat.

Ah nice, ben erg benieuwd naar de beef jerkey. Wat was de prijs per zakje btw?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.163
Verdomme, wilde nog even een bestelling plaatsen zodat ik die morgen in huis heb. Wordt het pas woensdag :o Kutfeestdagen :p

Feestdagen zijn nooit prettig voor de mensen die trainen, gyms dicht, voedingstores andere tijden, boehhh!

Jammer dat je niet op tijd was! Meestal kijk ik dan nog wel even of PostNL wat later bij ons is, maar ze waren gisteren stipt op tijd dus ik had ook niks meer voor je kunnen doen :(.

Die cow & chicken burgers zijn echt verschrikkelijk lekker trouwens. Blij dat ik ze besteld heb,

Ah nice, ben erg benieuwd naar de beef jerkey. Wat was de prijs per zakje btw?

Mooi @ cow & Chicken :)! Net als bij de vorige beef jerky versie zal er een staffel zijn, hoe meer je koopt, hoe beter de prijs wordt. Ik vind het niet zo netjes om de prijs al neer te zetten voordat alle product informatie online staat, nog even geduld!

Even een flinke review van alles wat ik heb besteld plaatsen, normaal lees ik vrijwel alleen maar mee op het forum, maar reviews zijn uiteraard altijd welkom en ik heb inmiddels al redelijk wat geprobeerd:

Kipfilet uit Argentinië:
- Erg lekker, een flink stuk steviger dan de kipfilet die je in de supermarkt koopt! Voor mij zeker een blijvertje en vind het toch een stuk lekkerder smaken dan de supermarkt kipfilet. Uiteraard ligt de smaak etc. ook aan je eigen bereidingswijze, maar voor mij is deze TOP

Lams Burger:
- Ik vond hem erg lekker, toen ik hem net in de pan gooide kwam er al een heerlijke geur (imo) vanaf. M'n moeder daarentegen vond de geur 10 keer niks en vind lamsvlees niet te eten. Smaken verschillen natuurlijk, voor mij dus wederom TOP

Beef meat-balls:
- Tja, weinig over te zeggen: simpelweg TOP en dat terwijl de bereiding niet helemaal geweldig ging... De eerste verpakking (nog maar 1 keer gegeten) had gelijk een gat er in zitten, dit in combinatie met het ontdooien in een bak water was dus wat minder.. Resultaat was lekker natte gehaktballen, toch maar bereid en alsnog overheerlijk! Verwacht dat het dus alleen maar beter zou smaken als ik ze wel normaal heb laten ontdooien. TOP

Broccoliroosjes:
- Ik denk dat er weinig te zeggen valt over broccoli, je vindt het lekker of niet, dit smaakt gewoon naar de broccoli die je zelf zou koken, in mijn ogen dus heerlijk, blijf het de lekkerste groenten vinden. Ik bereid het zelf altijd door eerst met bijv. 200 gram broccoli het 2 minuten in de magnetron te gooien, even door'roeren' en nog 2 minuten, om vervolgens nog een minuutje bij bijvoorbeeld de rijst met kip te verwarmen zodat alle smaken (kruiden etc.) goed opgenomen worden. TOP

Champignons:
- Zelfde verhaal als met de broccoli, je vindt het lekker of niet, smaak is gewoon goed en verschilt weinig van de champignons die ik in de supermarkt koop. Maar we kopen dan ook voornamelijk voor ons gemak alles bij MuscleMeat :) TOP

Uienblokjes 6x6x6mm:
- De uienblokjes worden wat zachter als je ze gaat verwarmen tegenover vers gesneden ui of de verse bakjes uienblokjes uit de supermarkt. Ik vind het altijd wel lekker als ze wat harder zijn, maar verder blijft de smaak eigenlijk hetzelfde. Voor het gemak: TOP

Goldmix:
- Mixed feelings, de gebroken romanobonen die hier in zitten vind ik simpelweg walgelijk en hebben een vrij sterke smaak. Had deze nog nooit gehad, maar voor 2 euro is het dan ook prima het proberen waard. Met de gebroken romanobonen uit mijn bord gevist is de rest lekker te eten. Afhankelijk van je smaak en of je de producten dus lust: TOP

Wok Tropical:
- Wederom die gebroken bonen met die sterke smaak... Gelukkig zit hier maar 10% van in, na dit er weer uit gevist te hebben vond ik de rest van de mix echt heerlijk: TOP

Courgetteschijven:
- Ik had hierbij verwacht gewoon simpel lekkere courgette schijven te krijgen en niks bijzonders te verwachten qua smaak. Echter vind ik dit product simpelweg walgelijk. Er zit een vieze chemische nasmaak aan de courgetteschijven, in eerste instantie smaakt het goed, maar zodra je het doorgeslikt hebt komt er een hele nare smaak van af. Dit heb ik nooit gehad met zelf ingevroren courgette dus vind het ook raar dat dit zo voor is gekomen. Twee keer over gemaakt in verschillende gerechten waarbij de rest goed smaakte. Beide keren wel in de magnetron eerst ontdooit (om al het vocht wat er anders in de pan af komt tegen te gaan), maar verwacht niet dat dit deze smaak veroorzaakt gezien ik dit met alle bevroren groentes doe. Helaas had ik direct 2 zakken besteld die ik toch in de container ga gooien.. Erg jammer. Wellicht dat dit door een verkeerde batch komt? (Doet zich ook voor bij de courgette blokjes in de Contorno Italiano mix (zie volgende review). Hebben jullie hier vaker negatieve reacties over gehad? FLOP

Contorno Italiano:
- Zoals in de vorige review al beschreven, de courgette smaakt echt nergens naar. De aardappel rustica en wortelen smaken verder wel goed zonder rare smaak. Ik maak de zak wel op en haal de courgette stukjes er uit. Dit is dan ook gelijk de reden waarom ik twijfel aan of de courgetteschijven een verkeerde batch waren ofzo. Maar toch door de courgette: FLOP

PAM Spray:
- Ik gok dat velen van jullie dit inmiddels al gebruiken, in 1 woord ideaal spul! TOP

Cow & Chicken Burger:
- Er komt een beetje een aparte geur van af, maar dit doet niks onder voor de smaak. Het is een heerlijk mals stukje burger! Een aparte smaak, nooit eerder gehad met een burger, maar echt lekker! Zeker voor deze prijs een aanrader dus! TOP

Italiaanse tuinkruiden:
- Heerlijk verse kruiden, love it. Geeft een lekkere frisse draai aan je gerechten. Gaat inmiddels over alle pasta/rijst gerechten heen bij mij! TOP

Aardbeien:
- In de blender voor in een smoothie smaakt het lekker. Koud (zeg 7 graden) eten vind ik ze minder, op kamer temperatuur daarentegen vind ik ze weer heerlijk. Voor het gemak van diepvriesfruit: TOP

Spare Ribs sweet/natural:
- Ik ben echt gek van spare ribs, kan er niet afblijven als het ergens ligt. Even een minuutje opwarmen in de magnetron en hier kan je ook zeer zeker van genieten! Hartstikke lekkere spare ribs. Wil je een keer een dagje cheaten of heb je weinig tijd om eten te maken maar wil je wel lekker eten: pak deze spare ribs. TOP

Tomatenblokjes:
- Valt weinig over te zeggen denk ik. Ben eigenlijk niet zo gek van tomaten maar door sommige gerechten is het wel lekker. Smaak is overigens prima en het gemak uiteraard. TOP

Zoete Aardappel blokjes:
- Ik heb nog nooit gewoon zoete aardappel gegeten dus kan het niet vergelijken. Ik vind de smaak prima, in combinatie met wat groenten en kruiden vind ik het heerlijk om te eten en het is makkelijk te bereiden in magnetron, pan of oven. TOP

Pangasiusfilet:
- Eveneens nog nooit pangasiusfilet gehad hiervoor, ik ben sowieso al niet echt van de vis, maar deze smaakten me wel goed! Geen vergelijkingsmateriaal dus hier houd ik het bij. TOP

De US Beef Burger en Angus Burger liggen nog in de diepvries en moet ik nog proberen, hier verwacht ik weinig bijzonder heden aan en verwacht gewoon een overheerlijke burger te gaan eten de komende dagen :)

Aan MuscleMeat: jullie bedrijf blijft top, ik hoop dan ook dat jullie nog flink zullen groeien, zowel in omvang als assortiment :) Aan mij heb je een vaste klant er bij in ieder geval!
Ik zou nog wel graag een reactie krijgen op mijn negatieve review ten opzichte van de courgette, ik vind het namelijk maar vaag dat hier zo'n smaak af komt.. En wat leuke samples bij een volgende bestelling om de weg gegooide zakken courgette te compenseren is natuurlijk ook nooit mis :rolleyes:

Ga zo door MuscleMeat, ik verwacht een goede toekomst voor jullie! Zeker met het zicht op volgend jaar een drukke baan ben ik maar wat blij dat jullie bestaan, het maakt het eten bereiden toch een stuk korter in duur.

Leuke goede review. Jammer dat je gaat schooien om gratis samples alleen omdat je de courgette niet lekker vind. Als jij bij een restaurant gaat eten en je vindt een onderdeel van het gerecht niet lekker ga je dan ook om een gratis dessert vragen?

Leuke goede review. Jammer dat je gaat schooien om gratis samples alleen omdat je de courgette niet lekker vind. Als jij bij een restaurant gaat eten en je vindt een onderdeel van het gerecht niet lekker ga je dan ook om een gratis dessert vragen?

Om toch maar even te happen dan;
Ten eerste, dat schooien was totaal niet met een serieuze ondertoon, zie ook de ':rolleyes:'

Daarnaast, als ik in een restaurant ga eten en ik noem maar wat, ik bestel een biefstuk met aardappelen. Dan maakt het me weinig uit als de salade er bij niet lekker is, ik bestel het gerecht dan ook niet hoofdzakelijk voor de salade. Smaken de aardappelen echter chemisch en vind ik normaal aardappelen wel lekker dan zal ik dat daar laten merken en ook vragen om een nieuw gerecht (uiteraard enkel nieuwe aardappelen / vervangend iets hiervoor, bijvoorbeeld patat, geen compleet gerecht), ik bestel immers gericht aardappelen want ik had ook in eerste instantie patat er bij kunnen bestellen.

Zoals ook met de Goldmix geef ik aan dat ik de gebroken romanobonen afschuwelijk vind, dit is mijn mening en ik wist niet hoe het zou smaken: wie niets probeert weet nooit of het lekker is, en hier zal ik dan ook nooit moeilijk over doen.
Echter over de courgettes, die ik normaal heerlijk vind: ik verwacht dan dat deze degelijk smaken en niet al te veel afwijken van gewone verse courgettes gezien de rest van de producten ook smaakt naar verwachting. Als hier echter zo'n chemische nasmaak aan zit dan maak ik hier een opmerking over. Nogmaals, dat schooien was totaal niet serieus bedoelt en ik blijf hoe dan ook klant bij MuscleMeat. Jammer dat je het direct zo negatief opvat..

Sow, lange tenen heb jij zeg. en ja je hoopte serieus wel dat je gratis samples zou krijgen door die opmerking anders zou je die opmerking niet maken.

Met pumpie eens: goede review maar dat schooien slaat weer nergens op.

• #5.169
Hoi RubenM, als eerst ontzettend bedankt voor je review. Heel uitgebreid waar veel tijd in zit. Waarderen we zeer hier!! Over alle ''top'' producten heb ik zo ver ik lees niks toe te voegen aan tips behalve de spareribs. Deze zijn tijdelijk uit ons assortiment. Soms kan het geen kwaad van het zelfde product eens bij een ander te kijken en als dit een verbetering is, gaan we hier op over. Dit is het geval en we denken dat ze over 3 weken (de nieuwe spareribs) online zullen zijn.

Ik begrijp je goed hoor RubenM. Er is een verschil tussen smaak verschillen, en een klacht. Zoals ik lees maak je dit onderscheid. De een vindt onze boerenkruiden die we gebruiken in de low fat hamburgers super lekker, en de ander bv ''mjawh niet bijzonder, speciaal of niet lekker''. Daar kunnen we verder niks aan doen. Echter geef je een klacht over een chemische smaak. Ik heb daarom net twee collega's gebeld waarvan ik weet dat ze het wekelijks eten en ze herkennen het niet. Probeer het wel nog even rustig afgedekt in de koelkast te laten ontdooien en te bakken of te grillen. Ik wil graag weten of het hier toch aan kan liggen (de magnetron). Ik stuur je even een PM om het LOT/Batchnummer van de zak te vragen (als je deze nog hebt). Onze leverancier bewaard van iedere batch een aantal kg, zodat als er iets is, dit onderzocht kan worden en ik zal zorgen dat dit ook onderzocht gaat worden. Gratis samples doen we niet aan, maar een klacht over een product behandelen we wel en indien terecht wordt dit ook vergoed. PM komt er aan!

Sow, lange tenen heb jij zeg. en ja je hoopte serieus wel dat je gratis samples zou krijgen door die opmerking anders zou je die opmerking niet maken.

Ik hoop nergens op en verwacht ook niks. Die paar euro lig ik niet wakker van. Mocht ik samples krijgen dan is dat leuk, krijg ik dat niet; word ik niet anders van. Maar als iets niet naar wens is dan maak ik daar een opmerking over en vind ik in sommige gevallen compensatie totaal niet misplaatst. Het gaat hier om slechts 8 euro wat mij totaal niet uit maakt verder, maar ik hoop wel op een reactie over wat hier wellicht mis is gegaan.

Maar goed, twee personen, twee verschillende gedachtegangen. Mijn normen en waarden op het gebied van compensatie en dergelijke zijn blijkbaar sterk afwijkend van die van jou.

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Hoi RubenM, als eerst ontzettend bedankt voor je review. Heel uitgebreid waar veel tijd in zit. Waarderen we zeer hier!! Over alle ''top'' producten heb ik zo ver ik lees niks toe te voegen aan tips behalve de spareribs. Deze zijn tijdelijk uit ons assortiment. Soms kan het geen kwaad van het zelfde product eens bij een ander te kijken en als dit een verbetering is, gaan we hier op over. Dit is het geval en we denken dat ze over 3 weken (de nieuwe spareribs) online zullen zijn.

Ik begrijp je goed hoor RubenM. Er is een verschil tussen smaak verschillen, en een klacht. Zoals ik lees maak je dit onderscheid. De een vindt onze boerenkruiden die we gebruiken in de low fat hamburgers super lekker, en de ander bv ''mjawh niet bijzonder, speciaal of niet lekker''. Daar kunnen we verder niks aan doen. Echter geef je een klacht over een chemische smaak. Ik heb daarom net twee collega's gebeld waarvan ik weet dat ze het wekelijks eten en ze herkennen het niet. Probeer het wel nog even rustig afgedekt in de koelkast te laten ontdooien en te bakken of te grillen. Ik wil graag weten of het hier toch aan kan liggen (de magnetron). Ik stuur je even een PM om het LOT/Batchnummer van de zak te vragen (als je deze nog hebt). Onze leverancier bewaard van iedere batch een aantal kg, zodat als er iets is, dit onderzocht kan worden en ik zal zorgen dat dit ook onderzocht gaat worden. Gratis samples doen we niet aan, maar een klacht over een product behandelen we wel en indien terecht wordt dit ook vergoed. PM komt er aan!

Bedankt voor de snelle reactie Scoobz0r. Inderdaad maak ik hier het verschil tussen smaak verschillen en een klacht. De zakken zijn nog niet weg gegooid dus zal zo meteen even het batch nummer voor je opzoeken.
Ik zal het morgen eens laten ontdooien in de koelkast en daarna gewoon mee bakken in de pan zoals ik met verse groenten uit de supermarkt zal doen. Zal het morgenavond laten weten of het verschil heeft gemaakt :)

De reden van het, in jullie ogen schooien, om samples en niet om een gewone vergoeding of iets dergelijks zoals anderen wellicht zouden doen: als een product mij totaal niet bevalt (klacht, geen smaak verschil dus) dan hoef ik ditzelfde product niet weer gezien er een (grote) kans bestaat dat dezelfde klacht zich dan voor zal doen. Helaas dat jullie het gelijk zo negatief opvatten want nogmaals, het was totaal niet met een serieuze ondertoon bedoelt.

Had de vernieuwde biefstuk nog niet probeert, gister 2 gebakken toen n vriend kwam eten.
Zijn echt toppp! En jullie hebben n klant erbij [emoji6] na de feestdagen bestellen bijna door alles heen

Hey Olivier, wanneer zijn de bloemkoolroosjes in voorraad?

Ik keek zojuist in de vriezer... Ik moet ook snel weer gaan bestellen !

• #5.174
Had de vernieuwde biefstuk nog niet probeert, gister 2 gebakken toen n vriend kwam eten.
Zijn echt toppp! En jullie hebben n klant erbij [emoji6] na de feestdagen bestellen bijna door alles heen

We zijn ook zeer blij met de nieuwe leverancier (Ierse angus). Heb je de gemarineerde biefstuk stukken al geprobeerd (?), zeker een aanrader. Bedankt voor je review en je mond tot mond reclame :thumbs:

Hey Olivier, wanneer zijn de bloemkoolroosjes in voorraad?

Deze komen Woensdag ochtend binnen. Betekent dat het product vanaf dinsdag 16:00 weer besteld kan worden.

Ik keek zojuist in de vriezer... Ik moet ook snel weer gaan bestellen !

:meal: ! leuk!

Laatst bewerkt:
We zijn ook zeer blij met de nieuwe leverancier (Ierse angus). Heb je de gemarineerde biefstuk stukken al geprobeerd (?), zeker een aanrader. Bedankt voor je review en je mond tot mond reclame :thumbs: Deze komen Woensdag ochtend binnen. Betekent dat het product vanaf dinsdag 16:00 weer besteld kan worden. :meal: ! leuk!

Ga k komende bestellingerbij bestellen :D

Ik wil binnenkort voor de eerste keer gaan bestellen, heb nu de kipfilet (toscaanse en tandoori), brocollimix, en zoete aardappelblokjes. Moet nog een vriespunt wat is echt een aanrader om te bestellen bij MM?

• #5.177
Ga k komende bestellingerbij bestellen :D

:thumbs:

Ik wil binnenkort voor de eerste keer gaan bestellen, heb nu de kipfilet (toscaanse en tandoori), brocollimix, en zoete aardappelblokjes. Moet nog een vriespunt wat is echt een aanrader om te bestellen bij MM?

Leuk dat je gaat bestellen!

Als je nog 1 vriespunt nodig hebt zou ik voor 5 samples (1stuk i.p.v. 1kg) gaan, dan weet je bv voor je volgende bestelling of je deze ook wilt nemen weer. Dan kom je ook op 1 punt. Bv:

-gemarineerde biefstuk stukken argentina fire
-low fat hamburger
-beef meat-balls
-zalm blokjes
-hawaiimix

Een goldmix en van 2euro is ook al 0.5 vriespunt.

:thumbs: Leuk dat je gaat bestellen! Als je nog 1 vriespunt nodig hebt zou ik voor 5 samples (1stuk i.p.v. 1kg) gaan, dan weet je bv voor je volgende bestelling of je deze ook wilt nemen weer. Dan kom je ook op 1 punt. Bv: -gemarineerde biefstuk stukken argentina fire -low fat hamburger -beef meat-balls -zalm blokjes -hawaiimix Een goldmix en van 2euro is ook al 0.5 vriespunt.
Waarom rekenen jullie voor de bezorging 5 euro? Bij andere webshops is het altijd gratis (XXL bijvoorbeeld)

Edit: Heb net besteld (100015098)

1.Jullie hebben alleen witte rijst, miste eigenlijk de zilvervliesrijst.[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #5.179
Waarom rekenen jullie voor de bezorging 5 euro? Bij andere webshops is het altijd gratis (XXL bijvoorbeeld)

Begrijpelijke vraag, omdat het niet gebruikelijk is, maar het komt omdat wij ook geen gebruikelijk concept hebben: wij hebben kosten die geen enkele andere webshop heeft, namelijk het 48uur bevroren houden van het pakket na de dag van verzending. Deze kosten zijn hoger dan de 5euro verzendkosten en nemen wij volledig voor onze rekening. De marges laten het niet toe met de kg prijzen die wij geven om ook nog de verzendkosten daarbij op te nemen. Deze vraag is eerder gesteld en toen heb ik een uitgebreider antwoord gegeven. Mocht je interesse hebben, dit antwoord is hieronder te lezen:

Er komt dus nog aan het eind 5euro verzendkosten bij en daar zijn we zeker transparant over met een uitleg op de site. Dit staat uitgelegd bij het kopje “over het bestelproces”. Het is een bedrag dat er aan het eind bij komt, ongeacht de hoeveelheid die je besteld en dit laatste is nu net waar het om gaat want dit werkt anders bij ons op de achtergrond dan bij welke shop dan ook. Dit zal ik je uitleggen en ik hoop dan dat het duidelijker is hoe het concept werkt en waarop het dus op is gebaseerd.

Wij hebben te maken met kosten die niemand anders heeft. Namelijk het bevroren houden van de bestelling. Hier wordt een dikke isolatiezak voor gebruikt en droogijs van -80graden. Hoe meer iemand besteld, hoe groter deze kosten worden (meer kg droogijs en een grotere zak). Deze kosten dekken wij dus volledig hoe groot de bestelling ook is. Komt een bestelling boven de 22kg uit, dan wordt er een extra pakket gemaakt waarbij wij niet alleen weer het droogijs en isolatiezak betalen maar ook de extra verzendkosten voor onze rekening nemen. De kosten die gemaakt worden (die wij op ons nemen) zijn een stuk hoger dan de verzendkosten van 5euro en zo hopen we het concept aantrekkelijk te maken.

We kunnen gratis verzendkosten aanbieden maar dan heeft het een gevolg, de product prijs gaat dan om hoog. Laat ik als voorbeeld onze Ierse runderkogelbiefstukken nemen. Deze worden online verkocht bij beefandsteak.nl voor 30euro/kg. Bij ons voor 15euro/kg. We kunnen het dan naar bv 16euro per kg brengen en promoten met gratis verzendkosten. Maar wat gebeurt er dan voor de grootkopers bij ons? Het is namelijk niet ongebruikelijk dat er aan 15kg aan producten bij ons besteld wordt. Je hebt dan 15x die iets hogere kg prijs maar wel gratis verzendkosten. Aan het eind ben je op deze manier dan dus duurder uit en met het concept wat wij nu voeren ligt het voordeel bij de klant: verzendkosten gescheiden van de kg prijzen. Dit zorgt ervoor dat we goedkoper per kg zijn dan de supermarkt en dat klanten groter in slaan per keer. Beide partijen halen daar voordeel uit. Gratis verzendkosten is puur marketing voor bedrijven die met hele grote marges hebben op hun producten en enkel een kartonnen doos gebruiken om alles te versturen.

We hebben een aantal deals bij de categorie Bulk Voordeel voor onze aller populairste producten. Zo kan je 10kg kant-en-klare kipblokjes bestellen waar wij ook de verzendkosten voor onze rekening nemen.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

[B zei:
Edit: Heb net besteld (100015098)
[/B]

1.Jullie hebben alleen witte rijst, miste eigenlijk de zilvervliesrijst.

:thumbs: bedankt voor je bestelling! Goede eerste keus. Mooi pakket om kennis te maken met Muscle Meat en om te testen voor je zelf of je klant gaat blijven. De zilvervliesrijst missen wij ook, basmati hebben wij wel. Helaas is deze niet in kant-en-klare vorm in Nederland of België verkrijgbaar in een kant-en-klare versie. Mochten we ooit een partner hiervoor vinden, dan zullen we er alles aan doen om het z.s.m. in de shop te krijgen.

Laatst bewerkt:
Begrijpelijke vraag, omdat het niet gebruikelijk is, maar het komt omdat wij ook geen gebruikelijk concept hebben: wij hebben kosten die geen enkele andere webshop heeft, namelijk het 48uur bevroren houden van het pakket na de dag van verzending. Deze kosten zijn hoger dan de 5euro verzendkosten en nemen wij volledig voor onze rekening. De marges laten het niet toe met de kg prijzen die wij geven om ook nog de verzendkosten daarbij op te nemen. Deze vraag is eerder gesteld en toen heb ik een uitgebreider antwoord gegeven. Mocht je interesse hebben, dit antwoord is hieronder te lezen:

Er komt dus nog aan het eind 5euro verzendkosten bij en daar zijn we zeker transparant over met een uitleg op de site. Dit staat uitgelegd bij het kopje “over het bestelproces”. Het is een bedrag dat er aan het eind bij komt, ongeacht de hoeveelheid die je besteld en dit laatste is nu net waar het om gaat want dit werkt anders bij ons op de achtergrond dan bij welke shop dan ook. Dit zal ik je uitleggen en ik hoop dan dat het duidelijker is hoe het concept werkt en waarop het dus op is gebaseerd.

Wij hebben te maken met kosten die niemand anders heeft. Namelijk het bevroren houden van de bestelling. Hier wordt een dikke isolatiezak voor gebruikt en droogijs van -80graden. Hoe meer iemand besteld, hoe groter deze kosten worden (meer kg droogijs en een grotere zak). Deze kosten dekken wij dus volledig hoe groot de bestelling ook is. Komt een bestelling boven de 22kg uit, dan wordt er een extra pakket gemaakt waarbij wij niet alleen weer het droogijs en isolatiezak betalen maar ook de extra verzendkosten voor onze rekening nemen. De kosten die gemaakt worden (die wij op ons nemen) zijn een stuk hoger dan de verzendkosten van 5euro en zo hopen we het concept aantrekkelijk te maken.

We kunnen gratis verzendkosten aanbieden maar dan heeft het een gevolg, de product prijs gaat dan om hoog. Laat ik als voorbeeld onze Ierse runderkogelbiefstukken nemen. Deze worden online verkocht bij beefandsteak.nl voor 30euro/kg. Bij ons voor 15euro/kg. We kunnen het dan naar bv 16euro per kg brengen en promoten met gratis verzendkosten. Maar wat gebeurt er dan voor de grootkopers bij ons? Het is namelijk niet ongebruikelijk dat er aan 15kg aan producten bij ons besteld wordt. Je hebt dan 15x die iets hogere kg prijs maar wel gratis verzendkosten. Aan het eind ben je op deze manier dan dus duurder uit en met het concept wat wij nu voeren ligt het voordeel bij de klant: verzendkosten gescheiden van de kg prijzen. Dit zorgt ervoor dat we goedkoper per kg zijn dan de supermarkt en dat klanten groter in slaan per keer. Beide partijen halen daar voordeel uit. Gratis verzendkosten is puur marketing voor bedrijven die met hele grote marges hebben op hun producten en enkel een kartonnen doos gebruiken om alles te versturen.

We hebben een aantal deals bij de categorie Bulk Voordeel voor onze aller populairste producten. Zo kan je 10kg kant-en-klare kipblokjes bestellen waar wij ook de verzendkosten voor onze rekening nemen.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

:thumbs: bedankt voor je bestelling! Goede eerste keus. Mooi pakket om kennis te maken met Muscle Meat en om te testen voor je zelf of je klant gaat blijven. De zilvervliesrijst missen wij ook, basmati hebben wij wel. Helaas is deze niet in kant-en-klare vorm in Nederland of België verkrijgbaar in een kant-en-klare versie. Mochten we ooit een partner hiervoor vinden, dan zullen we er alles aan doen om het z.s.m. in de shop te krijgen.

Bedankt voor de uitleg. Olivier, ook top dat jullie zelfs op 1e paasdag vragen beantwoorden van klanten! Fijne pasen!

Terug
Naar boven