Turdie
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 72
- Lengte
- 2m
- Massa
- 98kg
Ah dat is een leuke tip bedankt. Voor de ''top'' ''erg lekker'' ben ik ook bang idd. Binnenkort krijgen we een nieuwsbrief. Ik zal je idee er voor onthouden.
Mooi @ biefstuk!
Van dit product weet ik het niet uit mijn hoofd. Degene die hier antwoord op kan geven is helaas niet meer op zijn werkplek. Ik zal hier morgen even op moeten terug komen.
Het mooie van de zoete aardappel blokjes van ons is dat je eingelijk geen werk er meer aan hoeft te hebben. Ze zijn volledig gegaard en zacht in de mond door middel van koken op 85graden (zodat vitamines etc maximaal bewaard zijn).
Als je het nogmaals hierna wilt bereiden, in de oven, ga je het droger/krokanter maken, tenzij je het net zo timed dat je het alleen opwarmt. Ik zie mensen wel doen, krokanter/droger maken in de oven, omdat ze die vorm ook lekker vinden dus het kan prima. Maar probeer ze ook even alleen in ontdooide toestand wou ik zeggen! Het droger/krokanter maken kan ook prima in de pan (liefst in ontdooide toestand). Zelf doe ik het in de magnetron vanuit bevroren toestand 750watt 7-8minuten, dat is dus alleen opwarmen en niet verder garen. Ik zag een klant van ons (Kay Smeets) op instagram onze zoete aardappel 20minuten in de oven op 200graden doet. Ik weet niet of dit in bevroren toestand was of al ontdooit. Ik heb het zelf nog nooit gedaan.
Verder gaf DBB-er Veterano lang geleden nog een tip. Ik quote hem even:
''- Zorg ervoor dat de aardappelblokjes ontdooit en droog zijn.
- Pak een grote bak en doe daar 1 eiwit of een beetje olie in (kokos of olijf)
- Kaneel en cayenne poeder in de bak (naar eigen inzicht)
- Aardappelblokjes in de bak en roeren
- Bakpapier in de oven
- Aardappelblokjes in de oven (beste is als ze los van elkaar liggen)
- 20 minuten in de oven op 200-250gr
Top product!''
Op de site van onze zoete aardappel leverancier staat:
De oven voorverwarmen op 180°C. Verwarm het diepgevroren product in de oven op 180°C met een beetje plantaardige olie.
Ze hebben het hier puur over verwarmen, dus opwarmen, niet door garen / krokanter maken. Ik denk dat de conclusie is dat je zelf even moet gaan testen wat je het lekkerst vind met als uit probeersels de tips hierboven.
Bedankt, heb het in de magnetron gedaan, dat werkt inderdaad beter. Smaakte goed. Heb er ook de Brocollimix en Kipfiletblokjes bij gegeten. Die laatste vond ik een beetje droog smaken, had de toscaanse versie (gewoon koud gegeten). De Brocollimix vond ik ook een beetje smaakloos, als je normaal verse brocolli of bloemkool van de groenteboer eet, zit daar een stuk meer smaak aan.

. Voor de ''top'' ''erg lekker'' ben ik ook bang idd. Binnenkort krijgen we een nieuwsbrief. Ik zal je idee er voor onthouden.
.